до Порядку
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання 17.01.2023 – 01.06.2023
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)
дата народження _
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень:
рік навчання 2022-2023, п,ятий рік навчання
клас навчання :5-Б
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку:
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
Знає: Має уявлення і поняття про здоров,я та здоровий спосіб життя і безпечну поведінку.
|
Інтелектуальні труднощі: Недостатньо володіє розумовими операціями – зіставляння, порівняння, узагальнення, класифікація. Слабо сформовані логічні операції:аналіз, синтез.Нерівномірно розвиваються види мислення: виражене відставання в розвитку словесно-логічного мислення. Недоліки розвитку психічних функцій дитини.
|
Працювати над: Підпорядкуванням загальновстановленим правилам, зміцненням м,язів, загартовуванням.Потрібно працювати над розширенням запасу слів у межах вікового періоду, над розумінням значення приказок, прислів,їв, фразеологічних зворотів. Працювати над зосередженністю дитини. Працювати над розвитком сприймання, мислення, пам*яті, стійкості уваги, самоконтролем в процесі виконання завдання.
|
Вміє: Вміє ходити, бігати, стрибати, виконувати необхідні фізіолгічні навантаження і потреби. Вміє звертатися із запитаннями та відповідати на них, розпочинати та підтримувати розмову, вести діалог.
|
Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі: Недоліки вимови слів, недоліки пом,якшення, інтонація мало розвинута і невиразна. Недостатність свого мовлення доповнює жемтикуляцією.Відчуває складність оволодіння правилами відбору мовних елементів: в послідовності звукових елементів в словах, в з,єднанн слів у словосполученнях. Словниковий запас бідний.
|
Розвивати: Розвивати фізичні можливості оргаізму, загартовуватись. Розвивати активний і пасивний словник, фразове мовлення, розвивати зв,язне мовлення у межах віового періоду. Розвивати просторове уявлення. Розвивати здатність вести діалог з дотриманням правил мовлєннєвого етикету. Розвивати уміння будувати усні і письмовізв,язні висловлювання, які відображають знання про предмет розмови, думки, почуття, наміри. Потрібно розвивати пам,ять, мислення, увагу, сприйняття. Розвивати уміння концентрувати увагу, зосереджуватися на тривалій діяльності. Розвивати комунікативні навички, стимулювати мовлєннєву активність. Розвивати здатність аналізувати, узагальнювати події, явища. Розвивати вміння порівнювати подібні об,єкти, виділяти головне, істотне. Розвивати уміння орієнтуватися у поведінці та висловлюваннях інших.
|
Володіє: Володіє основними фізичними рухами. Соціально-побутовими навичками володіє. Володіє умінням запам,ятовувати те, що яскраве,незвичайне, що справляє емоційне враження. Володіє навичками самообслуговування відповідно віку.
|
Фізичні труднощі: Фізичний розвиток гармонійний. Оцінює і регулює можливості власного тіла. ЛФК для корекції постави. Потрібно виконувати вправи на зміцнення м,язів живота і спини. Робити пальчикову гімнастику.
|
Формувати: Потрібно формувати активнийі пасивний словник , фразове мовлення. Формувати вміння відповідально та зосереджено працювати. Формувати вміння оволодівати новими знаннями та вміннями. Формувати вміння відповідально тазосередженно працювати. Формувати впевненість дитини. Формувати діяльнісну компетенцію (навчально-інтелектуальну і творчу): аналізувати, узагальнювати, встановлювати, пояснювати причинно-наслідкові зв*язки, вилучати зайве, групувати класифікувати за певними ознаками, висловлювати аргумммментовані критичні судження, доводити власну думку, переносити знання й способи діяльності в нову ситуацію, застосовувати аналогію. Формувати діяльнісну компетенцію (контрольно-оцінна): використовувати різні способи перевірки та контролю своєї діяльності, знаходити і виправляти помилки. Формувати вміння: акцентувати увагу на розвиток спостережлевості, формуванні навичок і вмінь самостійно оволодівати знаннями та користуватися ними.
|
Розуміє: Що потрібно займатися загартовуванням і фичними вправами для здорового способу життя.Дитина вступає в контакт, інструкцію розуміє. |
Навчальні труднощі: Мислення наочно-образне.Увага мимовільна.. Знижений об,єм пам,яті.Недстатньо розвинені вольові якості – ініціативність, рішучість, витримка, самоконтроль, наполглевість.Уповільнені процеси переробки інформації. Рівень працездатності середній. Освоює освітню програму задовільно, у письмових роботах допусскає орфографічні та пунктуаційні помилки. Не може самостійно виконувати граматичні завдання, знаходити вивчені орфограми, визначати частини мови, обгрунтовувати постановку розділових знаків. Має труднощі при аналізі художнього твору. Обчислювальні навички не автоматизовані. Текстовізавдання вирішує за допомогою вчителя, асистента вчителя. Графіки функцій будує за допомогою вчителя, асистента вчителя. З домашніми завданнями самостійно не справляється. Має прогалини в знаннях з основних предметів. Не може перевірити і оцінити свою роботу. Відсутня зацікавленість в придбанні нових знань. |
Вчити: Вчити «техніці» сприймання: порівнянню подібних об,єктів, виділенню головного, істотного. Вчити прийомам осмисленого запам,ятовування. У структурі предметно-математичної компетентності вчити застосовувати обчислювальні вміння та навчки у практичних ситуаціях, вчити вести підрахунки (лічба, обчислення), для обчислень використовувати відомі формули та правила. Вчити інтерпртувати інформацію, подану у різній формі(таблиці, графіки, діаграми), доказово міркувати і пояснювати свої дії, вчити доводити істинність чи хибнічть тверджень, знаходити довжину, площу, об*єм,массу реальних об*єктів під час розв*язування практичних задач. Вчити користуватися канцелярськими інструментами, орієнтуватися в просторі. Вчити застосовувати у життєвих ситуаціях вимірювальні та конструкторські вміння. У процесі виконання практичних завдань додатково пояснювати навчальний матеріал, надавати можливість виконувати завдання у повільнішому темпі, ставити додаткові запитання з метою глибшого розкриття змісту завдання, наводити вже відомі дитині приклади. Сприяти всебічному і гармонійному розвиткові дитини відповідно віку. |
Здатний: Оцінювати і регулювати можливості власного тіла. Здатнийнадати про себе докладні відомості, розповісти про своїх друзів, внтереси. Здатний краще запам,ятовувати наочний матеріал, чим вербальний. Здатний фіксувати ті властивості, які лежать на поверхні – конкретне значення.
|
|
|
Засвоїв: Нові поняття засвоює, якщо дозволяє попередній запас знань.
|
|
|
Застосовує (самостійно, з підказками): Самостійно застосовувати вивчений матеріал в потрібному обсязі може не завжди. При виконанні завдань потрібна організуюча допомога вчителя, асистента вчителя у вигляді навідних запитань, підказок, опори на наочний матеріал. |
|
|
|
|
|
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
перший рівень підтримки;
другий рівень підтримки;
* третій рівень підтримки;
четвертий рівень підтримки;
п’ятий рівень підтримки;
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища: |
Ні |
|
доступність |
Ні |
|
освітлення |
Ні |
|
рівень шуму |
Ні |
|
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
Ні |
|
Психолого-педагогічна адаптація: |
Ні |
|
використання візуального розкладу |
Ні |
|
збільшення часу на виконання завдань |
|
|
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
Так |
|
руховий режим |
Ні |
|
використання заохочень |
Ні |
|
використання засобів для концентрації уваги |
Ні |
|
інше |
Ні |
|
Адаптація навчального матеріалу: |
Ні |
|
картки-підказки, картки-інструкції |
Ні |
|
Засоби альтернативної комунікації |
Ні |
|
інше |
Ні |
|
Модифікація: |
Ні |
|
скорочення змісту навчального предмета |
Ні |
|
зниження вимог для виконання завдань |
Ні |
|
інше |
|
|
3) потреба у використанні:
жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях з:
так
ні
5) потреба в консультації з:
фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
фахівцями спеціальних закладів освіти;
іншими фахівцями: практичний психолог, вчителем-дефектологом
6) наявність індивідуального навчального плану:
так
ні.
У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
Навчальний предмет (інтегрований курс) |
Адаптація чи модифікація |
Відповідальний педагогічний працівник |
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
Корекційні заняття з психологом 2 год/тиждень
|
Поєдинцева Наталія олександрівна |
КЗ «Малинівський опорний ліцей №1» |
Понеділок: 8 урок Вівторок: 7 урок. |
6. Навчання:
за розкладом класу;
за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ___________________________________________________________________________
за модифікованим розкладом.
7. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
так
ні;
2) асистентом учня (учениці) є:
батьки: _____________________________________________________________
інші законні представники_____________________________________________
уповноважена батьками особа _________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,
__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)
соціальний робітник
___________________________________________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
так
ні.
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):
Калькулятор, таблиця множення, таблиці з правилами написання слів в українській мові
9. Потреба в розумному пристосуванні:
так, зазначити яка: ____________________________________________________
ні.
10. Особливості проведення оцінювання:
адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);
інше (зазначити що) __________________________________________________
11. Потреба у продовженні строків навчання:
так
ні.
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягнути |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток інтелектуальної сфери |
Сприяти оволодіванню дитиною розумовими операціями – зіставляння, порівняння, узагальнення, класифікація. Формувати логічні операції:аналіз, синтез. Розвивати уміння будувати усні і письмовізв,язні висловлювання, які відображають знання про предмет розмови, думки, почуття, наміри. Потрібно розвивати пам,ять, мислення, увагу, сприйняття. Розвивати уміння концентрувати увагу, зосереджуватися на тривалій діяльності. Розвивати комунікативні навички, стимулювати мовлєннєву активність. Розвивати здатність аналізувати, узагальнювати події, явища. Розвивати вміння порівнювати подібні об,єкти, виділяти головне, істотне.
|
Дитина буде більш ефективно аналізувати, узагальнювати, встановлювати, пояснювати причинно-наслідкові зв*язки, вилучати зайве, групувати класифікувати за певними ознаками, висловлювати аргумммментовані критичні судження, доводити власну думку, переносити знання й способи діяльності в нову ситуацію, застосовувати аналогію.Дитина використовуватиме різні способи перевірки та контролю своєї діяльності, знаходити і виправляти помилки. Дитина буде більш спостережлевою, старатиметься самостійно оволодівати знаннями та користуватися ними.
|
|
Розвиток сенсорної, моторної |
Покращити у дитини пам*ять, мислення, увагу, сприйняття. Покращити знання і уявлення про світ. Спонукати відповідально і зосереджено працювати. Розвивати у дитини вміння порівнювати подібні об*єкти, виділяти істотне, головне. |
У дитини покращиться пам*ять, мислення, увага, сприйняття. Покращаться знання і уявлення про світ. Дтина стане більш відповідально і зосереджено працювати. Дитина вмітиме порівнювати подібні об*єкти, виділяти істотне, головне. |
|
Розвиток мовленнєвої сфери |
Сприяти оволодінню дитиною правилами відбору мовних елементів: в послідовності звукових елементів в словах, в з,єднанн слів у словосполученнях. Потрібно формувати активнийі пасивний словник , фразове мовлення.
|
Дитина розширить активний і пасивний словник, фразове мовлення, оволодіватиме зв,язним мовленням у межах віового періоду. Дитина оволодіє здатністю вести діалог з дотриманням правил мовлєннєвого етикету. Дитина умітиме краще будувати усні і письмовізв,язні висловлювання, які відображають знання про предмет розмови, думки, почуття, наміри. |
|
Розвиток фізичних здібностей |
Спонукати дитину брати участь у фізкультурно-розважальних заходах, рухливих іграх на коорлинацію, точність рухів, ходити, бігати, стрибати, виконувати необхідні фізіолгічні навантаження і потреби в силу вікових характеристик. Підпорядкувувати дитину загальновстановленим правилам, зміцненням м,язів, загартовуванню. |
Дитина буде виконувати фізіодогічні навантаження в силу вікових характеристик, зміцнюватиме м*язи, буде загартовуватись.Дитина усвідомлюватиме роль ффізичних вправ у розвитку та зміцненню організму. |
|
Розвиток емоційно-вольової сфери |
Підвищити впевненість в собі, Розвинення і коригування комунікативних навичок у дитини. Відпрацювання навичок групової взаємодії. Формувати усі необхідні побутові навички самообслуговування, соціальної моделі поведінки. |
Дитина стане більш самостійною в межах допустимого. Дитини стане більш впевненою в собі.Буде підпорядковуватися певним правилам, обов,язковим для всіх. Орієнтуватиметься у поведінці та висловлюваннях інших. Вдосконалюватиме вміння розпізнавати свої емоції і керуватиме ними. Оцінюватиме результат своєї діяльності. Розвине вольові якості.Матиме позитивну самооцінку, позитивно ставитиметься до власного «Я». |
|
Розвиток соціальної сфери |
Відпрацювати навички групової взаємодії, Сформувати у дитини всі необхідні навички побутові, навички самообслуговування, соціальної моделі поведінки. Розвивати та корегувати комунікативні навички |
Дитина буде краще підпорядковуватися певним правилам, обов*язковим для всіх. Буде краще орієнтуватися у поведінці і висловлюваннях інших. Буде краще соціально адаптованим. |
|
Подолання навчальних труднощів |
1.Математика:виконуватиме програму на середньому рівні 2. Українська мова: виконуватиме програму на середньому рівні 3. Українська література: виконуватме програму на середньому рівні 4. Зарубіжна література виконуватме програму на середньому рівні 5. Англійська мова виконуватме програму на середньому рівні 6.Інформатика виконуватме програму на достатньому рівні 7. Вступ в історію виконуватме програму на середньому рівні 8. Орфографічний практикум виконуватме програму на середньому рівні 9.Музичне мистецтво виконуватме програму на середньому рівні 10. Образотворче мистецтво виконуватме програму на достатньому рівні 11. Трудове навчання виконуватме програму на достатньому рівні 12.Основи здоров*я виконуватме програму на середньому рівні 13. Природознавство виконуватме програму на середньому і достатньому рівні 14. Права дитини виконуватме програму на середньому рівні 15. Орфографічний практикум виконуватме програму на середньому рівні 16. Безпека поводження виконуватме програму на середньому рівні з твердими побутовими відходами. 17. Фізкультура виконуватме програму на середньому рівні
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) |
Посада |
Підпис |
|
Заступник директора з навчальної діяльності |
|
|
Класний керівник, асистент вчителя |
|
|
Вчитель математики |
|
|
Вчитель української мови |
|
|
Соціальний педагог |
|
|
Практичний психолог |
|
|
Батько-опікун |
|
|
Медична сестра |
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:______________________________________________________________ (зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)
підпис ___________________________ дата __________________________