Матеріал можна використати для години спілкування в початковій школі. Проводиться як тренінгове заняття. Невимушена обстановка, ігрові моменти, допоможуть дітям розкритися, задуматися над запропонованою темою, зрозуміти її важливість.
Тема. Гуманне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров'ям.
Мета: довести учням необхідність бережливого ставлення до органів зору, слуху, опорно-рухової системи; вчити надавати допомогу людям з особливими потребами; виховувати толерантність, духовність.
Обладнання: картки з записами, хустки
Хід уроку
Поєднання всіх складових забезпечує людині міцне здоров'я.
У житті трапляються люди, які фізично розвинені, але духовна сила в них слабка. Такі люди бездушні, нечесні, нещирі, роблять погані вчинки.
Буває й так, що деякі люди від народження чи через важку хворобу не мають усіх складових здоров'я. Проте вони мають безмежну духовну силу. Люди з фізичними вадами — це люди з обмеженими можливостями. Слід допомагати їм долати труднощі. Адже вони так само хочуть вчитися, відчувати радість від спілкування з друзями, милуватися природою.
дайте відповідь на запитання, поставлене в заголовкові.
ЯК СЕРГІЙКО НАВЧИВСЯ ЖАЛІТИ
Маленький хлопчик Сергійко гуляв біля ставка. Він побачив дівчинку, що сиділа на березі.
Коли Сергійко підійшов до неї, вона сказала:
Сергійко здивувався. Він кинув у ставок камінець. Дівчинка запитала:
Сергійко ще більше здивувався.
Дівчинка сказала:
Сергійко від подиву широко відкрив очі й довго дивився на дівчинку.
Так, дивуючись, він і додому прийшов. Він не міг уявити: як це воно, коли людина нічого не бачить?
Настала ніч. Сергійко ліг спати. Він заснув з почуттям подиву. Серед ночі Сергійко прокинувся. Його розбудив шум за вікном. Шумів вітер, в шибки стукав дощ. А в хаті було темно.
Сергійкові стало страшно. Йому пригадалася сліпа дівчинка. Тепер хлопчик уже не дивувався. Його серце стиснув жаль. Як же вона, бідна, живе в отакій темряві?!
Сергійкові хотілося, щоб скоріше настав день. Він піде до сліпої дівчинки. Не дивуватиметься більше. Він пожаліє її.
Чи зважали б на її сліпоту?
Опис: Із учнів вибираються семеро. Вчитель пропонує їм уявити, що двоє з них не бачать, двоє – не чують, двоє не можуть розмовляти, а один – рухатися. Відповідно їм зав’язуються очі, рот, вуха, один сідає на стілець. Всі, крім останнього, грають в гру подоляночка.
Обговорення:
(Дітям, які виконували ролі, а потім тим, хто не був задіяний в переодяганні):
Як ви зустрінете у своєму класі хлопчика-інваліда? Виберіть відповідь і станьте біля відповідної картки
а) Не покажете своєю поведінкою, що він відрізняється від вас, будете йому допомагати.
б) Не будете з ним спілкуватися взагалі.
в) Спілкуватися будете, але обережно, тому що він не такий, як ви.
Обговорення