Григір ТЮТЮННИК. «Дивак». Коротко про письменника. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини.

Про матеріал

Конспект уроку з української літератури у 5 класі "Григір ТЮТЮННИК. «Дивак». Коротко про письменника. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини".

Перегляд файлу

 

 

Тема.  Григір ТЮТЮННИК. «Дивак». Коротко про письменника.  

            Ідея неповторності й  багатства  внутрішнього  світу людини.

 

Очікувані  результати   пізнавальної  діяльності:

Предметні компетентності

розповідає про особливості характеру Олеся, його обдарованість; висловлює власні міркування про характер хлопчика, оцінює його незвичну чи звичну поведінку; пояснює назву оповідання; порівнює літературного героя із собою.

Ключові компетентності

аналізує ситуацію з погляду гуманізму, толерантного ставлення до людей;

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення особливого призначення на землі кожного. Потреба збереження індивідуальних особливостей людини як важливих чинників її майбутньої максимальної самореалізації.

 

 

І. Вступна  частина

 

¤ Актуалізація

Бесіда . Під час бесіди варто з’ясувати в дітей, чи завжди вони   вірять інформації, яку поширююють люди ( друзі, знайомі навіть рідні) про іншу людину.

    Свої думки учні  записують у зошит, пояснюючи ту чи іншу позицію.

¤ Мотивація

Учитель. Хлопчика, про якого ми будемо читати  твір, називали диваком.

Це добре чи погано? З чим це у вас асоціюється?

Асоціативний  кущ

Створення до слова    «дивак».

 

Словникова робота. Варто з’ясувати  у тлумачному словнику  значення слова «дивак».

 

Уточнювальне  запитання. Чи  співпадає ваше розуміння «дивак» із визначенням   у словнику.

 

¤ Тема, очікувані  результати

 Слово вчителя. Ознайомивши дітей  з темою твору, сформулювати

очікувані результати:

  • учні  знаходять   у тексті  пояснення того, чому Олеся називали диваком;
  • пояснюють, чи є   на їхню думку  той чи інший вчинок дивним;
  • усвідомлюють, що не завжди варто  вірити почутому і варто  перевіряти інформацію.
  •  

 

ІІ. Основна  частина

¤ «Спрямоване   читання».

 

Учні читають   твір мовчки, але із зупинками. Роблячи паузу, діти виділяють ті чи інші уривки у творі, необхідні для аналізу(можна застовувати  маркування).Важливу інформацію  занотовуємо у таблицю:

     Вчинок

Дивний

Звичний для дитини

Олесь любить зиму, любить робити  перші протопти в заметах.

 

 

Ще любить малювати всяку всячину на снігу.

 

 

Любить блукати в бору.

 

 

Милується крізь лід річковим дном.

 

 

 

 

 

ІІІ. Підсумкова частина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Віцькар Ірина
Додано
3 березня 2022
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку