Індивідуальна програма розвитку дитини з ООП

Про матеріал

Зразок індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Третій рівень підтримки. 5 клас.

Перегляд файлу

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1. Період виконання :

 

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові:

дата народження:

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається

рік навчання  -

клас навчання- 5

контактні номери телефонів батьків для термінового зв’язку -

 

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Має фрагментарні знання, відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя.

 Читає складами, не дотримуючись пауз між реченнями і смисловими групами слів.

 Виявляє нерозуміння тексту в цілому, але частково розуміє зміст окремих речень. Виконує завдання за змістом тексту лише зі значною допомогою вчителя.

Вміє відповідати на прості питання за змістом тексту,  але не може дати повну відповідь.

Частково відтворює засвоєну інформацію, за підказкою вчителя може наводити приклади.

Розуміє завдання, які надає вчитель, але потребує додаткового пояснення.

Вміє працювати за шаблонами, схемами – опорами, пам’ятками, але потребує більшого часу та додаткових інструкцій, по шагового  контролю вчителів. Вміє працювати з тестовими завданнями.

Хлопчику подобається робота з мобільними додатками.

Може працювати в парі.

Вміє списувати, але з помилками та частими виправленнями.

Пише під диктовку, але потребує більш повільного темпу диктування і частого чіткого повторювання або швидкого показування карток з важкими слова, але і при таких умовах, результат роботи на початковому рівні.

Засвоїв нумерацію багатоцифрових чисел, може їх порівнювати.

Здатний самостійно додавати  та віднімати багатоцифрові числа.

Розуміє алгоритм ділення та множення багатоцифрових чисел, але розв’язуючи таки приклади, користується таблицею множення.

За допомогою пам’яток та постійного контролю вчителя або асистента  знаходить квадрат і куб числа, виконує вправи на знаходження периметра і площі прямокутника і квадрата; визначає види кутів.

 За аналогією будує відрізок, промінь, пряму; знаходить довжину відрізка, будує трикутник, прямокутник, квадрат;                                                                                                                                    При розв’язувані  рівнянь і текстових задач потребує додаткового пояснення, допомоги вчителя або асистента вчителя.

Розуміє і дотримується усних інструкцій вчителів на уроках праці, мистецтва, фізичної культури.

Любить малювати.

 

 

інтелектуальні труднощі:

*Не виявляє зацікавленісті і не ставить запитання дорослим

*  Не завжди виокремлює головне;

* Увага переважно мимовільна, короткочасна.

*Повільно засвоює навчальний матеріал, швидко забуває нову інформацію, або неточно її відтворює.

* Орієнтується на конкретні  наочні образи, не розуміючи суттєвих зв’язків

* Мовлення вирізняється збідненістю як пасивного, так і активного словника. *.

*Має труднощі у  оволодінні програмового матеріалу з мов, літератури, , історії.

функціональні

(сенсорні, моторні,

мовленнєві) труднощі:

*Значні труднощі під час усного мовлення, що проявляються  у нерозбірливості та монотонності мовлення

* Труднощі в розумінні письмових  висловлювань (особливо складних розгорнутих речень) та формуванні власних.

*Труднощі діалогічного та монологічного мовлення. *Труднощі розуміння нових лексичних одиниць.

*Труднощі в опануванні фонетичним принципом письма.

*Труднощі під час письма та читання

навчальні труднощі:

*Спостерігається значне  зниження пізнавальної діяльності, активності

* Інтерес до отримання знань

є поверховим,не стійким

* Труднощі запам’ятати та переказати науковий текст.

* Слабкий розвиток логічного запам'ятовування

* Низький рівень мовного розвитку

*Труднощі виконувати аналіз, узагальнення, систематизацію.

* опанування знань відбувається за активної підтримки педагогів.

 

працювати над:

* Поглибленням та розширенням знань з усіх освітніх ліній навчальної програми

* Збагаченням словникового запасу

* Усвідомленням наукових текстів з історії, природознавства.

*Удосконалюванням різних видів мовленнєвої діяльності(аудіювання, читання, говоріння, письмо).

розвивати:

* пам’ять, увагу

*логічне мислення, вміння надавати детальне пояснення виконаним завданням

* пізнавальні процеси,

* просторово-часові поняття і співвідношення.

 *Розвивати активний і пасивний словник.

 *Розвивати вміння аналізувати,узагальнювати, вилучати зайве, групувати і класифікувати за певними ознаками.

формувати:

*Свідоме  читання,

*Уміння давати повні відповіді,

*Уміння переказувати тексти

* Уміння оцінювати власні навчальні досягнення.

вчити:

* Визначати тему, головну думку, складати характеристику персонажів.

*Самостійно працювати з підручником,

*Застосовувати аналогію, користуватися схемами-опорами, пам’ятками.

*Застосовувати обчислювальні вміння на практиці

* Міркувати і пояснювати свої дії

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

|__| перший рівень підтримки;

|__| другий рівень підтримки;

|| третій рівень підтримки;

|__| четвертий рівень підтримки;

|__| п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

 

 

доступність

ні

 

освітлення

ні

 

рівень шуму

ні

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) 

ні

 

Психолого-педагогічна адаптація:

 

 

використання візуального розкладу

ні

 

збільшення часу на виконання завдань

так

Для виконання самостійних

і контрольних робіт

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

так

Допомога у концентруванні

уваги на завданні.

руховий режим

ні

 

використання заохочень

так

Словесне заохочення

використання засобів для концентрації уваги

ні

 

Адаптація навчального матеріалу:

 

 

картки-підказки, картки-інструкції

так

Картки для відтворення

правил, для самостійної

роботи

Засоби альтернативної комунікації

 

 

інше

 

 

Модифікація:

 

 

скорочення змісту навчального предмета

так

Модифікація іноземної

мови (англійської)

зниження вимог для виконання завдань

ні

 

інше

 

 

 

3) потреба у використанні:

|__| жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

|__| шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з:

|__| так

|__| ні

5) потреба в консультації з:

|__| фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

|__| фахівцями спеціальних закладів освіти;

|__| іншими фахівцями

6) наявність індивідуального навчального плану:

| | так

|__| ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

 

 

 

Іноземна мова

 (англійська мова)

Модифікація

 

 

 

 

 

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

 

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

 

 

 

 

Корекція розвитку

Вчитель корекційної освіти

 

Єдина школа в Zoom конференції

 

П’ятниця 15.00

 

 

 

 

Розвиток мовлення

Вчитель логопед

 

Єдина школа в Zoom конференції

 

Вівторок 15.00

Середа 15.00

 

 

 

 

 

 

6. Навчання:

|__| за розкладом класу;

|__| за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які:

|  | за модифікованим розкладом (не відвідує уроків англійської мови)

 

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

|__| так

| | ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

|__| батьки:

|__| інші законні представники

|__| уповноважена батьками особа                                                    

|__| соціальний робітник

 

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

|__| підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

|__| адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

|   | підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

|__| так

|__| ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця): «Ноутбук»

 

9. Потреба в розумному пристосуванні:

|__| так, зазначити яка:

|___| ні.

 

10. Особливості проведення оцінювання:

| | адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

|  | використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

| | використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

|  | адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опитувань для осіб, які цього потребують, тощо);

|__| інше (зазначити що)

 

11. Потреба у продовженні строків навчання:

|­­__| так

|___| ні.

 

12. Додаткові напрями роботи:

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелектуальної сфери

 

 

 

Розвиток сенсорної, моторної

 

 

 

Розвиток мовленнєвої сфери

Вдосконалення граматичного компонента мовлення.

Вдосконалення монологічного мовлення.

Складання усного твору-опису в художньому стилі.

Диференціація і співвідношення звуків і букв.

Корекція навичок грамотного письма та читання (фонематичної дисграфії)

Володіє навичками словотворення за допомогою

префіксів пре-, при-, прі- у.

Володіє навичками переказу почутих або прочитаних

текстів художнього й наукового стилів мовлення

(обсягом 100-150 слів, з допомогою дорослого).

Виділяє у прочитаному тексті основну думку, тему,

деталі та розуміє послідовність складання простого плану

тексту і його структури (за допомогою вчителя).

Володіє навичками складання усних творів-описів

предметів, тварин та творів-роздумів на основі власного

досвіду.

Користується навичками співвідношення звуків і букв.

Робить нейро артикуляційну гімнастику.

 

Розвиток фізичних здібностей

 

 

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Використовувати у роботі елементи психогімнастики, ігри та вправи на розвиток саморегуляції та довільної уваги. Формувати почуття впевненості у собі та своїх силах.

Зміцнення в дитині впевненості в собі, у власних силах. Розвиток обсягу загальних знань, довільної уваги, здатності продуктивно працювати й втримувати довільну увагу на об’єкті діяльності довший час.

 

Розвиток соціальної сфери

Залучення  дитини до класного, шкільного життя.

Розвивати навички соціальної взаємодії та комунікації.

Соціалізація учня в межах класу, школи.

 

Подолання навчальних труднощів

Подолання письмових труднощів(дизорфографій).

Розвиток навичок читання.

 

Виконує вправи на пропущені літери. Читає тексти різних стилів та жанрів мовлення мовчки та вголос.

 

Інші

 

 

 

 

 

 

 

13.Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

Прізвище, власне ім’я, по батькові

Посада

Підпис

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:

 

 (зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)

 

підпис ___________________________  дата  __________________________

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Методичні рекомендації
Інкл
Додано
27 червня 2023
Переглядів
545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку