Громадянська освіта КП 7 клас , за модельною програмою Пометун О.І.

Про матеріал

Громадянська освіта 7 клас . Календарне планування за модельною програмою Пометун О.І.17 годин

Перегляд файлу

«Громадянська освіта» (7 клас) Розділ ІІ. Соціальна та політична сфера (автори: О. Бурлака, О. Желіба)

Питання громадянської освіти, які можна інтегрувати в курс історії України / інтегрований курс історії, лист МОН від 30.08.2024 1.1/15776-24

до модельної навчальної програми «Історія України. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Пометун О. І., Ремех Т. О., Гупан Н. М., Малієнко Ю. Б., Сєрова Г. В.);

ДАТА

Зміст навчальнопізнавальної діяльності

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності

 

 

 

Вступ

Базові знання: Потреби, соціум, спільнота

 

Уміння Формулює і аргументовано висловлює, відстоює у дискусії власні погляди та переконання Аналізує політичне, суспільне і культурне життя в Україні та світі, виклики для демократії і прав людини Ставлення Дотримується законодавства та суспільних норм і правил, які не суперечать правам людини

Навчально-пізнавальна, дослідницька, пошукова, творча, проєктна, моделювання, інтерактивна, дискусійна

 

 

 

Соціум і спільноти.

 

 

 

Людина як соціальна істота. Спільність потреб. Різноманітність спільнот. Роль спільнот у житті людини

 

Тема 1. Людина і суспільство

 

 

 

Родина. Потреби членів родини. Види родини в історії та сьогоденні. Права і обов’язки членів сім’ї. Взаєморозуміння та партнерські відносини

Базові знання: Родина, етнос, релігійна спільнота, культурна група, звичай, традиція, соціальний стан, нація, патріотизм, толерантність, інклюзія, інформація, медіа, конфлікти, цінності, ідентичність, гідність.

 Уміння: ● Визначає критерії змін у житті суспільства (з допомогою вчителя) ● Передбачає зміни в різних галузях суспільного життя, прогнозує пов’язані з ними ризики і переваги ● Пояснює критерії інклюзивності громадського простору

● Пропонує (з допомогою вчителя) способи розв’язання наявних суспільних проблем, які мають історичне підґрунтя, аналізує суспільний і власний досвід ● Пояснює вплив конкретного вчинку і події з погляду суспільних потреб та інтересів, важливості для власного досвіду]. ● Втілює результати пізнавальної діяльності в медіатекстах ● Визначає та пояснює, що для нього означає належність до соціокультурної спільноти ● Пояснює, як належність до різних спільнот та зовнішні чинники впливають на формування його поглядів та переконань ● Пояснює поняття “гідність” та ідентифікує в минулому та сучасності випадки захисту та порушення гідності людини ● Обґрунтовує необхідність поваги до власної гідності та гідності іншої особи]. ● Визначає свої сильні та слабкі сторони та формулює способи самовдосконалення

Навчальнопізнавальна, дослідницька, пошукова, творча, проєктна, моделювання, інтерактивна, дискусійна

 

 

 

Етнічні, культурні, релігійні та групи. Етноси та їх походження.

 

 

 

Особливості релігійних спільнот в історії і сьогоденні.

 

 

 

Культурні спільноти. Звичаї, традиції, церемонії, етнічних, релігійних та інших спільнот в історії та сьогоденні.

 

 

 

Стани та класи. Соціальна стратифікація. Становлення соціальних станів. Спільність інтересів людей однієї професії та статусу. Боротьба за права станів та соціальну рівність

 

 

 

Нації і патріотизм. Зародження націй. Ознаки нації. Політичні нації.

 

 

 

Патріотизм. Прояви патріотизму в історії та сьогоденні

 

 

 

Толерантність та інклюзія. Ідентичність і гідність людини. Право на інакшість. Правила й норми співжиття різних людей та спільнот.

 

 

 

Роль держави та демократії у забезпеченні толерантності та інклюзії.

 

 

 

Інформація і медіа. Інформація як основа прийняття рішень. Важливість свободи слова. Медіа в давнину і сьогоденні

 

 

 

Взаємодія людей. Інтереси і цінності як рушії активності людини. Конфлікти та їх розв’язання в історії та сьогоденні

Тема 2. Людина і влада

 

 

 

Влада. Управління спільнотами. Влада і носії влади. Демократія, її переваги та ризики.

Базові знання: Влада, управління, демократія, самоврядування, політичний режим, громадянство, протестні рухи, революції, реформи, централізована держава, децентралізована держава, унітарна держава, федеративна держава, імперія, національна держава, метрополія, колонія

Уміння: ● За самостійно визначеними критеріями добирає інформацію для виконання завдання, аргументує свій вибір]. ● Складає список використаних джерел, дотримуючись засад доброчесності ● Чітко формулює та висловлює судження стосовно суспільних ідей з урахуванням власного досвіду, різних видів інформації ● Обмірковує, що він може робити для утвердження культури демократії. ● Визначає важливість для себе громадянства України, пояснює свої права та обов’язки як громадянина]. ● Формулює і аргументовано висловлює, відстоює у дискусії власні погляди та переконання] Характеризує роль Конституції України, засади діяльності та компетенцію вищих органів влади в Україні. ● Пояснює та ілюструє принцип верховенства права і розподіл гілок влади ● Наводить приклади, як громадяни можуть впливати на політичні і суспільні процеси [● Застосовує окремі механізми безпосередньої (прямої) демократії

Навчальнопізнавальна, дослідницька, пошукова, творча, проєктна, моделювання, інтерактивна, дискусійна

 

 

 

Самоврядування. Види самоврядування в історії та сьогоденні. Принципи та структура самоврядування.

 

 

 

Політична організація суспільства. Управління країною. Органи влади у країні. Політичні режими

 

 

 

Громадянство. Громадянин як «співвласник країни». Значення громадянства для особи і держави. Активне та відповідальне громадянство та його роль у суспільстві.

 

 

 

Реформи, протестні рухи та революції. Методи впливу громадян на владу. Реформи. Протестні рухи та революції.

 

 

 

Види держав. Централізовані та децентралізовані держави. Унітарні та федеративні держави. Імперії та національні держави. Метрополії та колонії.

 

 

 

Міжнародні відносини. Поняття та види міжнародних відносин. Основні принципи міжнародного права. Міжнародні організації в історії та сьогоденні.