Гру "Поле чудес" можна проводити в групі продовженого дня. Саме ця гра дозволяє розвивати кмітливість, пам’ять, мислення, пізнавальні здібності; підтримувати інтерес дітей до пізнання рідної природи; виховувати екологічну спрямованість, любов до природи
Тема: «Лісові тварини»
Автор: Клемешова Людмила Миколаївна, вихователь ГПД Ліцею №14 «Здоров’я» Полтавської міської ради
Сценарій гри «Поле чудес» для молодших школярів
Опис: цю гру можна проводити на ГПД впродовж року, щоразу змінюючи тему заходу.
Обладнання: барабан зі стрілкою та умовними позначеннями, на дошці слова з порожніми клітинами.
Хід заходу:
Ведуча: Добрий день друзі! Сьогодні Ви дізнаєтесь багато цікавого з життя вже знайомих тварин, адже ми починаємо передачу «Поле чудес!».Тема гри присвячена мешканцям лісу. У грі буде 3 туру, в кожному з яких три гравця. Нагадую правила для глядачів та вболівальників під час гри повинна бути тиша, підтримувати гравців можна оплесками. І ми починаємо відбірковий тур.
Питання першого відбіркового туру:
Їхня середня швидкість може становити близько 50 кілометрів на годину. При цьому він не тільки може швидко бігти, він ще робить різні маневри і віражі; БО У НЬОГО одна задня лапа коротша за іншу. Саме тому він бігає, петляючи, що допомагає йому ухилятися від хижака. При потребі швидко спуститися вниз по схилу, він може скатится як колобок. У них на протязі всього життя ростуть зуби.. Він залюбки їсть і м'ясо, Спілкуються родичи між собою завдяки барабанного стуку. (Відповідь заєць)
Питання другого відбіркового туру:
2 тур У наших лісах їх безліч, але мало хто знає, що у їхнього гнізда завжди є два виходи – другий потрібен на випадок термінової евакуації.
Вони можуть впасти з висоти в 30 метрів і при цьому не отримати жодного ушкодження. Все це завдяки будові тіла, а також пухнастому хвосту, який вони використовують як парашут, для балансу. Вона за один день може забезпечити себе їжею на три місяці. Але нажаль часто забуває де її схованки з їжею. (ВІДПОВІДЬ БІЛКА)
Фізхвилинка "Які бувають тварини?"
Правила: при називанні великої за розмірами тварини діти витягають руки вгору, стають навшпиньки, маленької тварини - діти сідають навпочіпки . Вчитель може вставляти назви птахів і риб не попереджаючи, тоді діти не повинні виконувати жодних дій, стояти вільно. Можна варіювати швидкість гри. Перші дії ведучий виконує разом з дітьми.(рис, ведмідь, мишка, вовк, чайка, заєць, кінь, щука, корова, орел, суслик, окунь, собака, кріт, їжак, бобер, сокіл...)
Питання для третього відбіркового туру:
3 тур
У цієї тварини гострий слух, зір і нюх. Особливо допомагає нюх. Вони здатні довгими годинами лежати перед мишачою норою, прикидаючись мертвою, щоб послабити пильність своєї потенційної здобичі, і потім
несподівано напасти. Ці тварини ніколи не збиваються в зграї, вважаючи за краще вести одиночний спосіб життя. Завдяки своїм кігтям вони відмінно лазять по деревах. Вони можуть навіть забиратися по стінах дерев’яних будівель. Вночі вони бачать краще, ніж вдень, тому полювати воліють саме в темний час доби. (Відповідь: ЛИСИЦЯ)
ГРА З ГЛЯДАЧАМИ
Справжнє його ім'я «орктос». Так його назвали стародавні греки. Колись люди жили в лісах. І найнебезпечнішим для них звірем була саме ця тварина. Люди дуже боялися їх. Вони думали: якщо вимовити ім'я звіра, він почує та прийде. Це хижа тварина і небезпечна. У нього в лісі, крім людини, немає ворогів. Він незграбний, але якщо бачить здобич або рятується від ворога, то біжить не гірше коня. Головна їжа - рослини. (Відповідь: ВЕДМІДЬ)
Ведучий: Гра добігла кінця і ми від душі вітаємо її переможців. Ці оплески на вашу честь, а також ви отримуєте призи на згадку про перемогу у rpi «Поле чудес».
1