Граматичні ігри на уроках англійської мови

Про матеріал
У поданому матеріалі запропоновані приклади граматичних ігор для учнів 3-4 класів з метою кращого засвоєння учнями граматики та граматичних структур. Оскільки, граючись ми навчаємо учнів, а гра є ефективним засобом навчання , що охоплює різні види мовленнєвої діяльності (говоріння, слухання, письмо і читання). Ігри позитивно впливають на формування пізнавальних інтересів дітей, розвивають їхню творчість, стимулюють до досягнення успіху, сприяють усвідомленому засвоєнню іноземної мови.
Перегляд файлу

Games for learning grammar at English lessons.

Граматичні ігри.

 З самого раннього дитинства дитина спілкується з світом через гру. Гра для неї – спосіб пізнання дійсності, спосіб випробувати себе, відчути свою індивідуальність, познайомитись з тими ролями, які вона має виконувати в майбутньому. Гра відіграє й величезну роль на уроці. У дидактичних іграх дитина спостерігає, порівнює, зіставляє, класифікує предмети за тими чи іншими ознаками, робить узагальнення.

Ігри розширюють ерудицію, дають можливість тренувати память, відчути емоційне задоволення при досягненні результатів, розвивають дитячу творчість. Ігри є ефективним засобом навчання, що охоплює різні види мовленнєвої діяльності (слухання, говоріння, читання і письмо). 

 

image 

image

 

Щоб учні активно використовували лексичний та граматичний матеріал,  потрібно використовувати на уроках якнайбільше ігор, заохочувати здобувачів освіти до участі в них, що допомагає їм свідомо засвоїти граматичний матеріал, оскільки дають змогу учителеві створити ситуації, наближені до життя, в яких діти змушені використовувати мову як єдиний засіб спілкування.

Гра завжди передбачає прийняття рішення – як учинити, що сказати, як виграти? Бажання вирішити ці питання загострює розумову діяльність гравців. Гра доступна навіть слабким дітям. Більше того, слабкий з мовної підготовки учень може стати першим у грі: винахідливість і кмітливість тут інколи виявляються більш важливими, ніж знання предмета. Почуття рівності, атмосфера захоплення й радості – все це дає можливість дітям побороти сором’язливість, яка заважає вжити в розмові іноземну мову, і успішно позначається на результатах навчання. Коли діти грають, вони не ставлять перед собою навчальних завдань, але в грі вони чогось навчаються.

Крім того, гра дає можливість не тільки закріпити вивчений матеріал, а й засвоїти нові знання, мотивує навчальну працю здобувачів освіти. Тому ігри можуть бути використані як при поясненні нового матеріалу, так і при його закріпленні, при опитуванні та під час контролю знань й умінь.

image

 

    

 Саме ігрові види роботи дають змогу здобувачам освіти засвоювати граматику англійської мови легше, швидше і веселіше. Можна використовувати такі ігри для оволодіння граматичним матеріалом:

 

     Game 1 «What is in the box?»

 

 ( тренування у вживанні структури there is/there are …)    Клас ділиться на дві команди. Учитель пише на дошці:

   There is a (an) _____________ in the box.

Перший учень першої команди називає будь-яку літеру, наприклад «p».

Перший учень другої команди має закінчити речення, назвавши слово, що починається з цієї літери, наприклад: There is a pen in the box.

Якщо допущено помилку, то право заповнити пропуск надається іншій команді, і за правильну відповідь їй присуджується бал. Перемагає команда з більшою кількістю очок.

 

 

Game 2 «What can you do?»

(тренувати вміння використовувати питальну, заперечну та стверджувальну форми модального дієслова can).

Клас ділять на дві команди. Одна команда задумує будь-яке речення з дієсловом сan ( наприклад: “We can write”). Гравці іншої команди повинні відгадати це речення, ставлячи запитання: “Can you read?”, “Can you speak English?” тощо. На ці запитання перша команда відповідає “No, we can’t” або

“Yes, we can”. Якщо речення відгадано, команди міняються місцями.

 

Game 3 «What have they got?»

(тренувати вміння вживати структури «have/ has got» )

Клас ділиться на три команди. У вчителя в руках корбка з малюнками. Учасник команди обирає малюнок і повинен скласти речення відповідно малюнка дібравши правильну граматичну структуру: I have got a dog. She has got a doll. We have got presents.

За правильну відповідь, команди отримують бал. Перемагає та команда, яка отримає найбільшу кількість балів. 

 

Game 4 «Memory game» (Present Perfect, Present Continuous, Present and

Past Simple)

(закріпити навички правильного вживання Present Perfect Tense)

1   варіант

Учитель забирає зі столу деякі предмети, додає нові чи змінює їх розташування на столі після того, як учень, якого викликали, відвернувся, а потім запитує:

Учитель:What has changed on the table

Учень: You have taken the pen off the table. You have put a watch on the table.

You have written a word on the paper.

Для закріплення можна запропонувати такі дієслова: to drink, to eat, to open, to close, to cut тощо.

2   варіант

Один учень виходить з класу і щось змінює у своєму зовнішньому вигляді.

Потім, повернувшись до класу, він запитує: “What have I done?”

Можливі варіанти відповідей: You have taken off you jacket. You have combed your hair.

3   варіант

(закріпити навички вживання Present Continuous Tense)

Діти стають в коло. В руках у вчителя м`яч. Завдання учня, який зловив м`яча: дати відповідь на запитання вчителя, утворивши речення у стверджувальній і заперечній формах Present Continuous Tense (наприклад: What are you doing? I am reading a book now. I am not cleaning my room now. I am playing games now). М`яч передається вчителеві, далі вчитель відповідно кидає його іншому учневі. Учень, який допустив помилку в реченні вибуває з гри.

4   варіант

(закріпити навички вживання Past Simple Tense)

Play a chain game

Start like this – Did you go to the Black Sea in summer?

Yes, I did. I went to the Black Sea in summer. (No, I did not. I did not go to the Black Sea in summer).

These words can help you: swim, dive, play games, watch TV, help your mother about the house, go shopping, read books, go to the Zoo).

5   варіант

(закріпити навички вживання Present Simple Tense)

Group work- ask your partner what he/she does on: a rainy day, a sunny day, a frosty day, a snowy day, a hot day.

Example:  What do you do on a sunny day? I ride a bike on a sunny day.

 

 

Game 5 «Complete the sentences»

  (тренування в побудові стверджувальних речень у Past Simple Tense)

      Учні сідають колом. Перший учасник гри починає речення, назвавши одне повнозначне слово, другий учень повторює це слово і додає своє і т. д. Хто забуде слово або не зможе додати своє, вибуває з гри.

Example:

1.            My sister

2.            My sister decided

3.            My sister decided to go

4.            My sister decided to go to the cinema.

 

   Після того, як з гри вибуває п’ятий учасник, другий учень починає інше речення. Якщо учні закінчують  речення, наступне речення починає той, хто сидить поряд з гравцем, який сказав останнє слово.

 

Game 6 «Different toys?»

 (тренування у вживанні загальних питань з дієсловом  “to have”)

      Учитель розкладає на столі іграшки, назви яких відомі дітям. Перед грою можна повторити їх назви. Учні дивляться на них уважно і намагаються запам’ятати ці іграшки. Учитель дає команду учням закрити очі і бере зі столу будь-яку іграшку та ховає її за спиною. Інші іграшки ховаються. Потім учні відкривають очі і ставлять питання, намагаючись відгадати, яка іграшка за спиною:  Have you got a …? Гра триває до тих пір, поки хтось з учнів не відгадає іграшку за спиною вчителя. Цей учень стає наступним ведучим.

 

Game 7 «Who has the best memory? »

(активізувати вживання присвійного відмінка в усному мовленні)

Учні отримують іграшки. Вчитель пропонує дітям уважно подивитись і запам’ятати, у кого яка іграшка. Потім він забирає їх і по одній показує гравцям, запитуючи: “Whose toy is it?” Відповідає той, хто перший підняв руку: “This is Ann’s toy”. Перемагає гравець, який дав найбільше правильних відповідей. Можна клас поділити на дві команди, і тоді переможцем буде не один учень, а вся команда.

Game 8 «Complete the sentences»

(закріпити вживання дієслова to be у Present Simple Tense)

Учитель говорить речення, пропускаючи дієслова to be, наприклад: "This ...

a doll".I… in the class. He… a doctor. "We ... in the park". При цьому він робить паузу після першого слова і кидає м'яча комусь з учнів. Той, хто спіймає його, повинен сказати речення повністю, вживши потрібне дієслово. Гравець, який допустив помилку, вибуває з гри.

 

Game 9 «What do you like to do?»

(тренування в утворені питальної форми у Present Simple Tense)

Один з учнів задумує, що він любить робити. Учні по черзі задають йому питання: "Do you like to swim?", "Do you like to play football?", і т. д. до тих пір, поки не відгадають. Той, хто відгадає, стає ведучим.

 

Game 10 «Collect three forms of the verb»

(закріплення форм неправильних дієслів)

 Учитель заздалегідь готує картки з різними формами неправильних дієслів. На кожній з них записана тільки одна з форм. Усі учні сідають навколо столу. Картки перемішують, і кожен учень отримує їх декілька штук. За командою вчителя гравці передають один одному по одній картці і т. д. Завдання кожного учня - зібрати у себе три форми одного дієслова. Перемагає той, хто перший впорається із завданням.

 

Game 11 «Make up correct sentences»

(закріплення утворення стверджувальної, питальної і заперечної форм у Present Simple, Past Simple, Present Continuous Tenses)

Клас ділитися на 3 команди. Кожна команда отримує конверт із завданням. Завдання І команди: із поданих слів скласти стверджувальне речення у Present Simple Tense та утворити питальну і заперечну форми до цього ж речення.

Завдання ІІ команди: із поданих слів скласти стверджувальне речення у Past Simple Tense та утворити питальну і заперечну форми до цього ж речення. Завдання ІІІ команди: із поданих слів скласти стверджувальне речення у Present Continuous Tense та утворити питальну і заперечну форми до цього ж речення.

Перемагає та команда, яка швидше і правильно виконала завдання. 

Традиційні форми організації навчання (розповідь, пояснення, бесіда, проблемний виклад тощо) комбінуються із практикою використання дидактичних ігор. Складний для розуміння матеріал викладається традиційними методами, а менш складний, який учні можуть опанувати самостійно, але для цього їм потрібний додатковий стимул, вивчається у формі гри. Як правило, закріплення, узагальнення та перевірка засвоєння матеріалу часто здійснюється за ігровими технологіями. Запропоновані ігри є лише прикладом того, як можна урізноманітнити подання граматичного матеріалу на уроках англійської мови та його подальше опрацювання. 

Потрібно пам’ятати, що гра для дитини – це невіддільна частина її життя, шлях, за допомогою якого вона пізнає світ і готується до дорослого життя, і не скористатися цим означає втратити дійовий засіб досягнення успіху.

 

 

Підготувала: учитель англійської мови

Ліцею №10 м. Ковеля

О.В. Сандар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
28 жовтня 2020
Переглядів
5049
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку