Презентація "Реалізація ціннісного підходу в освіті під час дистанційного навчання" "

Про матеріал
Презентаційні матеріали для проведення засідання педагогічної ради "Реалізація ціннісного підходу в освіті під час дистанційного навчання"
Перегляд файлу

image

Визначення поняття “цінності”

Цінність у психології розглядається як:

-                 суспільний ідеал

-                

image

мотиваційний компонент у структурі особистості, тобто особистісні цінності, які забезпечують регуляцію поведінки індивіда

-                 предметне втілення у вигляді витворів матеріальної і духовної культури

Визначення поняття “цінності”

В аксіології виділяється двохелементна структура цінностей:

-                   

image

по-перше, це дещо, що має для людини велику значимість, відповідає актуальній потребі

-                    по-друге, це зафіксований у культурі еталонний шлях задоволення значимої потреби

Педагогічна аксіололгія

image

imageгалузь педагогічного знання, що досліджує цінності, ціннісну свідомість та ціннісні орієнтації, які постають у процесі навчання, виховання та саморозвитку людини.

image

Цінності українського суспільства

image

Цінності українського суспільства

Цінності ПХ ХХЛ “Початок мудрості”

image👉 ДУХОВНІСТЬ - християнські цінності з Біблії, практичні і живі Віра, Надія, Любов, розуміння світу з позицій існування і ролі Бога в ньому.

image👉 ЗАПИТАННЯ - не страшно, якщо ми не маємо відповіді на всі "Чому? Як? Для чого?", але страшно, коли ми вирішили, що знаємо все і не маємо потреби у пошуку і зростанні.

image👉ДІАЛОГ - право на висловлення власної точки зору мають всі. Розмаїття думок є не проблемою, а можливістю обрати найкращий шлях  до успіху.

imageimage👉ПОМИЛКИ - вони можуть стати корисними, якщо ми не соромимось і не приховуємо їх, але  прагнемо робити висновки і вчитися на них, змінюючись на краще.

Цінності ПХ ХХЛ “Початок мудрості”

image👉ПАРТНЕРСТВО - ми уникаємо домінування "вертикальних" стосунків у системах "адміністрація - вчителі" і "вчителі - учні", але прагнемо бути партнерами, в однаковій мірі зацікавленими в досягненні спільної мети.

image👉ВИБІР - одноманітність - смерть, різноманітність - життя, вибір - спроба врахувати індивідуальні здібності і можливості як учнів, так і вчителів.

image👉ДОВІРА - замість суворого контролю. Вона не відміняє контроль, але робить наголос на необхідності самоконтролю, на формуванні "внутрішньої якості".

imageimage👉ІНІЦІАТИВА - замість примусу і команд. Ініціативні вчителі мають стати взірцем для зростання ініціативних учнів.


image4. Метою базової середньої освіти є розвиток природних здібностей, інтересів, обдарувань учнів, формування компетентностей, необхідних для їх соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху та самореалізації, продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії, виховання відповідального, шанобливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних та культурних цінностей українського народу.

Реалізація мети базової середньої освіти ґрунтується на таких ціннісних орієнтирах, як:

-             повага до особистості учня та визнання пріоритету його інтересів, досвіду, власного вибору, прагнень, ставлення у визначенні мети та організації освітнього процесу, підтримка пізнавального інтересу та наполегливості;

-             забезпечення рівного доступу кожного учня до освіти без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу;

-             imageдотримання принципів академічної доброчесності у взаємодії учасників освітнього процесу та організації всіх видів навчальної діяльності;

-             становлення вільної особистості учня, підтримка його самостійності, підприємливості та ініціативності, розвиток критичного мислення та впевненості в собі;

-             формування культури здорового способу життя учня, створення умов для забезпечення його гармонійного фізичного та психічного розвитку, добробуту;

-             imageстворення освітнього середовища, в якому забезпечено атмосферу довіри, без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу;

-             утвердження людської гідності, чесності, милосердя, доброти, справедливості, співпереживання, взаємоповаги і взаємодопомоги, поваги до прав і свобод людини, здатності до конструктивної взаємодії учнів між собою та з дорослими;

-            

image

формування в учнів активної громадянської позиції, патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу,        його

 історико-культурного надбання і традицій, державної мови;

-             плекання в учнів любові до рідного краю, відповідального ставлення до довкілля.


Ключові компетентності

image

9) громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і

можливостей

Ключові компетентності


·        спроможність діяти як відповідальний громадянин, брати участь у громадському та суспільному житті, зокрема закладу освіти і класу, спираючись на розуміння загальнолюдських і суспільних цінностей, соціальних, правових, економічних і політичних принципів, ідей сталого розвитку суспільства, співіснування людей та спільнот у глобальному світі, критичне осмислення основних подій національної, європейської та світової історії, усвідомлення їх впливу на світогляд

громадянина та його самоідентифікацію;

·        виявлення поваги до інших, толерантність, уміння конструктивно співпрацювати, співпереживати, долати стрес і діяти в конфліктних ситуаціях, зокрема пов’язаних з різними проявами дискримінації; дбайливе ставлення до особистого, соціального здоров’ я, усвідомлення особистих відчуттів і почуттів, здатність дослухатися до внутрішніх потреб; дотримання здорового способу життя; розуміння правил поведінки та спілкування, що є загальноприйнятими в різних спільнотах і середовищах та ґрунтуються на спільних моральних цінностях; спроможність діяти в умовах невизначеності та багатозадачності;


- мовно-літературної освітньої галузі: сприймає, аналізує, інтерпретує, критично оцінює інформацію в текстах різних видів, зокрема інформаційних та художніх текстах класичної та сучасної художньої літератури (української та зарубіжних), медіатекстах, та використовує інформацію для збагачення власного досвіду і духовного розвитку

- imageматематичної освітньої галузі: розвиває математичне мислення для пізнання і перетворення дійсності, володіє математичною мовою

- природничої освітньої галузі: усвідомлює закономірності природи, роль природничих наук і техніки в житті людини; відповідально поводиться для забезпечення сталого розвитку суспільства


- технологічної освітньої галузі: ефективно використовує техніку, технології та матеріали без заподіяння шкоди навколишньому природному середовищу; турбується про власний побут, задоволення власних потреб та потреб інших осіб

- інформатичної освітньої галузі: усвідомлює наслідки використання інформаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього природного середовища, дотримується етичних, культурних і правових норм інформаційної взаємодії.

- imageсоціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі: турбується про особисте здоров’я та безпеку, уникає факторів ризику, реагує на фактори і діяльність, що становить загрозу для власного і суспільного життя, здоров’я, добробуту;

-

image

громадянської та історичної освітньої галузі: усвідомлює власну гідність, реалізує власні права і свободи, поважає права і гідність інших осіб, виявляє толерантність, протидіє проявам дискримінації; дотримується демократичних принципів, конструктивно взаємодіє з іншими особами, спільнотою закладу освіти, місцевою громадою і суспільством, долучається до розв’язання локальних, загальнонаціональних і глобальних проблем, усвідомлює необхідність утвердження верховенства права і дотримання правових норм для забезпечення сталого розвитку суспільства

-

image

мистецької освітньої галузі: пізнає себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами, розвиває емоційний інтелект;

- освітньої галузі фізичної культури: формує власну психічну та соціальнопсихологічну сфери особистості засобами фізичного виховання;


Методи формування ціннісних орієнтирів

-             Історія - приклад видатної особи

-             Спільне формування правил певної діяльності та комунікації

-             Співставлення (порівняння): історичне-сьогодення, історичне-власне

-             Есе (власні роздуми)

-             imageМозковий штурм

-             Спростування міфів

-             Вільний мікрофон

-             Метод проєктів

-             Техніка “Хвилина подяки”

-             “Переваги - недоліки”

-             Цитати великих людей

image

Методи формування ціннісних орієнтирів

image💓Обмін досвідом!!!

image💓 Особистість вчителя!!!

Мудрість про виховання

image💙Наставляй малого на добру путь, – навіть як постаріється, не зверне з неї.    

(Прип. 22:6)

image

image

💙Терплячи один одного й прощаючи одне одному взаємно, коли б хтось мав на кого скаргу. Так, як Господь простив вам, чиніть і ви так само.“ (Колосян 3:13)

image💙Не ображайте дітей готовими формулами, формули — порожнеча; збагачуйте їх образами і картинами, на яких видно сполучні нитки. Не обтяжуйте дітей мертвим вантажем фактів; навчіть їх прийомам і способам, які допоможуть їх осягнути. (Антуан де Сент-Екзюпері)

pdf
Додано
14 березня
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку