Як складати ланцюги живлення. Практична робота 4.

Про матеріал
Конспект уроку написано відповідно до підручника Пізнаємо природу 6 клас автор Д. Біда
Перегляд файлу

Пізнаємо природу 6 клас                                                 Урок 50                                  Дата ___________

Тема: Як складати ланцюги живлення. Практична робота 4.

Мета:  дати учням зрозуміти, що таке ланцюг живлення і як він функціонує в екосистемах, про різні організми, які входять до складу ланцюгів живлення, та їхні взаємозв'язки, вивчити, як різні організми утворюють ланцюги живлення, і розглянуть вплив цих взаємодій на баланс екосистем, навчатися складати ланцюги живлення для різних екосистем та враховувати різні фактори, що впливають на їхню структуру, аналізувати та оцінювати різні аспекти ланцюгів живлення, враховуючи їхні наслідки для біорізноманіття та стійкості екосистем, сприяти створенню власних ідей щодо побудови та функціонування ланцюгів живлення в різних середовищах, поглибити розуміння учнів про взаємозв'язки у природі та важливість збереження біорізноманіття.

Очікуванні результати: учні мають чітке уявлення про те, що таке ланцюги живлення і як вони функціонують у природних екосистемах, знають різні види організмів, що утворюють ланцюги живлення, та їх роль у цих системах, аналізують взаємозв'язки між організмами у ланцюгах живлення та ідентифікувати ключові елементи цих систем, розуміють, як зміни у складі або кількості одного виду можуть вплинути на інші організми у ланцюгу живлення та на екосистему в цілому. розвивають навички критичного мислення шляхом аналізу і оцінки складних взаємодій у природних системах, розвивають розуміння природних екосистем та важливості збереження біорізноманіття для збалансованого функціонування природних систем.

Обладнання: ноутбук, презентація, зошити, підручник

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

 

 ІІ. АОЗ (актуалізація опорних знань)

Усне опитування

  1. Які ви знаєте середовища існування?
  2. Як пов’язані живі організми у середовищах існування?
  3. Що рослини використовують для свого розвитку?
  4. Чим живляться тварини? Які є способи живлення?

 

ІІІ. МНД (мотивація навчальної діяльності)

      Як ви вже помітили, існують тісні взаємозв’язки між живими організмами у середовищі. Але хто і як використовує, як здійснюється коло обіг речовин у природу саме сьогодні ми розберемося.

ІV. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Робота з підручником:

  1. Що таке колообіг речовин?
  • Які хімічні елементи здійснюють колообіг речовин
  • Складові коло обігу речовин (поняття про проуценти, консументи, редуценти)
  1. Робота з ілюстрацією ст.. 186

Слово вчителя:

  1. Що таке ланцюги живлення? (це такі послідовні організми, де кожен попередній організм є кормом для наступного)
  2. Складання ланцюгів живлення водойм(болота), парку(поля),  лісу
  • трава – слимак – жаба – вуж - гриби
  • жолуді – миша – лисиця - гриби
  • трава – коник – ящірка – яструб – бактерії
  1. Поняття про мережу живлення (піраміда живлення) (сукупність ланцюгів живлення становлять мереживу живлення (піраміду)

 

V. ЗВ (закріплення вивченого)

Виконання практичної роботи.

Тема: Складання ланцюгів живлення (за вибором)

 (робота в зошитах з друкованою основою)

 

Домашнє завдання.

Опрацюйте параграф 41, иконайте завдання 4,5 на ст.. 188

 

VІ. Підсумок.

Дайте відповіді на запитання:

  1. Із чого починається і чим закінчується ланцюг живлення?
  2. Чи можуть існувати ланцюги живлення без продуцентів чи консументів?
  3. Хто такі продуценти, консументи, редуценти?

 

Рефлексія.

Оціни свою роботу на уроці:

 

                                                                                          9 - 12

 

 

 

                                                          5 – 8

 

                         1 – 4

 

 

 

 

         

 

             мені було важко        я старався(лась)     мені все вдалося

 

Заверши речення:

Найбільше труднощів я відчув (-ла)……

Я не вмів (-ла), тепер вмію ……..

Я дізнався (-лась)…….

Мені захотілося ……

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Радченко Світлана Андріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 березня
Переглядів
3101
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку