До розіграшу
залишилось:
16 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з української літератури для 6-го класу на тему: "Я. Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»"

Про матеріал

Матеріал уроку допомагає розвивати уяву й фантазію, неординарність, допитливість, творчі здібності, уміння толерантно й аргументовано доводити свою думку , виховувати любов до процесу пізнання, наполегливість та активну життєву позицію.

Перегляд файлу

 

Слайд №2

ТЕМА: Я.Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Роздуми про уяву, фантазію, усвідомлення значення романтики в житті сучасної людини.

Слайд № 3

МЕТА: пізнавальна – опрацьовуючи зміст, звернути увагу на уявлення героїв про фантастичне й реальне в їх дитячому житті, допомогти усвідомити значення романтики для активного, повноцінного, цікавого й корисного життя.

            розвиваюча – розвивати уяву й фантазію, неординарність, допитливість, творчі здібності, уміння толерантно й аргументовано доводити свою думку.

            виховна – виховувати любов до процесу пізнання, наполегливість, активну життєву позицію.

Слайд №5

Мріяти не шкідливо, шкідливо не мріяти.

Народна творчість

ХІД УРОКУ

  1. Вступне слово.    Доброго вам дня.

Привітання вчителя  Слайд №1

Стали, діти, всі рівненько,

Усміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім шостім класі

Учні просто молодці.

Девіз нашого уроку такий:  Слайд № 4

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 Слайд №6

 

Немає хлопчика чи дівчинки вашого віку, які б не мріяли про далекі мандрівки, незвичайні пригоди, нові відкриття й славу першовідкривачів.

Але чи треба їхати за тисячі кілометрів, щоб знайти незвідане?

Герої літературних творів з розділу «Пригоди й романтика» переконують, що по-справжньому допитливих і наполегливих дітей цікаві пригоди чекають на кожному кроці. Пригадайте, де їх знаходили Ява й Павлуша із безсмертних «Тореадорів з Васюківки»? (У рідному селі, біля свинарника; на кукурудзяному полі; на острові неподалік від дому; на пасовищі)

Але, можливо, багата уява – це насправді безплідне фантазерство і не варто на такі дурниці витрачати час й енергію?

 

Слайд № 7

Отже, проблемне питання нашого уроку – які якості найбільше потрібні сьогодні: романтичність і допитливість чи раціональність і прагматизм?

Сьогодні на уроці, опрацьовуючи повість Я.Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»,кожен із вас хай відповість на питання, чи варто фантазувати й бути романтиком і які ще риси треба розвивати в собі, крім багатої уяви.

А зараз за допомогою буктрейлера знаменитої повісті Я.Стельмаха пригадаймо героїв Митька й Сергійка, їхнє звичайне літо і зовсім незвичайні пригоди.

Слайд  № 8

  1. Перевірка домашнього завдання – літературна гра-диктант «Так» - «Ні».

Слайд  № 9

  1. Хлопці добиралися до бабусі велосипедами. (Ні)
  2. Літнім завданням було створити гербарій. (Ні)
  3. Перший, хто зустрівся друзям у селі, їм не сподобався. (Так)
  4. Після повідомлення Васі хлопці збиралися відвідати бібліотеку. (Так)
  5. На березі озера хлопці відремонтували курінь. (Так)
  6. У бурштиновому камінчику Васі був метелик. (Ні)
  7. На березі озера діти знайшли ріжки та ніжки козеняти, якого з’їло чудовисько. (Ні)
  8. Вася повідомив про лох-несське чудовисько. (Так)
  9. Митько дізнався про звички сучасних варанів. (Так)
  10.                     Хлопці збиралися сфотографувати чудовисько і відправити фото до Академії наук. (Так)
  11.                     Незнайому тварину діти заманили в заздалегідь викопану яму. (Ні)
  12.                     Друзі подякували Василеві за вигадку. (Так)
  1. Взаємоперевірка диктанту.

Слайд  №10

Колективна усна вибіркова робота з опорною схемою.

Слайд №11

  1.  

 Виберіть риси характеру, які притаманні хлопцям .

Свій вибір підтвердьте текстом.                      Робота з підручником

 

 

 

1) романтичні  

2) легковажні 

3) боягузи

4) мрійливі 

5) дотепні 

6) ліниві

7) брехуни

8) наполегливі в досягненні мети  

5. Аргументування вибору рис характеру хлопчиків.

 

Слайди №12-15.

 

Романтичні:

   “Уявляєш собі? – казав Митько. - Ліс. Кругом ні душі. А в лісі озеро. А на березі курінь. А в курені – ми. А поруч багаття. І казанок з юшкою.”

Мрійливі:

   Хлопці хотіли сфотографувати чудовисько, а “потім здати до Академії наук…Оце було б відкриття!” Далі – інформація про знахідку по радіо. “Може, ще й по медалі…”

Дотепні:

   Про “любов” до ботаніки:

 “Той, хто не знав нашої ботанічки, міг би подумати, що цілісінькими днями ми тільки й сушили голову над тим, як би під її керівництвом ще глибше зрозуміти навколишній світ.”

   Про “свіже” сільське повітря після автобуса, що від’їхав:

“ – А повітря? Відчуваєш? – мабуть, удесяте питав Митько, повернувши до мене сяюче обличчя.

 - Відчуваю, - закашлявсь я, бо автобус, що проїхав повз нас, порснув мені в обличчя хмарою пилюги з-під коліс і кіптюги з вихлопної труби.”

Наполегливі в досягненні мети:

  1.                          Пошук інформації про чудовисько в книгах із зоології.
  2.                          Нічне вартування в курені.

        “Удень ми тільки й сиділи над книжками, сперечались, робили різноманітні припущення і бігали до бібліотеки, а надвечір рушали до нашого озера .”

Слайд №16

  1. Зробіть висновок про місце пригод і романтики в житті героїв    повісті Митька та Сергійка.

 

     Пригоди й романтика – незамінимі складові буття Митька й Сергійка, що роблять їх життя яскравим і насиченим.

Слайд №17.

  1. Бесіда за питаннями про риси характеру учнів.
  1. Згадайте, які веселі пригоди траплялися з вами під час літніх канікул,відпочинку?
  2. Як ви знаходите рішення, коли потрапляєте в складну життєву ситуацію? Рішення ви приймаєте самостійно чи звертаєтеся по допомогу до дорослих?
  3. Що об’єднує такі поняття,як «мрія» і «фантазія»? Чи завжди збуваються ваші мрії? (Прагнення змін, різноманітності, активності)

Слайд №18.

  1. Дискусія з питання про роль і місце романтики в житті сучасної людини (проблемне питання уроку).

 

      Діти об’єднуються в 3 групи за рядами й отримують завдання з описом життєвої ситуації, яку слід аргументовано прокоментувати й узагальнити у висновку про найважливіші для сучасної людини риси.

Слайд №19.

Перша група:

     Вам здалося, що в домі завівся «барабашка»: постійно якийсь безпричинний шурхіт, скрипіння.

     Що робити: не звертати уваги, спитати поради в батьків, пошукати інформацію про аномальні явища та їх причини, перевірити всі дверцята (чи не вони створюють шум?)

     Чому ви зробите саме так?

Друга група: Слайд №20.

 

     Вам несподівано випали незаплановані “канікули”, наприклад, карантин. Звичайно, перше бажання – поринути в азартний і захоплюючий світ компютерних ігор. Але вже за кілька годин ви відчуваєте втому й нудьгу.

     Що ви робитимете: продовжите розважатися в Інтернеті, почнете освоювати якусь справу (куховарство, рукоділля, вивчення чогось)?

     Чому ви зробите саме так?

Третя група: Слайд №21.

 

     Вам випав шанс узяти участь у конкурсі. Ви відмовитесь, бо підготовка й самі його етапи заберуть багато сил і часу; неодмінно візьмете участь у змаганні, бо перемога відкриє перед вами нові перспективи; незалежно від результату будете учасником конкурсу, у ході якого пізнаєте й навчитесь багато нового?

     Чому ви зробите саме так?

  1. Відповідь на проблемне питання уроку.

 

Слайд №22.

 

     Мрії й фантазії мотивують і стимулюють розвиток людини, але тільки разом із наполегливістю й працелюбністю романтики можуть досягти успіху.

  1.                      

Слайд № 23.

 

     Саме невтомні й наполегливі романтики рухають прогрес: піднімаються на вершини гір й опускаються на дно океану, будують ракети й летять у космос, створюють Інтернет …

Слайд №24.

 

  1.                     Домашнє завдання.

 

       На вибір:

 1. Уяви, що змінилося б, якби Митько та Сергій критично поставилися до повідомлення Василя про чудовисько в озері. Стисло (2-3 реченнями) розкажи про такий можливий розвиток подій).

 2.Напиши про ще одну пригоду хлопців у селі.

3. Намалювати афішу до фільму під назвою «Химера лісового озера, або Митькозавр із Юрківки».

Слайд №25

Мрійте , дерзайте  й досягайте своєї мети !

Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок .

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам,друзі

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Постна Ольга Романівна
    Діти завжди люблять мріяти та фантазувати . Вчителі повинні їх у цьому підтримувати . Мріяти не шкідливо, шкідливо не мріяти. Народна творчість
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
1782
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку