Індивідуальний навчальний план учня/учениці з ООП
6 клас НУШ
«Всесвітня історія. Історія України ( інтегрований курс)»
У 2023/2024 навчальному році в умовах дії правового режиму воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України 24 лютого 2022 року № 2102-IX (із змінами) освітній процес у закладах загальної середньої освіти, в яких навчаються діти з особливими освітніми потребами, в т. ч. спеціальних, організовується відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» інших актів законодавства з урахуванням безпекової ситуації в кожній окремій адміністративно-територіальній одиниці.
ІНП укладено згідно чинних документів:
Організація інклюзивного навчання в 2023/2024 н.р. здійснюється згідно документів:
Постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2022 р.№483 “Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2021 р. .№530 і від 15 вересня 2021 р. №957
Модельна навчальна програма «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас НУШ » (авт.: Піскарьова І. О., Бурлака О. В., Майорський В. В., Мелещенко Т. В., Щупак І. Я.)
Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12 липня 2021року № 795)
Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання зробити внесок у формування здобувача освіти основних ключових компетентностей та сприяти соціалізації дитини.
Учень працюватиме за підручником: Олександра Бандровського, Віталія Власова, Оксани Данилевської
(Київ: Генеза, 2023)
https://www.geneza.ua/product/1122
Під час розробки ІНП поставлено низку завдань: а саме – сформувати в учня розуміння цивілізаційної значимості стародавнього періоду в історії України, Європи та світу в цілому, античної цивілізації як основи для подальшого розвитку європейськиї суспільств; сприяти формуванню засобами історії низки загальних (уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадська компетентність, обізнаність у сфері культури тощо)і предметних (хронологічна, просторова, інформаційна тощо) компетентностей через актуалізацію змістових ліній (або їх елементів): сталого розвитку (з розумінням залежності людини і суспільств від природного середовища), громадянської відповідальності, культурної самосвідомості, життя в інформаційному середовищі, моральних цінностей; розвивати пізнавальний інтерес учня до минулого через створення умов для активної взаємодії між вчителем і учнем, виконання учнем творчих практичних завдань.)
Учню необхідно:
сприяти формуванню пізнавальних, комунікативних уміннь та навичок, навчити давати прості логічні відповіді на питання;
розвивати рівень загальних інтелектуальних умінь: аналізувати, вміти порівнювати, класифікувати події;
розвинути осмисленість, системність знань, навички володіння історичною хронологією ;
сприяти накопиченню досвіду самостійної діяльності: виконання різних видів навчальної діяльності, за зразком відтворювати основний навчальний матеріал;
розвивати мотиваційний компонент навчальної діяльності учня та зацікавленість предметом ;
виховувати свідому поведінку на уроці, розвивати організаційні здібності ( в тому числі організація робочого місця, поведінка тощо).
звертати увагу на швидкість виконання завдань: надавати додатковий час і допомогу.
розвивати навички читання, зв’язного мовлення, охайного та грамотного письма.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
№ уроку |
Дата |
Тема уроку
|
Очікувані результати |
Види навчальної діяльності |
Темп засвоєння |
Примітка |
|||||||||||||||||||||||
І семестр |
|||||||||||||||||||||||||||||
Вступ |
|||||||||||||||||||||||||||||
1 |
|
Історія стародавнього світу: хронологічні межі, лічба часу, історичні джерела |
Ознайомлення з послідовністю періодів історії людства, хронологічними межами історії стародавнього світу; джерелами з історії стародавнього світу. Ознайомлення з поняттями «історія», «археологія» «історичне джерело»;
|
Робота з навчальним текстом та підготовка запитань до нього за допомогою ланцюжка запитань, бесіди, творчі завдання, друковані матеріали
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
Розділ 1. Життя людей у первісні часи |
|
||||||||||||||||||||||||||||
2 |
|
Поява і розселення людини на Землі |
Знає назви та місце розташуваня 2-3 стоянок первісних людей .Практичне заняття з ілюстраціями стоянок пер вісних людей, , бесіди, ілюстрації, схеми, малюнки, карта, кольорові олівц
|
Робота з навчальним текстом ,бесіди, ілюстрації, схеми, малюнки, карта, кольорові олівці.
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
3 |
|
Життя та заняття найдавніших людей |
Оволодіння вміннями описати спосіб життя первісних людей; Формування уявлення про первісні форми релігійних вірувань: фетишизму, тотемізму та магії;
|
Робота з навчальним текстом ,бесіди, творчі завдання друковані матеріали, ілюстрації https://cutt.ly/n1II6CI |
|
|
|||||||||||||||||||||||
4 |
|
Життя людини на теренах України за первісної доби |
Формування уявлення про поняття «кам’яний вік», «homo sapiens (людина розумна)», «стоянка первісних людей»,
|
Друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, карта, кольорові олівці, пластилін, інтерактивні вправи.https://cutt.ly/N1IOJ9j
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
5 |
|
Виникнення землеробства та скотарства |
Розуміє сутність та значення неолітичної революції в житті людства. |
Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше |
|
https://cutt.ly/kNAQjjY |
|||||||||||||||||||||||
6 |
|
Перші землероби та скотарі України |
Оволодіння вміннями розпізнавати пам’ятки трипільської культури.
|
Укладання (хмаринки слів, кросворда тощо) за змістом навчального матеріалу. Друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, карта,
|
|
https://cutt.ly/C3cLpBo |
|||||||||||||||||||||||
7 |
|
Форми організації первісних спільнот
|
Ознайомлення з назвою та місцем розташування однієї стоянки первісних людей на території рідного краю;
|
Робота з навчальним текстом ,бесіди, творчі завдання. Робота з картою https://cutt.ly/j1IDpty |
|
|
|||||||||||||||||||||||
8 |
|
Первісна культура та релігійні вірування за найдавніших часів |
Оволодіння елементарними вміннями розпізнати та усно описати культурні пам’ятки, релігійні вірування в первісні часи |
Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
9 |
|
Проєкт з теми «Життя людей у первісні часи» |
Оволодіння елементарними вміннями візуально зобразити спосіб життя первісних людей;
|
Малюнок-колаж «Життя людей у первісні часи» |
|
|
|||||||||||||||||||||||
10 |
|
Узагальнення з теми «Життя людей у первісні часи» |
Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу
|
Тестові завдання; робота з контурною картою ( позначити стоянки первісних людей на території України), |
|
|
|||||||||||||||||||||||
Розділ 2. Цивілізації Давнього Сходу |
|||||||||||||||||||||||||||||
11 |
|
Цивілізаційні центри Давнього Сходу в часі та просторі
|
Формування уявлення про вплив природно-географічних умов на господарське життя давньоєгипетської цивілізації. |
Укладання ілюстрованої лінії часу « Цивілізації Давнього Сходу «.Робота з навчальним текстом, друковані матеріали, ілюстрації, малюнки, карта. Перегляд навчального відео. |
|
https://cutt.ly/L3HjkSg |
|||||||||||||||||||||||
12 |
|
Землеробські цивілізації Давнього Сходу |
Оволодіння вміннями показати на карті давні цивілізації й міста; |
Робота з навчальним текстом ,бесіди, творчі завдання друковані матеріали, ілюстрації, малюнки, карта. |
|
https://cutt.ly/v3KTTOJ |
|||||||||||||||||||||||
13 |
|
Держава і суспільство |
Формування уявлення про причини виникнення держави і суспільних верств в Давньому Єгипті; Формування уявлення про поняття «фараон»,»раджа»,»імператор»
|
Різні види вказівок для привернення уваги учня, інтерактивні вправи.
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
14 |
|
Родина, освіта і виховання в державах Давнього Сходу |
Формування уявлення про освіту і виховання в державах Давнього Сходу |
Робота з навчальним текстом ,бесіди, ілюстрації, малюнки, |
|
|
|||||||||||||||||||||||
15 |
|
Міфологія та релігійні уявлення в державах Давнього Сходу |
Ознайомлення з наз-вами відомих пам’яток давньоєгипетської ци-вілізації (Великі піра-міди, Великий сфінкс.) |
(перегляд відео-презентацій, інтерактивні вправи.)
|
|
https://cutt.ly/U3KTuCJ |
|||||||||||||||||||||||
16 |
|
Культурні надбання Давнього Сходу |
Ознайомлення з назвами відомих пам’яток), китайської (Велика китайська стіна) й індійської (ступа в м. Санчі) цивілізацій.
|
Робота з навчальним текстом ,бесіди, перегляд відео та презентацій https://cutt.ly/N3KTwUk |
|
|
|||||||||||||||||||||||
17 |
|
Проєкт з теми «Цивілізації Давнього Сходу» |
Оволодіння елементарними вміннями усно описати повсякденне життя представників різних верств у стародавніх суспільствах. ( за вибором) |
Створення фотогалереї «Цивілізації Давнього Сходу» |
|
|
|||||||||||||||||||||||
18 |
|
Узагальнення з теми «Цивілізації Давнього Сходу» |
Повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу. |
Тестові завдання; творчі завдання друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, контурна карта, кольорові олівці, тестові завдання.
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
Розділ 3. Давня Греція та її сусіди |
|||||||||||||||||||||||||||||
19 |
|
Наукові дослідження давньогрецької цивілізації |
Оволодіння вміннями показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації |
Робота з навчальним текстом,ілюстрації, https://cutt.ly/68h0qHR |
|
|
|||||||||||||||||||||||
20 |
|
Природа та населення Давньої Греції |
Ознайомлення з природою та умовами Ахейського півострова. |
Робота з навчальним текстом ,бесіди, ілюстрації, малюнки, карта |
|
|
|||||||||||||||||||||||
21 |
|
Мінойська цивілізація |
Оволодіння вміннями показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації |
Робота з навчальним текстом,малюнки, карта |
|
|
|||||||||||||||||||||||
22 |
|
Ахейська Греція
|
Оволодіння вміннями показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації |
Робота з навчальним текстом ,малюнки, картаhttps://cutt.ly/18h0lOw |
|
|
|||||||||||||||||||||||
23 |
|
Давньогрецький поліс |
Ознайомлення з суспільним, господарським життям і побутом в античних полісах на території України.
|
Робота з навчальним текстом ,схеми, ілюстрації, друковані матеріали, |
|
|
|||||||||||||||||||||||
24 |
|
Велика грецька колонізація |
Формування уявлення про передумови Великої грецької колонізації;
|
Робота з навчальним текстом ,бесіди, творчі завдання ілюстрації, малюнки, карта, кольорові олівці.
|
|
https://cutt.ly/rNYhKTd |
|||||||||||||||||||||||
25 |
|
Становлення Афінської держави. Реформи Солона |
Пояснює якими правами наділена від народження кожна людина,ідентифікує випадки цькуваня, дискримінації особи серед групиосібдо якої належить особа. Формування уявлення про становлення античної демократії |
Робота з навчальним текстом,бесіди, ілюстрації https://cutt.ly/Z8h0O0n |
|
|
|||||||||||||||||||||||
26 |
|
Розквіт афінської демократії. «Золота доба» Перікла |
Формування уявлення про особливості античної демократії, причини піднесення Афін, |
Робота з навчальним текстом друковані матеріали, інтерактивні вправи |
|
|
|||||||||||||||||||||||
27 |
|
Давня Спарта – олігархічна держава |
Формування уявлення про причини піднесення й занепаду грецького полісу -Спарти
|
Робота з навчальним текстом, друковані матеріали, інтерактивні вправи |
|
https://cutt.ly/h7poKsT |
|||||||||||||||||||||||
28 |
|
Підкорення Греції Македонією |
Ознайомлення з перебігом подій в ході підкорення Греції.
|
Перегляд навчального відео. Робота з навчальним текстом ,бесіди, друковані матеріали, ілюстрації
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
29 |
|
Держава Александра Македонського |
оволодіння елементарними вміннями схарактеризувати діяльність Александра Македонського, Філіп II.
|
Перегляд навчального відео. Робота з навчальним текстом бесіди, друковані матеріали, ілюстраціїhttps://cutt.ly/98bmwdP |
|
|
|||||||||||||||||||||||
30 |
|
Елліністичні держави |
Оволодіння елементарними вміннями схарактеризувати причини занепаду Елліністичних держав |
Перегляд навчального відео.
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
31 |
|
Узагальнення з розділ у« Давня Греція та її сусіди» (1 частина) |
Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріал
|
Творчі завдання друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, карта, кольорові олівці, |
|
|
|||||||||||||||||||||||
ІІ семестр |
|||||||||||||||||||||||||||||
32 |
|
Греко-перські війни .Військова справа в Давній Греції |
Формування уявлення про розвиток військової справи в Спарті |
Актуальність вислову « З щитом або на щиті» в Спарті та в умовах повномаштабної війни в Україні |
|
|
|||||||||||||||||||||||
33 |
|
Родина, виховання та повсякденне життя в Давній Греції |
Ознайомлення з головними подіями Персько-грецьких війн.
|
Робота з книгою, ілюстрації, карта, |
|
|
|||||||||||||||||||||||
34 |
|
Давньогрецька міфологія та релігія |
Формування уявлення про внесок античної цивілізації в історію людства,
|
Перегляд відео-презентацій, бесіда. Робота з ілюстрацією «Житло давніх греків». Міні-дослідницький проєкт «Жінка в давньогрецькому суспільстві». |
|
|
|||||||||||||||||||||||
35 |
|
Олімпійські ігри. Наука в Давній Греції |
Формування уявлення про внесок античної цивілізації в історію людства,
|
Перегляд відео-презентацій, бесіда. |
|
|
|||||||||||||||||||||||
36 |
|
Мистецтво архітектури та скульптури в Давній Греції |
Висловлює власне судження про культурне розмаїття, |
Укладання пізнавальної загадки (хмаринки слів, кросворда тощо) за змістом навчального матеріалу. |
|
https://cutt.ly/68bmk8z |
|||||||||||||||||||||||
37 |
|
Мистецтво скульптури в Давній Греції |
Визнвчає риси/ознаки музеного об’єкту,писемного джерела
|
Коментований перегляд та інтерпретація візуальних джерел інформації з історії Давньої Греції. |
|
https://cutt.ly/o8bmc6y |
|||||||||||||||||||||||
38 |
|
Література та театр у Давній Греції. |
Ознайомлення з текстом поем
Визнвчає риси/ознаки музеного об’єкту,писемного джерела
|
Коментований перегляд та інтерпретація візуальних джерел інформації з історії Давньої Греції. https://cutt.ly/o8bmc6y |
|
|
|||||||||||||||||||||||
39 |
|
Історичне значення давньогрецької культури |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
40 |
|
Кіммерія та Скіфія. |
Оволодіння вміннями схарактеризувати повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я. Розпізнає прояви маніпулювання інформацією в межах тем розділу |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
41 |
|
Сармати |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
42 |
|
Проєкт з теми «Давня Греція та її сусіди» |
Проєкт «Античні міста- колонії Північного Причорномор’я» |
Укладання пізнавальної загадки (хмаринки слів, кросворда тощо) за змістом навчального матеріалу. |
|
|
|||||||||||||||||||||||
43 |
|
Узагальнення з теми «Давня Греція та її сусіди» (2 частина)
|
Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу.
|
Тестові завдання; друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки, карта, кольорові олівці, |
|
|
|||||||||||||||||||||||
Розділ 4. Давній Рим та його сусіди |
|||||||||||||||||||||||||||||
44 |
|
Давній Рим у часі та просторі. Природа і населення Апеннінського півострова |
|
Перегляд відео. Робота з навчальним текстом матеріали, ілюстрації, карта, |
|
https://cutt.ly/S8OEspg |
|||||||||||||||||||||||
45 |
|
Римська республіка V – середини ІІІ ст. до н. е. |
Формування елементарних уявлень про організацію суспільства і влади Римської республіки в V–І ст. до н. е.: Ознайомлення з поняттями: «патриції», «плебеї», «провінція», знає хронологічні межі існування Римської республіки |
Перегляд відео. Робота з навчальним текстом, друковані матеріали, ілюстрації, карта. Укладання хронологічної таблиці з допомогою вчителя/асистента |
|
https://cutt.ly/X8OELsT |
|||||||||||||||||||||||
46 |
|
Військова справа та завойовницькі війни в Давньому Римі |
виявляє і розрізняє з допомогою вчителя причини й наслідки історичних подій, явищ, процесів (на прикладі воєнної експансії Риму); |
Розповідь про воєнну експансію Риму на основі історичної карти |
|
|
|||||||||||||||||||||||
47 |
|
Диктатура Гая Юлія Цезаря |
виявляє і розрізняє з допомогою вчителя причини й наслідки історичних подій, явищ, процесів (на прикладі, диктатури Юлія Цезаря); |
Робота з навчальним текстом Розповідь про воєнну експансію Риму на основі історичної карти |
|
|
|||||||||||||||||||||||
48 |
|
Створення Римської імперії. Правління Октавіана Августа |
визначає ознаки, що пов’язують документи, артефакти (музейні об’єкти) та ілюстративний матеріал з історичним періодом Давнього Риму,
|
Робота з навчальним текстом. Перегляд навчального відео. |
|
https://cutt.ly/N8ORMou |
|||||||||||||||||||||||
49 |
|
Організація влади в Давньому Римі: від республіки до імперії |
Формування уявлення про причини піднесення Західної Римської імперії |
Робота з навчальним текстом. Перегляд навчального відео. |
|
|
|||||||||||||||||||||||
50 |
|
Людина в правовій та політичній системі Давнього Риму |
усвідомлює важливість римського права, яке вплинуло на формування і розвиток правових систем країн Західної Європи Характеризує становище патриціїв і плебеїв; |
Робота з навчальним текстом. Перегляд навчального відео. |
|
|
|||||||||||||||||||||||
51 |
|
Родина та освіта в Давньому Римі |
Характеризує життя та побут родини в Давньому Римі. Становище жінки. |
Перегляд відео-презентацій, бесіди, творчі завдання |
|
|
|||||||||||||||||||||||
52 |
|
Традиції повсякденного життя в давньоримському суспільстві |
характеризує повсякденне й господарське життя, традиції в давньоримському суспільстві |
Перегляд відео-презентацій, бесіди, творчі завдання |
|
|
|||||||||||||||||||||||
53 |
|
Культура Давнього Риму |
визначає на карті положення культурно-історичних пам’яток, |
лепбук «Крилаті вислови, які народилися в Давньому Римі», |
|
https://cutt.ly/a8JQ8Yb |
|||||||||||||||||||||||
54 |
|
Тематичний контроль. «Розділ 4. Давній Рим та його сусіди» (1 частина) |
Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу. |
тестові завдання. |
|
|
|||||||||||||||||||||||
55 |
|
Римська імперія в ІІІ–IV ст. |
Формування уявлення про причини піднесення Західної Римської імперії |
Перегляд відео-презентацій, бесіди, творчі завдання |
|
|
|||||||||||||||||||||||
56 |
|
Релігія в Давньому Римі: від язичництва до християнства
|
Формування уявлення про релігію, право та мистецтво Давнього Риму. |
презентація «Біблія —джерело мудрості». Укладання пізнавальної кросворда «Боги Давнього Риму» |
|
|
|||||||||||||||||||||||
57 |
|
Виникнення християнства
|
Формування свідомого ставлення до поширення християнства |
Віртуальна екскурсія «Християнство в мистецтві» |
|
|
|||||||||||||||||||||||
58 |
|
Початок Великого переселення народів та падіння Західної Римської імперії |
Формування уявлень про напрямки розселення слов’ян з прабатьківщини; |
Робота з підручником, карта, |
|
|
|||||||||||||||||||||||
59 |
|
Давні слов’яни на теренах України |
визначає хронологічні межі формування спільноти давніх слов’ян; |
Укладання хмаринки слів під назвою «Давні слов’яни». |
|
https://cutt.ly/H8UBoTA |
|||||||||||||||||||||||
60 |
|
Господарське життя та духовний світ слов’ян |
Ознайомлення з суспільним, господарським життям і побутом і духовним світом давніх слов’ян. |
Друковані матеріали, ілюстрації, малюнки.
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
61 |
|
Проєкт з теми «Давній Рим і його сусіди»
|
Фотогалерея «Міста, які подарував світові Давній Рим» |
Перегляд відео-презентацій. кольорові олівці, |
|
|
|||||||||||||||||||||||
62 |
|
Узагальнення з теми «Давній Рим і його сусіди» (2 частина) |
Постійно повторювати та закріплювати теоретичні уміння і навички раніше вивченого матеріалу. |
тестові завдання. інтерактивні вправи. |
|
|
|||||||||||||||||||||||
63 |
|
Узагальнення до курсу «Історія України. Всесвітня історія». Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства |
Оволодіння вміннями визначити і навести приклади внеску давніх цивілізацій в культуру сучасних народів, зокрема українців; |
кольорові олівці, пластилін, тестові завдання, інтерактивні вправи. |
|
|
|||||||||||||||||||||||
64-69 |
|
Історія України як складова світової історії |
усвідомлює важливість давньої історії України як складової світової історії |
Перегляд навчального відео. Творчі завдання друковані матеріали, ілюстрації, схеми, малюнки інтерактивні вправи. |
|
|
|||||||||||||||||||||||
70 |
|
Підсумкове оцінювання |
Повторити та закріпити теоретичні уміння і навички раніше вивченого навчального матеріалу. |
інтерактивні вправи. |
|
|
|||||||||||||||||||||||