Додаток до листа МОН від 30.08.2024 1.1/15776-24
«Громадянська освіта» (7 клас)
Розділ ІІ. Соціальна та політична сфера
( автори : О. Бурлака, О. Желіба )
№п/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
|
1 |
|
Вступ. Соціум і спільноти. Людина як соціальна істота. Спільність потреб. Різноманітність спільнот. Роль спільнот у житті людини
|
|
|
|
|
Тема 1. Людина і суспільство
|
|
|
2 3 |
|
Родина. Потреби членів родини. Види родини в історії та сьогоденні. Права і обов’язки членів сім’ї. Взаєморозуміння та партнерські відносини
|
|
|
4 5 |
|
Етнічні, культурні, релігійні та групи. Етноси та їх походження. Особливості релігійних спільнот в історії і сьогоденні. Культурні спільноти. Звичаї, традиції, церемонії, етнічних, релігійних та інших спільнот в історії та сьогоденні.
|
|
|
6
|
|
Стани та класи. Соціальна стратифікація. Становлення соціальних станів. Спільність інтересів людей однієї професії та статусу. Боротьба за права станів та соціальну рівність.
|
|
|
7 8 |
|
Нації і патріотизм. Зародження націй. Ознаки нації. Політичні нації. Патріотизм. Прояви патріотизму в історії та сьогоденні
|
|
|
9 10 |
|
Толерантність та інклюзія. Ідентичність і гідність людини. Право на інакшість. Правила й норми співжиття різних людей та спільнот. Роль держави та демократії у забезпеченні толерантності та інклюзії.
|
|
|
11 12 |
|
Інформація і медіа. Інформація як основа прийняття рішень. Важливість свободи слова. Медіа в давнину і сьогоденні
|
|
|
13 14 |
|
Взаємодія людей. Інтереси і цінності як рушії активності людини. Конфлікти та їх розв’язання в історії та сьогоденні |
|
|
15 |
|
Узагальнення
|
|
|
16 |
|
Тематичний контроль
|
|
|
|
|
Тема 2. Людина і влада
|
|
|
17 18 |
|
Влада. Управління спільнотами. Влада і носії влади. Демократія, її переваги та ризики.
|
|
|
19 20 |
|
Самоврядування. Види самоврядування в історії та сьогоденні. Принципи та структура самоврядування
|
|
|
21 22 23
|
|
Політична організація суспільства. Управління країною. Органи влади у країні. Політичні режими |
|
|
24 25 |
|
Громадянство. Громадянин як «співвласник країни». Значення громадянства для особи і держави. Активне та відповідальне громадянство та його роль у суспільстві.
|
|
|
26 27
|
|
Реформи, протестні рухи та революції. Методи впливу громадян на владу. Реформи. Протестні рухи та революції.
|
|
|
28 29
|
|
Види держав. Централізовані та децентралізовані держави. Унітарні та федеративні держави. Імперії та національні держави. Метрополії та колонії
|
|
|
30 31 |
|
Міжнародні відносини. Поняття та види міжнародних відносин. Основні принципи міжнародного права. Міжнародні організації в історії та сьогоденні
|
|
|
32 |
|
Узагальнення
|
|
|
33 |
|
Тематичний контроль
|
|
|
34 35 |
|
Узагальнення до курсу
|
|
|