Мета: поглибити знання про життєвий і творчий шлях Є. Гуцала, ознайомити з його твором «Сім’я дикої качки», з’ясувати ідейно-тематичне спрямування, особливості композиції, сюжет оповідання; розвивати інтерес до читання, мислення, творчу уяву, увагу, спостережливість, пам’ять, уміння надавати об’єктивну оцінку подіям, вчинкам, робити висновки; виховувати доброту, милосердя, зневагу до брехні, жорстокості.
Словникова робота Оповідання - невеликий за обсягом прозовий твір, сюжет якого заснований на певному епізоді з життя одного чи кількох персонажів. Сюжет - це подія чи система подій, у яких розкриваються характери і розв’язуються суперечності між ними (експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв‘язка). Композиція - будова, структура, розташування та взаємний зв'язок складових частин художнього твору (описи, діалоги, розташування персонажів, художні особливості).
“Сюжетний ланцюжок” 1.Подорож Юрка через ранковий ліс до річки. 2. Від’їзд Юрка до міста. 3. Юрко на риболовлі. 4.Побрехеньки Юрка про вдалі лови. 5.Небажання Юрка товаришувати з Тосею. 6.Прихід Тосі до Юрка. 7.Невдала рибалка хлопця. 8. Юрко виловив усіх каченят. Крик качки. 9. Намагання Юрка приручити каченят. 10. Тося вирішує випустити маленьких диких каченят. 11. Незадоволення Юрка вчинком Тосі.
«Інтерв’ю навпаки» - Доброго дня! Я прийшов до вас, щоб отримати корисну пораду і підтримку. - Чому Тося і сільські хлопці відвернулися від мене? - Чи мав я моральне право забирати каченят від рідної матері? - Хлопці, чи схвалюєте ви мої дії? - Чи хотів би хтось із вас бути на мене схожим? Чому?
Домашнє завдання (на вибір): Скласти план до характеристики образів Тосі та Юрка, дібрати цитати. 2. Підготувати переказ до тієї частини тексту, яка найбільше сподобалася чи схвилювала вас, оформити ілюстрацію. 3. Написати твір-роздум на одну з тем: “ Людина – природи вершина”, “Земля буде такою, якими будуть люди”, “Добрі вчинки моїх товаришів”.