Ігри для вивчення та закріплення літер англійського алфавіту
Іноземна мова як навчальний предмет посідає важливе місце в системі суспільної освіти в нашій країні. У сучасному суспільстві, якому притаманний активний розвиток міждержавних зв'язків у галузі культури, науки, техніки, виробництва, володіння іноземною мовою стає обов’язковою ознакою освіченої людини, адже відкриває доступ до культурних і наукових цінностей інших народів, сприяє встановленню ділових і культурних зв'язків з іншими країнами, полегшує відносини між народами. Особливого значення набуває навчання іноземної мови тепер, коли міжнародні зв'язки України міцніють. Сьогодні, як ніколи, широко усвідомлюється відповідальність суспільства за виховання підростаючого покоління. Однією з актуальних проблем сучасної методики викладання іноземних мов є організація навчання дітей молодшого шкільного віку за допомогою ігор.
Ігрова діяльність впливає на розвиток уваги, пам'яті, мислення, уяви, всіх пізнавальних процесів. Гра – це не просто колективна розвага. Це основний спосіб виконання багатьох завдань навчання, тому необхідно точно знати, яка навичка і уміння потрібні, що дитина не уміла і чому навчився в ході гри.
Гра – рід діяльності, вільної та свідомої, яка дає дитині не тільки насолоду, але й дозволяє самостверджуватись у заняттях, які її цікавлять.
Гра – розумна, планомірна, підпорядкована відомим правилам система поведінки. Особливість дитячої гри в тому, що її мотив не в результаті, а в змісті ігрової дії. Ігрові ситуації сприяють створенню особливого простору навчальної діяльності, у якому учень готується до вирішення життєво важливих проблем і реальних ускладнень.
Отже, гра є інструментом викладання, який активізує розумову діяльність дітей, що навчаються, дозволяє зробити навчальний процес привабливішим і цікавішим, примушує хвилюватися і переживати, формує могутній стимул до оволодіння мовою.
Кожен із різновидів ігор має свої особливості і доцільний у використанні на певному етапі вивчення англійської мови. Так, зробити процес запам’ятовування іноземного алфавіту легким та цікавим допоможуть спеціальні ігри для вивчення алфавіту.
Учитель об’єднує учнів класу у 2 – 3 команди. Кожна команда отримує 26 карток, на яких записані літери англійського алфавіту. Учні мають розмістити літери в алфавітній послідовності. Перемагає команда, котра найшвидше впоралася із завданням і виконала його правильно.
У вчителя – два набори карток із літерами алфавіту. Клас ділиться на дві команди, кожна з яких отримує один набір карток. Учні стають групами у протилежному від дошки боці класу. Коли вчитель вимовляє слово, наприклад, «pencil», діти з відповідними буквами йдуть до дошки і витворюють це слово. Команда, що склала слово першою, отримує кількість балів, що дорівнює кількості букв у слові.
Учитель об’єднує учнів класу в групи по 4 – 5 осіб. Кожна група отримує по два конверти. В одному конверті – картки, на яких зображені друковані літери, в іншому – прописні. Учням потрібно до друкованих літер дібрати відповідні прописні букви. Перемагає команда, яка першою впоралася із завданням і виконала його правильно.
Можна проводити схоже змагання, добираючи до великих літер відповідні малі літери.
Учитель вибирає літеру алфавіту. Учні по черзі промовляють слово, яке починається цією буквою. Той, хто повторює вже назване слово – вибуває з гри. Гра триває доти, доки не залишається тільки один учасник – він і є переможцем.
Один учень – «професор ABC» – кидає м'яч одному з учнів і каже: «А». Учень, зловивши м'яч, кидає його назад, каже: «В». Учень – «професор ABC» – знову кидає м'яч і каже: «С». Таким чином гравці називають усі літери англійського алфавіту.
Вчитель пропонує одному з гравців назвати літеру англійського алфавіту. Учень, який сидить поруч, повинен швидко сказати, яка літера йде за названою в алфавітному порядку. Потім учитель звертається до другого учня з цим проханням, а його сусід по парті називає наступну літеру.
Гра проводиться в швидкому темпі. Учень, який не зумів швидко і правильно назвати літеру, вибуває з гри. Виграє той, хто жодного разу не помилився.
На дошці намальовано два дерева. Клас ділиться на дві команди. Вчитель викликає по одному гравцю з кожної команди і каже назву літери. Учні повинні швидко написати цю літеру кожен на своєму дереві. Якщо учень помилиться, команда втрачає бал. Перемагає та команда, гравці якої жодного разу не помилились.
Клас поділяється на дві команди. Учитель показує по одній картці кожній команді, учні називають букви. За кожну правильно названу літеру надається один бал. Якщо команда дає неправильну відповідь, цю букву мають назвати суперники. Перемагає команда, яка отримає більше балів. Учитель може дати додатковий бал команді за гарну поведінку під час гри.
Клас поділяється на дві команди. Учитель показує картки і пропонує нaзвати зображену тварину та першу букву її англійської назви. Члени команд називають слова та букви. За кожну правильну відповідь надається один бал. У разі помилки право відповіді переходить до суперників. Перемагає команда, яка отримає більше балів. Учитель може дати додатковий бал команді за гарну поведінку під час гри.
Учитель показує картки з буквами англійського алфавіту кожній команді по черзі та пропонує пригадати слова, які починаються з цих літер. Гравці команд ланцюжком називають слова. За кожну правильну відповідь надається один бал. Якщо хтось неправильно називає слово або не може пригадати, право відповіді переходить до суперників. Перемагає команда, яка отримає більше балів.
Клас поділяється на дві команди. Учитель розкладає на столі набір карток буквами донизу. Члени кожної команди по черзі виходять до дошки, беруть по одній картці, називають літеру, що написана на ній, та слово, що розпочинається з цієї літери (або слово, до складу якого входить ця буква, наприклад, буква Xx є у слові fox). Якщо хтось неправильно називає букву чи не може назвати слово, право відповіді переходить до суперників. За кожну правильну відповідь надається один бал. Перемагає команда, яка отримає більше балів.
Учитель контролює правильність виконання завдання, а також може надати додатковий бал за гарну поведінку учнів під час гри.
Клас поділяється на дві команди. Учитель розкладає на столі набір карток з великими буквами англійського алфавіту (див. урок 1 (1)) написом донизу. Члени кожної команди по черзі виходять до дошки, беруть по одній картці, називають літеру та мають написати відповідну малу літеру на дошці. За кожну правильно написану букву надається один бал. Перемагає команда, яка отримає більше балів.
Т: Write a small letter. Напишіть малу букву.
Учні стають у коло. Учитель по черзі кидає м’яч кожному з них і вимовляє букви англійського алфавіту. Повертаючи м’яч, слід називати наступну літеру алфавіту. Той, хто не може відповісти, має розповісти весь алфавіт.
Учитель розкладає на двох партах картки з буквами англійського алфавіту по порядку: на першій парті — з великими буквами, на другій — з малими. Клас поділяється на дві команди. Члени кожної з них ланцюжком підходять до парт. Учень з однієї команди бере будь-яку велику букву, показує її учню з другої команди та каже: «Hello, how are you?» Той має знайти відповідну малу букву та показати її, відповідаючи: «I am fine. Thank you». Потім інша пара учнів продовжує гру, і т. д. Той, хто показав неправильну букву, має розповісти вірш англійською. Учитель стежить за правильністю виконання завдання.
Клас поділяється на дві команди. Члени кожної з них ланцюжком виходять до дошки. Учитель диктує по буквах імена, вивчені на уроці, учні записують їх на дошці й читають уголос. За кожне правильно написане слово надається один бал. Перемагає команда, яка отримає більше балів.
Клас поділяється на дві команди. Учитель розкладає на двох партах набори карток з буквами. Члени кожної з команд ланцюжком підходять до парт, складають по одному слову з букв, поданих на картках, і читають їх. За кожне правильне слово надається один бал. Перемагає команда, яка отримає більше балів. Учитель контролює правильність виконання завдання.
.