Індивідуальна програма розвитку для учня 3-го класу із третім рівнем підтримки

Про матеріал

Індивідуальна програма розвитку для учня 3-го класу із третім рівнем підтримки

Перегляд файлу

 

Додаток 3
до Порядку

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1. Період виконання: 2022-2023 навчальний рік

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

дата народження 

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень:

 3-й  рік навчання

клас навчання 3-Б

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку:

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Знає всі букви української абетки, цифровий ряд до 100.

Вміє використовувати у мовленні прості слова побутового вжитку. Вміє групувати предмети за ознаками, може виділити зайвий предмет з групи предметів з однаковими ознаками. відтворює послідовність чисел у межах сотні; читає і записує числа, визначає десятки й одиниці у складі двоцифрового числа; порівнює числа різними способами; виконує додавання та віднімання з допомогою лінійки, паличок, розуміє сутність арифметичних дій додавання і

віднімання; встановлює відношення рівності й нерівності між числами, орієнтується на площині і в просторі, Виділення і впорядкування даних за певною ознакою. Спільні та відмінні ознаки, істотні ознаки. Об’єднання об’єктів у групу за спільною ознакою (узагальнення). Розбиття групи об’єктів на підгрупи за спільною ознакою (класифікація).     Фіксує конкретне значення предметів. Розрізняє та називає основні кольори. Називає геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник, прямокутник. Цифру співставляє з кількістю предметів. Вміє порівнювати предмети за величиною: великий -малий.

Володіє навичками самообслуговування,  володіє основними рухами (ходіння, біг, стрибки, лазіння). Володіє поняттями про здоров’я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку. Володіє поняттями  величини та кольору .

Розуміє звернене мовлення.

Здатний написати своє ім*я, списувати текст письмовими літерами з   друкованого тексту, записувати під диктовку літери алфавіту, слова під побуквенну диктовку, іноді користуючись табличкою письмових літер. Здатни проявляти пізнавальний інтерес в процесіопрацювання знайомого і нового матеріалу. Здатний до нетривалого спостереження та поверхового аналізу властивостей і якостей предметів. Здатний до оцінювання предметів навколишньої дійсності за зовнішніми окремими ознаками. Здатний запам*ятовувати те, що включено в його активну діяльність  та пов*язане з його інтересами і проблемами

Засвоює та відтворює навчальний матеріалза ззразком, з використанням зорового орієнтира, повторювальних інструкцій.

Учень має фрагментарні знання, відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя.

Значну кількість слів читає побуквенно,  іноді складами, не дотримуючись пауз між реченнями і смисловими групами слів. Припускається помилок на перестановку, заміну складів, звуків, у наголошуванні слів.. Виконує завдання за змістом тексту лише зі значною допомогою вчителя, асистента вчителя, мами. Переказати прочитане  не може. Читання тексту вчителем слухає неуважно, відповідає на питання за змістом тексту, але не може дати повну відповідь.

 В усному  мовленні припускається численних мовних, мовленнєвих, орфоепічних помилок ( на вимову голосних і приголосних звуків у різних позиціях, сполучень звуків у мовленнєвому потоці, а також наголошуванні слів).

Мовні знання і уміння з української мови на початковому рівні. Під диктовку може писати тільки літери, склади та односкладові слова. Культура оформлення робіт та списування на початковому рівні.

 Навички усного рахунку в межах програми не сформовані. При обчисленні математичних виразів, розв’язуванні прикладів  користується лінійкою,   математичними таблицями. Калькулятором. Виконує елементарні математичні операції після детального кількаразового їх пояснення та з допомогою вчителя. Значні труднощі  має при розв’язуванні задачі, через те, що при читанні учень не розуміє її змісту .

Самостійно працює з допомогою вчителя, асистента вчителя і мами.

Застосовує ( з підказками) набуті  знання.

Сильні сторони: розуміє інструктивне  мовлення. В учня розвинене зорове сприймання, візуальне та механічне запам*ятовування, розвинене наочно-дійове мислення. Похвала. Винагорода – викликають прагнення повторювати схвалені дії. Доброзичливість, зацікавленість соціального спілкування, зацікавленість в навчанні прикладного характеру.

Інтелектуальні труднощі: словниковий запас нижче вікової норми, обмежене діференційоване сприймання. Має короткочасну увагу, повільно засвоює навчальний матеріал, повільно виконує завдання. Мислення характеризується стереотипністю, слабкістю узагальнення.

Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі: системні порушення усіх складових мовлення – дизатрія, дислексія. Відсутнє вміння читати слова, невміння з літер складати слова. Словниковий запас значно відстає від вікової норми, нові слова засвоюються з труднощами Спілкується жестами, окремими вигуками, нечіткими мовними короткими (переважають іменники) висловами. Рідше - чітко може вимовити окремі звуки, склади, короткі слова. Має власні означення для слів, спілкується з оточуючими за допомогою них.

Фізичні труднощі: слабка дрібна моторика рук та загальна моторика, мовно-слухова пам’ять, увага сприйняття, слабка артикуляційна мускулатура.

Навчальні труднощі: знання фрагментарні, характеризуються неточністю. Потребує постійної допомоги різної міри складності в опануванні нових знань та умінь. Інтерес до навчання (письмо, математика)  - нестійкий, потребує заохочення та мотивації.

Працювати над: накопиченням якісного і кількісного словника, над формуванням складової структури слів, розподілом  уваги в межах 30 хвилин. Необхідна співпраця з логопедом. Стимулювання власних мовленнєвих реакцій під час занять (звуконаслідування, прохання). Розвиненням мовленнєвого дихання. Уточненням кожного звука мовлення, вироблення артикуляційного і слухового образів звуків, розвиваючи зоровий аналіз звука. Збагаченням словника розмовами, піснями.

Розвивати: комунікативні навички, фонематичний слух, слухове сприймання, навички читання, письма та математичнв навички; самоконтроль і саморегуляцію діяльності; вольові якості через гру.

Формувати: грамотну складову мовлення  - словозміна і словотворення; вміння запам*ятовувати словесний матеріал; необхідні побутові навички самообслуговування, соціальну модель поведінки.

Вчити:* володіти інтонаційними засобами виразного мовлення; *звертатися з простими запитаннями, розпочинати та підтримувати розмову, вести діалог, складати прості розповіді; *підпорядковувати свої дії прийнятому планові; *використовувати схеми роботи (алгоритми) для виконання завдань; * порівнювати подіюні об*єкти, виділяти головне, істотне, узагальнювати.

Потребує: корекції артикуляції мовлення.

Потребує проведення  вправ  для розвитку артикуляційного апарату.

Потребує контролю виконання письмових робіт.

Потребує детального пояснення виконання завдань, допомоги при виконанні.

 

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

 перший рівень підтримки;

 другий рівень підтримки;

* третій рівень підтримки;

 четвертий рівень підтримки;

 п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

ні

 

доступність

ні

 

освітлення

ні

 

рівень шуму

ні

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

ні

 

Психолого-педагогічна адаптація:

 

 

використання візуального розкладу

так

 

збільшення часу на виконання завдань

так

 

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

так

 

руховий режим

ні

 

використання заохочень

так

 

використання засобів для концентрації уваги

так

 

інше

 

 

Адаптація навчального матеріалу:

 

 

картки-підказки, картки-інструкції

так

 

Засоби альтернативної комунікації

так

 

інше

мультимедіа., інтернет

 

Модифікація:

 

 

скорочення змісту навчального предмета

ні

 

зниження вимог для виконання завдань

ні

 

інше

 

 

3) потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з:

так (психолог, логопед, дефектолог)

5) потреба в консультації з:

 фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

 фахівцями спеціальних закладів освіти;

іншими фахівцями: неврологом, психологом, логопедом, дефектологом.

6) наявність індивідуального навчального плану:

 так

 *ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Математика

Адаптація

Використання лінійки  для обчислення виразів, карток таблиць множення і ділення, калькулятора, зразків виконання завдань.

 

Українська мова

Адаптація

Використання  карток-алгоритмів, дидактичних ігор.

 

Літературне читання

Адаптація

Збільшення часу на вивчення окремих розділів, залучення до парної, групової роботи, усні вказівки, усне сприймання тексту через прочитання твору вчителем, асистентом вчителя, батьками; аудіопрослуховування.

 

Англійська мова

Адаптація

 

Інформатика

Адаптація

 

Я досліджую світ

Адаптація

Більше спиратися на  життєвий досвід дитини.

 

 

Образотворче мистецтво

Адаптація

Дати можливість дитині виконувати завдання з меншим навантаженням за зразком

 

Музичне мистецто

Адаптація

 

Виконувати музичний твір за бажанням (вади мовлення).

 

Дизайн і технології

Адаптація. Дати можливість дитині виконувати завдання за інструкцією та шаблоном

 

 

Фізкультура

ні

 

 

 

 

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Заняття з психологом

2 години на тиждень протягом року.

 

 

Заняття з логопедом

2 години на тиждень протягом року.

 

 

Заняття з дефектологом

1 година на тиждень протягом року.

 

 

 

6. Навчання:

*за розкладом класу;

 за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ___________________________________________________________________________

 за модифікованим розкладом.

 

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

 так

* ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

 батьки: _____________________________________________________________

інші законні представники_____________________________________________

 уповноважена батьками особа _________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,

__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)

 соціальний робітник

___________________________________________________________________________ 
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

 адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

 підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

*так

 ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

Ноутбук (отримали), калькулятор, лінійки, таблиці додавання-віднімання, таблиці множення-ділення, абетка, таблиця письмових та друкованих літер

9. Потреба в розумному пристосуванні:

 так, зазначити яка: ____________________________________________________

*ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

 *адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

 використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

 адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);

 інше (зазначити що) __________________________________________________

11. Потреба у продовженні строків навчання:

 так

ні.

12. Додаткові напрями роботи:

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Довгострокові

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку), довгострокова, на кінець навчального  року

Очікувані результати, яких планується досягнути

Короткострокові

Перший семестр

Рівень досягнутих результатів

Очікувані результати, яких планується досягнути

Короткострокові

Другий семестр

Рівень досягнутих результатів

Розвиток конгітивної сфери

Розвивати сприймання як планомірний, всебічний, послідовний, активний, контрольований процес.  Розвивати  мислення: послідовність, гнучкість, самостійність, критичність. Свідомо спрямовувати увагу на певні об є кти. Розвивати уміння аналізувати, узагальнювати,  встановлювати причинно-наслідкові зв язки.

 

Підвищити рівень розвитку пізнавальних процесів

 

 

Розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок.

Розширення уявлення про навколишній світ.

Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня Розвивати сприймання як планомірний, всебічний, послідовний, активний, контрольований процес.Розвивати мислення: послідовність, гнучкість, самостійність, критичність. Свідомо спрямовувати увагу на певні об є кти. Розвивати уміння аналізувати, узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв язки.

 

 

 

Оволодіння новими знаннями та вміннями.

Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку.

Розвиток концентрації уваги, різних видів пам’яті.

Закріплення та доповнення раніше засвоєних знань та вмінь

 

Розвиток мовленнєвої сфери

Вчити розпочинати бесіду, ставити запитання

Підвищення усіх якісних показників мовлення.

Розширення словникового запасу.

Сформувати навички переказу тексту (за допомогою дорослого)

Покращення соціальних функцій мовленнєвої діяльності.

До кінця навчального року учень зможе розпочати бесіду з дорослими та однолітками, зможе поставити питання: Де? Коли?

 

Розвиток артикуляційного апарату. Постановка, автоматизація звуків ч,ш,ж,дж,р. Формування фонематичного сприймання та граматичної будови мовлення,зв язного мовлення. Розвиток навичок читання.Розширення словникового запасу.

 

Поліпшити діяльність артикуляційної мускулатури. Правильно вимовляти всі звуки рідної мови, звукосполучення відповідно до орфоепічних норм,наголосів. Розвивати зв’язне мовлення, формувати складову будову слова. Розвивати темпо-ритмічний бік мовлення, Розвивати мовно-слухову пам’ять, увагу, сприйняття. Розширювати словниковий запас у межах вікового періоду. Формувати навички переказу та розповіді тексту. Розвивати фонематичний слух та сприйняття. Формувати навички розрізнення немовних і мовних звуків. Розвивати вміння орієнтуватися в ситуації спілкування. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях. Засвоїти навички зорового чи слухозорового сприйняття зверненої мови

 

Розвиток фізичних здібностей

Вчити орієнтуванню у просторі

До кінця навчального року учень орієнтуватиметься: «вправо», «вліво», Північ, Південь, Захід, Схід

 

Проводити хвилини відпочинку та релаксації, пальчикову та зорову гімнастику. Змінювати види діяльності.

Покращити стан загальної та дрібної моторики

 

Продовжувати розвивати дрібну та загальну моторики.

Розвивати координацію, орієнтування в просторі (поняття «праворуч», «ліворуч»)

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Формувати здатність до емпатії

Сформувати емоційно-вольову зрілість, глибину  і стійкість почуттів.

До кінця навчального року учень орієнтуватиметься в емоційному стані однолітків та дорослих (веселий-сумний, добрий-злий, радісно-боляче)

 

 Формування позитивної самооцінки, розвиток вольових якостей, формування довільної поведінки, самостійності у різних видах діяльності, розвиток вміння адекватно оцінювати свої досягнення в продуктивних видах діяльності, власні вчинки та особистісні якості в повсякденному житті.

 

Коригування психоемоційного стану та психоемоційного навантаження.

Підвищувати впевненість в собі, формувати позитивну самооцінку.

Розвивати вольові якості в продуктивній та вольовій діяльності дитини. Розвивати рівень самоорганізації та мотивації до навчання.

 

Розвиток соціальної сфери

Формувати уміння просити про допомогу

До кінця навчального року учень звертатиметься з проханням про допомогу «Я не можу зробити, допоможи, будь ласка…»

 

Формування здорового способу життя та подальшої соціалізації.

Відпрацьовувати вміння аналізувати свої особистісні особливості та якості інших людей.

Продовжувати розвивати комунікативні та психічні навички, формувати бажання спілкуватися з однолітками.

Продовжувати вчити орієнтуватися в ситуації спілкування.

Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях.

 

Підвищення рівня навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими.

Зменшення труднощів у комунікації та спілкуванні з оточуючими людьми.

 

Подолання навчальних труднощів

Працювати над осмисленням навчального матеріалу і можливітю застосовувати нові знання за аналогією

До кінця року учень розумітиме (з підказками) навчальний матеріал та виконуватиме аналогічні завдання з певною допомогою.

 

Розвивати вміння переходити від механічного запам’ятовування пізнавальних процесів до смислового.

Розвиток психічних процесів, стимулювання мовленнєвої активності, концентрації на виконанні завдань та саморегуляції поведінкових навичок.

Розвиток швидкості сприйняття і переробки інформації.

 

Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня

 

Математика

Нумерація чисел у межах тисячі

Додавання і віднімання чисел

у межах 1000 (допомога з калькулчтором)

Множення і ділення чисел.

Табличне множення і

ділення.

Знаходження невідомого

компоненту множення і

ділення;

Величини: довжина, маса,

місткість, час.

Дії з величинами.

Периметр

многокутника.

Периметр прямокутника

(квадрата); Рівняння. Розв’язок рівняння. Прості та складені сюжетні

задачі. Типові задачі.

Задачі геометричного змісту.

Компетентнісно зорієнтовані

задачі. Задачі з буквеними

даними.

Задачі і дослідження на

визначення тривалості події,

часу початку та закінчення.

Обернені задачі.

Процес розв’язування задачі.

 Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами - володіє навичкою додавання і віднімання круглих

чисел з допомогою калькулятора;

обчислює усно зручним для себе способом;

володіє навичкою письмового додавання і віднімання

чисел у межах 1000;

прогнозує результат додавання та віднімання;

перевіряє правильність обчислень;

розуміє сутність арифметичних дій множення і ділення;

застосовує в обчисленнях переставний закон множення,

взаємозв’язок між діями множення і ділення; правила

множення і ділення з числами 1 і 0, ділення рівних чисел,множення на 10;

володіє  навичкою табличного множення і ділення;

виконує ділення з остачею;

знає одиниці вимірювання довжини (сантиметр, дециметр,

метр); маси (кілограм, центнер), місткості (літр); часу

(доба, тиждень, година, хвилина, секунда), проміжки часу

(місяць, рік) та співвідношення між ними ;

користується знанням співвідношень між величинами у

навчально-пізнавальних і практичних ситуаціях;

вимірює і порівнює величини: довжину, масу, місткість,

час;

обирає доцільну мірку для вимірювання величини ;

користується для вимірювання величин інструментами,

приладами та іншими засобами

 

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами. Розпізнавати  натуральні числа у межах 100.Наводити  приклади натуральних чисел у межах 100.Називати числівники у межах 100, в тому числі й на заданому відрізку (у прямому або зворотному порядку); компоненти й результати дій додавання, віднімання, множення і ділення; місяці пір року, дні тижня, число днів у місяці.Пояснювати способи перевірки обчислень.

Знати, вміти користуватися таблицями множення чисел 2, 3 та ділення на 2, 3. Дотримуватися правил знаходження значення виразу зі змінною, зокрема, коли змінна містить у виразі двічі; позначення геометричних фігур буквами латинського алфавіту. Описувати поняття: рік, місяць, календар.   Розв’язувати складені задачі на дії різного ступеня.

Розуміти  відношення "більше в", "менше в "; сутність понять половина, третина, чверть, частина числа. Знати, вміти користуватися таблицями множення чисел 4, 5, 6, 7, 8, 9 і відповідних випадків ділення на 4, 5, 6, 7, 8, 9. Розв'язувати  завдання, що передбачають:

використання взаємозв’язку дій множення і ділення;

- перевірку множення і ділення;

- знаходження частини числа;

- знаходження числа за його частиною;

- виконання ділення з остачею.

Розв'язувати  текстові арифметичні задачі, які містять відношення "більше в", "менше в".

 

 

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами. Розпізнавати натуральні числа у межах 1000; наводити приклади натуральних чисел у межах 1000, зокрема, трицифрових чисел; називати числівники у межах 1000, в тому числі й на заданому відрізку (у прямому або зворотному порядку); пояснювати значення нуля у записі трицифрових чисел; розв’язувати завдання, що передбачають: – порівняння трицифрових чисел; – додавання і віднімання чисел у межах 1000 на основі знання нумерації (200+60, 450–50, 350–300, 500+1); використовувати співвідношення між одиницями довжини: 1 км=1000 м, 1 м=100 см, 1 см=10 мм. використовувати позначення одиниць вимірювання довжини (мм, см, м, дм, км).

Дотримуватися правил усного й письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; називає одиниці вимірювання маси (кілограм, грам, центнер); грошові величини. Аналізувати залежності між грошовими величинами (ціною, кількістю, вартістю). Використовувати позначення одиниць вимірювання маси (г, кг, ц); грошових величин. Розв’язувати завдання, що передбачають: – усне додавання і віднімання чисел без переходу через розрядну одиницю (30 + 500, 660 + 300, 550 + 30, 405 + 2, 230 + 140, 700 – 200, 350 – 20, 608 – 4, 740 – 130); – письмове додавання і віднімання трицифрових чисел; – знаходження значень буквених виразів, які містять одну– дві змінні (а + 25, а – 55, а + b, а – b); – порівняння величин; – використання співвідношення між одиницями маси: 1 кг=1000 г, 1 ц=100 кг.

Розв’язувати рівняння на основі взаємозв’язків між компонентами і результатами дій; нерівності з одним невідомим; складені задачі на визначення ціни, кількості і вартості товару Дотримуватися правил множення суми на число; множення на 10 і на 100; множення двоцифрового числа на одноцифрове; ділення числа на добуток; ділення двоцифрового числа на добуток; ділення і множення трицифрового числа на одноцифрове.

Дотримуватися правил множення суми на число і числа на суму; ділення суми на число; перевірки множення і ділення; ділення з остачею. Називати одиниці вимірювання часу (секунда, хвилина, година, доба, тиждень, рік, століття). Використовувати позначення одиниць вимірювання часу: с, хв, год. Знає напам’ять співвідношення між одиницями вимірювання часу. Описувати поняття «кут», «прямокутник», «квадрат», «коло», «радіус», «периметр» (трикутника, прямокутника, квадрата, многокутника). Визначати види кутів.

Розв’язувати завдання, що передбачають: знаходження значень виразів зі змінною вигляду а : 6, b : 3, а : b при даних значеннях змінних; використовувати співвідношення між одиницями часу (годиною, хвилиною, секундою);  визначати час за годинником; визначати периметр трикутника, прямокутника, квадрата, многокутника;  визначати довжини сторін квадрата за його периметром; тренуватися будувати прямокутники і квадрати на папері в клітинку за даними довжинами сторін. Розв’язувати текстові задачі на 2– 3 дії (додавання, віднімання, множення і ділення), які вміщують знаходження невідомого компонента.

 

Українська мова

Застосування алфавіту.

Користування навчальними

словниками.

Вживання у власному мовленні

слів різних лексичних груп

(слова в прямому і переносному

значеннях, синоніми, антоніми,

багатозначні слова).

Дослідження будови слова.

Розрізнення форм слова і

споріднених слів.

Дослідження орфограм,

пов’язаних з будовою слова.

Розрізнення назв істот і неістот,

власних і загальних іменників.

Визначення роду іменників.

Змінювання іменників за

числами.

Вживання іменників у власних

висловленнях.

Дослідження речень, різних за метою висловлювання, інтонацією, зі звертаннями.

Визначення в реченні головних і

другорядних членів.

Встановлення зав’язків між

словами в словосполученнями.

Побудова різних видів речень.

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами: розпізнає найуживаніші багатозначні слова і пояснює

їх різні значення; користується алфавітом під час роботи з навчальними

словниками; визначає і пояснює роль закінчення, кореня, префікса,

суфікса в слов; правильно наголошує загальновживані слова; розпізнає в тексті і самостійно добирає іменники,

ставить до них питання;

розпізнає іменники, які називають опредмечені дії,

ознаки; розрізняє іменники – назви істот і неістот, правильно

ставить до них питання;

розрізняє власні і загальні іменники;

записує власні іменники з великої букви ;

визначає рід іменників;

змінює іменники за числами;

доречно вживає іменники у власному мовленні;

Розрізнення назв істот і неістот,

власних і загальних іменників.

Визначення роду іменників.

Змінювання іменників за числами.

Вживання іменників у власних

висловленнях.

розпізнає прикметники в тексті ;

пояснює роль прикметників у мовленні;

будує словосполучення прикметників з іменниками,

встановлює між ними граматичний зв’язок за допомогою питань;

змінює прикметники за родами і числами у сполученні

з іменниками;

розпізнає граматичну форму прикметника за родовим

закінченням, поставленим питанням, за іменником, з

якимвін зв’язаний;

вживає прикметники у власних висловленнях з метою

їх увиразнення;

Дослідження ролі прикметників

умовленні.

Встановлення зв’язку

прикметників з іменниками.

Змінювання прикметників за

родами і числами.

Використання прикметників у

власному мовленні.

розпізнає серед слів числівники, які відповідають на

питання скільки?;

правильно вимовляє, наголошує і записує числівники,

які використовуються для запису дати в зошиті;

правильно читає числові вирази;

Засвоєння правильної вимови і

правопису найуживаніших

числівників.

розпізнає дієслова в тексті, ставить до них питання ;

розрізняє часові форми дієслів;

змінює дієслова за часами;

правильно записує не з дієсловами;

добирає дієслова-синоніми, антоніми, з прямим і

переносним значеннями і доречно вживає їх у власних

висловленнях;

Дослідження ролі дієслів у

мовленні.

Змінювання дієслів за часами.

Правопис не з дієсловами.

Вживання дієслів у власному

мовленні.  Правильно інтонує речення, різні за метою

висловлювання та вираженням почуттів ;

правильно будує і записує розповідні, питальні,

спонукальні, окличні і неокличні речення;

правильно інтонує і записує речення зі звертанням;

Дослідження речень, різних за метою висловлювання,

інтонацією, зі звертаннями.

Визначення в реченні головних і

другорядних членів.

використовує форми кличного відмінка під час звертань;

визначає в реченні головні (підмет і присудок) та

другорядні (без поділу на види) члени речення;

виділяє словосполучення в групі підмета і групі

присудка;

встановлює зв’язок між головним і залежним словом у

словосполученні;

встановлює граматичні зв’язки між словами в простому

реченні за допомогою питань ;

будує різні види простих речень; словами в словосполученні і

реченні.

Побудова різних видів речень.

визначає в тексті зачин, основну частину і кінцівку; розпізнає текс-розповідь, опис, міркування, розрізняє за характерними ознаками художні, науково-

популярні та ділові тексти ;визначає тему і мету тексту;

добирає заголовок відповідно до теми тексту

 

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами: Пояснювати значення мови в житті людей;розрізняти поняття державна (українська) і рідна мова;знати основні ознаки культури усного і писемного мовлення; володіти словами ввічливості, різними формами звертання до тих, з ким спілкується; визначати в тексті його основні складові – зачин, основну частину,кінцівку;відновлювати деформований текст із переміщеними частинами; розрізняти типи текстів за їх характерними ознаками;визначати тему (про що цей текст) та мету (чого він вчить, для чого створений) у текстах різних типів; добирати заголовок відповідно до теми тексту; брати участь у колективному (під керівництвом учителя, асистента вчителя) складанні плану прочитаного тексту.Розрізняти на слух і на письмі розповідні, питальні і спонукальні речення; впізнавати окличні речення на слух та на письмі за розділовим знаком у кінці;правильно інтонувати речення, різні за метою висловлювання та вираженням експресії (почуттів);складати усно і записувати речення, різні за метою висловлювання та вираженням почуттів; правильно вживати розділові знаки в кінці різних за метою висловлювання речень;виділяти звертання в усній формі інтонацією, а на письмі розділовими знаками – комами, знаком оклику; використовувати форми кличного відмінка (до вчителя, товаришів по класу, працівників школи, членів родини);визначати в реченні головні члени (підмет і присудок – його основу); виділяти словосполучення у групі підмета і групі присудка; визначати другорядні члени речення (без поділу їх на види); встановлювати з допомогою і під керівництвом учителя смислові і граматичні зв’язки між словами у простому неускладненому реченні з підметом-іменником і присудком-дієсловом за допомогою питань від головного слова до залежного (практично, без термінів): росте (на чому? де?) на грядці; поспішає (до чого? куди?) до класу;складати і поширювати прості речення за запитаннями. Виявляти в тексті слова з прямим і переносним значенням, багатозначні слова, найуживаніші омоніми без уживання термінів;  добирати синоніми й антоніми до загальновживаних слів; використовувати їх в усному і писемному мовленні (навчальних творчих роботах); пояснювати і вживати у власному мовленні опрацьовані за підручниками фразеологізми.

Змінювати слова за питаннями під керівництвом учителя; виділяти  змінну частину, визначати основу; знаходити,  закінчення у слові, поданому в кількох формах; пояснювати роль закінчення у зв’язках слів у реченні; знаходити, визначати корінь у ряді спільнокореневих слів; визначати префікс, суфікс у ряді слів з тим самим префіксом, суфіксом; розрізняти ,добирати під керівництвом учителя і самостійно  спільнокореневі слова, що належать до різних части мови;аналізувати в навчальній роботі під керівництвом учителя і самостійно слова за будовою; правильно вимовляти слова з ненаголошеними голосними звуками [е], [и].

 

 

 

 

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами: Добирати слова, що відповідають на питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять?;  усвідомлювати  їх значення та роль в реченні; виконувати тестові завдання; писати під диктовку речення.

Ставити запитання до іменників, усвідомлювати їх роль в реченні; визначати іменники – назви істот, неістот; усвідомлювати значення власних та загальних іменників, правильно їх записувати; відповідати повними реченнями на запитання.

Визначати рід іменників; змінювати  за числами та родами; добирати синоніми та антоніми; читати те, що написано; ставити питання та визначати прикметник у реченні; визначати пряме та переносне значення прикметників.

Доречно використовувати у мовленні прикметники, синоніми та антоніми; змінювати прикметники за родами та числами; визначати слова дії у тексті; усвідомлювати їхню роль у реченні, ставити питання; добирати дієслова синоніми, дієслова, антоніми.

Утворювати  словосполучення дієслова з іменником; розпізнавати часові форми діє слів за допомогою запитань; писати окремо не з дієсловами; дотримуватися гігієнічних правил письма;

 

Літературне читання

Сприймання усної інформації.

Робота над розумінням мовлення.

Сприймання і розуміння

навчальних інструкцій, настанов.

Аналіз та інтерпретація

(розкриття змісту) почутого.

Відтворення змісту прослуханого

своїми словами.

Визначення теми і мети почутої інформації.

Вибір необхідної інформації з почутого.

Оцінювання усної інформації.

Вираження власної думки щодо змісту прослуханого.

Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення,

Оволодіння етикетними нормами культури

спілкування.

 

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами: уважно слухає репліки співрозмовника, уточнює почуте в діалозі з огляду на ситуацію спілкування.розуміє й адекватно виконує навчальні дії відповідно до

прослуханої інструкції, настанови вчителя ,передає зміст почутого (послідовність подій у розповіді, перелік ознак в описі,визначає тему і мету усного повідомлення; вибирає інформацію з почутого з певною метою,

використовує її для створення власних висловлен;

визначає позицію мовця, погоджується з нею або заперечує висловлює власні думки з приводу почутого,аргументує їх, спираючись на власний досвід;

вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з

важливими життєвими ситуаціями; виявляє доброзичливе ставлення до думок інших; дотримується етичних норм спілкування, правил етикету; вживає у процесі спілкування правильні форми звертань, слів, що виражають прохання,пропозицію,

побажання, вибачення формулює розгорнуту відповідь на поставлене запитання;

будує усне зв’язне висловлення (розповідь, опис,

міркування) за малюнком, ситуацією з опорою на

допоміжні матеріали (частиною тексту, планом,

опорними словами, словосполученнями);
використовує виражальні засоби мови; висловлює власну думку про предмети, явища, події

 

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами: Розвивати вміння встановлювати предметні та просторові зв’язки між описаними фактами, подіями в прозових творах, казках (запитання: що робить? куди? де? звідки? та ін.).  Розвивати вміння самостійно будувати монологічні та діалогічні висловлювання: відповідати на запитання за змістом прочитаного (прози, гумористичних творів, науково-художньої літератури, усної народної творчості, літературних казок, поезії) – враховуючи порушення мовлення; виділяти в текстах складні для розуміння слова; ставити найпростіші запитання за змістом прочитаних текстів, враховуючи порушення мовлення.

Формувати вміння емоційно реагувати на зміст прослуханих та прочитаних творів (прози, байки, п’єси, науково- художньої літератури, усної народної творчості, літературних казок, поезії), виявляти й усвідомлювати свої почуття. Формувати вміння відтворювати емоції, почуття героїв представлених у колі дитячого читання. Формувати вміння емоційно висловлювати свої почуття по відношенню до героїв творів. Продовжувати формувати вміння висловлювати елементарні узагальнені оцінні судження, враховуючи порушення мовлення. 

Формувати старанність в навчанні, взаємодопомогу, повагу до товаришів і до вчителів на матеріалі змісту підручника. Вправлятися в умінні читати вголос складами. цілими невеликими словами та  старитися вимовляти словосполучення.  Удосконалювати техніку читання, старатися читати текст поскладово, дотримуючись відповідного темпу, гучності, логічних наголосів. Розвивати вміння знаходити в тексті порівняння, метафори. Розвивати усвідомлення, того що з допомогою образних висловлювань створюється художній образ людини.

Розвивати оперативне поле читання, зорове сприймання слів. Розвивати вміння здійснювати смислову здогадку, зв’язувати прочитане в єдине ціле. Формувати вміння встановлювати часові та причинно-наслідкові зв’язки на основі прочитаного за запитаннями вчителя типу: що сталося, коли..? Що сталося після того, як …? Чому це сталося? Мовленнєвий розвиток. Включати в активну форму мовлення терміни “причина”, “наслідок”, “результат” для самостійного виявлення дітьми причинно-наслідкових зв’язків у прочитаних текстах. Розвивати вміння розуміти діалоги персонажів літературних творів. Формувати уявлення про твір та автора з допомогою пояснень (учитель говорить, що автор – це людина, яка написала твір; у неї є ім’я та прізвище та ін.). Формувати уявлення про те, що твір написаний на ту чи іншу тему (про красу природи, про справи дітей і дорослих, про любов до Батьківщини та ін.). Формувати вміння запам’ятовувати та відтворювати епізоди з життя і діяльності письменників.  Формувати вміння розрізняти у тексті мову автора та мову дійових осіб. Формувати вміння за навідними запитаннями вчителя, асистента вчителя розповідати, (враховуючи проблеми мовлення, використовуючи жестикуляцію, міміку, емоції), про письменника (автора твору).

 

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами: Тренуватися уважно слухати текст, прочитаний асстентом вчителя; чітко, плавно й виразно читати поскладово вголос, читати мовчки; виділяти основну думку казки з допомогою вчителя, асистента вчителя; з допомогою вчителя характеризувати вчинки персонажів казки; з допомогою вчителя, асистента вчителя знаходити у тексті слова, що мають переносне значення; визначати настрій, загальну тональність твору (за запитаннями вчителя); у співпраці з учителем, асистентом вчителя сприймати художній твір через аналіз зображення словом кольорів, звуків природи;  брати участь у колективному складанні варіантів кінцівок до літературних казок.

Дотримуватися правил читання римованих рядків п’єси-казки; виділяти з допомогою вчителя дійових осіб п’єси-казки, запам’ятовувати їхні незвичні імена; – визначати початок, основну частину та кінцівку; брати участь в аналізі тексту з метою знаходження ознак опису запропонованих предметів, явищ, подій; відповідати на запитання вчителя за змістом казки.

Самостійно виправляти допущені під час читання помилки;  читати байку мовчки; виділяти дійових осіб байки;  брати  участь у читанні байки за особами;  відповідати на запитання вчителя, асистента вчителя за змістом байки; ділить текст байки на частини: початок, основна частина, кінцівка;  з допомогою вчителя знаходити ту частину байки, в якій закладені повчання, мораль, висновок.

Засвоювати короткі відомості про життя і творчість поетів;  з допомогою вчителя аналізувати побудову структури віршів а) за довжиною строфи; б) чи є повторення рядків; виділяти речення, в яких передаються найважливіші думки;  з допомогою вчителя, асистента чителя впізнавати характерні особливості віршів, у яких змальовано пейзаж, тощо; вивчати вірші напам’ять за малюнками, опорними словами тощо.

Чітко, усвідомлено, поскладово та короткими цілими словами (повторювати за асистентом вчителя) та групами слів читати текст уголос; читати мовчки для відпрацьовування необхідного темпу;  з допомогою вчителя, асистента вчителя визначати початок та основну частину змісту твору; формулювати (з допомогою вчителя) запитання про незрозуміле в змісті твору; здійснювати вибіркове читання за завданням учителя; складати заголовки до частин твору;  встановлювати часові зв’язки між описаними фактами, подіями (запитання: коли, що було спочатку? та ін.).

 

Англійська мова

Розуміння змісту усного

висловлення у знайомому

повсякденному контексті; Визначення в усному

повідомленні інформації за

різними завданнями на

знайомі повсякденні теми;  Розпізнання знайомих імен/

назв, слів та елементарних

фраз в коротких, простих

текстах;  Спілкування на добре

знайомі теми, реагування на

прості твердження щодо

задоволення нагальних

потреб та висловлювання цих

потреби;  Розповідь про людей,

навколишній світ та побут

простими, окремими

фразами та висловлювання свого

ставлення;  Запитання та надання особистої

інформації у письмовій

формі, використовуючи

прості слова, короткі

речення та сталі вирази;  Надання у письмовій формі

інформації про себе,

навколишній світ, побут,

використовуючи прості слова

та вирази;  Створення в режимі реального

часу  простих  повідомленнь за

допомогою кількох коротких

речень.

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами:

  розпізнаватиме основний зміст усного повідомлення у знайомій ситуації;

-виконуватиме вказівки, розумітиме інформацію щодо розташування предметів

тощо; розпізнаватиме значення кількісних і порядкових числівників (ціна, дата,

час) в усних оголошеннях.

розумітиме конкретну інформацію у знайомому повсякденному контексті, якщо мовлення повільне та чітке;

- здогадуватиметься про значення слів із контексту усного повідомлення.

розпізнаватиме знайомі слова і прості фрази;

- здогадуватиметься про основний зміст прочитаного, якщо він

супроводжуються малюнком або символом.

знаходитиме і розумітиме базову інформацію в коротких простих текстах;

- виявлятиме конкретну інформацію в коротких простих текстах, відповідно до окресленого завдання.

ставитиме і відповідатиме на прості запитання, які стосуються знайомих

тем;  вербально реагуватиме на прості твердження щодо нагальних

потреб і знайомих тем;

-братиме участь у розмові (враховуючи порушення мовлення) фактологічного характеру на передбачувану

тему (наприклад, рідна країна, родина, школа.

 

 

  Відповідно до індивідуальних особливостей фонематичного розпізнавання та на основі слухового сприймання еталонного мовлення педагога, з використанням у разі необхідності різноманітних опор (кількаразового повторення лінгвістичних одиниць педагогом, картинок, міміки, жестів, рухів тіла тощо):

  •     Реагуватиме невербально на запитання, що вимагають простих відповідей;
  •     демонструватиме розуміння ключових слів у висловленні, які проговорюються дуже повільно та з довгими паузами;
  •     розумітиме короткі прості вказівки, сформульовані повільно;
  •     розуміють основну ідею адаптованого аудіо/відео запису.

Відповідно до індивідуальних мовленнєвих можливостей, з використанням у разі необхідності різноманітних опор (тлумачення інструкцій/надання мовленнєвих зразків педагогом, картинок, міміки, жестів, рухів тіла тощо), з допомогою вчитедя, асистента вчителя, мами:

 представлятиме себе, своїх друзів, батьків, продукуючи прості, здебільшого ізольовані речення;

 описуватиме предмет шкільного вжитку, іграшку, тварину, погоду;

 повідомлятиме про здатність виконувати певні дії  різними особами;

•рахуватиме до 20;

•реагуватиме на дещо уповільнено репрезентовані прості репліки вчителя та однокласників.

  •          реагуватиме на дещо уповільнено репрезентовані прості репліки вчителя та однокласників.

 знатиме літери алфавіту;

 читатиме вголос з допомогою вчителя, асистентта вчителя і розумітиме слова, словосполучення речення, тексти.

 відтворюватиме графічне позначення літер, слів, словосполучень, речень за зразком на папері у клітинку (на основі лише зорового еталону

 писатиме літери алфавіту та їхні сполучення на папері у клітинку (на основі зорового еталона) .

 

Відповідно до індивідуальних особливостей фонематичного розпізнавання та на основі слухового сприймання еталонного мовлення вчителя, з використанням у разі необхідності різноманітних опор (кількаразового повторення лінгвістичних одиниць педагогом, картинок, міміки, жестів, рухів тіла тощо), допомоги асистента вчителя, мами:

  •     реагуватиме на запитання, які вимагають відповідей "так-ні" або інших  простих відповідей;

-розумітиме інструкції, сформульовані ретельно та повільно на вербальному та невербальному рівні;

-розумітиме діалогічне мовлення в достатньо повільному темпі з довгими паузами та чіткою інтонацією;

-розумітиме основний зміст тексту (у тому числі віршований), який побудовано на засвоєному лінгвістичному матеріалі.

-описуватиме місце (помешкання, клас), явище (погода, свято), об'єкт (людина, сім'я, іграшка, предмет шкільного вжитку, тварина);

-здійснюватиме короткий переказ змісту почутого, побаченого, прочитаного повідомлення, яке побудовано на засвоєному лінгвістичному матеріалі

-рахуватиме до 100

-підтримуватиме елементарне спілкування у вигляді мікродіалогів (у тому числі етикетного характеру).

-читатиме і розуміють нескладні короткі тексти, у яких значення незнайомих слів розкривається з опорою на ілюстративний матеріал.

-писатиме слова, словосполучення, речення (на основі лише зорового,  сприймання,

- з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами писатиме свою, адресу, невеликий лист,  листівку-вітання; описуватиме себе, свою сім'ю,  друзів, предмет шкільного вжитку, іграшку, тварину (з опорою  граматичні алгоритми у вигляді зорових опор або зразки подібного)

 

 

 

Інформатика

Формування  ,  навичок

безпечного й етичного користування цифровими пристроями та мережами;

  формування  початкових  умінь  розрізняти  інформацію  різних  видів  та

працювати з нею за допомогою цифрових пристроїв чи без них;

   формування  початкових  умінь  визначати,  знаходити  та  зберігати

інформацію,  необхідну  для  розв’язання  життєвих  проблем  (навчання,  гри

тощо), за допомогою цифрових пристроїв, мереж та без них, самостійно та

під  час  групової  взаємодії;  розрізняти  правдиву  і  неправдиву  інформацію

різних видів;

  налагодження комунікації за допомогою цифрових пристроїв та мереж для

спільної творчості, співпраці, навчання, гри;

  формування початкових  умінь створювати електронні тексти (зображення,

відео, звуки, програми тощо) за допомогою цифрових пристроїв;

  формування  вмінь  презентувати  себе,  власну  творчість,  ідеї,  створені

продукти  та  інші  результати  індивідуальної  та  групової  діяльності  за

допомогою цифрових пристроїв.

Сприймання простих

медіатекстів, виявлення в них

очевидних ідей та прихованої

інформації.

Висловлення власного

ставлення до медіаповідомлень.

Створення простих

медіапродуктів

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами: сприймає доступні медіатексти ;

визначає мету простих медіаповідомлень,;

інтерпретує медіаповідомлення на основі власного

досвіду;

виділяє цікаву для себе інформацію;

пояснює свою реакцію на медіаповідомлення (як буде

реагувати у відповідь;

створює прості медіапродукти (листівка, запрошення,

sms-повідомлення, фотоколаж, книжечка тощо);

пояснює, кому і для чого призначені створені ним

медіапродукти

наводить приклади інформаційних процесів у близькому для

себе середовищі та описує їх сутність;

- визначає учасників інформаційних процесів та описує їхню

інформаційну взаємодію;

- пояснює переваги і обмеження цифрових пристроїв та

інформаційних технологій для опрацювання інформації;

- відстежує здійснення інформаційного процесу та виявляє

порушення (наприклад, момент виникнення шуму).

робить висновок щодо способу подання інформації

(текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо);

-шукає інформацію за ключовими словами та зберігає;

- добирає пристрої та інструменти для отримання даних

необхідного типу;

- обирає спосіб збереження інформації та відповідний носій;

- обирає спосіб представлення даних для різних життєвих

ситуацій.

- заповнює шаблони, схеми за наведеним зразком;

- знаходить пропущені і / або помилкові дії у знайомій

послідовності;

- упорядковує об’єкти за заданими та самостійно визначеними

ознаками .

 

Формування уявлення про різновиди сучасних комп’ютерів та носії даних. Засвоїти правила роботи з комп’ютером та правил техніки безпеки в кабінеті інформатики Формування вміння малювати малюнок на комп’ютері, копіювати та переміщати його

Розвиток вміння створення папок та файлів, копіювання та переміщення об’єктів.

Вчитися створювати написи на малюнках.

 

 

 

Я досліджую світ

Обрання  в  навколишньому світі  або  із  запропонованих запитань  такі  проблеми,  що

можна  розв’язати дослідницьким способом.

Визначення  мети

спостережень/  досліджень;

прогнозування  можливих

результатів  спостережень,

досліджень.

Визначення  послідовності

кроків  під  час

спостереження/

експерименту;  обрання

необхідних умов

дослідження.

Встановлення  зв’язків  між

об’єктами  і  явищами

природи; роблення висновків із

спостережень  та  досліджень

разом  з  учителем, асистентом вчителя  або

самостійно.

Визначення  факторів  успіху,

аналіз  помилок,  які

виникають  під  час

дослідження,  змінення  умов

чи послідовності дій під час

дослідження.

Представлення  інформації  у

вигляді  малюнка,  схеми,

графіка,  тексту,  презентації

тощо.

Пояснення  важливості того, що  вивчає,  для  власного життя,  розрізнення  в  ньому

головного і другорядного.

Класифікація  об’єктів

навколишнього  світу  за

кількома  ознаками  та

властивостями.

Дія в навколишньому світі з

урахуванням  взаємозв’язків

між  об’єктами  живої  і

неживої природи.

Встановлення  зв’язків  між

діяльністю людини і станом

навколишнього  світу;

складає правил поведінки в

навколишньому  світі  і

дотримування їх.

Визначення приблизних витрат

природних  ресурсів,  що

використовуються  в  родині,

шляхи їх зменшення.

Пояснення  значущості

винаходів  у  повсякденному

житті,  збереженні

навколишнього світу.

Пропонування  власного  способу

розв’язання  обраної  або

запропонованої проблеми.

 

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами

пояснює, навіщо він / вона виконує спостереження або

дослід природничого змісту;

- прогнозує результат спостереження / досліду;

- порівнює здобутий результат із припущенням.

проводить дослідження за природним об’єктом / явищем,

описує його перебіг;

- застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання,

прилади;

- виготовляє моделі для досліджень;

- спостерігає за об’єктами дослідження;

- спостерігає за погодою;

- досліджує воду, її три стани, властивості: температуру

плавлення льоду та кипіння води;

- досліджує воду як розчинник;

- розрізняє розчинні й нерозчинні у воді речовини;

- досліджує ґрунт своєї місцевості, його склад (воду, пісок, глину

Тощо);

- досліджує умови розвитку рослин;

- розмножує рослини насінням, живцями, бульбами, листками;

- спостерігає за рослинами і тваринами;

- спостерігає за зоряним небом.

 

- описує властивості об’єктів дослідження;

- встановлює зв’язки між об’єктами і явищами природи;

- з’ясовує, за яких умов відбуваються зміни;

- узагальнює результати досліджень;

- робить висновки із спостережень та досліджень разом з

учителем, асистентом вчителя.

-застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки,

тексти для пояснення явищ і об’єктів природи.

орієнтується на місцевості за Сонцем, компасом, місцевими

ознаками;

- визначає сторони горизонту; -читає (тлумачить) план і карту;

- пояснює користь рослин, тварин для власного життя;

- пояснює можливі загрози з боку тварин (небезпечні і хворі

тварини), рослин (отруйні рослини) та грибів (отруйні гриби);

- визначає загрози таких природних явищ, як гроза, ураган,

паводок, пожежа;

- пояснює, як діяти в разі загрози урагану, паводку, пожежі тощо;

- аналізує запропонований раціон харчування (або складає

власний раціон здорового харчування);

- визначає склад продуктів за написами на упаковках;

- висловлює судження про корисність / шкідливість продуктів

залежно від їхнього складу.

порівнює природні об’єкти за розміром, масою,

кількістю тощо;

- визначає ознаки живого у рослин, тварин і грибів ;

- розрізняє трав’янисті рослини, кущі, дерева; культурні

та дикорослі рослини;

- розпізнає червів, комах, павуків, риб, земноводних,

плазунів, птахів, звірів (ссавців);

- розрізняє рослиноїдних, м’ясоїдних, всеїдних тварин;

свійських і диких тварин;

- розпізнає отруйні та їстівні гриби своєї місцевості;

- розрізняє окремі системи органів людини за їхніми функціями 

(на прикладі опорно-рухової, травної, дихальної, серцево-

судинної систем);

- пояснює значення органів чуття людини;

- розрізняє окремі органи людини за їхніми функціями

(головний мозок, серце, легені, шлунок тощо) та пояснює

їх значення.

відповідально діє в природі;

- визначає важливість того, що вивчає про довкілля;

- висловлює свою думку стосовно того, що вивчає про

довкілля, обґрунтовує її ;

- пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої природи.

розрізняє джерела енергії (відновлювані й невідновлювані);

- пояснює корисність застосування відновлюваних

джерел енергії;

- складає правила поведінки в природі;

- дотримується правил поведінки в природі.

пояснює, що не всі матеріали, створені людиною, корисні для

довкілля

- використовує матеріали (пластмасу, гуму, скло, метал, папір)

відповідно до їхніх властивостей.

 

 

 

 

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами. Розвивати аналізуюче спостереження за об’єктами живої і неживої природи; формувати пізнавальну активність у вивченні природи; вміння розкривати причинно-наслідкові зв’язки природних явищ, формувати позитивне ставлення до природи.

Формувати аналізуюче спостереження за об’єктами неживої і живої природи, за природними явищами; вчити розкривати причинно-наслідкові зв’язки природних явищ; порівнювати природні об’єкти в різні пори року (рослини влітку – восени; взимку – навесні); поведінку тварин в різні пори року; розвивати позитивні емоції у ставленні до природи та вміння їх висловлювати; прагнення оберігати природу.

Розвивати аналізуюче спостереження за об’єктами рослинного світу; вчити досліджувати природні об’єкти застосовуючи різні органи відчуття (зору, слуху, нюху, дотику); вчити порівнювати рослини (дерева, кущі, трав’янисті рослини); узагальнювати рослини на основі понятійної ознаки ( дикорослі–культурні, зернові – технічні тощо); класифікувати рослини; розкривати причинно-наслідкові зв’язки у природі ( вплив неживої природи на рослини); розвивати позитивні емоції у ставленні до природи; формувати прагнення оберігати та збагачувати рослинний світ Розвивати аналізуюче спостереження за об’єктами тваринного світу;  порівнювати тварин ( заєць - лисиця, лисиця-їжак тощо); тварин мешканців-водойми і мешканців суші; птахи, комахи; групувати тварини ( дикі-свійські тварини; осілі-перелітні птахи тощо); класифікувати тварин; формувати уміння розкривати причинно-наслідкові зв’язки (пристосування тварин до середовища існування; до сезонних змін у природі); формувати бажання охороняти тваринний світ; висловлювати позитивні емоції у ставленні до природи.

 

 

 

 

Образотворче мистецтво

Добирання засобів і способіів для

творення художнього образу

Експериментування,

використовуючи відомі техніки

художньо-творчої діяльності, з лініями, кольорами, формами,

матеріалами тощо, поєднування

елементів для втілення ідеї в

художньому образі

Спостерігання за навколишнім

світом, фіксація в різний спосіб

цікавих явищ; використовування їх у

творчій діяльності; пропонування

ідеї оздоблення місця, де

навчається, живе; реалізація їх самостійно або за допомогою

інших осіб

Розпізнавання власних емоцій від

сприйняття мистецьких творів,

обирання творів і видів художньо-

творчої діяльності відповідно

до свого настрою; пояснення, від

чого одержує насолоду у

власній творчості

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами

сприймає твір мистецтва, виявляє здатність цілісно охопити увагою

художній твір, зосереджує увагу на деталях; вербально характеризує

побачене (почуте);

- добирає слова для характеристики власних емоцій та вражень;

пояснює, що подобається у творі, а що – ні, визначає відомі засоби

художньої виразності

порівнює природні форми, образи довкілля з їх художнім

(декоративним) трактуванням;

- відтворює емоційні враження від твору мистецтва різними

художніми засобами

розпізнає та характеризує художні матеріали, якими виконана

учнівська творча робота (кольорові олівці, фломастери, акварель,

гуаш, пластилін тощо

розрізняє різновиди образотворчого (живопис, графіка, скульптура)

розпізнає за характерними ознаками деякі жанри

образотворчого мистецтва (портрет,

пейзаж (краєвид), натюрморт, анімалістичний тощо); види орнаментів

за змістом (рослинний, геометричний тощо) та застосуванням

(стрічковий, розетка), види анімації (мальована, лялькова,

пластилінова, комп’ютерна)

 

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами

Характеризувати виражальні особливості художніх матеріалів (акварель, гуаш, глина тощо);

-називати 2-3 фарби одного кольору за світлотою й за теплохолодністю;

-класифікувати форми пласких та об’ємних предметів;

-на елементарному рівні пояснювати поняття “ритм”, “симетрія” з опорою на наочність;

-під керівництвом учителя, асистента вчителя орієнтуватися в завданні, визначати етапи виконання художньо-образотворчих завдань на площині та в об’єму, контролювати власні практичні дії, оцінювати свої роботи та роботи інших учнів;

-співвідносити розміри зображення з розміром площини аркуша паперу;

-під час зображення предметів симетричної форми використовувати осьову лінію;

-у роботі з фарбами наносити фарбу на малюнок без натиску щільним мазком всією ворсою пензля, дрібні деталі розфарбовувати  кінчиком пензля;

-самостійно змішувати фарби на палітрі, досягаючи необхідних відтінків кольору шляхом розбілу чи затемнення;

-порівнювати продукти образотворчої діяльності з об’єктами та предметами зображення.

-самостійно визначати структуру візерунків і орнаментів (повторення, чергування елементів), форму, забарвлення окремих частин;

-за допомогою вчителя, асистента вчителя пояснювати поняття симетрія;

-самостійно складати і виконує візерунок, орнамент, декоративну композицію;

-дотримуватися певної послідовності дій під час малювання візерунка, користуватися осьовими лініями;

-розташовувати композицію на аркуші симетрично, заповнюючи середину, кути, краї;

-свідомо застосовувати ритм, симетрію, декоративну виразність кольору;

-охайно зафарбовувати окремі елементи орнаменту, додержуючи контурів;

-в аплікації застосовувати техніку мозаїки;

передавати характерні особливості будови предметів й об’єктів.

-під керівництвом вчителя, асистента вчителя аналізувати основні особливості наочно сприйнятого матеріалу, дотримуючись певної послідовності;

-зображаючи пласкі предмети симетричної форми застосовувати середню осьову лінію;

-порівнювати зображення з натурою.

під час забарвлення підбирати кольори відповідно до натури.

-під керівництвом вчителя, асистента вчителя аналізувати основні особливості наочно сприйнятого матеріалу, дотримуючись певної послідовності;

 

 

 

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами. Аналізувати основні особливості наочно сприйнятого матеріалу, дотримуючись певної послідовності; – вміти від руки зображувати предмети квадратної, прямокутної, круглої та трикутної форми, передаючи їх характерні особливості.

Аналізувати сюжет зображення, дотримуючись певної послідовності, встановлювати логічні зв’язки;  описувати попередній задум сюжету малюнка; слідувати своєму задуму у процесі роботи.

Створювати художній образ і доводить його до завершення; за запитаннями вчителя характеризує основні особливості будови та зовнішнього вигляду предметів та об’єктів;  на початковому рівні визначати деякі способи передачі найпростішої плановості простору на площині; розташовувати головне та другорядне в певному порядку (ближче, далі);

Мати уявлення про особливості васильківської, косівської, слов’янської кераміки; з допомогою вчителя аналізувати будову об’ємного виробу, форму, розмір, пропорційні від ношення, забарвлення; визначати будову кінцівок людини (кисть, передпліччя, плече, стопа, гомілка, стегно, лікоть, коліно) .

З  допомогою вчителя визначає головні засоби виразності кожного виду візуального мистецтва; порівнювати зміст та виражальні засоби творів, які аналізуються (2–3 твори візуального мистецтва одного виду або одного жанру);  мати уявлення про зв’язок колірної гами і настрою, стану зображуваного в творах живопису.

 

Музичне мистецтво

Спів  (створення  образу,  настрою;  добір  засобів  виразності).  Виконання  простих  канонів.   Прослуховування гри  на

музичних інструментах: створення варіантів ритмічного супроводу до пісні,  прослуховуання гри в ансамблі (зокрема за

ритмічними  партитурами)  тощо.  Імпровізації  голосом,  пластикою гри  на  музичних  інструментах.

Ознайомлення з нотною грамотою, необхідною для виконання.

Інсценізація,  найпростіші  театральні  етюди  (створення  театралізованих  образів,  зокрема  під  час

рольового виконання пісні). Відтворення елементарних танцювальних елементів. Імпровізації засобами

пантоміми (міміка, жести). Використання видів мистецької діяльності для задоволення та поліпшення

емоційного стану.

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами

сприймає твір мистецтва, виявляє здатність цілісно охопити увагою

музичний твір, зосереджує увагу на деталях; вербально характеризує

побачене (почуте);

- добирає слова для характеристики власних емоцій та вражень;

пояснює, що подобається у творі, а що – ні, визначає відомі засоби

художньої виразності;

- порівнює музичні та візуальні образи, твори мистецтва та явища

довкілля;

- порівнює засоби виразності різних видів мистецтва (музичного,

візуальних, кіно) у створенні аналогічних образів (зокрема персонажів

казок);

- відтворює емоційні враження від твору мистецтва різними

художніми засобами.

розрізняє види мистецтва; мистецькі професії, пов’язані з цими

видами мистецтва;

- розпізнає елементи художньої мови творів музичного мистецтва для

характеристики художнього образу: характеризує мелодію, темп,

динаміку, ритм, регістр, характер музичної інтонації; тембр та склад  виконавців (соліст, хор, оркестр, деякі тембри музичних інструментів),

лад (мажор, мінор), прості музичні форми (двочастинна, тричастинна,

рондо, варіації);

- розпізнає елементи художньої мови творів синтетичних видів

мистецтва для характеристики художнього образу: акторську гру,

костюми, декорації, музичне оформлення театрального/ екранного

твору; 

музичного (вокальна, інструментальна), театрального (драматичний,

ляльковий, музичний) мистецтва, хореографії (народна, класична,

сучасна) та кіно (кінофільм, мультфільм) за їхніми характерними

виражальними засобами;

- розпізнає за характерними ознаками деякі жанри музичного (пісня,

танець, опера, балет тощо) та  деякі танці – народні і сучасні

 

 

 Учень матиме уявлення про пісенність, танцювальність і маршовість як найважливіші властивості музики;

З допомогою вчителя, асистента вчителя, мами

-порівнюватиме жанрові ознаки музичних творів, знаходитиме у них спільне й відмінне;

-називатиме музичні твори, що звучали у класі

-висловлюватиме власне ставлення до змісту музичних творів.

-матиме уявлення про пісенність, танцювальність і маршовість в українській народній музиці і творах композиторів

 

-матиме уявлення про музичну інтонацію як основу музики;

-розрізнятиме на слух питальні, стверджувальні, діалогічні, гумористичні інтонації;

-матиме уявлення про вплив тембру на яскравість інтонації;

-матиме уявлення про мелодію як інтонаційно-смислове утворення;

-розпізнаватиме тембри голосів та музичних інструментів;

-матиме уявлення про використання казкових образів у музиці;

-впізнаватиме знайомих казкових герої в музичному творі.

-передаватиме настрій і характер пісні;

- співатиме емоційно, виразно і злагоджено у дитячому колективі, враховуючи порушення мовлення.;

-дотримуватиметься правил ансамблевого співу і поведінки в процесі вивчення та колективного виконання пісень;

-намагатиметься оцінити власний спів та спів однокласників;

-відтворюватиме простий ритмічний супровід плесканням, вистукуванням, тупотінням тощо;

-розрізнятиме тембр голосу жіночий/чоловічий;

-узгоджуватиме ритмічний супровід із словами пісень;

 

-передаватиме пластичними рухами характер музичного твору;

-виконуватиме ритмічно-танцювальні рухи;

-відповідає рухами (енергійними, танцювальними, спокійними) на характер музики;

-відтворюватиме ритм найпростіших вправ, дитячих пісень тощо відповідно до інструкції вчителя;

 

 

Учень матиме уявлення про музику як мистецтво, що не існує без розвитку;

-спостерігатиме за зміною настрою і характеру музики;

-називатиме музичні твори, що звучали у класі та їх авторів;

-матиме уявлення про прийоми розвитку музики;

-порівнюватиме почуття, настрої, думки людини виражені в музичному творі;

-називатиме музичні твори, що відображають почуття, настрої, думки людини;

-висловлюватиме власне ставлення до музики;

-розрізнятиме виконавця; динаміку, жанр, лад, мелодію, темп, тембр тощо (за допомогою вчителя);

-висловлюватиме власне ставлення до виконання музичних творів;

-матиме уявлення про

сюжетний розвиток;

-спостерігатиме за сюжетом музичного твору;

-висловлюватиме власне ставлення до сюжету музичних творів;

-визначатиме жанри музики: опера, балет, симфонія (за допомогою вчителя, асистента вчителя);

-матиме уявлення про дво- і тричастинну форми;

-розрізнятиме настрій і характер окремих частин музичного твору;

-вирізнятиме головну незмінну тему музичного твору;

-матиме уявлення про музичні терміни і поняття;

-передаватиме настрій і характер пісні;

-співатиме, ввраховуючи мовні порушення емоційно, виразно і злагоджено у дитячому колективі;

-намагаєтиметься оцінити власний спів та спів однокласників;

-передаватиме пластичними рухами характер музичного твору;

-відповідатиме рухами (енергійними, танцювальними, спокійними) на характер музики;

-відтворюватиме простий ритмічний супровід плесканням, вистукуванням, тупотінням тощо;

-розрізнятиме тембр голосу жіночий/чоловічий;

-узгоджуватиме ритмічний супровід із словами пісень;

-узгоджуватиме власні ритмічні дії з колективом;

-виконуватиме роль у пісні;

-імпровізуватиме на елементарному рівні (за підтримки вчителя, асистента вчителя);

-матиме уявлення про обряд зустрічі весни;

- виконуватиме, враховуючи порушення мовлення під музичний супровід і слова пісні-веснянки;

-водитиме хоровод;

-дотримуватиметься правил співу і поведінки в процесі проведення обрядового дійства.

 

Дизайн і технології

Самостійно добирання

матеріалів та технологій для

виготовлення виробу.

Обирання об’єктів праці та

прогнозування кінцевого

результату власної

діяльності; самостійне

планування послідовністі

технологічних операцій під

час виготовлення виробу.

Моделювання,  та

виготовлення вирібів з готових

елементів; виготовлення та

оздоблення вирібів відомими

технологіями.

Дотримання безпечних

прийомів праці під час

використання інструментів

та пристосувань.

Ощадне використовування

матеріалів; сортування відходів,

дотримуючися відповідних

правил.

Представлення одержаних

результатів власної або

колективної діяльності та

намагання оцінити його.

Самостійне виконання простих

технологічних операцій

традиційних та сучасних

ремесел .

Безпечне використування

найпростішиїх приладів у

побуті; самостійна

організація робочого місця

відповідно до визначених

потреб та завдань.

Планування та виконання дій у

власному побуті.

За допомогою дорослих або

самостійне розрахування

орієнтовних витрат та

кількості матеріалів для

виготовлення виробу.

 

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами

розпізнає конструкційні матеріали візуально та на дотик;

- самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення

виробу з готових елементів (використання металевих, дерев’яних чи

пластмасових конструкторів; готових елементів з паперу, пластику,

деревини, пінопласту та інших для макетування);

- самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення

виробу (за зразком та за власним задумом), зіставляючи їх властивості:

папір, пластилін, полімерна глина чи солене тісто, тканина, нитки;

неткані, природні та інші матеріали.

задумує об’єкт праці для виготовлення ;

- прогнозує результат власної діяльності;

- планує послідовність технологічних операцій із використанням

технологічних карт;

- самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними

матеріалами (використання паперу, ниток, тканини, природного

матеріалу, пластиліну, пласких матеріалів; склеювання, складання,

зв’язування тощо);

- аргументує вибір моделі, яку він/вона сконструював/ла, спираючись

на запитання дорослих.

самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним

задумом із використанням паперу, картону, ниток, природних

матеріалів (предметні та сюжетні аплікації з природного матеріалу,

нескладні сюжетні композиції, вироби в техніці орігамі, макети

виробів із штучних матеріалів та картону, вироби об’ємної форми з

паперу);

- ріже ножицями по прямій, кривій та ламаній лініях за

запропонованим зразком (шаблоном) нитки, папір, картон;

- розміщує елементи виробу на площині;

- пояснює послідовність дій та дотримується її під час виготовлення

виробів із природних матеріалів, під час виготовлення та оздоблення

об’ємних виробів

 

Всі дії виконує з допомогою вчителя, асистента вчителя, мами.  Добирати інструменти та пристосування необхідні для виготовлення контурної мозаїки технікою торцювання; знати основні прийоми роботи та послідовність виконання мозаїки;

володіти навичками виготовлення контурної мозаїки технікою торцювання.

Мати загальні уявлення про виготовлення аплікацій технікою квілінг; добирати матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробів технікою  квілінг; знати основні прийоми роботи та послідовність виготовлення виробів технікою «квілінг».

Мати загальні уявлення про виготовлення об’ємних виробів технікою орігамі; називати інструменти і пристосування для роботи в техніці орігамі; вміти створювати об’ємні вироби технікою орігамі.

Мати загальні уявлення про техніку виготовлення витинанок;

добирати інструменти та пристосування необхідні для виготовлення витинанок; вміти виготовляти вироби технікою витинанки; дотримуватися безпечних прийомів праці під час виготовлення виробів технікою витинанки.

 

Мати уявлення про аплікацію з тканини, способи її виготовлення; вміти підбирати деталі для аплікації; знати і виконувати правила техніки безпеки та особистої гігієни під час роботи з ножицями, клеєм, голкою.

Знати і виконувати правила техніки безпеки під час роботи з колючими і ріжучими інструментами, які використовуються для виробів з природних матеріалів; знати назви і призначення природних матеріалів, що використовуються на уроках; вміти підбирати і готувати природні матеріали до роботи.

Знати назви, призначення і властивості природних матеріалів, що використовуються на уроках; вміти підбирати і готувати природні матеріали до роботи, в правильній послідовності виготовляти композицію з рослинних форм за зразком і власним задумом.

Знати призначення і властивості гнучкого м’якого і цупкого дроту; вміти вирівнювати, згинати, скручувати дріт, виконувати найпростіші вузли макраме з м’якого дроту; знати і виконує правила техніки безпеки під час роботи з дротом, інструментами для його обробки.

Вміти вирівнювати фольгу для підготовки до карбування, наносити орнамент, карбувати на фользі за допомогою ножиць, шила. Має уявлення про професії, пов’язані з обробкою деревини, інструменти та результати їх праці; знати про призначення і властивості деревини.

 

Фізкультура

Формування життєво необхідних рухових умінь і навичок

опанування рухливих ігор та естафет, які б задовольняли

потребу  учнів  у  руховій  активності  та  сприяли  б  формуванню  комунікативних здібностей.

формування  свідомого  ставлення  до  власного  здоров’я  та  вмінь  безпечної

поведінки в процесі фізкультурної діяльності

Виконання вправ на

пересування (ходьба,

біг, стрибки, лазіння,

плавання, ковзання) з

предметами та без них,

оцінення власного

виконання рухових дій

та виконання вправ

іншими особами (за

наявності відповідних

умов)

Розпізнання, добирання та

виконання фізичних вправ для ранкової гімнастики,

фізкультурної хвилинки

та паузи; добирає

відповідний інвентар

для кожного виду

спорту, розрізнення та

виконання вправ з різних

видів спорту для

розвиток фізичних

якостей

Вправляється у виконанні комплексів загальнорозвивальних та

спеціальних вправ за показом учителя / учительки та самостійно з

використанням різних предметів та без них;

- виконує різновиди ходьби, бігових вправ та бігу;

- виконує стрибкові вправи;

- долає смугу природних і штучних перешкод за допомогою лазіння й

перелізання, стрибків та бігу, а також добирає найбільш зручний спосіб їх

подолання;

- виконує зручним способом різні види метань (на дальність та в ціль)

виконує різні види гімнастичних вправ та вправи дитячого фітнесу ;

- аналізує власні помилки у виконанні фізичних вправ та вправляється в їх

усуненні;

- укладає та виконує комплекси гімнастичних вправ, фізкультурної паузи та

фізкультурної хвилинки для відновлення працездатності;

- поєднує комплекси загальнорозвивальних вправ зі спеціальними та

застосовує їх для розминки;

- розрізняє різні фізичні якості людини і доводить, що рівень їх розвитку

не може бути підставою для образ

 

Формування здорового способу життя та подальша соціалізація. Розвивиток точності в русі, спритності рівноваги, гнучкості, зорово – моторної координації, працездатності.

 

Виконувати найпростіші види ходьби, бігу, стрибків, метань; правильно виконувати дихальні вправи, регулювати дихання. Виконувати найпростіші акробатичні вправи; вибирати відповідно своїх індивідуальних можливостей і правильно виконувати вправи.

Розпізнавати і відтворювати ритмічні завдання;виконувати 2–3 види танцювальних вправ.Вміти виконувати дихання вивченими способами; адекватно сприймати зауваження педагога і виправляти свої помилки при виконанні рухів;

Виділяти розходження в подібних видах рухів; узагальнювати окремі ознаки рухів і пояснювати своє рішення; орієнтуватися в послідовності елементів при виконанні цілісної дії; володіти 2–3 видами ходьби, бігу, стрибків, метань;  виконувати «човниковий» біг 4х9м

Уміти орієнтуватися на футбольному полі; має елементарні знання з історії футболу; виконувати бігові вправи, вправи на розвиток спритності, гнучкості;знати правила і грати в спортивні ігри. Знає елементарні вправи для формування правильної постави.

Виконувати удари внутрішньою стороною ступні по нерухомому м’ячу, виконувати ведення м’яча носком; виконувати зупинки м’яча, ведення м’яча;  виконувати удари внутрішньою стороною стопи по нерухомому м’ячу в стінку з відстані 5–6 м; виконувати ведення м’яча носком.

 

 

Умовні позначення :


О – учень оволодів умінням, досяг визначеної мети

СП – спостерігається суттєвий прогрес

НП – спостерігається незначний прогрес

ПН – прогресу в досягненні конкретної мети немає

Методи оцінювання:

Зразки робіт

Спостереження

Контрольні аркуші

Тестові завдання

Стандартні тести


 

 


13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

Посада

Підпис

 

 Виконуюча обов’язки директора

 

 

Вчитель, класовод

 

 

Асистент вчителя

 

 

Практичний психолог

 

 

Вчитель англійської мови

 

 

Вчитель інформатики

 

 

Вчитель з предмета «Дизайн і технології»

 

 

Мати

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:_____________(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)

 

підпис ___________________________  дата  __________________________

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
НУШ (середня школа), Інші матеріали
Інкл
Додано
13 березня
Переглядів
980
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку