Ігри та розваги на воді
Риба і сіті
Вибирають двох ведучих. Гравці заходять по пояс і розпливаються в різні сторони.
За сигналом вожатого ведучі, тримаючись за руки, починають «ловити рибу», намагаючись упіймати кого-небудь із гравців. Полоненим вважається той, навколо кого ведучі зімкнуть руки і опустять їх на воду.
Полонений приєднується до ведучих. Таким чином розміри сіті збільшуються. Закінчується гра тоді, коли вся «риба» буде виловлена.
Боротьба за м'яч
На площі, відведеній для гри, в довільному порядку розташовуються дві команди. У однієї — великий гумовий м'яч.
За сигналом вожатого гравці цієї команди починають кидати одне одному м'яч так, щоб уберегти його від суперників, які намагаються забрати м'яч. Гра триває три-п'ять хвилин. Після перерви гру починає інша команда. Перемагає та команда, яка довше володіла м'ячем.
Закинь м'яч
Місце, огороджене для цієї гри, ділиться мотузками (або прапорцями) на три поля.
У грі беруть участь дві команди, кожна з них шикується в шеренгу на середньому полі, вздовж мотузок. Поле, що розкинулося позаду команди, вважається його територією.
Вожатий подає умовний сигнал і кидає великий гумовий м'яч в центр середнього поля. Завдання команд — заволодіти м'ячем і перекинути його на територію противників, які у свою чергу захищаються, відбиваючи м'яч руками.
Гра триває три-п'ять хвилин. Виграє команда, яка частіше закидала м'яч на чужу територію.
Каруселі
Учасники гри стають у коло і розподіляються на перший-другий. Другі номери беруть за руки своїх сусідів, які стоять праворуч і ліворуч, лягають спинами на поверхню води, а ноги зводять у центрі кола.
За сигналом вожатого гравці, які стоять, починають рухатися по колу спочатку в один бік, а потім у другий. При цьому вони можуть наспівувати якусь веселу пісеньку.
Такі розваги подобаються дітям.
Фонтан
Починається гра так само, як і попередня. Другі номери лягають спинами на воду, ногами — в центр кола і починають робити ногами такі рухи, як під час плавання кролем — утворюється фонтан.
Другі номери можуть лягати головами в коло. Тоді фонтан буде об'ємніший. На великих спортивних святах роблять фонтан у два кола — це дуже красиве видовище.
Гойдалка
Школярі розподіляються на пари і стають або в коло, або в шеренгу. В кожній парі гравці повертаються одне до одного спинами, обхоплюють руками своїх напарників. За командою вожатого вони глибоко вдихають повітря і по черзі нагинаються вперед, намагаючись обличчям доторкнутися до води і видихнути повітря.
Змійка
У цій грі беруть участь ті, хто вміє плавати брасом. Гравці шикуються в колону по одному і кладуть руки одне одному на пояс.
За сигналом вожатого вся ця колона лягає на воду і починає рухатись. Всі гравці роблять одночасно такі рухи ногами, як під час плавання брасом. Направляючий у цій колоні робить рухи й руками.
Плавати можна по-різному: зигзагами, по колу тощо.
М'яч під водою
Дві команди шикуються в шеренгу паралельно до берега річки: одна — ліворуч ведучого, друга — праворуч. Рахунок номерів у командах починається від ведучого.
Розтягнувшись між собою на витягнуті руки, учасники гри заходять у воду по груди і повертаються обличчям до берега. Ведучий кидає м'ячі першим номерам і дає сигнал про початок гри. Члени команди починають по черзі передавати під водою м'яч одне одному. І так п'ять разів.
Коли м'яч повертається до першого номера, ведучий нараховує
команді три очка. Якщо ж хтось із гравців випустить м'яч із рук і він випливе на поверхню води, команду штрафують на одне очко.
Коли перші і останні номери в командах одержують м'ячі, вони повинні підняти їх над головою.
Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількість очок.
Чапля і жабенята
(глибина до пояса)
Учасники створюють коло й беруться за руки. Один гравець призначається «чаплею», троє — «жабенятами». Чапля ловить жабенят, яким дозволяється виходити з кола, пірнаючи під руками гравців у різних напрямках і знову виринаючи в коло. Чапля може виходити з кола й повертатися в коло, тільки перестрибуючи через руки гравців (для чого останні трохи присідають). Заквачене жабеня міняється роллю з чаплею, і гра триває.
Щука
(глибина до грудей)
Гравці шикуються в шеренгу. Одного з них обирають «щукою». Він стає на відстані 10—15 кроків попереду шеренги й повертається до неї спиною. За сигналом керівника гравці наближаються до щуки, намагаються підійти до неї якомога ближче.
Раптом керівник вигукує «Щука пливе!» Щука швидко обертається, а гравці в цю мить мають сховатися — пірнути з головою під воду. А той, хто не встигне своєчасно пірнути і його помітила щука, вибуває з гри. Перемагає той, хто зуміє першим наблизитися до щуки й залишитися непоміченим.
М'яч під водою
(глибина до грудей)
Дві команди стають у шеренги, паралельно берегу річки: одна — ліворуч від ведучого, друга — праворуч. Рахунок номерів у командах починається від ведучого.
Розімкнувшись між собою на витягнуті руки, учасники гри заходять у воду по груди і повертаються обличчям до берега. Ведучий кидає м'ячі першим номерам команд і дає сигнал про початок гри. Члени команди починають по черзі передавати під водою м'яч один одному. І так 3—5 раз.
Коли м'яч повертається до першого номера, ведучий налічує команді два очки. Якщо ж хтось з гравців випустить м'яч з рук, і той випливе на поверхню води, команду штрафують на одне очко.
Перші й останні номери в командах, одержавши м'яч, повинні підняти його над головою.
Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількість очок.
Передавання м'яча
(глибина не вище грудей)
Дві команди по 5—6 гравців стають у дві паралельні колони, ноги на ширині плечей. Перші гравці беруть по м'ячу. За сигналом вони нахиляються, занурюються з головою у воду і передають м'яч між ногами наступним гравцям і т. д. Коли м'яч дійде до останнього гравця, він біжить з ним, стає поперед своєї команди, піднімає м'яч високо догори. Виграє команда, яка раніше виконала завдання.