Тема: І. Жиленко «Гном у буфеті»
Фаза активізації
1. Подивіться на малюнок і скажіть: «На кого схожий наш герой твору? ».
Яку музику ви підібрали б, щоб найточніше відтворити душевний стан героя?
Кількість дітей будь-яка.
Дошка, крейда.
Вчитель (або учень) працює біля дошки, записуючи всі ідеї, які висловлюють учні.
3 хвилини.
1.Метод “Ґронування ”. Підберіть слова, що характеризують головного героя твору.
Кількість дітей будь-яка.
Дошка, крейда (папір формату А-1 або ватман, фліпчарт, магніти або біндери, кольорові маркери).
Вчитель (або учень) працює біля дошки, записуючи всі ідеї, які висловлюють учні під час вправи.
4 хвилини.
тттьбь
3.Метод «З-Х-Д» : (знаю – хочу дізнатися – дізнався)
Кількість дітей необмежена.
Дошка, крейда (фліпчарт, магніти або біндери, папір формату А-1 або ватман, кольорові маркери).
На початку уроку вчитель малює таблицю, яка заповнюється думками і судженнями учнів під час вивчення теоретичного матеріалу на уроці.
+ Що я знаю з даної теми |
? Про що хочу дізнатися |
- Про що дізнався |
Буфетний Гном живе у будинку. Добрий гном оберігає лад і спокій у домі. |
Який він? Що хоче сказати нам? |
|
4.Проблемне питання: «Чи є місце раритетним речам у сучасному світі?»
Кількість дітей необмежена.
Учні озвучують та обговорюють свої ідеї щодо порушеного питання.
Зошит, ручка.
5 хвилин.
Фаза побудови знань
1.Метод: «Читаємо та запитуємо».
Утворюємо групи (по-двоє).
Виразно читаємо твір(учні повертаються один до одного, за сигналом вчителя учні І варіанта читають вірш учню-сусіду ІІ варіанту, потім навпаки; виставляють один одному оцінку за читання в зошит).
Потім обмінюємося враженнями і розмірковуємо:
Як поетеса ставиться до гнома?
Чому гнома можна вважати за сімейну реліквію?
За що діти полюбляють гнома?
Що дав гном слухняним дітям?
Як гном готується до свят?
У кого гном навчився чемних манер?
Як гном розважає дітей у довгі засніжені ночі?
Яке значення приділяється гному як істоті, що виховує не одне покоління дітей?
10 хвилин.
2.Метод «Кубування» .Об’єднайтеся у пари і дайте відповіді на запитання,написані на сторонах куба:
Кількість дітей необмежена.
Завдання написані на сторонах куба:
1.Назвіть, опишіть...
2. Засоціюйте...
3. Порівняйте...
4. Висловіть своє враження...
5. Аргументи "за і проти".
6. Застосуйте...
1. Опишіть вік, зовнішність, обов’язки гнома.
2. Які асоціації виникають, коли гном «Слухняним давав шоколадки».
(«Золотить на свята сервізи», нашіптує дітям казки).
3. Порівняйте заняття гнома і свої.
4. Висловіть своє враження щодо уподобань гнома.
5. Аргументи "за і проти": діти люблять гнома—чи бояться ; чекають на нього—чи остерігаються.
6. Застосуйте уміння бути приємним співрозмовником із своїми друзями, бути охайним у повсякденному житті.
3. Дискусія: «Чи вірю я у існування буфетних гномів?»
Кількість дітей необмежена.
Висловити свою позицію, порівняти її з іншими, переконати опонентів.
Фаза консолідації
1.Завершення таблиці « З- Х – Д»
Кількість дітей необмежена.
Дошка, крейда (фліпчарт, магніти або біндери, папір формату А-1 або ватман, кольорові маркери).
Таблиця, заповнена думками і судженнями учнів під час вивчення теоретичного матеріалу на уроці.
Що я знаю з даної теми |
Про що хочу дізнатися |
Про що дізнався |
Буфетний Гном живе у будинку. Добрий гном оберігає лад і спокій у домі. |
Який він? Що хоче сказати нам? |
Старенький. «… століття, і друге, і третє». «Багріє його ковпачок». Франт. «Гукав пустунам: «Ая-яй». «Слухняним давав шоколадки». Нашіптує дітям казки… Дитинство — це чарівний час кожної людини, коли вона сприймає все казкове, цікаве, навіть гнома, що «нашіптує ... казки». |
2.Написати твір-есе: «Які почуття викликають у вас чарівні персонажі твору?»
Кількість дітей необмежена.
Зошит, ручка, ілюстрації, відеоролики.
Подивіться відеоролики про чарівних казкових персонажів і напишіть есе.