Конспект уроку з розумового виховання " В світі ерудиції". Мета: вчити дітей виконувати логічні задачі; розвивати інтуїцію, логічне мислення, уважність до завдань, науковий інтерес; виховувати інтерес до отримання знань, виконання завдань
Тема. В світі ерудиції
Мета: вчити дітей виконувати логічні задачі; розвивати інтуїцію, логічне мислення, уважність до завдань, науковий інтерес; виховувати інтерес до отримання знань, виконання завдань
Обладнання: презентація, відео
Клас: 4 клас
Доповідачі: Іванова Софія, Кобзар Анна
Хід заняття
I. Організація класу.
1.Привітання
Сьогодні у нас — незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну чудову, в країну відому,
Що нас чекає й збагачує мову.
Щоб урок пройшов немарно
Треба сісти рівно, гарно.
Дарма часу не втрачати,
Думати і працювати.
II. Бесіда
- Вітаю вас на нашому цікавому занятті. Ви побачили, що тема нашого заняття це країна ерудиції. А чи знайоме вам це слово – ерудиція?
- Ерудиція – це глибокі всебічні значення, широка поінформованість. Ерудовані – ті хто мають великі пізнання у чомусь.
- А чи знайоме вам поняття Логіки?
- Логіка - це наука про мислення. Це суперсила якою володіє кожна людина. За допомогою логіки ми можемо вирішувати складні задачі, та знаходити різні підходи до ситуації.
- Наше заняття допоможе вам визначити ваш рівень ерудиції та те, як розвинута ваша логіка. Для вас це заняття буде захоплюючою подорожу, яка буде ставити перед вами складні завдання та запитання. В нашій подорожі нам буде допомагати ось така схема. Це сходинки які ми маємо здолати, зараз ми знаходимося на старті, але обов’язково всі разом дійдемо до фінішу і покажемо які ми розумні, і чого ми всі можемо досягти. Тому нумо вирушати.
III. Основна частина
Каверзні запитання
І розпочнеться наше заняття з каверзних питань. Ваше завдання буде уважно слухати запитання та подумавши дати правильну відповідь. Давайте спробуємо. Отже, я хотіла попросити когось з класу прочитати перше запитання. Хто бажає мені допомогти?
1 запитання : Що є супутником землі? – місяць
2 запитання: Тварини які вимерли мільйони років тому? – динозаври
3 запитання: Прикраса, яку вдягають на палець? – каблучка
4 запитання: Що потрібно одягати коли поганий зір? – окуляри, лінзи
5 запитання: «Колобок», «Котигорошко», «Рукавичка» - це все .. – казки
6 запитання: Хто малює картини? – художник
7 запитання: Хто загубив туфельку на болю? – попелюшка
8 запитання: Хто є онукою Дідуся Морозу? – Снігуронька
9 запитання: Що виготовляють бджоли? – мед
- Які ви розумнички, ви змогли відповісти на всі запитання правильно. Ви проявили свою увагу та свої знання, тому ми звами можемо перейти на другу ступінь нашої подорожі.
Вікторина
А зараз я пропоную вам цікаву вікторину. Але вікторина має п’ять рівнів складності. Для того щоб гарно виконати всі завдання ви маєте увімкнути свою логіку і інтуїцію. Готові? Тоді давайте перейдемо до першого рівня
Рівень1
1 завдання:
На малюнку ви бачите трикутник, який поділений навпіл. Порахуйте будь ласка, скільки на малюнку трикутників. Можемо бачити, що збоку є варіант відповідей, а саме : 1,2,3,4 трикутники. Будь ласка хто може відповісти на запитання? А хтось може пояснити чому саме така відповідь?
Відповідь: На малюнку 3 трикутники. Тому що один великий трикутник, було поділено навпіл. На малюнку ви можете бачити червоним обведені всі трикутники.
2 завдання:
На малюнку ми бачимо сонечко, та три геометричні фігури, запитання звучить так : в яких геометричних фігурах знаходиться сонечко? Збоку ви можете бачити варіанти відповідей.
Відповідь: Так ви праві, сонечко знаходиться одночасно у трьох геометричних фігурах, а саме у трикутнику, квадраті та колі.
Рівень 2
1 запитання:
На малюнку ви бачите ряд із зелених та фіолетових кружечків, ваше завдання продовжити логічний ряд. Варіанти відповідей ви можете бачити знизу.
Відповідь: На малюнку є такий логічний ряд як один фіолетовий кружечок, один зелений та знову один фіолетовий, тому логічний ряд буде продовжений такими самими кольорами фіолетовий, зелений та фіолетовий.
2 запитання:
На малюнку ми знову бачимо логічний ряд, але тепер з цифр. Будь ласка уважно подивіться і скажіть яким має бути четверте число. Варіанти відповідей ви бачите на слайді.
Відповідь: ми бачимо що перше число не має одиниці, друге число має одну одиницю, трете число має дві одиниці це означає, що четверте число буде мати три одиниці, тому відповідь 1110
Фізхвилинка
Ми з вами пройшли половину вікторину, а це означає, що час перепочити. Тому хутчіш всі підводьтесь та будемо танцювати.
Рівень 3
1 запитання: Настав час логічних задач. Хто бажає прочитати задачу?
Відповідь: Нам відомо, що є брат і сестра, відомо, що хтось з них народився взимку, а хтось влітку, відомо, що сестра народилася не взимку, а це означає, що вона народилася влітку, а брат народився взимку.
2 запитання: Хто бажає прочитати другу задачу?
Відповідь: Нам відомо. Що на двох руках 10 пальців, це означає, що на одній руці 5 пальців. Нам треба дізнатися скільки пальців на 10 руках. Отже ми маємо 5 помножити на 10 та отримаємо, що на 10 руках 50 пальців.
Запитання 3: Хто бажає прочитати останню задачу?
Відповідь: Нам відомо, що Тім переслідував на треку суперника який займав другу позицію, отже Тім в цей час був на третьому місці, але за умовою задачі Тім обігнав суперника, отже вони поміняли місцями і Тім зайняв другу позицію.
Рівень 4
Перед собою ви бачите головоломку, вам потрібно скласти слово і дізнатися назву одного із чинників здоров’я. Для цього вам потрібно визначити які літери позначені малюнками збору. Хтось здогадався як це можна зробити?
Пояснення: Дивіться ми бачимо, що перша літера це одиниця з малюнком апельсину. Якщо перейти до сітки і від одиниці провести лінію до апельсину, а потім від апельсину вгору то ми отримаємо літеру А.
-Так це слово Активність, адже для нашого здоров’я дуже важливо бути активними, рухатися, займатися спортом або просто багато гуляти.
Рівень 5
Останнім рівнем вікторини буде розгадування ребусів. Тож почнемо
1 ребус: Вовк( забираємо останні дві букви) – во +дій = водій
2 ребус: Кепка ( розглядаємо слово навпаки акпек ( забираємо дві перші букви) – пек+ар = пекар
3 ребус: риба + лка = рибалка
4 ребус: Кіт ( навпаки буде тік ( і замінюємо на о) ток+ар=токар
5 ребус: мор + як = моряк
6 ребус: ліки ( забираємо останню букву) лік + ара( забираємо останню букву) = лік+ар=лікар
7 ребус: п +корова( забираємо перші та останні дві букви) + удав( забираємо першу букву) = п+ро+дав+ець=продавець
- Які ви розумнички, ви змогли пройти таку складну та заплутану вікторину, і подивіться ми з вами стали ще на одну ступінь ближче до фінішу. Нумо виконувати останнє завдання та дійдемо з вами до фінішу.
Шерлок Холмс
- Я пропоную вам відчути себе справжніми Шерлоками, та спробувати знайти відмінності на картинці. Тож вперед, на картинці треба знайти 10 відмінностей. Пропоную вам по черзі, як тільки знайдете відмінність підняти руку та вказати на неї, а в кінці ми разом перевіримо, як гарно ви впоралися з роллю Шерлока Холмса.
- Ви великі молодці, ви показали себе справжніми Шерлоками, вміло знайшли всі відмінності.
- IY. Підсумок
Підведення підсумків (рефлексія)
- Ми виконали всі завдання і тепер подивіться де ми знаходимося. Ми дісталися вершини. Діти сьогодні ви показали наскільки ви розумні та кмітливі, ви показали свої навички логічного мислити, використовувати інтуїцію, і все привело нас до вершину знань. Тих знань які допоможуть нам всім бути обізнаними, вирішувати складні завдання та ситуації, ви молодці адже дійшли вершини.
- Які завдання були для вам легкими, а які складними?
- Я вдячна вам за чудовий урок, але час прощатися, тому гарного вам дня і до нових зустрічей.