Відповідальний за адаптацію навчальної програми на І семестр:
№ |
Тема уроку |
Очікувані результати навчальної діяльності (адаптація) |
Моніторинг
|
1. |
Милуємося красою Землі Фольклор. Українські народні пісні. Слухання: «Ой у вишневому садочку», «Гойда, гойда, гой», «Казала Солоха: прийди, прийди». Виконання: О. Янушкевич, Н. Погребняк «Моя планета синьоока» (с. 3-5). |
За допомогою вчителя виконує дитячі пісні (зокрема, музичний фольклор, називаючи жанри виконуваних пісень (колискові, закличні, веснянки, щедрівки тощо), виконує прості канони; за зразком добирає засоби музичної виразності (темп, динаміку, штрихи, тембр), необхідні для створення образу пісні, пропонуючи різні варіанти; за допомогою відео пояснює значення вокальних вправ для правильного виконання; стежить за точністю і виразністю інтонування, чіткістю дикції (вимови),фразування; за допомогою нагадувань стежить за співацькою поставою, диханням; За допомогою спостережень за іншими дітьми грає в ансамблі нескладні композиції (трикутник, бубон, барабан, тріскавки, сопілка (за умови дотримання гігієни користування), ксилофон, металофон, синтезатор тощо); за допомогою асистента вчителя добирає тембр музичного інструменту для передачі відповідного образу, пояснює свій вибір; демонструє способи звуковидобування на найпростіших інструментах; за допомогою асистента вчителя читає і виконує найпростіший ритмічний супровід, зокрема в різних темпах та динаміці, в русі (плескання, відбивання ногами та з використанням ударних інструментів; за допомогою асистента вчителя добирає різноманітні інструменти для супроводу, імпровізує із поєднанням (чергуванням) співу та гри на музичних інструментах Дотримується правил техніки безпеки; добирає інструменти, художні матеріали відповідно до виду мистецтва (образотворче, декоративно-прикладне, тощо), в якому працює, за зразком виконує площинні живописні та графічні зображення; об’ємні композиції, дотримується правил зображення об’ємних предметів, за допомогою вказівок асистента вчителя спостерігає залежність впливу освітлення на зміну кольору, використовує емоційні можливості кольору: висвітлення та затемнення кольорів, за допомогою відео-презентацій,зразків розрізняє види штрихування для передавання об’єму зображуваного об’єкту, за допомогою ілюстрацій передає характерні особливості жіночого, чоловічого, дитячого образів, професії через одяг та зовнішні ознаки; особливості будови птахів, тварин і пластичну виразність руху; характер силуетної форми архітектурних споруд, за зразком створює відкриту чи закриту декоративну композицію (на площині або в об’ємі, за допомогою перегляду відео має уявлення про види і характерні особливості народних художніх промислів України, за допомогою нагадувань дотримується цілісності при створенні композиції, за зразком використовує елементарні закони перспективи передаючи плановість простору у площинних зображеннях, враховуючи основні пропорції зображуваних предметів, за допомогою нагадувань під час створення композиції використовує усю площину аркуша,конструює та створює прості композиції з паперу, художніх, природних та підручних матеріалів, за допомогою асистента вчителя добирає складові композиції, за допомогою асистента вчителя міксує техніки та матеріали (гуаш, фломастер, витинання) для втілення власного задуму (зокрема,інсталяція) за зразком імпровізує засобами пантоміми (міміка, жести, хода, мовлення, зміна темпоритму); пластично інтонує інструментальну музику (без слів), передаючи настрій; за допомогою асистента вчителя добирає і пояснює виразні засоби різних мистецтв для створення синтетичного образу (темп, тембр голосу, динаміка, рухи, міміка, колір і форма костюму, гриму, деталей оформлення простору), покладаючись на власний досвід; за допомогою асистента вчителя створює сценічні інтерпретації пісенних образів, виконує нескладні ролі (в тому числі, пісні «у ролях»), за зразком грає елементарні театральні етюди (перевтілюється у запропонованих персонажів, за допомогою асистента вчителя вправляється над інтонацією мовлення, диханням; дикцією, мімікою, жестами; імітує характерні рухи, ходу, звуки, міміку, інтонацію і тембр, ритм мовлення, пояснює різницю у виборі засобів виразності характерних персонажів); спостерігаючи за однокласниками і підказками асистента вчителя рухається під музику, використовуючи відомі танцювальні елементи (народні, сучасні, спортивні тощо) відповідно до стилю музики; за зразком і після перегляду відео демонструє елементи деяких народно-сценічних та побутових танців (гопак, козачок, вальс, полька,мазурка, полонез, лезгінка тощо, за допомогою підказок,зразка узгоджує рухи з музичним супроводом (співом), орієнтується у сценічному (танцювальному) просторі; використовує найпростіші прийоми сценічної поведінки (вітання, поклони, звернення до публіки тощо); за зразком добирає атрибути для підсилення виразності (із запропонованих або знайомих предметів); за допомогою асистента вчителя придумує образи, використовуючи знайомі виразні засоби та способи творення (звуки, слова, пантоміму, рухи, лінії, кольори тощо), якими може виразити свої почуття та емоції, доцільно комбінує елементи для втілення ідеї в художньому образі, емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і ,за допомогою асистента вчителя, виявляє враження у вербальний або невербальний спосіб; відтворює емоційні враження мистецтва різними художніми засобами пояснює, що подобається або не подобається у творі, за допомогою підказок вирізняє і характеризує елементи художньої мови творів образотворчого мистецтва, застосовані для характеристики художнього образу: кольорову гаму твору (тепла, холодна), тональність (світлі й темні кольори), елементи композиції твору (центр, головне і другорядне, симетрію та асиметрію) за допомогою нагадувань цілісно охоплює увагою художній твір; за допомогою підказок зосереджується на характерних деталях; виявляє здатність керувати увагою під час сприймання; відзначає кульмінацію у музичному творі, танці, виставі за зразком порівнює музичні та візуальні, сценічні, хореографічні образи, зіставляє художні образи та явища довкілля (за допомогою вчителя); за допомогою перегляду відео вирізняє елементи художньої мови творів синтетичних видів мистецтва для характеристики цілісного художнього образу: акторську гру, костюми, декорації, грим, реквізит, освітлення, музичне оформлення театрального/екранного твору; за допомогою асистента вчителя вирізняє і порівнює засоби виразності різних видів мистецтва у створенні подібних образів (зокрема, персонажів казок, тварин, героїчних, фантастичних інших характерних образів, явищ природи) розпізнає та характеризує художні матеріали, якими виконана учнівська творча робота (кольорові олівці, фломастери, акварель, гуаш, пластилін тощо); за допомогою карток-пам’яток називає характерні особливості жанрів образотворчого мистецтва (портрет, пейзаж (краєвид), натюрморт, анімалістичний тощо); види орнаментів за змістом (рослинний, геометричний тощо) та застосуванням (стрічковий, розетка), види анімації (мальована, лялькова, пластилінова, комп’ютерна. Характеризує власну творчість за поданими орієнтирами, аналізує свої досягнення, свої сильні сторони, визначає за допомогою вчителя/ асистента вчителя необхідні для самовдосконалення дії; обирає (за допомогою вчителя/асистента вчителя) спосіб удосконалення та може його пояснитидотримується правил взаємодії і творчої співпраці, виявляє повагу до інших. |
|
2. |
Милуємося красою Землі Глибина простору у пейзажі. Плани картини. Створення композиції «Смачний урожай» (акварель) (с. 6-7). |
||
3. |
Милуємося красою Землі (продовження). Куплетна форма. Слухання: Д. Січинський «Чом, чом, земле моя», І. Шамо «Три поради». Перегляд: «У ритмі серця» (Руслана та діти). Виконання: Р. Лисичко, С. Положинський «У ритмі серця» (с. 8-9). |
||
4. |
Милуємося красою Землі (продовження). Графічні засоби виразності. Створення образу дерева «Ніжна берізка», «Кремезний дуб», «Струнка тополя» (кольорові олівці, пастель) (с. 10-11). |
||
5. |
Мистецтво крізь віки. Народні музичні інструменти. Кавер-версія. Слухання: НАОНІ. Старовинні українські народні інструменти — кобза колісна ліраю А. Вівальді «Гроза» (сучасні кавери). Виконання: І. Танчак «Весела пісенька» (с. 12-13). |
||
6. |
Мистецтво крізь віки.Декоративно-ужиткове мистецтво. Світлотінь. Перегляд: віртуальна екскурсія до Національного музею українського народного декоративного мистецтва. Зображення натюрморту з різних предметів побуту (графічні матеріали) (с. 14-15). |
||
7. |
Мистецтво крізь віки (продовження). Контраст. Слухання: Й. С. Бах «Прелюдії до мажор і до мінор І т. з «Добре темперованого клавіру» Перегляд: гра на «піаніно» ногами. Виконання: М. Жабляк, Ю. Драгун «Мова барвінкова». Гра «Музичні інструменти крізь віки» (с. 16-17). |
||
8. |
Мистецтво крізь віки (продовження). Натюрморт. Правила композиції. Зображення натюрморту у теплій або холодній кольоровій гамі (монотипія, гуаш) (с. 18-19). |
||
9. |
Мистецтво та здоров’я. Українські народні танці. Перегляд'. НЗААТУ ім. П. Вірського «Концертний виступ і репетиція», руханка «Гопак». Виконання: 0. Злотник, Л. Ямковий «Гопак» (с. 20-21). |
||
10. |
Мистецтво та здоров’я. Петриківський розпис. Замкнута й відкрита композиції. Зображення основних елементів петриківського розпису, розписування паперової тарілки (гуаш) (с. 22-23). |
||
11. |
Мистецтво та здоров’я (продовження). Сучасні танці. Темп. Перегляд: виконання сучасних танців, руханка«BabyShark— українська версія». Виконання: танцювальна композиція «Рок-н-рол» (с. 24-25). |
||
12. |
Мистецтво та здоров’я (продовження). Високий або низький горизонт. Колаж. Фотоколаж. Створення колажів, використовуючи світлини з українських журналів (с. 26-27). |
||
13. |
У дружному слов’янському колі. Ритм мелодії. Синкопа. Слухання: білоруська народна пісня «Рєчанька». Виконання: «Полька» (музика і вірші народні). Мінідослідження(с. 28-29). |
||
14. |
У дружному слов’янському колі. Архітектура міста. Прийом загородження Створення аплікації «Моє місто» (кольоровий папір) (с. 30—31). |
||
15. |
У дружному слов’янському колі (продовження). Музичні ритми. Характер танців. Слухання:А. Дворжак «Слов’янські танці« № 2 та № 8 з Першого зошита. Перегляд: слов’янські танці: білоруська бульба, польський краков’як тощо (відеозапис на вибір). Виконання'. «Бульба» (білоруська народна пісня-танець) (с. 32-33). |
||
16. |
У дружному слов’янському колі (продовження). Міський пейзаж. Ритм в архітектурі. Зображення міського пейзажу без використання попереднього начерку (акварель або гуаш) (с. 34-35). |
||
17. |
На гостину до угорців, румунів і молдован.Чардаш. Танцювальні рухи. Перегляд: Ф. Ліст «Угорська рапсодія № 2» (мультфільм «Том і Джеррі»). Слухання: Й. Брамс «Угорський танець № 5» (кавер для скрипки), В. Монті«Чардаш» (ксилофон з оркестром). Виконання:«Чардаш» (угорський народний танець) (с. 36-37). |
||
18. |
На гостину до угорців, румунів і молдован. Гірський пейзаж. Створення гірського пейзажу «Краса чарівних Карпат» (акварель) (с. 38-39). |
||
19. |
На гостину до угорців, румунів і молдован (продовження). Народні танці румунів і молдован. Перегляд: «Молдовеняска» (ансамбль «Жок»), румунський танець «Інвертіта» (НЗАУНХУ ім. Г Вірьовки). Виконання: мелодії на тексти угорських народних пісень. Мінідослідження(с. 40-41). |
||
20. |
На гостину до угорців, румунів і молдован (продовження). Художня обробка металу. Симетрія і асиметрія. Створення ескізів вивіски, решітки, брами або ліхтаря (на вибір) (графічні матеріали) (с. 42-43). |
||
21. |
Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків. Слухання: кримськотатарська колискова («Менім улим батир»), народна пісня у виконанні Джамали (фрагмент). Перегляд: танець «Емір ДжелялХайтармаси». Виконання: Л. Джемалядінова, М. Пугач, Н. Кононенко «Дружба і достулк» (с. 44-45). |
||
22. |
Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків. Орнамент. Стрічковий і центричний орнаменти. Створення орнаменту за кримськотатарськими мотивами (матеріали на вибір) (с. 46-47). |
||
23. |
Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження). Поступові зміни темпу в музиці. Сиртакі. Перегляд:Олівія, Херсонес, М. Теодоракіс «Сиртакі». Виконання: ритмічна партитура «Сиртакі» (с. 48-49). |
||
24. |
Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження). Мозаїка. Створення новорічного сувеніру «Тварина— символ року» (побутові матеріали на вибір) (с. 50-51). |
||
25. |
Перевір свої досягнення. Завдання Лясольки. Узагальнення і систематизація знань учнів (с. 52). |
||
26. |
Перевір свої досягнення. Завдання Барвика.Узагальнення і систематизація знань учнів (с. 52-53). |
||
27 |
Перевір свої досягнення. Завдання Лясольки та Барвика. Узагальнення і систематизація знань учнів (с. 53) |
||
28. |
Подорож до Німеччини та Австрії. Слухання: Людвіг ван Бетховен «До Елізи». Йоганн Себастьян Бах «Анданте». Виконання: «Сніг» (музика та вірші Д. Пташинської) (с. 54-55). |
||
29. |
Подорож до Німеччини та Австрії. Створення моделі годинника (техніка за вибором). (Природні матеріали, кольоровий папір.) (с.56-57) |
||
30. |
Урок-концерт. Слухання та виконання улюблених пісень. |
||
31. |
Створення композиції «Різдвяна казка»(за допомогою вивчених технік). |
||
32. |
Слухання і виконання колядок і щедрівок. |
||
33. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за семестр. |