Тема: «Грамоти учиться – завжди знадобиться»
Мета: Вчити застосовувати набуті знання і навички на практиці, у повсякденному житті; розививати увагу, логічне мислення, усну лічбу, читацькі навички, кмітливість, спостережливість, іетерес до знань.
Обладнання: монети від 1 до 10, квитки на корабель, картки зі словами, дві сороки, таблиці для читання.
Хід уроку
І Організіція класу.
ІІ Повідомлення теми і мети уроку.
- Тема нашого уроку «Грамоти учиться – завжди знадобиться!
Нещадавно зустрілися дві сороки. Одна говорить:
- Як добре тому, хто вміє читати.
Я теж хотіла б навчитися.
Тоді б я прочитала усі оголошення у місті і знала б усі новини.
Друга відповідає: А от і ні. Набагато важливіше знати математику.
І почали вони сперечатися. Сперечалися, сперечалися, аж у горлі їм пересохло, а до згоди дойти не змогли. Вирішили вони звернутися, діти, до вас по допомогу, щоб ви їх розсудили. - Як ви думаєте, що важливіша: вміти гарно читати чи добре знати математику? (Відповіді учнів)
- Ми не будемо сперечатися, а з*ясуємо це протягом уроку. Отож вирушимо з вами у подорож. Під час подорожей трапляються різні ситуації. (На столі стоїть два кошики з написами «читання» і « математика»)
- Якщо під час подорожі нам допоможе вміння читати, то ми кластимемо фішку у кошик «читання»; якщо допоможуть математичні знання – фішка у кошик «математика».
Де буде фішок більше, той предмет буде важливіший.
ІІІ Робота над темою уроку
- А чим будемо подорожувати, дізнаєтесь, якщо розгадаємо ланцюжок.
- Поставте карти в порядку зростання (на табло телевізора зображений корабель).
7 |
5 |
1 |
8 |
4 |
6 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
к |
о |
р |
а |
б |
е |
л |
ь |
- Молодці! Ми вирушаємо у подорож на кораблі.
- Знання якого предмета допомогли Вам виконати це завдання?
(Знання математика і вміння читати)
- То ж кладемо фішку до обох кошиків одночасно.
Гра «Купи квиток»
- Для того, щоб відправитися у круїз нам слід придбати квитка.
- Де купують квитки? Один квиток коштує 9 гривень. Приготуйте гроші і придбайте квитки.
(декілька учнів купують квитки)
- На кожному квитку обов’язково пишеться номер каюти, у якій жив пасажир під час круїзу.
Поглянете на свої квитки і займіть місце.
Яке відповідає номеру квитка ( діти сідають на стільці з номерами 1, 2, 3, 4...)
- Як ви гадаєте, навіщо потрібен номер на квитку?
(Якби не вказували номери, люди б сварилися, кому де сидіти?)
- Завдяки який науці у транспорті порядок?
( Наступна фішка у кошик з математики)
- Сідаємо на корабель і подорож наша починається з міста Скадовська ми подорожуємо Чорним морем .Дорога буде далека. Якщо просто сидіти, то можна і занудьгувати. Отож почитаємо. Читання тексту за «Букварем» ст. 83 - Що не дало нам нудьгувати?
( Уміння читати, фішка у кошик – читання)
- Коли діти подорожують, то завжди весело співають . Давайте ми поспіваємо.
(Музична фізкультхвилинка «Чунга-Чанга»)
- До якого острова ми потрапили?
- Як називається наш острів, куди ми їздимо влітку відпочивати?
( Острів Джарилгач)
- За допомогою чого ми вивчим слова пісні?
( за допомогою читання фішка – у кошик)
- Пливемо далі. За бортом срібляться рибки. Давайте наловимо рибки. Кожна рибка пропонує нам завдання
- Як називаються числа при додаванні?
- Назвіть перший доданок у виразі 8+2=10, другий, суму.
- Як додати до числа число 2?
- Як відняти від числа2?
- Чи важливі ці знання? ( фішка у кошик «Математика») - Ми на острові. Які живі організми у морі?
( Дельфіни, медузи, риби, креветка)
Виконаємо звукову модель слова креветка на дошці, а слова медузи – діти виконають самостійно.
( - Справилися з роботою? Фішка у кошик «Читання») Фізкультхвилинка
(Вправи для очей)
- Повертаємося додому. Щоб пришвартуватися до берега, нам треба згадати склад числа 10.
1 |
|
3 |
|
5 |
|
7 |
|
9 |
|
8 |
|
6 |
|
4 |
|
2 |
|
10
Це триба знати? (Фішка – у кошик «Математика»)
Підсумок уроку
Наша подорож завершується. Зараз ми зійдемо на берег.
- Давайте полічимо, скільки у кожному кошику фішок? (Порівну) - То що ми скажемо сорокам?
- Як їх розсудимо? Всі предмети важливі , які вивчаються у школі.
- Швидко закінчилася подорож. - - Чи сподобалося вам?
Вправа «Займи позицію»
Кому подорож сподобалася – станьте біля мене праворуч, кому ні- ліворуч.