Ігри, ребуси, задачі для учнів 2 класу.

Про матеріал
Ігри, ребуси, задачі для учнів 2 класу. Посібник покликаний допомагати педагогам та батькам організовувати роботу та узагальнювати теми, які необхідно для запам'ятовування другокласникам. Зміст завдань підібраний з метою формування в учнів предметних та ключових компетентностей.
Перегляд файлу

 

 

 

ІГРИ, РЕБУСИ, ЗАДАЧІ ДЛЯ УЧНІВ

2 КЛАСУ

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

1. Анотація………………………………………….….3

2. Передмова………………………………………….4-5

3. Ігрова галявина……………………………………6-28

4.Числові ребуси…………………………………..29-30

5. Віршовані задачі………………………………..31-37

6. Задачі з логічним навантаженням……………….38-41

7. Література………………………………………….…42

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анотація

Методичний посібник містить цікаві ігри, ребуси, задачі з логічним навантаженням для розвитку мислення, уваги, пам’яті, просторової уяви учнів 2 класу.

Цей посібник покликаний допомогти педагогам та батькам організувати роботу та узагальнити теми,  які потрібно запам’ятати учням другого класу. Зміст завдань дібраний з метою формування в учнів предметних  та ключових компетентностей. Щоб процес був більш цікавим та ефективним, в посібнику крім тлумачення дібрано яскраві малюнки, загадки, прислів’я, цікаві речення та тексти, логічні завдання, творчі завдання, ігри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Передмова

Предмет математики настільки серйозний, що

корисно не нехтувати нагодою робити

його трохи цікавішим

Блез Паскаль

Сучасна дидактика, звертаючись до ігрових форм навчання на уроках, справедливо вбачає в них можливості ефективної взаємодії педагога та учнів, продуктивної форми їх спілкування з наявними елементами змагання, безпосередності, природного інтересу. А.Макаренко називав гру усвідомленою діяльністю, а радість гри – “радістю творчою”, “радістю перемоги”.

В.Сухомлинський писав: “  У грі розкривається перед дітьми світ, творчі можливості особистості. Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку. Якщо спочатку учень зацікавиться лише грою, то дуже швидко його вже цікавитиме пов’язаний з нею матеріал, в нього виникне потреба вивчити, зрозуміти, запам’ятати цей матеріал, тобто він почне готуватися до участі в грі. Гра дає змогу легко привернути увагу й тривалий час підтримувати в учнів інтерес до тих важливих і складних предметів, властивостей і явищ, на яких у звичайних умовах зосередити увагу не завжди вдається. Систематичне використання ігор підвищує ефективність навчання. У дидактичних іграх діти спостерігають, порівнюють, класифікують предмети за певними ознаками, виконують аналіз й синтез, абстрагуються ід несуттєвих ознак, роблять узагальнення. Багато ігор вимагають уміння висловлювати свою думку в зв’язній і зрозумілій формі, використовуючи математичну термінологію. Добираючи ігри, продумуючи ігрову ситуацію, необхідно обов’язково поєднувати два елементи – пізнавальний та ігровий. Створюючи ігрову ситуацію відповідно до змісту програми, вчитель повинен чітко спланувати діяльність учнів, спрямовувати її на досягнення поставленої мети. Коли визначено певне завдання, учитель надає йому ігрового задуму, накреслює ігрові дії. Власне ігровий задум, який спонукає учнів до гри, і є основою ігрової ситуації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІГРОВА ГАЛЯВИНА

  1. Гра «Запускаємо ракету»

( 2 учні виконують приклади. Хто швидше і правильно виконає, той запустить ракету)

 

8+5= 7+4=

7+2= 6+5=

9+3= 7+3=

5+4= 2+8=

3+2= 1+9=

5+1= 2+6=

4+9= 3+8=

 

 

 

2.Гра «Мудра сова»

( Учні виконують приклади, результати яких відповідають певній букві. Обчисливши всі приклади, діти отримують словосполучення «Мудра сова»)

А     В    Р     Д     С     О     К     М     У     Я 

0     1     2     3      4      5      6     7       8     9

 

 

0+7= 5+5-6=

1+2+5= 6+4-5=

10-1-6= 10-5-4=

8-6= 10-6-4=

2+2-4=

3. Гра « Який літак полетить швидше?»

 

 

 

 

 

10+2=                                             10+5=

10+4= 10+8=

12-10= 16-6=

15-5= 19-10=

 

4. Гра «Математичний м’яч»

Назвіть наступне число

3                                 38

5                                 42

12     51

24     75

Назвіть попереднє число

15 41

14 35

9 58

7 61

4 53

 

5. Гра «Так чи Ні»

90- найбільше двоцифрове число?

72- складається з двох десятків і семи одиниць?

Рівність 90-40=50 є істинною?

9- одноцифрове число?

12- двоцифрове число?

В числі 14- один десяток?

 

 

6. Гра «Подорож на потязі»

 

                                      

 

 

                                    50+21          34+22         41+8

 

 

 

7. Гра «Весела бджілка»

М-21     Д-11     Е-79    

А-49      К-22      С-44

32-11= 64-43= 58-14=

54+25= 27+22= 79-30=

46-35= 78-46= 64-53=

( мед ) ( мак ) ( сад )

8. Гра «Ланцюжок»

 

30       +  9        +       6     -     10        -       5         =

 

9. Гра « Вигук»

До чисел синього кольору додати 7.

Від чисел зеленого кольору відняти 3.

10, 40, 90, 50, 80, 20.

10. Гра «Корзинка»

1) Зібрати яблучка із числами 5 десятка.

 

 61 53 70 

  

 

 

                                           59                       35   58 

 

2) Зібрати ананаси із числами 3 десятка.

 

 

 

                                         90 83 35

 

 

 

            38  40 31

 

 

 

11. Гра« Хто швидше?»

 

 

 

 

 

 

 

14+5= 37+0= 78-8=

49-7= 66-5= 50+5=

26+2= 2+27= 1+19=

48-6= 8+51= 78+2=

64+5= 9+81= 3+27=

 

12. Гра «Зайве число»

21,  24,  60,  26,  28.

52,  55,  73,  58,  59.

83,  10,  84,  87,  88.

 

 

13. Гра «Допомога птахам»

Дізнайся, де чия годівничка.

 

 

 

 

 

 

      46+23                           79-25

 

 

 

 

         42                                  69                                  54

14. Гра «Шифрувальник»

Ішов зайчик Куций хвіст

І з городу моркву ніс:

40 – у торбинці,

23 – в корзинці.

Хто скаже відразу,

Скільки буде разом?  (63)

 

 

 

15 шуб капуста мала

Стало жарко – 6 зняла,

З сестрою поділилась.

Скільки залишилось? (9)

 

Вітер листя обривав

І швиденько рахував

8 листочків дубових

Та 7 жовтих кленових

Тихо він на землю клав

І у діток запитав:

Скільки ж я листків зірвав? (15)

 

Сойка сливи обривала,

Штук 15 десь зірвала,

2 дала малим білчатам,

5- пухнастим зайченятам,

Діти, сойці поможіть,

Решту слив ви полічіть. (8)

 

Працьовиті школярі

Яблука збирали

40 яблук- це не мало

10 з’їли.

Скільки стало? (30)

 

15. Рухлива гра «Правильні та хибні твердження»

 Правильно – діти присідають, ні – підводять руки вгору.

1.Сьогодні неділя?

2. На вулиці літо?

3. Зараз урок математики?

4. 40 менше від 20?

5. Рік складається з 24 місяців?

6. Сніг теплий ?

7. 25+75=100?

8. Після весни приходить зима?

9. У квадрата 3 сторони?

10. Діти старші за батьків?

11. Конус – це геометрична фігура?

12. 90-7=21?

13. 28- двоцифрове число?

14. 18 більше від 9?

 

 

 

 

 

 

16. Гра «Набери число 20»

 

 

          20

 

 

                                                                             10    3          5       7

                                                                              9    6        9       5

                                                                             8         5      3         9

                                                                              7        7     2        6

                                                                               6       5     11      3          

 

 

 

 

17. Гра «Віконечко»

Вставити такі числа, щоб рівності стали істинними.

23 см +         см = 35 см

45 л -         л = 30 л

1 дм -        см = 7 см

кг + 8 кг = 27 кг

5 км +         км = 50 км

8 грн +         грн = 24 грн

 

 

18. Гра «Ромашка»

 

 

 

           77 35 

 +10

       61                        14 

 

                         58

 

19. Гра « Рибак»

70

 

                                               80-10= 69+1=

 

 

 

                                                  88-4=                 90-20=

 

 

20. Гра «Білочка – збиральниця»

Виконуй ті приклади, у яких сума 40.

 

30-5= 38+2=

90-50= 15+5=

63-23= 64-4= 

10+30= 85-45=

 

21. Гра «Бешкетна сорока»

Допоможіть відновити числа.

… + 40 = 49       80 - … = 72

… + 50 = 53 40 - … = 31

… + 20 = 28 60 - … = 58

… + 10 = 19 30 - … = 29

… + 30 = 31 100 - … = 90

 

22. Гра «Східці»

                                  3∙5=            3∙8=

 

 2∙8=                    2∙5=

 2∙4=                                            2∙6=

 

 

 

23. Гра «Знайди пару»

 

      2+80=        39-17=           58-8=         29+31=

 

 

         50                 60         82                  22

 

 

24. Гра «Найкращі лучники»

 

28+40-8= 10

32-2+40= 70

54-50+6= 66

30+9-8= 60

64-4+18= 78

43-3+26= 31

 

25. Гра «Веселі звірята»

 

 

 

    10:2= 9:3=              12:4= 20:5=

26. Гра «Швидка лічба»

Склади приклади на додавання за малюнком.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27. Гра « Засвіти ліхтарики»

На дошці – ялинка. У вчителя – іграшкові прикраси, на яких написані приклади. Учні обирають собі іграшку, розв’язують приклад і прикріплюють іграшку на ялинку.

 

                             14:2=                 15:3=                24:4= 

 

 36:4=                 40:5=                 12:2= 

 

 

28. Гра«Карусель»

Обчислювання прикладів по колу.

 

                             -4 

 

                          30-2=                               +8

 

 

            -1          -3

 

 

           +2          +10

 

           -5

 

29. Гра «Юний рахівник»

2∙3= 14:2=

3∙7= 9:3=

2∙9= 32:4=

4∙5= 8:2=

5∙6= 45:5=

 

30. Гра «Заселіть будиночки»

 

              10                          15                            24

           4                                     10                  20

                   3                    5                                        2

           5                               1       3

                   7                       9                                 0

31. Гра «Подорож навколо світу»

 

                        +7=   -4=

 

 

4-2=                                                                     -5=

 

 

        -3=                                                            +10=

 

 

 

                 +5=                                                 -8= 

 

 

32. Гра «М’яч у сітку»

                                                    40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    30+10= 1+24=             24+16= 37+3= 

 

33. Гра «Садівник»

Скласти приклади на додавання.

1)+                                                +              =

(2+4+1=7)

2)                                                  +                   +              =

(5+2+2=9)

3)                                                             +          +         =

(6+1+1=8)

 

 

 

34. Гра «Збери вишні»

На дошці намальоване дерево – вишня. На дереві – вишні, на яких написані приклади. Біля дерева – ящик. Учитель пропонує дітям зібрати фрукти. Потрібно зняти силует вишні, розв’язати приклад і покласти вишню в ящик.

 

 

 

 

40+6=                    50+8=

 

 

                 60+4=                  90-7=              30-8=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

35. Гра «Вставити потрібні числа»

40,  41,  …,  …,  …,  45,  …,  …,  48.

60,  …,  …,  …,  …,  65,  …,  67,  68.

20,  …,  …,  23,  24,  …,  …,  …,  28.

 

36. Гра «Завантаж машини»

                   20                                            40 

 

 

 

 

 

20+20= 15+5=

40+0= 19+1=

39+1= 16+4=

10+10= 37+3=

 

37. Гра «Продовж лічбу»

 2       4                10        16        6 12 14 8 

                  18 17 

  5       15     11    7   13     9   19     20       3          1

38. Гра «Роздай зайчикам морквини»

 

               12                       15                            24

 

 

 

 

 

 

        30                                42                              58

 

 

 

 

 

 

20+10= 40+2= 60-2=

 

 

15-3=   14+1=                         30-6=

39. Гра «Звари борщ і компот»

 

 

 

 

 

    борщ    компот

 

 

 

24+35= 48-16=             29+45= 90-50=

 

 

 

42+18=    30-29=             43-8=               20+16=

 

 

 

10+7= 90-14=          64+28= 20-9=

 

 

 

 

40. Гра «Квіткова клумба»

 

                    20 25

      7                           35 30 48

 

 80                 +7              61           6                 -5 92

 

         42                      23                     10                  64

                       8 27

 

41. Гра «Допоможіть їжачкові»

 

 2∙4=

 20:5=

 16:4=

 3∙8=

 27:3=

 9:3=

 14:2=

 

 

 

 

42. Гра «Розшифруй казку»

Обчислити приклади й за кодом розшифрувати назву

української народної казки. (Язиката Хвеська)

А

       14+6

Х

25+5

С

6+7

К

52+28

Т

14+26

Е

22+17

И

52+8

Я

67+3

Ь

4+7

В

25+25

З

63+27

70

90

60

80

20

40

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

50

39

13

11

80

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

43. Гра «Хмаринка»

4+                  =20 16-                 =8

  (16)                                                      (8)

5+                  =45 60+ =67

          (40) (7)

50-                 =48 90- =85

 (2) (5)

Числові ребуси

  1.   40  А
  2.   3 буна
  3.   7 я
  4.   Г 1 А
  5.   Р 1 А
  6.   100 ляр
  7.   100 лиця
  8.   Г 1 ник
  9.   Мі 100 К

10) ЛИ 100 К

11) 100

     МИ

    12) ЧИ 100

    13) ‘1 Я

    14) 40’ М

    15) 40 ОПУД

    16) 3  НИК

 

 

 

 

 

Відповіді:

 

1) сорока;

2) трибуна;

3) сім’я;

4) година;

5) родина;

6) столяр;

7) столиця;

8) годинник;

9) місток;

10) листок;

11) намисто;

12) чисто;

13) диня;

14) сором;

15) сорокопуд;

16) трикутник.

 

 

 

 

Віршовані задачі

По п’ять пальців-молодців

Розмістились на руці.

 Ну ж бо, діти, як ми взнаєм

Скільки пальців всього маєм?

(2∙5)

 

По шосе йшли дві машини,

Шуг – шуг-шуг під ними шини.

 Не спиняючи машин,

Полічіть-но, скільки шин?

(2∙4)

 

Два по полю трактори

Йшли й вели по два плуги.

Будуть поле вже орати...

А нам діти треба взнати

Скільки в обох тракторів

Буде разом тих плугів?

(2∙2)

 

Чотири індики

Пішли на музики.

Танцювали, гупали.

 Скільки ніжок тупало?

(2∙4)

 

Дев'ятнадцять учениць

Налічив у класі Гриць.

 Двадцять учнів ще прийшло.                                                                                    

 Скільки в класі всіх було?

 19+ 20 = 39 (уч.)

 

 

Три коти у холодку

Сірих мишок їли.                                                  Проти кожного кота

Два коти сиділо.

Це задачка, а не сміх.

Порахуйте їх усіх.

(Всього 3 коти )

 

Троє друзів-три рибалки

Під обід ішли з рибалки.

Наловили йоржів,

Кожен із них ніс по сім.                                                                         

А ви вже порахували.

Скільки риб вони спіймали?

(3∙7)

 

Дев'ять яблук у корзині

Принесла мати дитині.

І сказала: "На, мій сину,                                                                    Третю з'їж із них частину.

" Хто тепер з вас розповість,

Скільки яблук хлопчик з'їсть?

(9:3)

 

Дві полиці ми змайстрували

Книжечки свої на них поклали.

Рівненько в ряд, так як годиться,                                                         

 По дев'ять книжок на полиці.

А ви, будь-ласка, помудруйте,

І книжечки всі порахуйте.

(2∙9)

 

Півень голосно кричить,

Двадцять людей може збудить.

Скільки півнів посадити.

Щоб сто людей розбудити?

(Може і один півень розбудити

сто людей, якщо вони поруч.)

 

 

 

Курчата дзьобали тук — тук

Є білі й жовті — 40 штук.

Жовтеньких четверо з них тільки,

а решта — білі. То їх скільки?

 

( 40 - 4 = 36)

 

 

 

Ой, метеликів багато:

20 кружляє біля хати,

Та ще 3 до них летить.

Скільки їх? Ви полічіть!

 

(20 + 3 = 23)

 

 

 

Наша Софійка 2 ляльки купила

По 9 гривень заплатила.

Ви могли б узнати, діти,

Скільки треба всього заплатити?

 

( 2 ∙ 9 = 18 )

 

 

 

 

Працьовиті діти поливали квіти

Принесла вже дітвора

3 рази по 2 відра

Скільки вже води ці діти

Встигли вилити на квіти?

( 2 ∙3 = 6 )

 

 

Наш зайчисько Куцохвіст

2 пучечки моркви ніс.

В кожному по 7 морквин.

Скільки ніс морквинок він?

 

( 2 ∙ 7 = 14 )

 

 

Котенят 2 хлопчик взяв,

Молока їм в мисці дав.

8 в кошику сидять,

Їсти хочуть та нявчать.

Годувати треба всіх-

Скільки разом буде їх? (10)

 

2 лящів зловили ми,

Ще впіймались і соми.

Більше їх було на 6.

Скільки? Хто з вас відповість? (8)

 

На траві коло хати

Метушились каченята.

П’ять білесеньких, як сніг,

Троє жовтих. Скільки всіх? (8)

 

Ой, було ж у нас мороки!

Посварились 3 сороки,

А на шум ще 7 примчало,

Полічіть – но, скільки стало!

(10)

 

Шість метеликів летіли,

Парами спочатку сіли,

На скількох, скажіть, ромашках

Сплять гарненькі ці комашки?

 

( 6 : 2 = 3 )

 

У садок до годівниці

прилетіли 3 синиці.

Потім — ще 2 птиці.

Скільки птиць на годівниці?

 

( 3 + 2 = 5 )

 

У крільчатник поселили дітки

По 3 кролі в 4 клітки.

То скільки кроликів усіх

Старанно, діти, полічіть!

 

( 3 ∙ 4 = 12 )

 

 

 

 

19 їжачків - малят

Вийшли прибирати сад.

А ось тут вже 3 сидить.

Скільки всіх їх?

Полічіть!

 

( 19 + 3 =22 )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Задачі з логічним навантаженням

Задача 1

Двоє дівчаток саджали дерева, а одна – квіти. Що саджала Тетянка, якщо Світлана з Ларисою й Лариса з Тетянкою саджали різні рослини? (Дерева)

 

Задача 2

У трьох братів 9 зошитів, причому в молодшого на 1 зошит менше, а в старшого на 1 зошит більше, ніж у середнього. Скільки зошитів у кожного?

(У молодшого – 2, у середнього – 3, у старшого – 4.)

 

Задача 3

Вінні-Пуху подарували на день народження діжку з медом масою 7 кг. Коли Вінні-Пух з’їв половину меду, то маса діжки з медом дорівнювала-4 кг. Скільки кілограмів меду було в діжці спочатку?

( 7-4=3;  3+3=6 )

 

 

 

 

 

Задача 4

Одне яйце вариться 5 хв. Скільки знадобиться часу,

щоб зварити 3 яйця?

(5 хв)

 

Задача 5

Діти збирали осінній букет. У ньому було 5 кленових,

2 дубових, 4 березових і осиковий листки. Зі скількох різних дерев були листки?

(З 4 дерев)

 

Задача 6

В автобусі їхали 9 пасажирів. На зупинці всі, крім

3 пасажирів, вийшли. Скільки пасажирів залишилося в автобусі?

(3 пасажири)

 

Задача 7

Сьогодні о 12 годині дня ітиме дощ. Чи можна очікувати на сонячну погоду через 14 годин?

(Ні, так як буде 2 год ночі)

 

 

 

Задача 8

По одній і тій самій дорозі з двох сіл виїхали на велосипедах назустріч один одному Петро і Гриць. Петро проїхав до зустрічі 2 години. Скільки годин до зустрічі проїхав Гриць?

(2 год)

 

Задача 9

У батька троє синів.У кожного з них по одній сестрі. Скільки дітей у сім’ї?

(Четверо дітей)

 

Задача 10

В одній сім’ї є декілька дітей. Один з них говорить, що у нього є брат і сестра, інший говорить, що у нього немає жодної сестри. Скільки в сім’ї хлопчиків?(Два)

Скільки в сім’ї дівчаток? (1)

 

Задача 11

По двору ходили гуси. В усіх гусей Петрик нарахував 6 лап. Скільки було гусей?

(3 гусей)

 

 

 

Задача 12

На огорожі сиділо 6 горобців. До них прилетіло ще 6 горобців. Кіт підкрався і схопив одного горобця. Скільки горобців залишилось на огорожі?

(Жодного)

 

Задача 13

Кухар розрубав палку ковбаси в 4 місцях.

Скільки шматків вийшло?

( 5 шматків)

 

Задача 14

Цегла важить 2 кг і ще пів цеглини. Скільки важать

2 цеглини?

(6 кг)

 

Задача 15

В мотку 12 метрів тасьми. Кожної хвилини від нього відрізують 2 м. За скільки хвилин розріжуть увесь моток?

(5 хв)

 

 

 

Література

  1. Видавнича група «Основа». 2020 р № 2 ( 330 )

січень 2020 р.

2.Березіна О.Б. Логіка. 2 клас: Зошит для додаткових завдань. - 2-ге вид., виправ, і доп. - X.: Ранок. 2019 р.

3. Карнаух П.М.Цікаві завдання з математики. 2 клас: Навчальний посібник,- Тернопіль: Навчальна книга - Богдан. 2020. - 40 с.

4. Сухарева Л.С. Математичний гурток у початковій школі: орієнтовне планування, розробки занять, дидактичний матеріал.-X.: Вид. група «Основа».

2019 р. - 112с.

5. Сухарева Л.C.Практична логіка в 2 класі: Розробки занять. - X.: Видавництво «Ранок», 2020 р.- 128с.

6. Федорченко Т.А.Усі уроки математики. 2 клас. -X.: Вид. група «Основа». 2019 р.

7. Зак А. З. 600 задач для розвитку логічного мислення дітей

Вид. група «Основа». 2018 р.

8. Зак А. З. Розвиток розумових здібностей молодших школярів.Видавнича група «Основа». 2020 р.

9. Науково — методичний журнал «Початкове навчання та виховання».Видавнича група «Основа». 2019 р.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Вишневська Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Воронцова Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Воронцова Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Воронцова Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Маєвська Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
4 січня
Переглядів
809
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку