Індивідуальний навчальний план з історії України та всесвітньої історії

Про матеріал
Матеріал містить індивідуальний навчальний план із історії України та всесвітньої історії учнів 7 класу, які навчаються за сімейною формою навчання. Історія України: підруч. для 7 кл. закл. загал. серед. освіти- В.Власов, О. Панарін, Ю.Топольницька. — Київ : Вид-во «Літера ЛТД», 2020. Всесвітня історія: підруч. для 7 кл. закл. загал. серед. освіти /Н.Подоляк, І.Лукач, Т. Ладиченко . — Київ : Вид-во «Генеза», 2020. — 176 с., іл.,
Перегляд файлу

ЗАТВЕРДЖУЮ

_______________________________

_______________________________

_______________________________

Індивідуальний навчальний план

з історії України та всесвітньої історії

учня  7  класу ___________________________,

який здобуває освіту за сімейною (домашньою) формою навчання

Навчальні програми для 6-9 класів для закладів загальної середньої освіти, які затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України № 698 від 03 серпня 2022 року)

 (Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, 2011 рік)

Історія України : підруч. для 7 кл. закл. загал. серед. освіти / В.Власов,
О. Панарін, Ю.Топольницька. — Київ : Вид-во «Літера ЛТД», 2020. — 176 с., іл.

Всесвітня історія: підруч. для  7 кл. закл. загал. серед. освіти /Н.Подоляк,

І.Лукач, Т. Ладиченко . — Київ : Вид-во «Генеза», 2020. — 176 с., іл., карти

Історія України

Тема

Очікувані результати

 

І семестр

 

1

Виникнення та становлення Русі–України Вступ: історія України в Середні віки (IX—XVст.) Східні слов’яни у VI—IX ст. Русь-Україна та її князі ( до перш.половини ХІст)

 

Знати: – час виникнення Русі; повстання деревлян проти князя Ігоря, зовнішніх відносин князів  та напрямки походів руських князів

– території розселення літописних слов’янських племен на теренах сучасної України,. - дати впровадження християнства як державної релігії, розгрому печенігів біля Києва; ймовірні дати зведення Софійського собору, започаткування укладання «Руської правди»;

 Розуміти: – поняття «русь» як етнонім, самоназву військово-торгової групи норманів, яка осіла на Середньому Подніпров’ї; поняття «данина», «дружина», «князь», «печеніги», «полюддя», «Русь» («РусьУкраїна»), «хозари», «язичництво»; – основні версії походження та вживання назви «Русь» («Русь-Україна»); «берестяна грамота», «бояри», «вотчина», «графіті», «ікона», «книжкові мініатюри», «митрополія», «мозаїка», «собор», «шлюбна дипломатія», «фреска» – передумови утворення держави у слов’ян, які жили на теренах сучасної України; – роль міста Києва у виникненні Русі; – місце Русі-України серед європейських держав після прийняття християнства.

 Уміти: – розмістити в хронологічній послідовності відомості про виникнення Русі, правління руських князів середини  ІХ - перш.пол.ХІ ст.; – схарактеризувати спосіб життя (господарство, побут, організацію суспільства і влади, світосприйняття) слов’ян, які жили на теренах сучасної України, мешканців Русі-України та правове становище різних верств,  ; – визначити причини та наслідки впровадження християнства як державної релігії Русі-України; – розпізнавати і характеризувати пам’ятки культури Русі-України– укласти історичні портрети таких князів/княгині, як Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав, Володимир Великий, Ярослав Мудрий

Консультація

2

Русь-Україна наприкінці X – у першій половині XI ст

Русь-Україна за Володимира Великого та Ярослава Мудрого. Суспільний і політичний устрій та господарське життя Русі наприкінці X - у першій половині XI. Культура Русі­України

Тематичний контроль 

3

 Русь-Україна у другій половині XI – першій половині XIII ст.

Русь-Україна у 1054—1113 рр

Правління Володимира Мономаха та його сина Мстислава Великого.

Роздробленість Київської держави

Культура Русі­України в другій пол ХІ — першій пол. ХІІІ

 

Знати: – дати Вишгородського, Любецького з’їздів князів, періоди правління Володимира Мономаха та Мстислава Володимировича (Великого), дату першої писемної згадки назви «Україна» та версії її значення; – територіальні межі Київського, Переяславського, Чернігівського князівств у другій половині ХІ і половецьких земель. Розуміти: – передумови, причини, сутність поліцентричності Русі-України; – правління наступників Ярослава Володимировича (Мудрого) як процес усамостійнення адміністративно-територіальних утворень («земель»), де загосподарювали представники Мономаховичів, Ольговичів, Ростиславовичів та ін.; – існування відмінностей між елітарною (княжодружинною) культурою Русі, яка тяжіла до цілісності, та народною культурою, яка була просякнута племінними відмінностями.

 Уміти: – розташувати в хронологічній послідовності основні відомості про події Київського, Чернігівського, Переяславського князівств цього періоду та показати на карті зміни їх територіальних меж– схарактеризувати розвиток соціальних відносин, господарства та культури Русі-України цього періоду – розпізнавати та назвати пам’ятки культури Русі-України другої половини ХІ – першої половини ХІІІ ст.; – схарактеризувати діяльність та укласти історичні портрети таких князів, як Володимир Мономах, Мстислав Великий, Володимир Глібович, Ігор Святославович (новгород-сіверський).

Контрольна робота за І се местр

 

 

ІІ СЕМЕСТР

 

4.

Королівство Руське (Галицько-Волинська держава)

Галицьке та Волинське князівства у ХІІ ст.. Утворення Галицько­Волинської держави. Походи монголів на Русь. Кочові народи українських степів Х—ХIII ст. Крим у складі Візантійської імперії Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді) Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) у період піднесення і стабілізації (друга половина ХIII ст.) поступового занепаду (перша половина XIV ст.) Культура Галицько­Волинської держави у другій пол. ХІ—ХІІІ ст

Знати: – час утворення Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів»), монгольської навали на Русь-Україну, утвердження королівства Руського; дати битви обабіч річки Калка, коронування Данила Романовича; – умовні територіальні межі Галицького й Волинського князівства, королівства Руського та сусідніх держав, напрямки походів монголів на Русь-Україну. Розуміти: – поняття «баскак», «королівство», «хан», «ярлик»; – особливості підпорядкування окремих руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді); – особливості політичного устрою, господарського розвитку і культури русько-українського суспільства як визначальних умов збереження його самобутності під час монгольського завоювання. Уміти: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про Волинське і Галицьке князівства, їх об’єднання під владою Р. Мстиславовича; походи монголів на Русь-Україну, події у королівстві Руському, – встановити історичне значення коронування Данила Романовича, причини припинення існування королівства Руського; – розпізнавати та характеризувати пам’ятки культури Галицько-Волинського князівства , королівства Руського; – схарактеризувати діяльність Ярослава Осмомисла, Романа Мстиславовича, Лева І Даниловича, Юрія І Львовича

Консультація

5

Тематичний контроль  «Королівство Руське (Галицько-Волинська держава)».

6

Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство

Інкорпорація руських удільних кня-зівств до складу інших держав Кревська унія 1385 р. та українські території. Утворення Кримського ханства. Суспільний устрій та культура ханства. Держава Феодоро в Криму

Суспільне й церковне життя на українських землях у XІV—XV ст. Сільське господарство. Ремесла й торгівля. Міста і магдебурзьке право

Культура українських земель у другій половині ХІV — ХV с

Знати: – час входження руських земель до складу різних держав, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії; дати битви біля річки Сині Води, Кревської, Городельської уній, Луцького з’їзду князів; – території русько-українських земель у складі різних держав; – соціальний склад населення русько-українських земель. Розуміти: – поняття «еліта», «магдебурзьке право», «магнат», «персональна унія», «самоврядування», «султан», «унія», «шляхта»; – інкорпорацію (включення) руських земель до складу сусідніх держав як династичне успадкування та/або територіальні здобутки; – особливості: 1) державних устроїв Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Польського королівства; 2) становища руських земель у складі різних держав; – процес формування уявлень про окремішність русько-української спільноти; – специфіку станової держави та роль у ній шляхти; – вплив європейських країн на культуру населення русько-українських земель; – передумови утворення незалежного Кримського ханства і встановлення над ним протекторату Османської імперії.

Уміти: – розташувати в хронологічній послідовності  відомості отримані ; – показати на карті русько-українські землі у складі сусідніх держав; територію Кримського ханства; місця подій, що визначали процес інкорпорації князівств південно-західної Русі в XІV – XV ст. до складу сусідніх держав; – визначати впливи Кревської та Городельської уній на формуваоцесі вивчення курсу 7 класу особливості господарського і культурного розвитку, зокрема розвитку міст із магдебурзьким правом; організації влади та суспільних відносин в руських землях, що входили до складу  сусідніх держав; – схарактеризувати політичний устрій, господарство та культуру Кримського ханства, повсякденне життя його населення (знаті й простолюдинів, кочовиків і осілого люду); – розпізнавати та характеризувати пам’ятки культури русько-українського та кримськотатарського народів XІV – XV ст.; – укласти історичні портрети князів Ольгерда, Вітовта, Свидригайла, Костянтина Івановича Острозького, розповісти про наукову діяльність Юрія Котермака (Дрогобича).

Контрольна робота за рік

 

 

 

 

 

 

 

 

Всесвітня історія

Тема

Очікувані результати

 

І семестр

 

1

Повторення. Вступ. Що і як вивчається в курсі історії Середніх віків. Становлення середньовічної Європи.

Знати: – хронологічні межі та періодизацію Середньовіччя, час Великого переселення народів; – види джерел з історії Середньовіччя; – напрямки Великого переселення народів і розселення слов’ян, хронологічні межі існування Франкського королівства, час утворення Франкської та Візантійської імперій, виникнення ісламу; – територію «варварських королівств», імперії Карла Великого, напрямки завойовницьких походів арабів. Розуміти: – Середні віки (Середньовіччя) як період між історією Стародавнього світу та Новою історією; – Середні віки в Україні як княжу добу, періоди якої збігаються з відповідними періодами європейської історії, а саме: а) період становлення племінних князівств i союзів (V–IX ст.) – з добою раннього Середньовіччя (середина V ст. – кінець IХ ст.); б) період існування Русі (IX–XIII ст.) – з добою зрілого Середньовіччя (Х–ХІІІ ст.); в) період удільних князівств (XIII–XV/XVI ст.) – з добою пізнього Середньовіччя (XІV–XV ст.);– поняття «варварське королівство», «експансія», «іслам», «Коран», «халіфат». Уміти: – охарактеризувати первісні часи та історію Стародавнього світу; – перелічити цивілізаційні здобутки населення України стародавніх часів; – назвати хронологічні межі та періодизацію Середніх віків; – укласти синхронізовану хронологічну таблицю «Європа в добу Середньовіччя»;– розташувати в хронологічній послідовності відомості про Велике переселення народів, Франкську та Візантійську імперії, перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів); – показати на карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат; – схарактеризувати організацію влади у «варварських королівствах», Франкській та Візантійській імперіях, перших Арабських халіфатах; – визначити наслідки Великого переселення народів, розпаду імперії Карла Великого, виникнення ісламу й арабської експансії.

Консультація

 

 

2

Утворення «варварських королівств». Імперія Карла Великого. Візантійська імперія. Арабський світ. Культура Візантії. Арабо – мусульманська культура

Тематичний контроль 

3

Середньовічний світ Західної Європи. Людина в Середньовіччі. Середньовічне європейське суспільство. Організація християнської церкви в V- ХІ ст. Місто в Середньовіччі.

 

Знати: – основні стани середньовічного суспільства; – найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення християнства. Розуміти: – станове суспільство як суспільство з ієрархічно вибудуваною соціальною структурою, кожна з великих соціальних груп (станів) якого –відносно замкнена та умовно об’єднана своїми правовим і економічним становищем у суспільстві; – причини і наслідки внутрішньої і зовнішньої колонізації середньовічної Європи; – роль християнської церкви в Середньовіччі; – поняття «васалітет», «внутрішня колонізація», «Ганза», «гільдія», «єпархія», «зовнішня колонізація», «лихварство», «майстер», «міська комуна», «підмайстер», «суспільний стан», «учень», «феод», «феодалізм», «феодальна драбина», «церковна ієрархія», «цех». Уміти: – показати на карті найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення християнства; – описати повсякденне життя у феодальному замку, міському будинку (майстерня, крамниця), селянській господі; – схарактеризувати соціальне становище і роль кожного з основних станів середньовічного суспільства

 

 

Контрольна робота за І се местр

 

 

ІІ СЕМЕСТР

 

4

Європейське суспільство і держава  в Х– ХV ст. Скандинавія. Походи вікінгів і нормандські завоювання. Хрестові походи. Середньовічні держави. Реконкіста. Династична унія ІзабелЛь I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. Англія в ХІ – ХV ст. Німеччина. Священна Римська імперія. Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція).

Знати: – час походів вікінгів, нормандського завоювання Англії, «Хрестових походів», Реконкісти, Столітньої війни, «Війни троянд»; – дати утворення Священної Римської імперії, початку скликання англійського парламенту та Генеральних штатів у Франції, ухвалення «Великої хартії вольностей»; – території походів вікінгів, «Хрестових походів». Розуміти: – причини політичного роздроблення держав Західної Європи та мотиви «Хрестових походів»; – суспільне значення самопожертви Жанни д’Арк; – значення формулювання принципу недоторканності особи для становлення правової культури європейської цивілізації; – феодально-теократичний характер Священної Римської імперії; – поняття «вікінги», «Генеральні штати», «династична унія», «духовно-рицарські ордени», «парламент» («кортеси», «сейм»), «Реконкіста», «станово-представницька монархія», «теократія», «феодальна роздробленість», «Хрестові походи». Уміти: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про походи вікінгів, формування середньовічних держав (від роздробленості до станово-представницьких монархій або республік), «Хрестові походи» і держави хрестоносців; – показати на карті території Королівства Іспанія, Королівства Франція, Королівства Англія, Священної Римської імперії, італійських торговельних республік, напрямки походів вікінгів, «Хрестових походів», торговельні шляхи, якими користувались італійські міста-держави; – розкрити сутність та історичне значення діяльності Жанни д’Арк; – описати і порівняти формування становопредставницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи; – схарактеризувати організацію влади в торговельних містах-державах (Генуї, Венеції та ін.); напрямки внутрішньої й зовнішньої політики європейських правителів (Ізабелль I і Фернандо II, Луї ХІ, Генрі ІІ Плантагенета, інших); – визначити наслідки «Хрестових походів», Реконкісти, Столітньої війни, «Війни троянд».

Консультація

5

Матеріальний і духовний світ європейського середньовіччя

Християнська церква у ХІ – ХV ст.

 

Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. Архітектура і мистецтво Раннє Відродження і гуманізм.

 

Знати: – хронологічні межі Раннього Відродження, дату розколу християнської церкви, час винайдення книгодрукування; – основні наукові й технічні досягнення Середньовіччя; – університетські центри Середньовіччя, межі поширення впливу католицької та православної церков. Розуміти: – основні відмінності між католицизмом і православ’ям; – роль вчення Томи Аквінського у формуванні європейської правової системи; – значення книгодрукування для розвитку європейської культури; – історичне значення технічних досягнень Середньо-віччя; наукових праць (відкриттів і винаходів), художньої творчості Данте, Петрарки, Ботті-челлі та ін.; – поняття «Альбігойські війни», «вітраж», «готичний стиль», «гуманізм», «єретик», «інквізиція», «Раннє Відродження», «романський стиль», «університет». Уміти: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про розкол християнської церкви, поширення романського і готичного мистецьких стилів, книгодрукування, Раннє Відродже-ння; – показати на карті університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження; межі поширення впливу католицької і православної церков; – обґрунтовано оцінити вплив церкви на культуру й освіту; – визначити причини і наслідки виникнення університетів; поширення ідей гуманізму і культури Раннього Відродження; – розпізнати будівлі (храми) романського і готичного стилів. Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ– ХV ст. Середньовічні єресі й боротьба з ними. Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм.

Тематичне опитува- ння

6

Країни центральної та східної Європи у Х – ХV ст.

Держави Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст. Північно – Східна Русь. Утворення та зміцнення Московської держави. Утворення Османської імперії.

Середньовічний схід. Середньовічний  Китай та Японія.

Середньовічна Індія

 

Знати: – час гуситських війн, монгольської навали на Східну Європу, утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, дату Грюнвальдської битви, падіння Константинополя; – території Польщі, Угорщини, Чехії, Великого князівства Московського та Новгородської боярської республіки, Золотої Орди, напрямки походів монголів; – території середньовічних Індії, Японії та Китаю.  Розуміти: – наслідки панування монголів (Золотої Орди) для суспільств Східної Європи; – особливості підпорядкування Московського князівства Монгольській імперії (Золотій Орді); – роль чернечих лицарських орденів (Тевтонського, Лівонського та ордену Мечоносців) у християнізації Східної Європи; – значення Грюнвальдської битви для народів Східної Європи; – поняття «боярська республіка», «гусити», «гуситські війни»; – значення культурних досягнень середньовічних Китаю та Індії для формування європейського культурного простору; – поняття «індуїзм», «каста», «Піднебесна імперія» Уміти: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, падіння Візантійської і становлення Османської імперії, гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи; – показати на карті території Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн, напрямки завойовницьких походів турків-османів; – схарактеризувати внутрішню та зовнішню політику правителів держав Східної Європи; діяльність Яна Гуса; – обґрунтувати думку про взаємодію та зіткнення на теренах Центрально-Східної Європи візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій; – показати на карті території середньовічних Індії, Китаю та Японії; – розповісти про пам’ятки культури Індії, Китаю та Японії епохи Середньовіччя.

Контрольна робота за рік

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку