Графічні методи полотна Canvas для малювання графічних примітивів.

Про матеріал
Урок для звітності ЕОР. Мета уроку: навчальна: ознайомитися як у мові програмування Python створюють полотно для малювання; ознайомитися із геометричними примітивами, які можна створювати за допомогою модуля Canvas; розвивальна: розвивати пам’ять, уяву, увагу, творче та словесно-логічне мислення, творчі здібності, координаційну моторику, мовлення; виховна: виховувати патріотичність, інформаційну культуру, уважність, акуратність, дисциплінованість, працелюбність, охайність, зосередженість. Обладнання: комп’ютер, презентація, середовище програмування мовою Python, підручник.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з інформатики

Студента: Коротиша В.О.

Дата: 13.05.2024         Урок №4

Клас: 8

Тема. Графічні методи полотна Canvas для малювання графічних примітивів.

Мета уроку:

навчальна: ознайомитися як у мові програмування Python створюють полотно для малювання; ознайомитися із геометричними примітивами, які можна створювати за допомогою модуля Canvas;

розвивальна: розвивати пам’ять, уяву, увагу, творче та словесно-логічне мислення, творчі здібності, координаційну моторику, мовлення;

виховна: виховувати патріотичність, інформаційну культуру, уважність, акуратність, дисциплінованість, працелюбність, охайність, зосередженість.

Обладнання: комп’ютер, презентація, середовище програмування мовою Python, підручник.

 

Дидактичне забезпечення:

1. Н. В. Морзе. Інформатика. Підручник для 8 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе, О. В. Барна. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2021. — 224 ст.

2. Коротиш В. Графічні методи полотна Canvas для малювання графічних примітивів / Віктор Коротиш. – Кривий Ріг : КДПУ, 2024. – Режим доступу : URL

Програмне забезпечення:

Браузерна система програмування Режим доступу : URL https://replit.com/

Методичне забезпечення:

1.  Морзе Н. Методика навчання інформатики, частина 4 : методичний посібник / Наталя Вікторівна Морзе. – К., 2004. – С. ***-***.

Тип уроку: комбінований.

План уроку

  1. Організаційний етап (2 хв.).
  2. Актуалізація опорних знань (4 хв.).
  3. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.).
  4. Пояснення нового матеріалу (15 хв.).
  5. Закріплення нових знань (6 хв.).
  6. Підведення підсумків (3 хв.).
  7. Повідомлення домашнього завдання (2 хв.).

Хід уроку

І. Організаційний етап (2 хв)

Привітання з класом, перевірка присутніх.

II. Актуалізація опорних знань. (4 хв)

1. Які інструменти малювання використовують у середовищі графічного редактора?

2. Як створюють і змінюють формат малюнків у середовищі текстового процесора?

3. Чим відрізняються малюнки, створені у векторному та растровому графічному редакторах?

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.).

У програмах часто використовують малюнки: ілюстрації, рухомі зображення, фони тощо. Деякі середовища програмування мають засоби, які забезпечують додавання готових зображень до програмного коду або створення і форматування малюнків у самій програмі. Наприклад, у навчальному середовищі створення та виконання алгоритмів Скретч ви використовували такі засоби для роботи з графікою:

змінювали образи об’єктів, завантажуючи їх із бібліотеки;

малювали об’єкти у вбудованому графічному редакторі;

виконували побудову зображень виконавцем, вказуючи у програмному коді команди групи Олівець.

У мові програмування Python ви вже використовували модуль побудови зображень turtle. У вікні побудови можна було виконувати різні зображення у вигляді піксельної графіки. Для побудови графічних об’єктів, що складаються з геометричних примітивів і готових малюнків, викликають відповідний метод модуля tkinter, який імпортують до проєкту – Сanvas.

Тому темою нашого уроку є Тема. Графічні методи полотна Canvas для малювання графічних примітивів. Метою уроку: ознайомитися як у мові програмування Python створюють полотно для малювання; ознайомитися із геометричними примітивами, які можна створювати за допомогою модуля Canvas;

IV. Пояснення нового матеріалу (15 хв.).

Для побудови графічних об’єктів, що складаються з геометричних примітивів і готових малюнків, викликають відповідний метод модуля tkinter, який імпортують до проєкту – Сanvas.

Створення полотна: tkinter.Canvas(, width=, height=)

Розмір полотна визначається значеннями властивостей Height – кількість точок за вертикаллю, та Width – за горизонталлю. Полотно складається з окремих точок – пікселів, координати яких задаються значенням х та у.

Створення зображень на полотні викликається методом: .create_.

Можна побудувати такі об’єкти:

лінія – line(x1,y1,x2,y2)

прямокутник – rectangle(x1,y1,x2,y2)

многокутник – polygon(x1,y1,x2,y2,x3,y3,x4,y4)

ламана – polyline(x1,y1,x2,y2,x3,y3)

еліпс – oval(x1,y1,x2,y2)

дуга – arc(x1,y1,x2,y2,x3,y3,x4,y4).

Об’єкти можуть мати параметри: fill – колір заливки, dash – тип заливки, width – ширина лінії та інші. Зображення на полотні можна доповнювати текстом і готовими малюнками.

Для цього використовують об’єкти:

text – текст();

window – вікно ();

image – зображення ().

Зображення має бути збережене в ту саму папку, що і файл програми. Ці об’єкти мають спільну властивість anchor, яку використовують для того, щоб вказати, чим є точка з вказаними координатами для створюваного об’єкта:

N – центр верхнього краю;

S – центр нижнього краю;

E – центр правого краю;

W – центр лівого краю;

NE – верхній правий кут;

NW – верхній лівий кут;

SE – нижній правий кут;

SW – нижній лівий кут;

CENTER – центр

V. Закріплення нових знань (6 хв.).

Вправа 1. Стрілка.

Вправа 2. Прямокутники.

Вправа 3. Елементи круга.

VI. Підведення підсумків (3 хв.).

1. Що таке графічні примітиви?

2. Для чого призначене полотно Canvas?

3. Які властивості має полотно Canvas?

4. Які графічні методи застосовують до властивості Canvas?

5. Як накреслити відрізок на полотні компонента Image?

6. Як намалювати прямокутник; еліпс; ламану лінію на полотні Canvas?

VII. Повідомлення домашнього завдання (2 хв.).

У середовищі програмування розробіть проєкт, у якому вікні головної форми буде побудована стовпчаста діаграма, яка демонструє співвідношення між числами 15, 50, 70, 25, 10, 30.

docx
Додав(-ла)
Коротиш Віктор
Додано
15 травня
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку