Групове заняття-подорож для старших дошкільнят "Моя країна - Україна"

Про матеріал
Опубліковано конспект, як підсумкове заняття- подорож для старших дошкільнят за темою "Моя країна - Україна", що містить різні види творчих та ігрових завдань з патріотичного виховання. Виховною метою проведення заняття є формування національної свідомості дошкільників.
Перегляд файлу

            Моя країна - Україна              

 

 Групове заняття-подорож для старших дошкільнят

Мирослава Тертишна, вихователь ДНЗ№ 2 « Іскорка», м. Шостка,

                                                                                           Сумська обл.

Мета:

  •                 формувати розуміння, що Україна – це рідна країна, Батьківщина, і ми її діти;
  •                 ознайомлювати з національними символами, оберегами, предметами одягу;
  •                 закріпити і поглибити уявлення дітей про рідний край, пробуджувати інтерес до виразного читання поетичних творів  напам`ять, прислів`їв про Україну, залучати до української культури;
  •                 удосконалювати вміння помічати, бачити, відчувати красу та гармонію за допомогою різних зображувальних матеріалів, створюючи композицію   «Моя країна в майбутньому»;
  •                 виховувати почуття гордості, любові до своєї Батьківщини, рідної землі та інтерес до народних традицій та культури.

Матеріали та обладнання: Силуетне зображення марсіан та їх космічного корабля, силуетне зображення України ( демонстраційне), 3 мольберти : перший з  зображенням українських казок, віршів , дитячий мікрофон, м`яч, другий з національною  та державною символікою (герб, прапор,гімн, рушник, калина, віночок, хліб), дидактичні перфокарти «Знайди символ України», третій  з двома українськими костюмами (чоловічий та жіночий), кольорові олівці, фломастери, силуетні зображення будинків, автомобілів, куща калини, голубів, заготовки кольорового паперу, пір;я, ножиці, клейстер, серветки, клейонки, пензлі.

Випереджувальна робота: Заучування напам`ять віршів про Україну, прислів`їв,читання оповідань, легенд про Україну, народні символи, розглядання дидактичних картин « Символи України », « Національний одяг українців», прослуховування аудіо записів  українського фольклору.

                                          Хід заняття

I.Організаційний момент

Вихователь. Добрий день, люди добрі,

Що сидять в нашій господі,

Раді вас вітати

Щастя і добра побажати!

(Діти вітаються з гостями).

Звучить музика космосу. З`являється зображення марсіян на кораблі біля силуетного зображення України.

II. Основна частина

Вихователь. Діти зверніть увагу, які незвичайні гості до нас прилетіли на кораблі! Чи знаєте ви хто вони? (Відповіді дітей). Вони дуже здивовані, і не знають куди потрапили! Допоможемо їм? Ви бажаєте розповісти їм про нашу країну?

Вихователь. Сьогодні в цю святкову днину

                       Піде розмова про Україну.

Бесіда

Діти, а  що таке Україна? (Це наша країна,наша Батьківщина)

Як ви розумієте слово Батьківщина? ( Це наш рідний край,це місце де ми народилися,земля наших батьків, бабусь, дідусів)

В якому місті ми з вами живемо?А наше місто яке? (Велике, гарне, красиве, рідне)

Вірно! Україна дуже велика. Вона має багато різних міст, сіл, селищ. Україна має гори, поля, річки, озера, гаї та садки.

Коли ви підростете, зможете побачити всю її красу мандруючи.

А сьогодні, я хочу вас запросити у дитячу подорож, по незвичайних містах, де ви  і зможете розповісти марсіянам все, що ви знаєте про нашу країну, і подарувати подарунок марсіянам на згадку про нашу подорож.

Ви готові подорожувати? Тоді вирушаємо в путь.

(Звучить музика)

Ось і перше місто малята! Ми потрапили у місто Рідна мова.

(Підходять  до першого мольберту з українськими книгами)

Вихователь. А як говорять діти в Україні? Яка наша рідна мова?(Українська)

Вірно, цією мовою ми розмовляємо, нею написані казки, оповідання, вірші, пісні. Це мова нашої країни, це державна мова! Красу мови ми чуємо в віршах, прислів`ях, загадках, забавлянках. Які українські казки ви знаєте?

Всі казки, вірші, прислів`я створював український народ. Користуючись нагодою, я пропоную вам пригадати прислів`я про Україну.

                        Мовленнєва вправа «Мікрофон»

Діти по черзі декламують прислів`я в мікрофон

А ще наші любі марсіяни, діти знають багато віршів на українській мові, послухайте, яка мелодійна українська мова у віршах.

(Дитина декламує вірш.)

Дитина.

Гей, яка чудова,

Свіжа і багата

Українська мова,

Мова мами й тата!

Мова мами й тата,

Діда і бабусі,

Знаю її добре,

Ще краще навчуся.

Вихователь. Красу мови ми чуємо і в реченнях, які складаємо на заняттях.

          Мовленнєва вправа «Склади речення» з м’ячем.

Вихователь. Чи сподобалось марсіяни місто Рідна мова? Це місто дарує вам книжечку українськими казками!

Вирушаємо малята далі, нове місто нас зустрічає.

(Діти крокують до другого мольберта з державними та народними символами).

Вихователь. Діти, а хочете дізнатися, як називається, це місто?

Ми потрапили у місто « Державних та народних символів України »

Перед вами прапор України.

Якого він кольору?

Як ви гадаєте,що означають кольори на прапорі?

(Жовтий – колір пшениці,зерна, хліба, теплого сонця,

синій-це колір нашого мирного неба).

Де  ви бачили такі прапори у нашому місті?(На будинках державних установ,під час свят,на будівлі нашого садочку).

Який ще державний символ ви бачите? (Герб).

Герб – головний символ нашої держави.

А що вам нагадує цей символ?

( Вихователь показує картинку,де зображені батьки з дитиною на руках)

Саме цю картинку нагадує наш герб: мати, дитина і батько – символізують любов, життя і мужність.

І також головна пісня України –гімн.

Де можна почути гімн?(На святах,під час спортивних змагань,по телебаченню та радіо).

А ще є народні символи, назвіть їх! (Рушник, калина, віночок, хліб, лелека).

Дивлячись на народні символи, які в Україні існує звичай?(Зустрічати гостей хлібом і сіллю)

На чому підносять хліб і сіль?(На вишитому рушнику).

Якими кольорами найчастіше вишивають рушники?(Чорними та червоними).

Що означають ці кольори?(Чорний – то наша земля,червоний – калина).

І калина завжди була невід;ємною частиною України!

     Робота з дидактичними перфокартами «Знайди символ»

Вихователь пропонує дітям уважно розглянути малюнки,і червоним олівцем зафарбувати кружечок біля державного символу, синім – народного.

Вихователь. Ви чуєте якісь звуки? Мабудь їм подобається  наша символика, і те як вправно ви працюєте! Подаруємо їм на згадку про це місто прапор та чарівну калину.

Ви втомились? Час настав всім нам відпочити

І чарівну фізкультхвилинку в гості запросити.

           Фізкультхвилинка «Моя Україна»

(Діти виконують з жовто-блакитними стрічками)

Моя Україна – це наша держава

Хороші тут люди і зліва і справа

На півночі, півдні

У місті, селі

Найкращої в світі немає землі.

Є сині моря,і гори,і ріки

У неї зростають щасливі діти

Моя Україна європейська держава

Буде ще знати багатство і славу.

Вихователь. А ось і нове місто вас зустрічає,воно нам дуже радо,це місто «Українське вбрання ».

(Діти підходять до третього мольберту з національними костюмами).

А ви сьогодні такі гарні!

Що ви сьогодні одягнули на заняття?(Українські костюми).

Вихователь. Це вбрання нас відрізняє від інших народів, воно українське. Його носили українці, і робили власними руками.

З чого складається український костюм?(Сорочка вишиванка, український віночок, спідниця, фартух, червоні черевички).

Назвіть з чого складається чоловічий костюм? (Сорочка з полотна,шаровари,

Пояс,та шапка шкіряна з баранячого хутра).

Ви знаєте в чому сила вінка?( В квітах).

Які квіти в нашому вінку?(Маки,волошки ,мальви чорнобривці).

А чим прикрашають віночок?(Стрічками).

Вихователь. В народі існує повір`я: стрічки бережуть волосся дівчини від чужих очей. Тому і робили довгі стрічки, щоб вони закривали дівочу косу.

А які стрічки за кольором?(Різнокольорові).

Наші дівчатка люблять носити віночки?

Коли ви їх одягаєте?(На свято, коли співають, танцюють).

Психогімнастика «Моя Україна»

Вихователь тримає вінок,пропонує дітям взятись за стрічки вінка по колу і показати всю велич України.

Вихователь. Дуже гарно та красиво ви створили Україну

                      А тепер бажано вирушати далі

                      Та на згадку марсіянам, подаруємо віночок яскравий.

(Діти прикріпляють віночок на зображення космічного корабля).

Вихователь. Рушаймо далі малята! Нове місто нас зустрічає,останнє в нашій подорожі. Ми з вами потрапили у місто « Майстрів сучасної України ».

Наш український народ завжди славився народними майстрами, які розписували посуд, будинки, іграшки. Пропоную вам уявити себе сучасними, творчими майстрами, які б перетворили нашу країну на сучасну європейську державу.

Якою ви хочете бачити нашу Україну? (Відповіді дітей).

(Діти виконують різні види ручної праці. Звучить музика під час виконання роботи дітьми. Після виконання роботи оздоблюють силуетно зображення країни.)

III. Підбиття підсумків

Вихователь. Бачите, наші любі гості марсіяни, яка багата та красива наша Україна:  гарна тут природа, працьовиті люди. Малюють, вишивають, майструють, смачно готують і цікаво відпочивають. Ось і закінчилася наша подорож Україною! Вам було цікаво подорожувати? Яке завдання для вас виявилося найцікавішим? Ви сумлінно попрацювали,і дійсно зробили нашу країну, ще більш сучасною. Наші гості вам дякують за таку подорож, і обіцяють ще повернутися в Україну. А ви любі діти завжди пам`ятайте, що ви українці  і ваша країна Україна, і вона вас любить.

(Під космічну музику марсіяни повертаються додому,діти прощаються.)

Література.

  •                 Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. –К.: Дошк. вих.,1999
  •                 Методичні рекомендації до Освітньої програми для дітей від 2 до 7

Дитина: Освітня програма для дітей від 2 до7 років / наук. кер. проекту В.О. Огнев`юк  ; авт. Кол.: Г.В. Бєлєнька, О.Л. Богініч [та ін.]; - К. :Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2016.-304 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                         

docx
Додано
14 лютого 2020
Переглядів
1309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку