Грамоти учиться – завжди знадобиться

Про матеріал
Позакласний інтегрований захід з математики та української мови для учнів 2-х класів
Перегляд файлу

Тема: «Грамоти учиться – завжди знадобиться»

Мета: Вчити застосовувати набуті знання і навички на практиці, у повсякденному житті; розививати увагу, логічне мислення, усну лічбу, читацькі навички, кмітливість, спостережливість, іетерес до знань.

Обладнання: монети від 1 до 10, квитки на корабель, картки зі словами, дві сороки, таблиці для читання. 

Хід уроку 

І Організіція класу.

ІІ Повідомлення теми і мети уроку.

-          Тема нашого уроку «Грамоти учиться – завжди знадобиться!

Нещадавно зустрілися дві сороки. Одна говорить: 

-          Як добре тому, хто вміє читати.

Я теж хотіла б навчитися.

Тоді б я прочитала усі оголошення                                                         у місті і знала б усі новини. 

Друга відповідає: А от і ні. Набагато важливіше знати математику.

І почали вони сперечатися. Сперечалися, сперечалися, аж у горлі їм пересохло, а до згоди дойти не змогли. Вирішили вони звернутися, діти, до вас по допомогу, щоб ви їх розсудили. -         Як ви думаєте, що важливіша: вміти гарно читати чи добре знати математику? (Відповіді учнів)

-          Ми не будемо сперечатися, а з*ясуємо це протягом уроку. Отож вирушимо з вами у подорож. Під час подорожей трапляються різні ситуації. (На столі стоїть два кошики з написами «читання» і « математика»)

-          Якщо під час подорожі нам допоможе вміння читати, то ми кластимемо фішку у кошик «читання»; якщо допоможуть математичні знання – фішка у кошик «математика».

Де буде фішок більше, той предмет буде важливіший.

ІІІ Робота над темою уроку

-          А чим будемо подорожувати, дізнаєтесь, якщо розгадаємо ланцюжок.

-          Поставте карти в порядку зростання (на табло телевізора зображений корабель).

7

5

1

8

4

6

2

3

1

2

3

4

5

6

7

8

к

о

р

а

б

е

л

ь

-          Молодці! Ми вирушаємо у подорож на кораблі.

-          Знання якого предмета допомогли Вам виконати це завдання? 

(Знання математика і вміння читати) 

-          То ж кладемо фішку до обох кошиків одночасно.

Гра «Купи квиток» 

-          Для того, щоб відправитися у круїз нам слід придбати квитка.

-          Де купують квитки?  Один квиток коштує  9 гривень. Приготуйте гроші і придбайте квитки.

(декілька учнів купують квитки)

-          На кожному квитку обов’язково пишеться номер каюти, у якій жив пасажир під час круїзу. 

Поглянете на свої квитки і займіть місце.

Яке відповідає номеру квитка ( діти сідають на стільці з номерами 1, 2, 3, 4...)

-          Як ви гадаєте, навіщо потрібен номер на квитку? 

(Якби не вказували номери, люди б сварилися, кому де сидіти?)

-          Завдяки який науці у транспорті порядок? 

( Наступна фішка у кошик з математики) 

-          Сідаємо на корабель і подорож наша починається з міста Скадовська ми подорожуємо Чорним морем .Дорога буде далека. Якщо просто сидіти, то можна і занудьгувати. Отож почитаємо.  Читання тексту за «Букварем» ст. 83 - Що не дало нам нудьгувати?

( Уміння читати, фішка у кошик – читання)

-          Коли діти подорожують, то завжди весело співають . Давайте ми поспіваємо.

(Музична фізкультхвилинка «Чунга-Чанга»)

-          До якого острова ми потрапили? 

-          Як називається наш острів, куди ми їздимо влітку відпочивати?

( Острів Джарилгач)

-          За допомогою чого ми вивчим слова пісні?

( за допомогою читання фішка – у кошик) 

-          Пливемо далі. За бортом срібляться рибки. Давайте наловимо рибки.  Кожна рибка пропонує нам завдання

- Як називаються числа при додаванні?

 

-          Назвіть перший доданок у виразі 8+2=10, другий, суму.

-          Як додати до числа число 2? 

-          Як відняти від числа2? 

-          Чи важливі ці знання? ( фішка у кошик «Математика») - Ми на острові. Які  живі організми у морі?

( Дельфіни, медузи, риби, креветка) 

Виконаємо звукову модель слова креветка на дошці, а слова медузи – діти виконають самостійно. 

( - Справилися з роботою? Фішка у кошик «Читання»)  Фізкультхвилинка

(Вправи для очей) 

-          Повертаємося додому. Щоб пришвартуватися до берега, нам треба згадати склад числа 10.

1

 

3

 

5

 

7

 

9

 

8

 

6

 

4

 

2

 

10 

 

Це триба знати? (Фішка – у кошик «Математика») 

Підсумок уроку 

Наша подорож завершується. Зараз ми зійдемо на берег.

-          Давайте полічимо, скільки у кожному кошику фішок? (Порівну) -           То що ми скажемо сорокам? 

-          Як їх розсудимо? Всі предмети важливі , які вивчаються у школі.

-          Швидко закінчилася подорож. -          - Чи сподобалося вам? 

Вправа «Займи позицію»

Кому подорож сподобалася – станьте біля мене праворуч, кому ні- ліворуч.