"Гуманне ставлення до людей з особливими потребами"

Про матеріал

Матеріал можна використати для години спілкування в початковій школі. Проводиться як тренінгове заняття. Невимушена обстановка, ігрові моменти, допоможуть дітям розкритися, задуматися над запропонованою темою, зрозуміти її важливість.

Перегляд файлу

Тема. Гуманне ставлення до людей, які мають проблеми зі здо­ров'ям. 

Мета: довести учням необхідність бережливого ставлення до органів зору, слуху, опорно-рухової системи; вчити надавати допомогу людям з особливими потребами; виховувати толерантність, духовність.

Обладнання: картки з записами, хустки

Хід уроку

  1. Організація класу
  2. Мозковий штурм
  • Які складові здоровя ви знаєте?
  • Поясніть, в чому  суть кожної з них.
  • Як ви гадаєте, яка зі складових здоров’я найважливіша?

Поєднання всіх складових забезпечує людині міцне здоров'я.

У житті трапляються люди, які фізично розвинені, але духовна сила в них слабка. Такі люди бездушні, нечесні, нещирі, роблять погані вчинки.

Буває й так, що деякі люди від народження чи через важку хво­робу не мають усіх складових здоров'я. Проте вони мають безмежну духовну силу. Люди з фізичними вадами — це люди з обмеженими можливостями. Слід допомагати їм долати труднощі. Адже вони так само хочуть вчитися, відчувати радість від спілкування з друзями, милуватися природою.

  1. Робота над оповіданням
  • Послухайте оповідання В. Сухомлинського «Як Сергійко навчився жаліти» і

дайте відповідь на запитання, поставлене в заголовкові.

 

ЯК СЕРГІЙКО НАВЧИВСЯ ЖАЛІТИ

Маленький хлопчик Сергійко гуляв біля ставка. Він побачив дівчинку, що сиділа на березі.

Коли Сергійко підійшов до неї, вона сказала:

  • Не заважай мені слухати, як хлюпають хвилі.

Сергійко здивувався. Він кинув у ставок камінець. Дівчинка запитала:

  • Що ти кинув у воду?

Сергійко ще більше здивувався.

  • Невже ти не бачиш? Я кинув камінець.

Дівчинка сказала:

  • Я нічого не бачу, бо я сліпа.

Сергійко від подиву широко відкрив очі й довго дивився на дівчинку.

Так, дивуючись, він і додому прийшов. Він не міг уявити: як це воно, коли людина нічого не бачить?

Настала ніч. Сергійко ліг спати. Він заснув з почуттям подиву. Серед ночі Сергійко прокинувся. Його розбудив шум за вікном. Шумів вітер, в шибки стукав дощ. А в хаті було темно.

Сергійкові стало страшно. Йому пригадалася сліпа дівчинка. Те­пер хлопчик уже не дивувався. Його серце стиснув жаль. Як же вона, бідна, живе в отакій темряві?!

Сергійкові хотілося, щоб скоріше настав день. Він піде до сліпої дівчинки. Не дивуватиметься більше. Він пожаліє її.

  • Уявіть, що ви познайомилися зі сліпою дівчинкою. Як би ви поводилися з нею?

Чи зважали б на її сліпоту?

  • Чи підкреслювали б це у розмовах?
  1. Гра «Подоляночка»

Опис: Із учнів вибираються семеро. Вчитель пропонує їм уявити, що двоє з них не бачать, двоє – не чують, двоє не можуть розмовляти, а один – рухатися. Відповідно їм завязуються очі, рот, вуха, один сідає на стілець. Всі, крім останнього, грають в гру подоляночка.

 

Обговорення:

(Дітям, які виконували ролі, а потім тим, хто не був задіяний в переодяганні):

  • Що ви відчували під час гри? Що хотілося зробити?

 

  1. Вправа «Займи позицію»

Як ви зустрінете у своєму класі хлопчика-інваліда? Виберіть відповідь і станьте біля відповідної картки

а)         Не покажете своєю поведінкою, що він відрізняється від вас, будете йому допомагати.

б)         Не будете з ним спілкуватися взагалі.

в)         Спілкуватися будете, але обережно, тому що він не такий, як ви.

 

 

 

  1. Слухання пісні «Не смійся з мене» у виконанні М. Бурмаки

Обговорення

  • Які почуття виникли у вас, коли ви слухали пісню?
  1.   Рефлексія
  • Що найбільше впливає на зміцнення й збереження здоров'я людини?
  • Якої особливої турботи потребують люди із фізичними вадами?
  • Чи існує людина, якій ви щоденно допомагаєте? Хто це? Як ви їй допомагаєте?

 

 

docx
Додано
9 липня 2018
Переглядів
2084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку