Індивідуальний навчальний план з курсу «Пізнаємо природу» для 5 класу за сімейною (домашньою) формою навчання

Про матеріал
План складено на основі модельної навчальної програми «Пізнаємо природу» 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т.В.)
Перегляд файлу

Затверджую

 Директор _________

 ______________ П.І.Б

 

 

Індивідуальний навчальний план

з «Пізнаємо природу»

Учня 5 класу _____________________П.І.Б.,

Який/яка здобуває освіту за сімейною (домашньою) формою навчання

 

План складено на основі модельної навчальної програми  «Пізнаємо природу» 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т.В.)

Теми навчальних занять

Дата/час проведення консультацій,

видів контролю

ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ

Для чого та як досліджують природу

Цінність природи і знань про неї.

Природа: складники і методи дослідження. Шлях наукового пізнання природи.

Дослідники природи: видатні постаті, відкриття, винаходи.

Що повинен знати і вміти природодослідник

Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи.

Джерела знань про природу. Інструменти природодослідника.

Вибір методу дослідження природи, визначення його етапів.

Узагальнення. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа.

Практичні завдання.

Ознайомлення з приладами та обладнанням для дослідження природи.

Ознайомлення з джерелами інформації природничого змісту.

Планування і проведення спостереження об’єкта природи (за вибором вчителя).

Планування і проведення експерименту (за вибором вчителя).

Складання каталогу/колекції природних об’єктів під час екскурсії.

Екскурсії (реальні/віртуальні) до хімічної чи біологічної лабораторії, музею науки, природничого музею;

Екскурсія в природу (на пришкільну ділянку, в парк тощо)

 

 

 

Тема 2. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА

Які властивості мають тіла і речовини та як це пов’язано з їхньою будовою

Тіла природні й рукотворні, живої і неживої природи. Фізичні характеристики тіла, їх вимірювання.

Дослідження фізичних властивостей речовин. Уявлення про будову речовини. Твердий, рідкий і газуватий стан речовин. Дифузія у природі, побуті, техніці.

Чисті речовини і суміші. Розділення й використання сумішей.

Безпечне поводження з речовинами Поширення речовин у природі та використання їх людиною.

Які зміни відбуваються з тілами й речовинами

Різноманітність явищ: механічні, теплові, світлові, звукові.

Механічні явища. Рух. Види руху у природі й техніці.

Шлях, час, швидкість руху. Залежність руху від різних чинників.

Поняття сили та енергії. Сила тертя і рух тіл. Ознайомлення з простими механізмами.

Теплові явища.

Звукові явища. Звук, голос, слух.

Світлові явища. Світло і зір. Способи орієнтування на місцевості за Сонцем.

Вивчені явища у природі і житті людини.

Узагальнення. Для дослідження тіл, речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування.

Практичні завдання.

Моделювання агрегатних станів речовини. Дослідження умов зміни агрегатних станів.

Вимірювання маси, об’єму і розмірів тіл. Вимірювання відстані, часу, швидкості руху тіла.

Дослідження фізичних властивостей речовин.

Дослідження впливу сили на форму тіла.

Методи розділення сумішей: просіювання, відстоювання, фільтрування.

Розділення сумішей випарюванням.

Особливості руху тіл у воді і повітрі (на прикладі предметів різної форми,

виготовлених з різних матеріалів).

Спостереження різних видів рухів у природі і найближчому оточенні.

Дослідження звукових явищ.

Моделювання способів зменшення/збільшення гучності звуку.

Дослідження теплових явищ.

Спостереження дифузії у рідинах і газах.

Спостереження руху тіл, дії сил.

Способи зменшення і збільшення тертя.

Дослідження властивостей світла і звуку.

Створення конструкцій на основі простих механізмів.

Навчальний проєкт (орієнтована тематика)

Як зберегти тепло/холод?

Один день без світла.

Саморобні музичні інструменти.

Наші можливості у забезпеченні шумоізоляції

 

Консультація з розділів: «ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ», «ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА»

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділів: «ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА ». Контрольна робота.

 

Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ

Яку будову має планета Земля

Будова земної кулі і методи її вивчення. Уявлення про силу тяжіння.                                                                                                      Зовнішні оболонки Землі: гідросфера, літосфера, атмосфера.                          Гідросфера, її склад і зміни. Стани і розподіл води на Землі. Про водні об’єкти нашої планети, України і своєї місцевості.           Атмосфера, її склад і зміни. Властивості повітря. Горіння – хімічне явище.                                                                                                                Погода і спостереження за нею.                                                                  Літосфера. Земна поверхня: склад, будова, зміни. Гірські породи, їх вік і різноманітність. Форми і чинники формування рельєфу. Способи зображення земної поверхні.                                               Орієнтування на місцевості.                                                                         Материки на глобусі і карті.                                                                           Безпечні і небезпечні природні явища в гідросфері, атмосфері, літосфері. Небезпечні природні явища на території України. Поведінка людини в умовах природних загроз.

Як рухається наша планета та відомості про Сонце й Місяць           Розвиток уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць. Місце Землі у Сонячній системі. Рухи Землі та їхні наслідки. Народний календар.                                                                                                                           Сонце і Місяць: характеристики, дослідження, вплив на Землю. Сонце і здоров’я людини. Проведення спостережень за Сонцем і Місяцем.                                                                                                   Узагальнення. Земля – планета, що змінюється. Значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у Всесвіті.                                                             Практичні завдання.                                                                              Ознайомлення з гірськими породами, корисних копалин за колекціями (реальними/електронними).                                                              Моделювання рухів повітря.                                                                                           Дослідження зміни температури повітря упродовж доби.             Прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння зпрогнозом в інтернет-джерелах, повідомленнях ЗМІ. Орієнтування на місцевості (з допомогою карт, Сонця, місцевих ознак тощо).

Знаходження на карті і глобусі екватора, полюсів, півкуль, материків, океанів.                                                                                   Дослідження природи своєї місцевості: водойми, погода. Спостереження за небом неозброєним оком і з допомогою приладів.                                                                                                   Моделювання рухів Землі, Сонця, Місяця.                                         Моделювання поведінки в ситуаціях виникнення пожежі, природних загроз (під час сильного вітру, повені, грози).           Спостереження за рухом Сонця, зміною фаз Місяця.                            Навчальний проєкт (орієнтовна тематика)                                                Прогноз погоди за народними прикметами                                                                     Якщо зникне Сонце, то…                                                                                     Екскурсії (реальні/віртуальні) до обсерваторії, планетарію; ознайомлення з природою своєї місцевості

 Тема 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ

Хто належить до організмів та як їх вивчають

Тіла живої природи, їхні властивості.

Поняття клітини. Багатоклітинні організми: тварини, рослини, гриби. Як людина здобуває знання про організми.

Що необхідно організмам для життя, як вони це отримують і використовують

Поживні речовини, вода, повітря, світло, тепло в житті організмів.

Процеси життєдіяльності тварин і рослин: живлення, дихання, виділення. Речовини, явища та органи, в яких відбуваються ці процеси.

Опора і рух у тварин і рослин.

Зв’язки між органами в організмі тварини, рослини.

Життя грибів. Їстівні й отруйні гриби.

Як організми взаємодіють із середовищем існування

Середовище існування організмів – джерело життєво необхідних ресурсів. Чинники середовища: нерівномірність поширення на планеті і вплив на організми.

Основні середовища життя: наземно-повітряне, водне, ґрунтове. Пристосування організмів до умов існування в різних куточках планети.

Рослини, тварини і гриби рідного краю. Українські народні традиції шанобливого ставлення до живої природи.

Узагальнення. Організм – цілісна система, яка взаємодіє з середовищем існування. Умови існування на Землі і пристосування до них організмів як причина різноманіття живих істот.

Практичні завдання.

Дослідження будови і способу переміщення тварини (за вибором вчителя/учнів).

Дослідження будови рослини (за вибором вчителя/учнів).

Визначення назв найбільш поширених у своїй місцевості рослин/тварин (за допомогою визначників, атласів тощо).

Ознайомлення з небезпечними тваринами, отруйними рослинами і грибами своєї місцевості.

Правила поведінки і перша допомога при контакті з отруйними рослинами, укусах отруйних тварин.

Виявлення рис пристосованості

рослин/тварин до умов існування.

Спостереження рухів рослин.

Екскурсії (реальні/віртуальні) до краєзнавчих і природничих музеїв.

Навчальний проєкт

Форми, барви і звуки в живій природі

Живий світ в околицях моєї школи

Природа і мистецтво

 

Консультація з розділу: «Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ Тема 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ».

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділу: «Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ Тема 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ ».

 

Тема 5. ПІЗНАЄМО ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ У ЙОГО СЕРЕДОВИЩІ  ІСНУВАННЯ

З чого складається організм людини та від чого залежить його життєдіяльність

Організм людини як тіло живої природи. Клітина – найменша частинка організму людини. Частини тіла, органи та їхні функції.

Їжа і харчування. Повітря і дихання. Захист органів дихання від небезпечних впливів довкілля. Турбота про чисте повітря.

Серце і кровообіг. Тренування серця. Опірність організму хворобам.

Функції шкіри. Гігієна шкіри та одягу. Опора тіла і рух. Скелет, м’язи, постава. Розвиток і зміцнення опорно-рухової системи.

Навколишнє середовище – джерело життєво важливих для людини ресурсів. Пристосування людини до навколишнього середовища (речовини, матеріали, вироби, технології для комфортного життя людини).

Що таке здоров’я, як його зберігати і зміцнювати

Здоров’я. Здоровий спосіб життя. Вода як чинник здоров’я. Питна вода. Безпечна поведінка на водоймах. Особиста і побутова гігієна. Корисні і шкідливі звички. Наслідки забруднення довкілля для здоров’я.

Узагальнення. Організм людини - цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування.

Практичні завдання.

Ознайомлення з внутрішньою будовою організму людини (за плакатами, предметними моделями, віртуальними колекціями).

Моделювання зв’язків між органами травлення/дихання.

Аналіз свого звичного раціону.

Складання власного меню на день.

Вибір матеріалу для виготовлення засобів захисту органів дихання. Самоспостереження: знаходження великих кісток скелету і м’язів.

Дослідження за етикетками речовин і матеріалів у складі виробів щоденного користування (наприклад, одягу, посуду).

Екскурсія (реальна, віртуальна) до анатомічного музею

Навчальний проєкт (орієнтовна тематика)

Здоровим бути просто.

Яку воду ми п’ємо.

Наскільки потрібним є все, що ми купуємо.

Здорові діти – здорова родина

 

Консультація з розділу: «Тема5 ПІЗНАЄМО ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ У ЙОГО СЕРЕДОВИЩІ  ІСНУВАННЯ.».

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділу: «Тема5. ПІЗНАЄМО ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ У ЙОГО СЕРЕДОВИЩІ  ІСНУВАННЯ»

 

Тема 6. ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ

Що людина створила за природними зразками

Ставлення людини до природи. Природні й рукотворні об’єкти – компоненти життєвого середовища людини. Використання природничо-наукових знань у повсякденному житті, мистецтві, створенні нових матеріалів, техніки, технологій. Винаходи і вироби, що підказала природа.

Як діяти задля збереження довкілля

Людина – частинка природи.

Вплив діяльності людини на довкілля. Поняття екології, екологічних проблем. Еко-звички.

Узагальнення. Природні об’єкти як моделі для техніки і технологій. Взаємодія з природою задля її збереження.

Практичні завдання.

Дослідження властивостей матеріалів, які використовує людина, визначення їх безпеки/небезпеки для довкілля.

Ознайомлення з об’єктами, які людина створила за природними зразками.

Розроблення пам’ятки «Відповідальний споживач».

Складання каталогу місцевих видів, які знаходяться під загрозою зникнення

Навчальний проєкт (орієнтована тематика)

Життя у стилі еко.

На що хворіють «легені планети».

Природа і людина – друзі чи вороги?

Наші сусіди в біосфері: правила співіснування.

Друге життя відпрацьованих речей

 

Консультація з розділу: «Тема 6. ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ»

 

Оцінювання навчальних досягнень вивченого матеріалу розділу: «Тема 6. ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ»

 

 

 

      Ознайомлена, згодна __________________

      Дата __________________

docx
Додано
25 березня
Переглядів
631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку