Гра «Відун»
( Брейн – ринг «Сторінками історії України»)
Мета: виховувати в школярів зацікавлення до вивчення історії, активізувати пізнавальну діяльність учнів, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, брати участь в обговоренні історичних питань, підвищувати в учнів інтерес до предмету, навчальної діяльності, розвивати здоровий дух суперництва та співробітництва, берегти пам'ять народу про історичне минуле.
У турнірі беруть участь 8 команд по 8 учасників (учні 5-8 класів)
Журі : адміністрація школи
Назви команд:
І тур. «Розминка» ( 1 бал правильна відповідь): 15 б.
ІІ тур. « Що спільного?» (правильна відповідь 2 бали) 12 б.
1) Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Павло Полуботок, Байда. (Гетьмани)
2) Булава, бунчук, корогва, гербова печатка. (Клейноди козаків)
3) Олег, Володимир Великий, Ярослав Мудрий. (Князі)
4) Хан, Орда, таран, монголи. (Монгольське ярмо на території України)
5) Д. Яворницький, М. Грушевський. (Історики)
6) Б. Мозолевський, В. Хвойка. (Археологи)
ІІІ тур. « Терміни та поняття» (1 бал за правильну відповідь) 5 б.
1. АВГАРЮР — друкований відбиток на папері з малюнка, вирізьбленого на дошці (Гравюра)
2. АЛЯТИУНДФІ — велике приватне земельне володіння. (Латифундія)
3. НИЯРЧАИ— привілейована піхота в турецькій армії, що поповнювалася примусовим набором хлопчиків підданих-християн, які виховувалися для військової служби. (Яничари)
4 . РПВЕТЕ - у XVII ст. в Україні значної популярності набув різдвяний ляльковий театр. (Вертеп)
5. КЕЮРДСИ - вояки найманих піхотних частин, що утримувалися гетьманами Війська Запорозького з другої половини XVII — першої половини XVIII століття. (Сердюки)
ІV тур. «Зібрати пазл» (правильно зібраний малюнок з пазлів 5 балів)
Учням пропонується малюнок козаків, розрізаний на шматочки. Завдання – на швидкість зібрати пазл і наклеїти його на листок. Окрім пазлів, що треба зібрати, є ще і зайві, отож треба бути уважніше. Один бал нараховується команді, яка була швидкішою.
V тур. «Ерудит» (правильно розгаданий кросворд 6 балів)
Команди якомога швидше мають розв’язати кросворд.
1. Запис подій за літами (роками). (Літопис)
2. Давній кочовий народ, який проживав на території України, створив
свою державу. Своїх вождів ховали у великих курганах. (Скіфи)
3. Умовне позначення певної території, на якому нанесено назви географічних об’єктів (річок, гір, міст та ін.). (Карта)
4. Це цінне історичне джерело, на якому зображували портрети володарів, державні символи і використовували для купівлі і продажу або накопичення. (Монета)
5. Головний елемент Державного Герба України. (Тризуб)
6. У перекладі з грецької мови це слово означає «переказ», відтворює уявлення давніх народів про світ та його будову. (Міф)
(Ключове слово — «Історія»)
VI тур. Гра « Реставратор», основна мета якої – реставрувати пошкоджений історичний текст у якому бракує слів, дат, певних назв. (правильно виконане завдання 3 бали)
« _____ вивчають минуле за допомогою речових пам’яток. За допомогою лопат, щіток проводять _____ .»
(Археологи, розкопки) 5-А
« _____ , Щек, Хорив і сестра їхня _____ стали засновниками _____»
(Кий, Либідь, Києва) 5-Б
«Спочатку єгиптяни писали на камені. Але згодом матеріалом для письма став ______, який виготовляли з ______, який ріс на берегах ______»
(папірус, рослини папіруса, Нілу) 6-А
«Для письма використовували _____ таблички, кору _____, _____ - оброблену шкіру ягнят»
(глиняні, берези, пергамент) 6-Б
«Князь _____ вирішив запровадити нову віру - _____ . Це відбулося в _____ році. Саме він збудував першу Десятинну церкву»
(Володимир, християнство, 988) 7-А
«Князь Ярослав відомий під прізвиськом _____ . Його ще називають тестем _____. Він є автором збірника законів _____.
(Мудрий, Європи, «Руська правда») 7-Б
«Найбільшим ворогом _____ Русі були _____ . Хан _____ в 1240 році повністю зруйнував Київ»
(Київської, монголо-татари, Батий) 8-А
«Батьком _____ історії вважають _____, автора _____, в якій описано історію України з найдавніших часів»
(української, М.Грушевський, «Історія України-Руси») 8-Б
Всього 46 б.
Підведення підсумків гри
1. Запис подій за літами (роками).
2. Давній кочовий народ, який проживав на території України, створив
свою державу. Своїх вождів ховали у великих курганах.
3. Умовне позначення певної території, на якому нанесено назви географічних об’єктів (річок, гір, міст та ін.).
4. Це цінне історичне джерело, на якому зображували портрети володарів, державні символи і використовували для купівлі і продажу або накопичення.
5. Головний елемент Державного Герба України.
6. У перекладі з грецької мови це слово означає «переказ», відтворює уявлення давніх народів про світ та його будову.
Турнірна таблиця
Назва конкурсу |
Ком. 1 5-А |
Ком. 2 5-Б |
Ком. 3 6-А |
Ком. 4 6-Б |
Ком. 5 7-А |
Ком. 6 7-Б |
Ком. 7 8-А |
Ком. 8 8-Б |
І тур. «Розминка» |
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ тур «Що спільного?» |
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ тур. «Терміни та поняття» |
|
|
|
|
|
|
|
|
ІV тур. «Зібрати пазл» |
|
|
|
|
|
|
|
|
V тур. «Ерудит» |
|
|
|
|
|
|
|
|
VI тур. Гра «Реставратор» |
|
|
|
|
|
|
|
|
Турнірна таблиця
Назва конкурсу |
Ком. 1 9-А «Побратими» |
Ком. 2 9-Б «Полянські соколи» |
Ком. 3 10-А,Б «Чайка» |
І тур. «Розминка» |
|
|
|
ІІ тур «Запитання» |
|
|
|
ІІІ тур. «Історична скринька» |
|
|
|
ІV тур. «Погляд удачі» |
|
|
|
V тур. Гра «Реставратор» |
|
|
|
VІ тур. «Я знаю дати історії України» |
|
|
|
Турнірна таблиця
Назва конкурсу |
Ком. 1 9-А «Побратими» |
Ком. 2 9-Б «Полянські соколи» |
Ком. 3 10-А,Б «Чайка» |
І тур. «Розминка» |
|
|
|
ІІ тур «Запитання» |
|
|
|
ІІІ тур. «Історична скринька» |
|
|
|
ІV тур. «Погляд удачі» |
|
|
|
V тур. Гра «Реставратор» |
|
|
|
VІ тур. «Я знаю дати історії України» |
|
|
|