Конспект уроку з української літератури для 6-го класу на тему: "Я. Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»"

Про матеріал

Матеріал уроку допомагає розвивати уяву й фантазію, неординарність, допитливість, творчі здібності, уміння толерантно й аргументовано доводити свою думку , виховувати любов до процесу пізнання, наполегливість та активну життєву позицію.

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Постна Ольга Романівна
    Діти завжди люблять мріяти та фантазувати . Вчителі повинні їх у цьому підтримувати . Мріяти не шкідливо, шкідливо не мріяти. Народна творчість
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Перегляд файлу

 

Слайд №2

ТЕМА: Я.Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Роздуми про уяву, фантазію, усвідомлення значення романтики в житті сучасної людини.

Слайд № 3

МЕТА: пізнавальна – опрацьовуючи зміст, звернути увагу на уявлення героїв про фантастичне й реальне в їх дитячому житті, допомогти усвідомити значення романтики для активного, повноцінного, цікавого й корисного життя.

            розвиваюча – розвивати уяву й фантазію, неординарність, допитливість, творчі здібності, уміння толерантно й аргументовано доводити свою думку.

            виховна – виховувати любов до процесу пізнання, наполегливість, активну життєву позицію.

Слайд №5

Мріяти не шкідливо, шкідливо не мріяти.

Народна творчість

ХІД УРОКУ

  1. Вступне слово.    Доброго вам дня.

Привітання вчителя  Слайд №1

Стали, діти, всі рівненько,

Усміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім шостім класі

Учні просто молодці.

Девіз нашого уроку такий:  Слайд № 4

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 Слайд №6

 

Немає хлопчика чи дівчинки вашого віку, які б не мріяли про далекі мандрівки, незвичайні пригоди, нові відкриття й славу першовідкривачів.

Але чи треба їхати за тисячі кілометрів, щоб знайти незвідане?

Герої літературних творів з розділу «Пригоди й романтика» переконують, що по-справжньому допитливих і наполегливих дітей цікаві пригоди чекають на кожному кроці. Пригадайте, де їх знаходили Ява й Павлуша із безсмертних «Тореадорів з Васюківки»? (У рідному селі, біля свинарника; на кукурудзяному полі; на острові неподалік від дому; на пасовищі)

Але, можливо, багата уява – це насправді безплідне фантазерство і не варто на такі дурниці витрачати час й енергію?

 

Слайд № 7

Отже, проблемне питання нашого уроку – які якості найбільше потрібні сьогодні: романтичність і допитливість чи раціональність і прагматизм?

Сьогодні на уроці, опрацьовуючи повість Я.Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»,кожен із вас хай відповість на питання, чи варто фантазувати й бути романтиком і які ще риси треба розвивати в собі, крім багатої уяви.

А зараз за допомогою буктрейлера знаменитої повісті Я.Стельмаха пригадаймо героїв Митька й Сергійка, їхнє звичайне літо і зовсім незвичайні пригоди.

Слайд  № 8

  1. Перевірка домашнього завдання – літературна гра-диктант «Так» - «Ні».

Слайд  № 9

  1. Хлопці добиралися до бабусі велосипедами. (Ні)
  2. Літнім завданням було створити гербарій. (Ні)
  3. Перший, хто зустрівся друзям у селі, їм не сподобався. (Так)
  4. Після повідомлення Васі хлопці збиралися відвідати бібліотеку. (Так)
  5. На березі озера хлопці відремонтували курінь. (Так)
  6. У бурштиновому камінчику Васі був метелик. (Ні)
  7. На березі озера діти знайшли ріжки та ніжки козеняти, якого з’їло чудовисько. (Ні)
  8. Вася повідомив про лох-несське чудовисько. (Так)
  9. Митько дізнався про звички сучасних варанів. (Так)
  10.                     Хлопці збиралися сфотографувати чудовисько і відправити фото до Академії наук. (Так)
  11.                     Незнайому тварину діти заманили в заздалегідь викопану яму. (Ні)
  12.                     Друзі подякували Василеві за вигадку. (Так)
  1. Взаємоперевірка диктанту.

Слайд  №10

Колективна усна вибіркова робота з опорною схемою.

Слайд №11

  1.  

 Виберіть риси характеру, які притаманні хлопцям .

Свій вибір підтвердьте текстом.                      Робота з підручником

 

 

 

1) романтичні  

2) легковажні 

3) боягузи

4) мрійливі 

5) дотепні 

6) ліниві

7) брехуни

8) наполегливі в досягненні мети  

5. Аргументування вибору рис характеру хлопчиків.

 

Слайди №12-15.

 

Романтичні:

   “Уявляєш собі? – казав Митько. - Ліс. Кругом ні душі. А в лісі озеро. А на березі курінь. А в курені – ми. А поруч багаття. І казанок з юшкою.”

Мрійливі:

   Хлопці хотіли сфотографувати чудовисько, а “потім здати до Академії наук…Оце було б відкриття!” Далі – інформація про знахідку по радіо. “Може, ще й по медалі…”

Дотепні:

   Про “любов” до ботаніки:

 “Той, хто не знав нашої ботанічки, міг би подумати, що цілісінькими днями ми тільки й сушили голову над тим, як би під її керівництвом ще глибше зрозуміти навколишній світ.”

   Про “свіже” сільське повітря після автобуса, що від’їхав:

“ – А повітря? Відчуваєш? – мабуть, удесяте питав Митько, повернувши до мене сяюче обличчя.

 - Відчуваю, - закашлявсь я, бо автобус, що проїхав повз нас, порснув мені в обличчя хмарою пилюги з-під коліс і кіптюги з вихлопної труби.”

Наполегливі в досягненні мети:

  1.                          Пошук інформації про чудовисько в книгах із зоології.
  2.                          Нічне вартування в курені.

        “Удень ми тільки й сиділи над книжками, сперечались, робили різноманітні припущення і бігали до бібліотеки, а надвечір рушали до нашого озера .”

Слайд №16

  1. Зробіть висновок про місце пригод і романтики в житті героїв    повісті Митька та Сергійка.

 

     Пригоди й романтика – незамінимі складові буття Митька й Сергійка, що роблять їх життя яскравим і насиченим.

Слайд №17.

  1. Бесіда за питаннями про риси характеру учнів.
  1. Згадайте, які веселі пригоди траплялися з вами під час літніх канікул,відпочинку?
  2. Як ви знаходите рішення, коли потрапляєте в складну життєву ситуацію? Рішення ви приймаєте самостійно чи звертаєтеся по допомогу до дорослих?
  3. Що об’єднує такі поняття,як «мрія» і «фантазія»? Чи завжди збуваються ваші мрії? (Прагнення змін, різноманітності, активності)

Слайд №18.

  1. Дискусія з питання про роль і місце романтики в житті сучасної людини (проблемне питання уроку).

 

      Діти об’єднуються в 3 групи за рядами й отримують завдання з описом життєвої ситуації, яку слід аргументовано прокоментувати й узагальнити у висновку про найважливіші для сучасної людини риси.

Слайд №19.

Перша група:

     Вам здалося, що в домі завівся «барабашка»: постійно якийсь безпричинний шурхіт, скрипіння.

     Що робити: не звертати уваги, спитати поради в батьків, пошукати інформацію про аномальні явища та їх причини, перевірити всі дверцята (чи не вони створюють шум?)

     Чому ви зробите саме так?

Друга група: Слайд №20.

 

     Вам несподівано випали незаплановані “канікули”, наприклад, карантин. Звичайно, перше бажання – поринути в азартний і захоплюючий світ компютерних ігор. Але вже за кілька годин ви відчуваєте втому й нудьгу.

     Що ви робитимете: продовжите розважатися в Інтернеті, почнете освоювати якусь справу (куховарство, рукоділля, вивчення чогось)?

     Чому ви зробите саме так?

Третя група: Слайд №21.

 

     Вам випав шанс узяти участь у конкурсі. Ви відмовитесь, бо підготовка й самі його етапи заберуть багато сил і часу; неодмінно візьмете участь у змаганні, бо перемога відкриє перед вами нові перспективи; незалежно від результату будете учасником конкурсу, у ході якого пізнаєте й навчитесь багато нового?

     Чому ви зробите саме так?

  1. Відповідь на проблемне питання уроку.

 

Слайд №22.

 

     Мрії й фантазії мотивують і стимулюють розвиток людини, але тільки разом із наполегливістю й працелюбністю романтики можуть досягти успіху.

  1.                      

Слайд № 23.

 

     Саме невтомні й наполегливі романтики рухають прогрес: піднімаються на вершини гір й опускаються на дно океану, будують ракети й летять у космос, створюють Інтернет …

Слайд №24.

 

  1.                     Домашнє завдання.

 

       На вибір:

 1. Уяви, що змінилося б, якби Митько та Сергій критично поставилися до повідомлення Василя про чудовисько в озері. Стисло (2-3 реченнями) розкажи про такий можливий розвиток подій).

 2.Напиши про ще одну пригоду хлопців у селі.

3. Намалювати афішу до фільму під назвою «Химера лісового озера, або Митькозавр із Юрківки».

Слайд №25

Мрійте , дерзайте  й досягайте своєї мети !

Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок .

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам,друзі

 

 

 

 

doc
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
118
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)

Отримайте безкоштовний сертифікат про публікацію авторської розробки

Кожна публікація гарантує участь у конкурсі для вчителів

Додати розробку