Громадянська освіта 7 клас . Календарне планування за модельною програмою Пометун О.І.17 годин
«Громадянська освіта» (7 клас) Розділ ІІ. Соціальна та політична сфера (автори: О. Бурлака, О. Желіба) Питання громадянської освіти, які можна інтегрувати в курс історії України / інтегрований курс історії, лист МОН від 30.08.2024 1.1/15776-24 до модельної навчальної програми «Історія України. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Пометун О. І., Ремех Т. О., Гупан Н. М., Малієнко Ю. Б., Сєрова Г. В.); |
|||||
№ |
ДАТА |
Зміст навчальнопізнавальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
Види навчальної діяльності |
|
|
|
|
Вступ |
Базові знання: Потреби, соціум, спільнота
Уміння Формулює і аргументовано висловлює, відстоює у дискусії власні погляди та переконання Аналізує політичне, суспільне і культурне життя в Україні та світі, виклики для демократії і прав людини Ставлення Дотримується законодавства та суспільних норм і правил, які не суперечать правам людини |
Навчально-пізнавальна, дослідницька, пошукова, творча, проєктна, моделювання, інтерактивна, дискусійна |
|
|
|
Соціум і спільноти. |
||
|
|
|
Людина як соціальна істота. Спільність потреб. Різноманітність спільнот. Роль спільнот у житті людини |
||
|
|||||
Тема 1. Людина і суспільство |
|||||
|
|
|
Родина. Потреби членів родини. Види родини в історії та сьогоденні. Права і обов’язки членів сім’ї. Взаєморозуміння та партнерські відносини |
Базові знання: Родина, етнос, релігійна спільнота, культурна група, звичай, традиція, соціальний стан, нація, патріотизм, толерантність, інклюзія, інформація, медіа, конфлікти, цінності, ідентичність, гідність. Уміння: ● Визначає критерії змін у житті суспільства (з допомогою вчителя) ● Передбачає зміни в різних галузях суспільного життя, прогнозує пов’язані з ними ризики і переваги ● Пояснює критерії інклюзивності громадського простору ● Пропонує (з допомогою вчителя) способи розв’язання наявних суспільних проблем, які мають історичне підґрунтя, аналізує суспільний і власний досвід ● Пояснює вплив конкретного вчинку і події з погляду суспільних потреб та інтересів, важливості для власного досвіду]. ● Втілює результати пізнавальної діяльності в медіатекстах ● Визначає та пояснює, що для нього означає належність до соціокультурної спільноти ● Пояснює, як належність до різних спільнот та зовнішні чинники впливають на формування його поглядів та переконань ● Пояснює поняття “гідність” та ідентифікує в минулому та сучасності випадки захисту та порушення гідності людини ● Обґрунтовує необхідність поваги до власної гідності та гідності іншої особи]. ● Визначає свої сильні та слабкі сторони та формулює способи самовдосконалення |
Навчальнопізнавальна, дослідницька, пошукова, творча, проєктна, моделювання, інтерактивна, дискусійна |
|
|
|
Етнічні, культурні, релігійні та групи. Етноси та їх походження. |
||
|
|
|
Особливості релігійних спільнот в історії і сьогоденні. |
||
|
|
|
Культурні спільноти. Звичаї, традиції, церемонії, етнічних, релігійних та інших спільнот в історії та сьогоденні. |
||
|
|
|
Стани та класи. Соціальна стратифікація. Становлення соціальних станів. Спільність інтересів людей однієї професії та статусу. Боротьба за права станів та соціальну рівність |
||
|
|
|
Нації і патріотизм. Зародження націй. Ознаки нації. Політичні нації. |
||
|
|
|
Патріотизм. Прояви патріотизму в історії та сьогоденні |
||
|
|
|
Толерантність та інклюзія. Ідентичність і гідність людини. Право на інакшість. Правила й норми співжиття різних людей та спільнот. |
||
|
|
|
Роль держави та демократії у забезпеченні толерантності та інклюзії. |
||
|
|
|
Інформація і медіа. Інформація як основа прийняття рішень. Важливість свободи слова. Медіа в давнину і сьогоденні |
||
|
|
|
Взаємодія людей. Інтереси і цінності як рушії активності людини. Конфлікти та їх розв’язання в історії та сьогоденні |
||
Тема 2. Людина і влада |
|||||
|
|
|
Влада. Управління спільнотами. Влада і носії влади. Демократія, її переваги та ризики. |
Базові знання: Влада, управління, демократія, самоврядування, політичний режим, громадянство, протестні рухи, революції, реформи, централізована держава, децентралізована держава, унітарна держава, федеративна держава, імперія, національна держава, метрополія, колонія Уміння: ● За самостійно визначеними критеріями добирає інформацію для виконання завдання, аргументує свій вибір]. ● Складає список використаних джерел, дотримуючись засад доброчесності ● Чітко формулює та висловлює судження стосовно суспільних ідей з урахуванням власного досвіду, різних видів інформації ● Обмірковує, що він може робити для утвердження культури демократії. ● Визначає важливість для себе громадянства України, пояснює свої права та обов’язки як громадянина]. ● Формулює і аргументовано висловлює, відстоює у дискусії власні погляди та переконання] Характеризує роль Конституції України, засади діяльності та компетенцію вищих органів влади в Україні. ● Пояснює та ілюструє принцип верховенства права і розподіл гілок влади ● Наводить приклади, як громадяни можуть впливати на політичні і суспільні процеси [● Застосовує окремі механізми безпосередньої (прямої) демократії |
Навчальнопізнавальна, дослідницька, пошукова, творча, проєктна, моделювання, інтерактивна, дискусійна |
|
|
|
Самоврядування. Види самоврядування в історії та сьогоденні. Принципи та структура самоврядування. |
||
|
|
|
Політична організація суспільства. Управління країною. Органи влади у країні. Політичні режими |
||
|
|
|
Громадянство. Громадянин як «співвласник країни». Значення громадянства для особи і держави. Активне та відповідальне громадянство та його роль у суспільстві. |
||
|
|
|
Реформи, протестні рухи та революції. Методи впливу громадян на владу. Реформи. Протестні рухи та революції. |
||
|
|
|
Види держав. Централізовані та децентралізовані держави. Унітарні та федеративні держави. Імперії та національні держави. Метрополії та колонії. |
||
|
|
|
Міжнародні відносини. Поняття та види міжнародних відносин. Основні принципи міжнародного права. Міжнародні організації в історії та сьогоденні. |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|