Матеріал уроку допомагає розвивати уяву й фантазію, неординарність, допитливість, творчі здібності, уміння толерантно й аргументовано доводити свою думку , виховувати любов до процесу пізнання, наполегливість та активну життєву позицію.
Слайд №2
ТЕМА: Я.Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Роздуми про уяву, фантазію, усвідомлення значення романтики в житті сучасної людини.
Слайд № 3
МЕТА: пізнавальна – опрацьовуючи зміст, звернути увагу на уявлення героїв про фантастичне й реальне в їх дитячому житті, допомогти усвідомити значення романтики для активного, повноцінного, цікавого й корисного життя.
розвиваюча – розвивати уяву й фантазію, неординарність, допитливість, творчі здібності, уміння толерантно й аргументовано доводити свою думку.
виховна – виховувати любов до процесу пізнання, наполегливість, активну життєву позицію.
Слайд №5
Мріяти не шкідливо, шкідливо не мріяти.
Народна творчість
ХІД УРОКУ
Привітання вчителя Слайд №1
Стали, діти, всі рівненько,
Усміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім шостім класі
Учні просто молодці.
Девіз нашого уроку такий: Слайд № 4
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
Слайд №6
Немає хлопчика чи дівчинки вашого віку, які б не мріяли про далекі мандрівки, незвичайні пригоди, нові відкриття й славу першовідкривачів.
Але чи треба їхати за тисячі кілометрів, щоб знайти незвідане?
Герої літературних творів з розділу «Пригоди й романтика» переконують, що по-справжньому допитливих і наполегливих дітей цікаві пригоди чекають на кожному кроці. Пригадайте, де їх знаходили Ява й Павлуша із безсмертних «Тореадорів з Васюківки»? (У рідному селі, біля свинарника; на кукурудзяному полі; на острові неподалік від дому; на пасовищі)
Але, можливо, багата уява – це насправді безплідне фантазерство і не варто на такі дурниці витрачати час й енергію?
Слайд № 7
Отже, проблемне питання нашого уроку – які якості найбільше потрібні сьогодні: романтичність і допитливість чи раціональність і прагматизм?
Сьогодні на уроці, опрацьовуючи повість Я.Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»,кожен із вас хай відповість на питання, чи варто фантазувати й бути романтиком і які ще риси треба розвивати в собі, крім багатої уяви.
А зараз за допомогою буктрейлера знаменитої повісті Я.Стельмаха пригадаймо героїв Митька й Сергійка, їхнє звичайне літо і зовсім незвичайні пригоди.
Слайд № 8
Слайд № 9
Слайд №10
Колективна усна вибіркова робота з опорною схемою.
Слайд №11
Виберіть риси характеру, які притаманні хлопцям .
Свій вибір підтвердьте текстом. Робота з підручником
1) романтичні
2) легковажні
3) боягузи
4) мрійливі
5) дотепні
6) ліниві
7) брехуни
8) наполегливі в досягненні мети
5. Аргументування вибору рис характеру хлопчиків.
Слайди №12-15.
Романтичні:
“Уявляєш собі? – казав Митько. - Ліс. Кругом ні душі. А в лісі озеро. А на березі курінь. А в курені – ми. А поруч багаття. І казанок з юшкою.”
Мрійливі:
Хлопці хотіли сфотографувати чудовисько, а “потім здати до Академії наук…Оце було б відкриття!” Далі – інформація про знахідку по радіо. “Може, ще й по медалі…”
Дотепні:
Про “любов” до ботаніки:
“Той, хто не знав нашої ботанічки, міг би подумати, що цілісінькими днями ми тільки й сушили голову над тим, як би під її керівництвом ще глибше зрозуміти навколишній світ.”
Про “свіже” сільське повітря після автобуса, що від’їхав:
“ – А повітря? Відчуваєш? – мабуть, удесяте питав Митько, повернувши до мене сяюче обличчя.
- Відчуваю, - закашлявсь я, бо автобус, що проїхав повз нас, порснув мені в обличчя хмарою пилюги з-під коліс і кіптюги з вихлопної труби.”
Наполегливі в досягненні мети:
“Удень ми тільки й сиділи над книжками, сперечались, робили різноманітні припущення і бігали до бібліотеки, а надвечір рушали до нашого озера .”
Слайд №16
Пригоди й романтика – незамінимі складові буття Митька й Сергійка, що роблять їх життя яскравим і насиченим.
Слайд №17.
Слайд №18.
Діти об’єднуються в 3 групи за рядами й отримують завдання з описом життєвої ситуації, яку слід аргументовано прокоментувати й узагальнити у висновку про найважливіші для сучасної людини риси.
Слайд №19.
Перша група:
Вам здалося, що в домі завівся «барабашка»: постійно якийсь безпричинний шурхіт, скрипіння.
Що робити: не звертати уваги, спитати поради в батьків, пошукати інформацію про аномальні явища та їх причини, перевірити всі дверцята (чи не вони створюють шум?)
Чому ви зробите саме так?
Друга група: Слайд №20.
Вам несподівано випали незаплановані “канікули”, наприклад, карантин. Звичайно, перше бажання – поринути в азартний і захоплюючий світ комп’ютерних ігор. Але вже за кілька годин ви відчуваєте втому й нудьгу.
Що ви робитимете: продовжите розважатися в Інтернеті, почнете освоювати якусь справу (куховарство, рукоділля, вивчення чогось)?
Чому ви зробите саме так?
Третя група: Слайд №21.
Вам випав шанс узяти участь у конкурсі. Ви відмовитесь, бо підготовка й самі його етапи заберуть багато сил і часу; неодмінно візьмете участь у змаганні, бо перемога відкриє перед вами нові перспективи; незалежно від результату будете учасником конкурсу, у ході якого пізнаєте й навчитесь багато нового?
Чому ви зробите саме так?
Слайд №22.
Мрії й фантазії мотивують і стимулюють розвиток людини, але тільки разом із наполегливістю й працелюбністю романтики можуть досягти успіху.
Слайд № 23.
Саме невтомні й наполегливі романтики рухають прогрес: піднімаються на вершини гір й опускаються на дно океану, будують ракети й летять у космос, створюють Інтернет …
Слайд №24.
На вибір:
1. Уяви, що змінилося б, якби Митько та Сергій критично поставилися до повідомлення Василя про чудовисько в озері. Стисло (2-3 реченнями) розкажи про такий можливий розвиток подій).
2.Напиши про ще одну пригоду хлопців у селі.
3. Намалювати афішу до фільму під назвою «Химера лісового озера, або Митькозавр із Юрківки».
Слайд №25
Мрійте , дерзайте й досягайте своєї мети !
Ось і пролунав дзвінок –
Закінчився наш урок .
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам,друзі