Календарно-тематичне планування до уроків за модельною навчальною програмою «ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА» закладів загальної середньої освіти авт. Пометун О.І., Ремех Т.О., Сєрова Г.В., 8 клас, 17 годин
|
||||
№ |
Дата |
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНО ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ |
Основні поняття |
Очікувані результати навчання учнів |
ТЕМА 1. ІДЕНТИЧНІСТЬ І ЦІННОСТІ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ |
||||
|
|
Освіта для демократичного громадянства. Ідентичність людини. Види ідентичностей. Громадянська ідентичність. Практичне заняття |
«ідентичність», «гідність», «особисті цінності З’ясування сутності понять за допомогою різних джерел інформації: «громадянська ідентичність», «активна громадянська позиція», «цінності громадян України» |
Пояснює і розкриває взаємозв’язок громадянської ідентичності та активної громадянської позиції Обґрунтовує унікальність та неповторність кожної людини, необхідність поваги до власної гідності та гідності іншої особи Визначає цінності як основу буття людини, значимість системи цінностей для людини, взаємозв’язок між цінностями і поведінкою людини. Висловлює власні судження Добирає інформацію для виконання завдань з теми, аргументує свій вибір |
|
|
Особисті цінності. Цінності громадян України. Активна громадянська позиція |
||
ТЕМА 2. УКРАЇНА – ДЕМОКРАТИЧНА ДЕРЖАВА |
||||
|
|
Права і свободи людини і громадянина. Обов'язки громадян України |
«права і свободи людини», «відповідальність», «обов’язки», «демократія», «вибори», «самоврядування» «конституційні обов’язки громадян», «демократія», «державна влада», «громадянська відповідальність», «самоврядування |
Пояснює що таке права людини, називає види прав людини, міжнародні документи, що закріплюють права людини Називає покоління прав людини Визначає значимість прав людини для особи, групи людей і суспільства загалом Розрізняє пряму і представницьку демократію, наводить приклади з історії й сучасності. Виявляє й аргументує зв'язок між громадянською активністю людини й розвитком демократії Формулює і аргументовано висловлює, власні погляди та переконання щодо демократії в Україні з урахуванням власного досвіду, різних видів інформаці |
|
|
Україна – демократична держава. Демократія та громадянська участь. Громадянська відповідальність |
||
|
|
Демократія й самоврядування. Практичне заняття |
||
|
|
Узагальнення за темою |
||
ТЕМА 3. СОЦІАЛЬНА АКТИВНІСТЬ ГРОМАДЯН |
||||
|
|
Різноманітність суспільства Міжкультурне спілкування. Толерантність |
«різноманітність суспільства», «толерантність», «дискримінація», «булінг»,«стереотип», «упередження»,«волонтерство», «донорство», «сталий розвиток» З’ясування сутності понять за допомогою різних джерел інформації: «інклюзія», «соціальні проєкти», «міжкультурне спілкування» |
Пояснює поняття та терміни в межах теми та добирає відповідні приклади Визначає, що для людини означає належність до соціокультурної спільноти наводить приклади єдності, розмаїття і багатовимірності минулого та його впливу на сучасність Аналізує причини та наслідки дискримінації та утисків у минулому і сьогоденні. Пропонує способи залучення (інклюзії) різних людей у спільноти, враховуючи думку людей, які потребують такого залучення Називає форми участі людини в житті громади/спільноти Визначає власні можливості залучення до волонтерської діяльності Розкриває суть та значення Цілей сталого розвитку ООН та оцінює роль людей та урядів держав у досягненні Цілей сталого розвитку ООН |
|
|
Взаємодія людей з відмінними ідеями та цінностями. Нетерпимість і утиски,їх наслідки. Протидія утискам за певною ознакою. Інклюзія. Подолання дискримінації |
||
|
|
Соціальні ініціативи та проєкти Волонтерство, донорство |
||
|
|
Сталий розвиток: від людини до громади та держави. Особиста відповідальність за збереження довкілля. |
||
|
|
Узагальнення за темою |
||
ТЕМА 4. ІНФОРМАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ В ДЕМОКРАТИЧНІЙ ДЕРЖАВІ |
||||
|
|
Свобода слова, прозорість і доступність інформації в демократичній державі |
«інформація», «медіа», «фейк», «мова ворожнечі» З’ясування понять за допомогою різних джерел інформації: «пропаганда», «маніпуляція», «інформаційна війна» |
Пояснює поняття та терміни в межах теми та наводить приклади Пояснює принципи функціонування інформації та вплив медіа на суспільство у демократичній державі Визначає сутність, важливість джерела інформації, його пізнавальні можливості, характеризує інформацію залежно від джерела походження, часу і місця виникнення та способів поширення інформації в суспільстві, складає список використаних джерел, дотримуючись засад доброчесності Розпізнає способи маніпулювання інформацією та ознаки пропаганди, тенденційну інформацію, виявляє факти маніпулювання масовою інформацією в текстових і візуальних джерелах в умовах інформаційної війни Виявляє ознаки булінгу, насилля, зокрема в цифровому середовищі, знає способи протидії насиллю і цькуванню, інтернет ресурси для повідомлення про виявлені випадки Створює власний інтелектуальний продукт, |
|
|
Вплив медіа на суспільство та громадян Пропаганда, маніпуляції свідомістю Інформаційна війна |
||
|
|
Критичний аналіз інформації та медіатекстів громадянами. Практичне заняття |
||
|
|
Приватність та безпека у віртуальному світі |
||
|
|
ПІДСУМКОВИЙ УЧНІВСЬКИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЄКТ |
||
|
|
Узагальнення за темою |