Індивідуальна програма розвитку для 1 класу, розроблена за новими вимогами з 01 січня 2022, допоможе освітянам у розробленні власної(для дитини з ООП).
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
прізвище, ім’я, по батькові Данилов Данило Данилович
дата народження 22.09.2013
повне найменування загальноосвітнього закладу, в якому навчається учень: ? заклад загальної середньої освіти I-III ступенів №?
рік навчання 2021-2022 н.р.
клас навчання 1-Г клас
контактні номери телефонів батьків:
Тато:____________________________________
Мама: ____________________________________
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби
|
Математичні навички. Називає числа, проте допускає помилки у записі цифр. Лічильні операції виконує з помилками, знає числа в межах 10, співвідносить їх з числом, в порядку зростання називає вірно; зворотного ліку нема. Порівнює контрастні за кількістю множини предметів(один-багато, багато-мало), групує предмети за формою, величиною, кількістю, завдання на логіку виконує з допомогою дорослого, має уявлення про колір, форму, величину предметів, розрізняє та називає форму(квадрат, прямокутник, трикутник, овал, круг). Розрізняє та називає величину(великий, маленький), конструює самостійно. Графомоторна навичка письма сформована недостатньо: олівець та ручку тримає незграбно, обводить і зафарбовує не дотримуючись меж малюнка. Учень плутає друковані та письмові букви. У роботах переважає стан хаотичності. Культура ведення записів потребує корекції. З затрудненням відповідає на питання вчителя. Не розрізняє розповідні, питальні, спонукальні речення. Часто відволікається. Навичка читання. Фрази короткі. Словник обмежений. Відповіді однослівні, знає букви. В склади зливає, проте читання дається важко. Я досліджую світ. Матеріал в основному розуміє, за наведеними запитаннями вчителя дає коротку відповідь, але виділити та узагальнити головне, встановити причино-наслідкові зв’язки ще не може. Потребує допомоги у проведенні спостережень, виконанні завдань у зошиті. Вилучає зайвий предмет з допомогою дорослого після детального пояснення. Орієнтування у часі і просторі сформовано частково, рідко поєднує з певними діями і подіями. Спостерігається швидка втомлюваність пальців. В контакт вступає не завжди охоче. Вимагає постійної уваги з боку вчителя, асистента вчителя, самостійно нічого не виконує.
|
Інтелектуальні труднощі: Пам’ять слабка, не довготривала, переважає мимовільна пам’ять. Увага дитини нестійка, короткотривала, постійно відволікається. Спостерігається швидке виснаження та втрата інтересу до виконання завдання. Під час вправ помилок не помічає, не намагається їх виправити. Часові та просторові уявлення на стадії формування. Мислення наочно-образне. Має труднощі у встановленні причинно-наслідкових зв’язків. Розумові операції аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення недостатньо сформовані. Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі: Частково порушена звуковимова та складова структура слова. Під час бесіди часто розривається зоровий контакт, відводить погляд в бік. Має труднощі у вербалізації своїх емоцій. Графомоторна навичка письма сформована недостатньо: олівець тримає незграбно, обводить і зафарбовує не дотримуючись меж малюнка. Фізичні труднощі: Недостатньо розвинена координація; загальна та дрібна моторика. Навчальні труднощі: Інтерес до навчання нестійкий (потребує додаткової мотивації) Знижена працездатність Недостатній рівень самостійності у виконанні вказівок вчителя.
|
Враховувати індивідуальні особливості розвитку дитини. Формувати усвідомлене розуміння запитань, вказівок дорослого. Розвиток зорового сприймання та зорової уваги. Удосконалення орієнтування на сторінці книжки, зошита. Формувати розуміння обчислювальної діяльності, простих текстові арифметичних задач. Удосконалення розуміння графічного зображення символів (букв, цифр). Практичне ознайомлення із словом як одиницею мовлення: виділення слова з ряду інших слів. Навчати дотримуватися встановлених правил поведінки вдома, у школі, інших місцях. Формування комунікативних навичок в процесі виконання фізичних вправ, правильної уяви про рух. Розвиток координаційних здібностей, рівноваги, точності рухів та їх узгодженості. Формування навичок чіткого виконання інструкції під час фізичних навантажень. Розвиток пізнавальних здібностей згідно вікових особливостей дитини. Навчання взаємодії з оточуючими. Розвиток вміння працювати самостійно. Розвиток графомоторної навички. Вчити: Оперувати правилами та алгоритмами виконання завдань; Списувати з друкованого тексту. Вдосконалення знань та уявлень про навколишній світ, живу та неживу природу, причинно - наслідкові зв’язки. Розвиток інтелектуальних здібностей через організацію ігрової діяльності. Формувати вміння орієнтуватись в часі та просторі. |
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами:
1) рекомендований рівень підтримки:
третій рівень підтримки
2) адаптація освітнього середовища
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища: |
||
доступність |
Ні |
|
освітлення |
Ні |
|
рівень шуму |
Ні |
|
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
Ні |
|
Психолого-педагогічна адаптація: |
||
використання візуального розкладу |
Ні |
|
збільшення часу на виконання завдань |
Так |
За потребою. |
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
Так |
Постійно. |
руховий режим |
Так |
Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи. |
використання заохочень |
Так |
Словесне заохочення, наліпки. |
використання засобів для концентрації уваги |
Так |
Збільшення вибору методів викладання навчального матеріалу; допомога в розподілі часу; стимулююча обстановка; часті паузи; зменшення кількості завдань, які використовуються для оцінки однієї компетенції; виконання за зразком. Чергування видів діяльності, виконання завдань за зразком, вид та частота релаксації. |
Інше: |
||
Адаптація навчального матеріалу: |
Так |
Відповідний наочний матеріал для навчання; використання матеріалізованих предметів, речей, матеріалів; унаочнення з опорою на життєвий матеріал; використання лінійки, давати дитині з ООП більше часу на виконання завдань; завдання розбивати на частини; поступово переходити від простих до складних завдань . Використання методик (аудіо/відео супровід, тестові завдання, комп’ютерні технолгії ). |
Картки-підказки, картки-інструкції |
Так |
Використовувати спеціальні візуальні матеріали, які допоможуть структурувати інформацію. |
4) потреба в додаткових заняттях : ТАК
6) наявність індивідуального навчального плану: ТАК
Індивідуальний навчальний план
з навчанням українською мовою,
згідно з наказом Міністерства освіти і науки України
від 08.10.2019 року № 1272
та робочим навчальним планом ЗЗСО І-ІІІ ступенів №? на 2021-2022 н.р.
учня інклюзивного навчання
учня 1-Г класу,
Данилова Данила,
на 2021-2022 н.р.
Освітні галузі |
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень |
1 клас |
||
Мовно-літературна |
Навчання грамоти |
7 |
Іншомовна |
Іноземна мова(англійська) |
3 |
Математична |
Математика |
4 |
Природнича Соціальна, здоров’язбережувальна Громадянська й історична |
Я досліджую світ |
3 |
Технологічна |
Дизайн і технології |
1 |
Фізкультурна |
Фізична культура |
3 |
Мистецька |
Музичне мистецтво |
1 |
Образотворче мистецтво |
1 |
|
Усього |
23 |
|
Корекційно-розвиткові заняття |
Розвиток мовлення |
2 |
Корекція розвитку
|
2 |
|
|
|
|
Сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових |
27 |
Директор закладу _______________________
Поряд- |
Навчальний предмет |
Адаптація (ДОДАТКИ 1 – 7) |
Відповідальний педагогічний працівник |
1. |
Навчання грамоти |
А |
|
2. |
Іноземна мова (англійська) |
А |
|
3. |
Математика |
А |
|
4. |
Я досліджую світ |
А |
|
5. |
Фізична культура |
А |
|
6. |
Дизайн і технології |
А |
|
7. |
Мистецтво |
А |
|
Корекційно-розвиткові заняття: |
|||
8. |
Розвиток мовлення |
|
|
9. |
Корекція розвитку |
|
|
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття |
Фахівець, який проводить заняття |
Місце проведення заняття |
Дата проведення заняття |
Періодичність |
Розвиток мовлення |
|
|
|
2 години на тиждень |
Корекція розвитку |
|
|
|
2 години на тиждень |
6. Навчання:
за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану додаткові корекційно-розвиткові заняття (за окремим розкладом) відповідно до ІПР:
Розвиток мовлення, Корекція розвитку
7. Забезпечення асистента учня :
1) потреба в асистенті учня: НІ
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
2) допоміжні засоби для навчання: ТАК:
Мультимедійне обладнання; комп’ютерне обладнання; демонстраційне обладнання; засоби для сенсомоторної інтеграції; моделі площинні, об'ємні, муляжі; моделі площинні друковані; моделі об'ємні, площинні для розвитку зорового сприймання; моделі звукові та інтерактивні; моделі об’ємні для розвитку сприймання і пам’яті; дидактичні та розвивальні ігри; обладнання для ресурсної кімнати.
9. Потреба в розумному пристосуванні:
Альтернативні форми подачі інформації – матеріал в спрощеному форматі, інформація на аудіоносіях, друкований матеріал.
10. Особливості проведення оцінювання:
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягнути |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток інтелектуальної сфери |
Оволодіння новими знаннями та вміннями. Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку. |
Розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок. Розширення уявлення про навколишній світ. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня. Сприймає усний виклад навчального матеріалу протягом до 10-15хв. |
|
Розвиток сенсорної, моторної |
Продувжувати розвиток орієнтування у просторі. Розвивати тактильні відчуття та відчуття власного тіла. |
Підвищення рівня розвитку орієнтування в просторі. Дмитро буде сприймати на дотик різні фактури. |
|
Розвиток мовленнєвої сфери |
Формування лексико-граматичних засобів мовлення і розвиток зв’язного мовлення. Формування правильної звуковимови. Збагачення активного та пасивного словника. |
Автоматизація та диференціація групи сонорних приголосних [л], [л′], [р], [р′]. у всіх позиціях слова. - уважно слухати та відтворювати мовленнєвий матеріал; - розуміти зміст сприйнятого нового мовленнєвого матеріалу; - відповідати повним реченням на запитання за змістом прослуханого, побаченого, прочитаного; - будувати граматично правильно прості речення. |
|
Розвиток фізичних здібностей |
Розвивати загальну моторику, силу. Вдосконалювати рухи і сенсомоторний розвиток. Формувати мовленнєве дихання. |
Учень спілкується у процесі виконання фізичних вправ. Має правильну уяву про рух. Адаптується до фізичних навантажень. Дотримується організаційних моментів. |
|
Розвиток емоційно-вольової сфери |
Формувати позитивне ставлення до себе та оточення; формувати навички позитивної поведінки; мотивувати дитину до навчальної діяльності за допомогою ситуації успіху, з опорою на досвід та інтереси дитини; формувати навички розпізнавання емоцій оточення і власних; розвивати розуміння невербальних засобів спілкування. |
Зменшення проявів негативної поведінки, вокалізації. Проявляє емоції та почуття відповідно до ситуації |
|
Розвиток соціальної сфери |
Допомагати дитині в соціальній адаптації, вчити регулювати свої емоції й бажання. Створювати позитивні ситуації співпраці з дорослими. Залучати до групових ігор, вправ . |
Дитина краще буде соціально адаптуватися, навчиться регулювати свої емоції і бажання. Розвине більше відчуття відповідальності та покращиться прояв емоцій . Розвинути комунікативні навички. |
|
Подолання навчальних труднощів |
Працювати над осмисленням навчального матеріалу і можливістю застосовувати нові знання за аналогією. Розвиток швидкості сприймання та переробки інформації. |
Учень до кінця навчального року розуміє навчальний матеріал і виконує аналогічні завдання. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності Данила. |
|
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) у протоколах засідання КППС.
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
Прізвище, власне ім’я, по батькові |
Посада |
Підпис |
|
Заступник директора з НВР |
|
|
Вчитель |
|
|
Практичний психолог |
|
|
Асистент вчителя |
|
|
Соціальний педагог |
|
|
Дефектолог |
|
|
Логопед |
|
|
Мама |
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:
Данилова Віталіна Іванівна
підпис ___________________________ дата __________________________
НАВЧАННЯ ГРАМОТИ Додаток 1
Цілі навчання |
Зміст навчання |
Змістова лінія «Взаємодіємо усно» |
|
За допомогою вчителя та асистента вчителя Учень: з увагою сприймає усні репліки співрозмовника, доречно реагує на них; виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інформації. слухає й розуміє коротке монологічне висловлення; відповідає на запитання за змістом прослуханого (хто? що? де? коли? як?) одним-двома словами вступає в діалог на теми, які викликають зацікавлення(3-4 фрази); уважно слухає співрозмовника й адекватно відповідає на його запитання (простим реченням); користується формулами мовленнєвого етикету в ситуаціях навчального та побутового спілкування (вітання, прощання, вибачення, подяка, звернення з проханням); дотримується правил спілкування з людьми різного віку; використовує відповідно до ситуації спілкування несловесні засоби (жести, міміка тощо); регулює дихання, силу голосу і темп мовлення у процесі спілкування; повторює услід за вчителем зразок зв’язного висловлення (обсягом 2-3 речення) зі збереженням його змісту та інтонаційних особливостей; самостійно будує короткі речення за поданим початком, малюнком (ілюстрацією, серією малюнків), на основі прослуханого тексту або випадку з життя |
Сприймання усної інформації
Оцінювання усної інформації.
Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення (3-4 фрази), етикетними нормами культури спілкування. |
Змістова лінія «Читаємо» |
|
читає вголос букви, склади, прості слова; виявляє у процесі читання розуміння значень більшості слів, звертає увагу на незнайомі слова, запитує у дорослих їх значення; виявляє розуміння фактичного змісту невеликих за обсягом і нескладних текстів: пояснює, яка подія відбулася, називає персонажів твору, відповідає на запитання за змістом прочитаного; відповідає на запитання з опорою на ілюстрації; розрізняє вербальну і візуальну інформації в тексті; знаходить за завданням учителя потрібну візуальну інформацію в дитячій книжці, дитячому журналі; дотримується правил збереження книжки та гігієни читання (під керівництвом дорослого)
|
Формування і розвиток навички читання. Робота з дитячою книжкою. Орієнтовний зміст літературного матеріалу: дитяча література в авторській, жанровотематичній різноманітності: - твори усної народної творчості (казки, лічилки, загадки, скоромовки, пісеньки та ін.), - доступні віку художні твори відомих письменників України та зарубіжжя на актуальні теми для дітей: літературні казки, оповідання, вірші, комікси; - дитяча періодика; теми дитячого читання: про Батьківщину, сім’ю, живу й неживу природу, |
Змістова лінія «Взаємодіємо письмово» |
|
називає і розбірливо пише всі рукописні малі й великі літери українського алфавіту, дотримуючись графічних, технічних, гігієнічних вимог; розрізняє друковане і рукописне письмо; списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише під диктування букви, склади, прості слова; добирає й записує назву малюнка, заголовок до тексту (з допомогою вчителя); складає й записує слова за ілюстрацією, життєвою ситуацією (самостійно та з допомогою вчителя); дотримується культури оформлення письмових робіт |
Формування і розвиток навички письма. |
Змістова лінія «Досліджуємо медіа» |
|
сприймає зміст і форму простих медіапродуктів (малюнки, світлини, комікси, дитячі журнали, мультфільми тощо), розпізнає їх; розповідає про свої враження від прослуханих / переглянутих медіапродуктів(з допомогою) |
Робота з медіапродукцією |
Змістова лінія «Досліджуємо мовні явища» |
|
має уявлення про мовні звуки; розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння; правильно вимовляє тверді й м’які, дзвінкі й глухі приголосні звуки; відтворює ланцюжок звуків у почутому слові (без явищ асиміляції) з допомогою азбуки , схем; має уявлення про букви, позначає мовні звуки буквами на письмі; правильно записує слова, вимова й написання яких збігаються; вимовляє слова по складах, правильно наголошує загальновживані слова; співвідносить слово і зображення відповідного предмета, дії, ознаки, числа; розрізняє близькі й протилежні за значенням слова; доповнює тематичні групи слів; встановлює відповідність між родовою і видовими назвами; упізнає і розрізняє слова - назви предметів, ознак, дій, чисел, службові слова (з допомогою вчителя); має уявлення про речення; розпізнає речення за графічними орієнтирами (велика буква на початку, розділовий знак у кінці); визначає кількість слів у реченні, яке складається з 1-4 слів; інтонаційно правильно вимовляє розповідні, питальні й окличні речення і відповідно оформлює їх на письмі (використовує відповідні розділові знаки); дотримується правила вживання великої літери на початку речення; підбирає слова за малюнком, має уявлення про текст (практично відрізняє його від речення);
|
Дослідження мовних звуків, правильна їх вимова. Позначення звуків буквами.
Ознайомлення зі словами - назвами предметів, ознак, дій, чисел, службовими словами. Дослідження і конструювання речень. Дослідження тексту. |
ПЕДГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ, СПРЯМОВАНІ НА ДОСЯГНЕННЯ МЕТИ
Особистісно орієнтована технологія
Інтерактивні технології
Ігрові технології
Технологія традиційного навчання
Інформаційні технології
Диференційована технологія навчання
ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ, ЯКІ ЗАСВОЇВ УЧЕНЬ: ЗА РІК / ПІВРІЧЧЯ
Оцінювання вербальне
МАТЕМАТИКА Додаток 2
Цілі навчання
|
Зміст навчання |
Числа, дії з числами. Величини (ВСЕ З ДОПОМОГОЮ НАОЧНОСТІ (ВІЗУАЛЬНО-СЕНСОРНОЇ)!!!!) |
|
За допомогою вчителя та асистента вчителя Учень: відтворює послідовність чисел у межах сотні; читає і записує числа, утворює числа різними способами; виконує додавання та віднімання на основі нумерації чисел; розуміє сутність арифметичних дій додавання і віднімання; володіє навичками додавання і віднімання одноцифрових чисел у межах 10; знаходить число, яке на кілька одиниць більше (менше) за дане; розуміє сутність різницевого порівняння чисел; знаходить, на скільки одне число більше або менше за інше; вимірює і порівнює величини: довжину, масу, місткість; користується інструментами й допоміжними засобами для вимірювання величин; користується годинником (у межах цілих годин) і календарем для відстеження подій у своєму житті, спостережень у природі тощо; оперує грошима в уявному (ігровому) процесі купівлі продажу |
Числа 1 - 10. Числа 11 - 100. Число 0. Десяток. Арифметичні дії додавання І віднімання. Додавання і віднімання чисел в межах 10. Величини: довжина, маса, місткість, час. Гроші
|
Вирази, рівності, нерівності |
|
читає і записує математичні вирази: сума і різниця; встановлює відношення рівності й нерівності між числами й числовими виразами |
Сума. Різниця. Вирази на 1 – 2 дії. Числові рівності і нерівності.
|
Геометричні фігури |
|
розпізнає геометричні фігури за істотними ознаками; орієнтується на площині і в просторі, співвідносить реальні об’єкти з моделями та зображеннями геометричних фігур; моделює геометричні фігури; вимірює довжину відрізка; креслить відрізки заданої довжини |
Трикутник, чотирикутник, квадрат, круг. Точка, пряма, промінь, відрізок, ламана. Куб, куля, циліндр, конус, піраміда. |
Математичні задачі і дослідження |
|
розв’язує прості сюжетні задачі, які є моделями реальних ситуацій; |
Прості сюжетні, в тому числі компетентнісно-зорієнтовані задачі.
|
Робота з даними |
|
Читає дані, вміщені на схематичному рисунку, в таблиці; |
Виділення і впорядкування даних за певною ознакою. |
ПЕДГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ, СПРЯМОВАНІ НА ДОСЯГНЕННЯ МЕТИ
Особистісно орієнтована технологія. Інтерактивні технології
Ігрові технології
Технологія традиційного навчання
Диференційована технологія навчання
ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ, ЯКІ ЗАСВОЇВ УЧЕНЬ: ЗА РІК / ПІВРІЧЧЯ
Оцінювання вербальне
Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ Додаток 3
Очікувані результати навчання
|
Зміст навчання |
Людина |
|
За допомогою вчителя та асистента вчителя Учень:: усвідомлює людину як частину природи і суспільства, її відмінності від інших живих істот; розповідає про себе, називає адресу проживання; володіє найпростішими гігієнічними навичками, навичками самообслуговування |
Людина – частина природи і суспільства. Пізнання себе, своїх можливостей; місце проживання, безпечна поведінка вдома і на вулиці. Органи чуття. Турбота про органи тіла, гігієнічні навички. |
Людина серед людей |
|
знає склад сім’ї, імена членів сім’ї, де працюють батьки, хто вони за професією; знає, хто працює в школі; має уявлення про свої обов’язки як школяра, правила поведінки на уроці, на перерві; доречно вживає слова етикету (вітання, прохання, прощання, звертання, подяки, вибачення); розрізняє вчинки, дає їм оцінку з погляду моральності; має уявлення про необхідність доброзичливого і уважного ставлення до старших; використовує правила культурної поведінки в громадських місцях |
Сім’я, школа. Поведінка в сім’ї, школі, громадських місцях. Моральні норми. Стандарти поведінки в суспільстві. Поведінка в громадських місцях .Моральні якості (доброзичливість, правдомовність, щирість, подільчивість). Спостереження в довкіллі. Розв’язання ситуацій морального вибору. |
Людина в суспільстві |
|
знає назву країни, її столицю; має уявлення про зміст символів держави (прапор, герб, гімн, українська мова); виявляє зв’язки між людьми в суспільстві (хто про кого дбає, значення праці людей; орієнтується у найближчому просторі |
Громадянські права та обов'язки як члена суспільства. Пізнання історії свого краю, символів держави. Спостереження в довкіллі. Організація досліджень. |
Людина і світ |
|
має уявлення про різноманітність людей у світі, називає деякі країни; усвідомлює необхідність доброзичливого ставлення до інших країн та народів, цікавиться відповідною інформацією; ПОКАЗУЄ НА МАЛЮНКАХ приклади виробів, які допомагають людині в побуті, приклади винаходів людства |
Толерантне ставлення до різноманітності культур, звичаїв народів. Досліди, спостереження в природі. Рукотворні тіла, матеріали та їх властивості. Винаходи людства та їх вплив на життєдіяльність людини. |
Людина і природа |
|
розпізнає тіла неживої і живої природи, рукотворні об’єкти; розуміє значення сонячного світла і тепла на Землі; має уявлення про повітря, воду, ґрунт, їх властивості, про різноманітність живих організмів, розповідає про добові та сезонні зміни в природі; розуміє цінність природи для життя людей; обирає у найближчому оточенні те, що цікаво дослідити; досліджує об’єкти природи, використовуючи доступне обладнання (лупу, термометр, компас, лінійку тощо); використовує різні джерела для пошуку інформації про довкілля; розпізнає рукотворні тіла у найближчому оточенні; називає матеріали (деревина, гума, папір, метал тощо), з яких виготовляють рукотворні тіла; дотримується правил поведінки в природі, та пояснює їх іншим |
Що належить до природи. Жива і нежива природа. Сонце і його вплив на живу і неживу природу. Спостереження за рослинами, тваринами, явищами природи та діяльністю людей у різні пори року. Дослідження властивостей тіл природи.
|
ПЕДГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ, СПРЯМОВАНІ НА ДОСЯГНЕННЯ МЕТИ
Особистісно орієнтована технологія
Інтерактивні технології, ігрові технології, технологія розвиваючого навчання, диференційована технологія навчання
ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ, ЯКІ ЗАСВОЇВ УЧЕНЬ: ЗА РІК / ПІВРІЧЧЯ
Оцінювання вербальне
ДИЗАЙН І ТЕХНОЛОГІЇ Додаток 4
Цілі навчання |
Зміст освіти |
За допомогою вчителя та асистента вчителя Інформаційно-комунікаційне середовище |
|
спостерігає за природними об’єктами; збирає і заготовляє природні матеріали;
дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять; організовує робоче місце; виготовляє виріб, застосовуючи технології декоративно ужиткового мистецтва розпізнає матеріали для моделювання, конструювання та виготовлення виробів візуально та на дотик; розрізняє основні креслярські інструменти, лінії, види графічних зображень; читає елементарні графічні зображення; складає плоскі та об’ємні геометричні форми, вироби з деталей конструкторів або інших готових елементів (архітектурні споруди, транспортні засоби, роботи та ін.) з допомогою дорослих |
Природне середовище України. Природні матеріали рідного краю. Правила внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять. Організація робочого місця. Матеріали, інструменти та пристосування. Вироби з природних матеріалів. Види матеріалів (папір, картон, пластилін, полімерна глина, солене тісто, нитки, дріт, пластик та ін.). Елементи графічної грамоти. Види конструкторів, навчальних наборів (LEGO, мозаїка, конструктор із дерева, металу, магнітний, …) |
Середовище проектування |
|
продукує ідеї для вибору особисто привабливого об’єкта праці; вибирає обґрунтовано об’єкт праці із запропонованих з допомогою вчителя; здійснює розмічання ліній на папері і картоні; добирає матеріали для моделювання, конструювання та виготовлення виробу, зокрема і вторинні (природні, штучні і синтетичні); розрізняє традиційні і сучасні технології виготовлення виробів (аплікація, ліплення, писанкарство, тощо).
|
Виявлення проблеми. Обґрунтований вибір об’єкта праці для його проектування і виготовлення. Дизайнерське проектування – моделювання та конструювання, зокрема з використанням макетних матеріалів (картон, пінопласт та ін.). Графічні зображення для поетапного виготовлення виробу пласкої та об’ємної форми |
Середовище техніки і технологій |
|
працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно корисний й естетичний виріб за визначеною послідовністю з допомогою дорослих; розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів та вирізує їх; розміщує деталі виробу на площині; застосовує нероз’ємні з’єднання (склеювання, причіплювання /пластилін, глина/ та ін.); оздоблює деталі виробу із використанням традиційних та сучасних технологій; раціонально використовує матеріали (папір, картон, пластилін, полімерна глина, солене тісто, нитки, дріт, пластик та ін.), зокрема і вторинні з допомогою дорослих |
Ручні інструменти та пристосування
Виготовлення виробу за інструкційними картками з графічними зображеннями. Технологічні операції з матеріалами (згинання, складання, скручування, рвання, зібгання, різання, склеювання, зв’язування, ліплення тощо).
Раціональне розмічання та обробка матеріалів |
Середовище соціалізації |
|
пояснює корисність та естетичність створеного виробу ; умотивовує необхідність робити подарунки, допомагати іншим; розрізняє професії дорослих у сім’ї та родині в сфері матеріального і нематеріального виробництва; виконує трудові дії в побуті: доглядає за одягом та взуттям (зав’язує шалик, пояс, шнурки тощо); знає правила догляду за домашніми тваринами, рослинами і доглядає за потреби; ремонтує нескладні пошкодження книг, іграшок за потреби; сервірує нескладні страви (чай, канапки, тістечка тощо) за наочним прикладом та допомогою дорослих або спільно із старшими учнями |
Соціальна цінність виконаного індивідуального або колективного проекту.
Світ професій.
Побутове самообслуговування |
ПЕДГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ, СПРЯМОВАНІ НА ДОСЯГНЕННЯ МЕТИ
Особистісно орієнтована технологія
Ігрові технології
Технологія розвиваючого навчання
Диференційована технологія навчання
ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ, ЯКІ ЗАСВОЇВ УЧЕНЬ: ЗА РІК / ПІВРІЧЧЯ
Оцінювання вербальне
МИСТЕЦТВО Додаток 5
(Музичне мистецтво, образотворче мистецтво)
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
Зміст навчання |
За допомогою вчителя та асистента вчителя За допомогою вчителя та асистента вчителя Художньо-творча діяльність |
|
Учень:: дотримується правил співу (постава, дихання) створює елементарний ритмічний супровід до пісні; виконує пісні «у ролях», відтворюючи образ мімікою, пластикою рухів; відтворює прості ритмічні послідовності); імпровізує голосом (музичні, мовленнєві інтонації); відтворює прості форми предметів і об’єктів довкілля фарбами (акварель, гуаш), графічними та пластичними матеріалами; розміщує пропорційно зображення, використовуючи всю площину аркуша; компонує (з допомогою учителя) зображення у форматі (вертикальний, горизонтальний); створює елементарний стрічковий візерунок, прості декоративні розписи; використовує у роботі основні, похідні, теплі й холодні кольори; змішує та розбавляє водою фарби для отримання різних відтінків кольорів; користується фарбами (акварель, гуаш), олівцями (кольоровими, восковими), пластиліном, фломастерами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо; працює (вирізує, конструює) з папером, з природнім матеріалом; дотримується правил техніки безпеки; експериментує з кольорами, лініями, формами тощо виконує нескладні ролі, етюди-наслідування; розуміє правила поведінки в театрі; рухається в ритмі і темпі музики, узгоджує свої рухи з музичним супроводом (співом); орієнтується у просторі; називає свої уподобання у мистецтві |
Спів. Імпровізації голосом, пластикою, на музичних інструментах. Відтворення рухами характеру, темпу, ритму музики. Знайомство з нотним записом Використання музичної діяльності для задоволення та поліпшення емоційного стану.
Використання різних ліній, плям, форм, кольорів і їх відтінків для створення візуальних образів. Організація робочого місця. Створення зображень графічними матеріалами, фарбами. Елементарне компонування елементів композиції (площинної, об’ємної). Вирізування, конструювання з паперу. Робота з природними матеріалами. Елементарна стилізація форм оздоблювальних елементів різних видів декоративно-прикладного мистецтва (народна іграшка, розпис, витинанка, писанка тощо). Ліплення з пластичних матеріалів. Дотримання охайності та правил техніки безпеки. Використання образотворчої діяльності для задоволення та поліпшення емоційного стану. |
Сприймання та інтерпретація мистецтва |
|
сприймає твір мистецтва: визначає темп (повільно, помірно, швидко); динаміку (гучно, тихо), порівнює музичні та візуальні образи; помічає красу в довкіллі; орієнтується у видах театру (ляльковий, музичний) та кінематографу (кінофільм, мультфільм) називає твори мистецтва, що змінюють або передають його/її настрій |
Сприймання творів різних видів мистецтва. Обговорення вражень, емоцій, які вони викликали. Визначення засобів виразності твору мистецтва. Порівняння природних форм, образів довкілля з їх художнім (декоративним) трактуванням. Знайомство з видами театру та кіномистецтва. Використання творів різних видів мистецтва для отримання задоволення
|
Комунікація через мистецтво |
|
презентує результати власної творчості (демонструє власні роботи з образотворчого мистецтва тощо); бере участь у шкільних мистецьких заходах (концертах, виставках, інсценізаціях тощо); дотримується правил творчої співпраці; визначає, що вдалося, чи не вдалося у виконанні того, що було задумано |
Презентація та характеристика власних творчих досягнень. Проведення шкільних мистецьких заходів (концертів, виставок, інсценізацій тощо). Ознайомлення і упровадження правил творчої співпраці, взаємодії, комунікації. |
ПЕДГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ, СПРЯМОВАНІ НА ДОСЯГНЕННЯ МЕТИ
Особистісно орієнтована технологія
Інтерактивні технології
Ігрові технології
Технологія розвиваючого навчання
Диференційована технологія навчання
ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ, ЯКІ ЗАСВОЇВ УЧЕНЬ: ЗА РІК / ПІВРІЧЧЯ
Оцінювання вербальне