ІГРОВА ПРОГРАМА МАНДРИ В «ХУСТИНКОВЕ МІСТЕЧКО»

Про матеріал

Під час ігрової програми діти познайомляться з історією та сферами вико­ристання звичайної хустки від носовичка до шалі, розвинуть ігрову фантазію, креативність та творчість, навчаться бачити в повсякденних речах потенці­альні ігрові матеріали для організації цікавого дозвілля.

Перегляд файлу

ІГРОВА ПРОГРАМА МАНДРИ В «ХУСТИНКОВЕ МІСТЕЧКО»

 

Мета: Розвивати ігрову фантазію та творчість дітей. Вчити бачити в повсякденних речах потенці­альні ігрові матеріали; використовувати знайомі модулі для створення власних ігор.    

Познайомити дітей з історією та сферами вико­ристання звичайної хустки від носовичка до шалі), показати шляхи використання її для ігрових цілей.

Підказати ходи для подальшого пошуку напрямків використання речей, що завжди під руками, для організації цікавого дозвілля.

Місце проведення ігрової програми прикраше­не різноманітними хустками, які можна було б лег­ко знімати і використовувати для гри. Ведуча вибі­гає, неначе її несе вітром, в руках у неї кольорова парасолька, прикрашена повітряними кульками, ху­сточками, стрічками. Звучить швидка інструменталь­на музика,

Ведуча: Ох, я все життя кудись поспішаю, бо ось цей пустотливий вітерець завжди мене підганяє в пошуках нових пригод. Він уже облетів усі країни, знає все найцікавіше в світі, а йому все мало.

Ну, і куди ти мене заніс на цей раз? Ось знову полетів, але я знаю, що він мене залишив тут нена­довго. Куди я потрапила цього разу?

Ой, скільки дітлахів! Доброго дня вам, любі діти! Давайте скоріше знайомитись. Всі мене звуть Ігруня - мандрівниця, бо я понад усе на світі люблю грати і мандрувати. Які ви всі гарненькі та усміхнені і, мабуть, дуже любите як я грати? Чи може книжки читати? А може співати і танцювати? А може вере­дувати? Що це ви: хто «так» хто «ні» ? Ану, повто­рюйте за мною рухи, Та відповідайте дружно мені.

В школу любите ходити? Так? (ідуть на місці)

Чобітками тупотіти? Так?      (тупочуть ногами)

Із м'ячем в дворі скакати? Так? (стрибають)

Бабу снігову скатати? Так? (кругові рухи)

На санчатах прокотитись? Так? (долоні разом, рух вперед згори)

А мультяшки подивитись? Так? (руки під підбор­іддя)

А з дівчатами побитись? Так? (бокс)

Після цього помиритись? Так?

Ну тоді ви гарні діти? Так? (знак«В0!>>)

Сумно вам без гри сидіти? Так? Ви готові вже до гри? То ж рахуймо: Раз! Два! Три! Вжик!! (імітація рухів польоту)

Діти! А ви знаєте, куди ми з вами потрапили ? До незвичайного музею. Тут ціле хустинкове містечко. А у вас з собою є хусточки? Ні? Ну, ми це швидко виправимо, (помічники роздають дітям хуст. різних кольорів).

 

Гра «Плутанина»

Діти створюють кола по 8-10 чол. у кожному (об'єднуються по кольору хусточок). Діти з'єднують­ся в кола, тримаючись за хусточки.

Ігротехніки-помічники допомагають їм переплу­татись. Ведучий рахує до десяти, завдання дітей роз­плутатись і знову стати в коло. Звучить музичний сигнал.

Ведуча: Увага! Наш незвичайний музей «Хустинкове містечко» відчинив свої двері. Давайте за­зирнемо в середину (скрип дверей)

- Як багато тут зібрано різноманітних хусток! Є старовинні і зовсім нові, величезні і маленькі, які різні у них кольори і візерунки. Я впевнена, що кож­на з них може розповісти цікаву історію, (танок з хусточками)

- «Хустка»- «хистка» від слова хистити, захища­ти. Вона захищала голову, плечі людини від холоду, спеки, дощу і вітру, заміняла спідницю і плащ. Спо­чатку хустки робили з грубої вовни, а пізніше стали виробляти з бавовни, льону, шовку, плести і оздоб­лювати мереживом, китицями, прикрашати вишивкою, стрічками, чудернацькими візерунками. Хустка сим­волізувала таємницю, у багатьох народів світу вона була символом покровительства жінки над чолові­ком, який її оберігав, захищав. Модники і модниці використовували хустку, щоб підкреслити особли­вості одягу. Вона є обов'язковим елементом багать­ох національних костюмів.

Хустки носили на голові і на шиї, на плечах і на бедрах, через плече, у кишеньці; на руці, робили з них торбинки, скатертини і серветки; дами дарува­ли їх на пам'ять лицарям свого серця, а у деяких народів кинута долу хусточка означала життя або смерть. Хусточкою перев'язували рани, з нею танцю­вали, на ній зав'язували вузлики напам'ять.

Давайте ми з вами пофантазуємо і відтворимо або створимо власну версію використання хустки. Спробуйте знайти самі різноманітні способи, (зал поділяється на кілька творчих груп, які отримують корзинки з різноманітними хустками і аксесуара­ми. За допомогою помічників -ігротехніків діти ство­рюють свою колекцію.)

Під музику діти демонструють свій варіант, про­ходячи через центр залу і сідають на місця. ( можна використовувати косметику, додаткові аксесуари -ремінці, намиста, косметику)

Ведуча: Ви знаєте, шановні модники і модниці, мені здалось, ніби ви колись давно або недавно жили в різних кінцях світу, бо ось так носили одяг в Римі, а так в Греції, так в Україні, а так в Росії, так в Іспанії, а так носили хустки всі жінки в Європі 19 століття

Пропоную вам пограти в гру «Танок». Ми з вами будемо перетворюватись в жителів різних країн і для цього нам буде потрібна лише хустка. Зараз я запрошую в танок лише дівчаток (на плечі-хустку, буде український ліричний; на голові-хустка, в руках носова хустка («Во поле березка стояла»-російський).

Східний-прикрити обличчя.  На бедрах - цигансь­кий. Сиртаки - через плече.

Ведуча: Тепер я запрошую лише хлопчиків:

-  Лезгінка-хустки за поясом; -Іспанський-на шиї; -Ковбойський:

До речі, а ви знаєте, чому ковбої і на сході носи­ли хустки саме так? Так, вони прикривали ніс і рот від пилу, що нісся з-під копит коней, або під час піща­них та пилових бурь.

Я згадала одну гру про ковбоїв і хочу вас на­вчити її. Але спочатку нам треба перетворитись на справжніх ковбоїв (одягаємо хустки, беремо в руки лассо- це мотузка, яку затягують на шиї у мустангів-це такі дикі коні на яких їздили ковбої. А ще вони брали з собою обов'язково кольт- це такий пісто­лет. Вдягали вони капелюх. І тільки тоді сідали на мустанга і їхали в прерію-це як наш степ.

Сядемо на коне, і гей у подорож...

Повторюйте за мною кожен рядок і рухи. А в кінці кожного куплету ми будемо робити ось такі рухи і дружно промовляти «Тр-йох-ха-і-го-го»-начебто ков­бойські коні іржуть від задоволення.

Гра «Веселі  ковбої» (музична гра-повтор)

I. Техаські ковбої веселий народ. Трапляється з ними багато пригод. Тр-р-р-йо-х-ха, і-го-го! /2р. (останній рядок кожного куплету)

II. Характер залізний і м'язи міцні Завжди з ними лассо і кольт на ремні.

III.На конях-мустангах по преріях скачуть. Дівча­та за тими ковбоями плачуть.  

IV. Запрошуємо всіх до ковбоїв на свято. Справжні ковбої танцюють завзято.

А тепер я вам пропоную перейти в наступний зал, не менш цікавий. Але спершу ми заглянемо в наше дитяче кафе. До речі, ви знаєте, що здавна хустку використовували, як серветку. Нею прикривали груди,, або ноги, щоб не забруднити одяг. Серветка­ми прикрашають стіл, ось дивіться як це може вигля­дати. (Помічники демонструють приклади сервування столу і пригощають дітей печивом).

Складання серветки засобом «Королівська лілія»

А оскільки наше кафе у країні ігор, то я пропо­ную вам пограти у веселу гру. Всі ви пам'ятаєте чарівні слова, які вам кажуть перед їдою. Згадайте їх. («Приємного апетиту!») Саме так і називається наша гра.

Гра «Приємного апетиту!»

Ведучий читає текст гри. Коли звучать назви блюд або їстівного, дітям треба встати, сказати « Приємно­го апетиту!» і сісти на місце.

Одноокий людоїд задумав розпочати обід. Перед сном перед обіднім підкріпитися як слід. Він спо­чатку з'їв телятко, смаженину, поросятко, підігрів казан картоплі, вийняв бочку огірків,

та і так собі подумав:

«Ніби зовсім я не їв». Потім він відрізав сала,

З' їв вареників чимало,

Випив кринку молока, З'їв шмати ще пирога,

Ще й ковбас дванадцять палок,

Сира килограмів з п'ять.

Пролітала зграя галок-

Він їх встиг пережувать.

Закусив смачним рулетом,

І доїв усі котлети.

Все так-сяк запив компотом.

Їсти - то важка робота.

Вже зібрався зовсім спати,

Та рішив порахувати:

Скільки страв на свій обід

З'їв голодний людоїд?

Хто зумів усі згадати Прошу руки піднімати.

Ну що ж підкріпились, то ж рушаємо до наступно­го залу - Театрального мистецтва.

О, скільки цікавих речей можна зробити із, зда­валось би, звичайної хустки!

Давайте розійдемось по театральних майстер­нях і самі станемо творцями,

Діти розходяться, і при допомозі помічників-ігротехніків підготовлюють міні-театри Ляльковий, Повітряних кульок, Хустинкової та ставлять вистави на теми піратів.

Як ви цікаво придумали ігри про піратів, які дуже люблю. Хочете пограти?

 

Гра-естафета «Піратські перегони»

А тепер я вас запрошую в зал мистецтв. Це зал-майстерня. На кілька хвилин ми з вами перетвори­мось у майстрів по розпису хусток. Тут ви можете створити хусточку про яку мріяли саме ви. Мої по­мічники допоможуть вам оволодіти різними техніка­ми. Тож не гаємо часу-до діла. Техніки виконання: пальчиковий розпис, по-мокрому, штамповка ово­чами, предметами побуту, спосіб «зав'яжи - розв'яжи».

Під час виконання роботи ведуча коментує ро­боту в майстернях і знайомить з символікою коль­орів, промислами по виробці хусток. Діти демонст­рують свої вироби. Звучить музичний сигнал.

- Увага, діти! Наш час відвідування музею закін­чився. Діти займають свої місця.)

Вам сподобалося діти? Так? Але час мені летіти.-Так? Хусточку напам'ять малювали? Ігри ви усі за­пам'ятали? Нових зустрічей ми будемо ждати? І не будемо дуже сумувати? Ось і прилетів уже мій вітер, На деревах гне тоненькі віти. До побачення, щасли­во, діти!

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 січня 2019
Переглядів
1251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку