ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання : 2023-2024 н.р.
2. Загальні відомості про учня:
Прізвище, власне ім’я, по батькові: __________________________________
Дата народження: 13.05.2015
Повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень:
________________________ ліцей №1
Рік навчання - 3
Клас навчання- 3-А
Контактні номери телефонів батьків для термінового зв’язку: мати:
Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)
|
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти
|
Потреби
|
Мова нечітка з чисельними порушеннями в звуковимові.
Зв’язне мовлення в стадії розвитку.
Граматична будова мовлення сформована слабо.
Вміє читати склади з добре знайомими літерами та короткі прості слова.
Пасивний словник переважає активний.
У мові переважають іменники та дієслова.
Вміє копіювати рукописний зразок з дошки або підручника.
Має початкові навички письма під диктовку (пише слова по буквах, дуже рідко по складах).
Лічить в межах 20.
Називає цифри в роздріб в межах 10.
Епізодично називає попереднє і наступне число.
Обчислення здійснює по лінійці.
Діє відповідно до вказівок вчителя.
Знає, розрізняє кольори, розміри предметів, фігури.
Вже достатньо сформовані навички самообслуговування.
Виготовляє вироби за допомогою інструкції та певного втручання дорослого.
Вміє правильно тримати ножиці, вирізає крупні деталі.
|
інтелектуальні труднощі:
-
Знижений рівень запам’ятовування внаслідок порушення вербалізації.
-
Спостерігається порушення системності сприйняття.
-
Повільне сприйняття та переробка інформації
-
Перевага наочно-дійових форм мислення
-
Короткочасна пам’ять
-
Обмеженість кола загальних життєвих уявлень
-
Словниковий запас нижче вікової норми.
-
Не сформовані просторові, часові уявлення.
функціональні
(сенсорні, моторні,
мовленнєві) труднощі:
-
Мова нечітка з чисельними порушеннями .
-
Під час бесіди часто розривається зоровий контакт, відводить погляд в бік.
-
Має труднощі у вербалізації своїх емоцій.
-
Відповідає на питання окремими словами.
фізичні труднощі:
-
Загальна та дрібна моторика розвинені на середньому рівні.
-
Координація рухів Мотивація до навчання низька.
-
Спостерігається відставання активного словника.
-
Знижена працездатність
-
Недостатній рівень самостійності у виконанні вказівок вчителя.
-
Без допомоги дорослого не розуміє суть завдання або гри.
|
працювати над:
-
Збагаченням словникового запасу
-
Корекцією психоемоційного стану
-
Всебічним розвитком дитини
-
Вимовою
розвивати:
-
Увагу
-
Пам’ять
-
Мотивацію
-
Зв’язне мовлення
-
Дрібну моторику
-
Просторове орієнтування
-
Зоровий контакт
формувати:
-
Стійкі позитивні і правильні соціальні навички
-
Навички читання
-
Навички письма
-
Обчислювальні навички
вчити:
-
Письмо під диктовку без допомоги
-
Склад числа
|
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
|__| перший рівень підтримки;
|__| другий рівень підтримки;
|_√_| третій рівень підтримки;
|__| четвертий рівень підтримки;
|__| п’ятий рівень підтримки;
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації
|
Так/ні
|
Примітка
|
Пристосування середовища:
|
Так
|
Облаштування місця навчання відповідно до потреб.
|
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)
|
Так
|
Іноді, в кабінеті практичного психолога.
|
Психолого-педагогічна адаптація:
|
|
|
використання візуального розкладу
|
Так
|
За потребою
|
збільшення часу на виконання завдань
|
Так
|
За потребою
|
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)
|
Так
|
За потребою
|
руховий режим
|
Так
|
Додаткове розвантаження (за потребою)
|
використання заохочень
|
Так
|
Словесне заохочення,
смайлики, наліпки.
|
використання стимулюючих засобів для розвитку пізнавальної активності та підтримки уваги
|
Так
|
|
Адаптація навчального матеріалу:
|
|
|
Унаочнення змісту навчання
|
Так
|
|
Подання нового матеріалу невеликими порціями, з урахуванням працездатностію
|
Так
|
|
Багаторазові повторення та збільшення кількості однотипних завдань
|
Так
|
|
Предметна основа (лічильний матеріал) та лінійка як допоміжні засоби під час обчислень.
|
Так
|
|
Візуальний рукописний зразок вчителя(дорослого) для написання невідомих слів.
|
Так
|
|
Використання широкого арсеналу дидатктичних ігор та вправ
|
Так
|
|
Модифікація:
|
|
|
спрощення змісту навчального предмета
|
ні
|
|
зниження вимог для виконання завдань
|
ні
|
|
3) потреба у використанні:
| | жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
|__| шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях з:
|| так
|__| ні
5) потреба в консультації з:
|| фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
|| фахівцями спеціальних закладів освіти;
|__| іншими фахівцями
6) наявність індивідуального навчального плану:
|| так
|__| ні.
Навчальний предмет (інтегрований курс)
|
Адаптація чи модифікація
|
Відповідальний педагогічний працівник
|
Математика
|
адаптація
|
|
Українська мова
|
адаптація
|
|
Літературне читання
|
адаптація
|
|
ЯДС
|
адаптація
|
|
Англійська мова
|
адаптація
|
|
Музичне мистецтво
|
адаптація
|
|
Образотворче мистецтво
|
адаптація
|
|
Дизайн і технології
|
адаптація
|
|
Фізична культура
|
адаптація
|
|
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги)
|
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)
|
Місце проведення
|
Розклад занять
|
Корекція розвитку
|
|
|
Вівторок 11:30-11:50
|
6. Навчання:
|√| за розкладом класу;
|| за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які:
| | за модифікованим розкладом
7. Забезпечення асистента учня :
1) потреба в асистенті учня (супроводі під час інклюзивного навчання):
|__| так
ні;
2) асистентом учня (учениці) є:
|__| батьки:
|__| інші законні представники
|__| уповноважена батьками особа
|__| соціальний робітник
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
|| підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
|__| адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
| підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
|| так
|__| ні.
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень: дидактичні ігри, допоміжний матеріал
9. Потреба в розумному пристосуванні:
|__| так, зазначити яка:
|__| ні.
10. Особливості проведення оцінювання:
| адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
| використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
| використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
| адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опитувань для осіб, які цього потребують, тощо);
|__| інше (зазначити що)
11. Потреба у продовженні строків навчання:
|__| так
|| ні.
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку
|
Ціль
|
Очікувані результати, яких планується досягнути
|
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)
|
Розвиток інтелектуальної
сфери
|
Оволодіння новими та вдосконалювати старі навички, знання та вміннями.
Сприяти всебічному розвитку дитини, розвитку пам’яті, мислення та уваги
|
Узагальнення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок.
Розширення уявлення про світ та те, що знаходиться в ньому.
Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня.
|
|
Розвиток сенсорної, моторної
сфери
|
Продовжувати розвивати дрібну та загальну моторики.
Працювати над координацією рухів.
|
Підвищення рівня
орієнтування у просторі. Працювати над моторикою.
|
|
Розвиток
мовленнєвої
сфери
|
Правильно вимовляти всі звуки рідної мови,звукосполучення відповідно до норм,наголосів. Розвиток фразового мовлення.
Розвиток темпу, ритму та інтонації. Вчитися порівнювати власну неправильну вимову з правильною. Розвивати пам’ять, увагу та сприйняття. Розширювати запас слів. Розвивати фонематичний слух та сприйняття. Формувати навички розрізнення немовних і мовних звуків. Уміти орієнтуватися в ситуації спілкування. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях. Засвоїти навички зорового чи слухозорового сприйняття мови.
|
Підвищення усіх якісних показників мовлення.
Розширення словникового запасу.
Покращення соціальних функцій мовленнєвої діяльності.
|
|
Розвиток фізичних здібностей
|
Формування здорового способу життя та подальша соціалізація. Розвиток координаційних здібностей, усунення недоліків у розвитку рухових та інших якостей ( сили, швидкості, витривалості)
|
Підвищення рівня зазначених фізичних показників та навичок.
|
|
Розвиток емоційно-вольової сфери
|
Коригування психоемоційного стану. Працювати над повільним типом діяльності та зменшувати рівень тривожності.
|
Підвищення рівня зазначених емоційно – вольових показників.
|
|
Розвиток соціальної сфери
|
Формування здорового способу життя та подальшої соціалізації.
Продовжувати розвивати комунікативні та психічні навички, формувати бажання спілкуватися з однолітками.
Продовжувати вчити орієнтуватися в ситуації спілкування.
|
Підвищення рівня навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими.
Зменшення труднощів у комунікації та спілкуванні з оточуючими людьми.
|
|
Подолання навчальних труднощів
|
Українська мова- розвивати навички письма-писати букви, складислова, прості речення,списувати з рукописного і друкованого текстів, розвивати усне і писемне мовлення.
Літературне читання- читати склади, слова, речення, збагачувати словниковий запас, розуміти зміст прочитаного, відповідати на запитання.
Математика — розвивати усний рахунок в межах 1 та 2 десятків, обчислювати приклади на додавання і віднімання, розв'язувати прості задачі, працювати із геометричним матеріалом.
|
Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня.
|
|
Інші
|
|
|
|
13.Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
1. __________________________
2. _______________
3. _______________
4. _______________
5. _______________
6. _______________
Індивідуальну програму розвитку погоджено із матір’ю:
Підпис ___________ Дата _________