І. Жиленко «Гном у буфеті»

Про матеріал
Навчальні завдання і вправи з використанням технології розвитку критичного мислення учнів на уроках української літератури у 6 класі .Досягти успіху можна лише тоді,коли зацікавимо учня на уроці, коли, розвиваючи свої здібності, він задовольняє пізнавальні потреби. І тут допоможуть стратегії технології розвитку критичного мислення, оскільки школярі постійно відчувають потребу в пізнанні та самопізнанні.
Перегляд файлу

 

Тема: І. Жиленко «Гном у буфеті»

 

Фаза активізації

 

1. Подивіться на малюнок і скажіть: «На кого схожий наш герой твору? ».

Яку музику ви підібрали б, щоб найточніше відтворити душевний стан героя?

 

Кількість дітей будь-яка.

Дошка, крейда.

Вчитель (або учень) працює біля дошки, записуючи всі ідеї, які висловлюють учні.

3 хвилини.

 

 

1.Метод “Ґронування ”. Підберіть слова, що характеризують головного героя твору.

Кількість дітей будь-яка.

Дошка, крейда (папір формату А-1 або ватман, фліпчарт, магніти або біндери, кольорові маркери).

Вчитель (або учень) працює біля дошки, записуючи всі ідеї, які висловлюють учні під час вправи.

4 хвилини.

 

 

 

 

тттьбь

 

 

 

 

 

3.Метод  «З-Х-Д»  :  (знаю – хочу дізнатися – дізнався)

Кількість дітей необмежена.

Дошка, крейда (фліпчарт, магніти або біндери, папір формату А-1 або ватман, кольорові маркери).

 

На початку уроку вчитель малює таблицю, яка заповнюється думками і судженнями учнів під час вивчення теоретичного матеріалу на уроці.

 

 

+

Що я знаю з даної теми

?

Про що хочу дізнатися

-

Про що дізнався

Буфетний Гном

живе у будинку.

Добрий гном оберігає лад і спокій у домі.

Який він?

Що хоче сказати нам?

 

 

4.Проблемне питання: «Чи є місце раритетним речам у сучасному світі?»

 

  Кількість дітей необмежена.

Учні озвучують та обговорюють свої ідеї щодо порушеного питання.

Зошит, ручка.

5 хвилин.

Фаза  побудови знань

 

1.Метод: «Читаємо та запитуємо».

Утворюємо групи (по-двоє).

Виразно читаємо твір(учні повертаються один до одного, за сигналом вчителя учні І варіанта читають вірш учню-сусіду ІІ варіанту, потім навпаки; виставляють один одному оцінку за читання в зошит).

Потім обмінюємося враженнями і розмірковуємо:

Як поетеса ставиться до гнома?

Чому гнома можна вважати за сімейну реліквію?

За що діти полюбляють гнома?

Що дав гном слухняним дітям?

Як гном готується до свят?

У кого гном навчився чемних манер?

Як гном розважає дітей у довгі засніжені ночі?

Яке значення приділяється гному як істоті, що виховує не одне покоління дітей?

10 хвилин.

 

2.Метод «Кубування» .Об’єднайтеся у пари і дайте відповіді на запитання,написані на сторонах куба:

Кількість дітей необмежена.

Завдання написані на сторонах куба:

1.Назвіть, опишіть...

2. Засоціюйте...

3. Порівняйте...

4. Висловіть своє враження...

5. Аргументи "за і проти".

6. Застосуйте...

 

 

1. Опишіть вік, зовнішність, обов’язки гнома.

2. Які асоціації виникають, коли гном «Слухняним давав шоколадки».

(«Золотить на свята сервізи», нашіптує дітям казки).

3. Порівняйте заняття гнома і свої.

4. Висловіть своє враження щодо уподобань гнома.

5. Аргументи "за і проти": діти люблять гнома—чи бояться ; чекають на нього—чи остерігаються.  

6. Застосуйте уміння бути приємним співрозмовником із своїми друзями, бути охайним у повсякденному житті.

3. Дискусія: «Чи вірю я у існування буфетних гномів?»

Кількість дітей необмежена.

Висловити свою позицію, порівняти її з іншими, переконати опонентів.

 

Фаза консолідації

1.Завершення таблиці « З- Х – Д»

Кількість дітей необмежена.

Дошка, крейда (фліпчарт, магніти або біндери, папір формату А-1 або ватман, кольорові маркери).

Таблиця, заповнена думками і судженнями учнів під час вивчення теоретичного матеріалу на уроці.

Що я знаю з даної теми

Про що хочу дізнатися

Про що дізнався

Буфетний Гном

живе у будинку.

Добрий гном оберігає лад і спокій у домі.

Який він?

Що хоче сказати нам?

Старенький. «… століття, і друге, і третє».

«Багріє його ковпачок». Франт.

«Гукав пустунам: «Ая-яй».

«Слухняним давав шоколадки».

Нашіптує дітям казки…

Дитинство — це чарівний  час кожної людини, коли вона сприймає все казкове, цікаве, навіть гнома, що «нашіптує ... казки».

 

2.Написати твір-есе: «Які почуття викликають у вас чарівні персонажі твору?»

Кількість дітей необмежена.

Зошит, ручка, ілюстрації, відеоролики.

Подивіться відеоролики про чарівних казкових персонажів і напишіть есе.

 

docx
Додав(-ла)
Мальована Ліна
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку