Інтегрований урок математики та природознавства у 5 класі " Подорож з математикою "

Про матеріал
Узагальнення знаннь про світ живої природи. Виховування бережного ставлення до природи. Розширяти та закріпляти знання учнів про особливості пристосування тварин до життя в різних природних умовах, їх ціннісне значення в природі, для людей; виховувати інтерес до математики та природознавства, виховувати дбайливе ставлення до природи в цілому.
Перегляд файлу

Інтегрований урок  математики та природознавства у 5 класі

Підготували  вчителі Одеської  ЗОШ № 85  Лозинська І.В та Семенісова Н.О. Тема уроку:      Подорож з математикою

Мета : повторити навчальний матеріал , вивчений у 5 класі з математики та природознавству;  розширити та закріпити знання учнів про особливості пристосування тварин до життя в різних природних умовах, їх ціннісне значення в природі, для людей; виховувати інтерес до математики та природознавства, виховувати  дбайливе ставлення  до природи в цілому, розвивати кмітливість, увагу, спостережливість, логічне мислення, уміння швидко ораєнтуватися в ситуації; виховувати культуру поведінки, товариськість.

 

Увага! Три казкові космічні кораблі встановлено на космодромі знань: «Астероїд»,  «Метеорит», «Комета». Вас супроводжуют космоінженери: вчитель математики-Лозинська  І.В. та вчитель географії -  Семенісова Н.О. Отже, бажаємо продуктивної праці під час польоту.

Вчитель географії: Сьогодні ви стартуєте із Землі. Будете подорожувати і проводити наукові дослідження в межах Сонячної системи.

Вчитель математики: А тепер перевіримо вашу готовність до польоту. (Актуалізація опорних знань та навичок. Систематизація знань. Члени екіпажів відповідають усно і почергово).

Космічні кораблі досягають I  станції  «Так  чи ні»  

(кожен учень отримує картку у вигляді серця , у якого один бік червоний , а другий -   синій. Гра полягає в тому, що учні які погодяться з твердженням показують червоне серце, а якщо ні – синє)

1.Чи правда , що натуральний ряд чисел не має кінця?   (ТАК)

2. Чи правда , що натуральне число можна ділити на нуль?  ( НІ)

3. Чи правда , що ми живемо на планеті Місяць ?    ( Ні)

4.Чи правда , що атмосфера- газова оболонка  Землі. ( так)

5. Чи правда, що відсоток – це десята частина числа?  ( ні )

6.Чи правда , що квадрат 3 дорівнює 9?  (так)

7.Чи правда, що сукупність всіх водойомів це - гідросфера?  (так)

8.Чи правда, що головне джерело енергії на Землі електростанції?  (ні)

9. Чи правда, що дріб у якого чисельник менше за знаменник називається правильним? (так)

10.Чи правда, що середовище життя – це все те, що оточує організм і впливає на нього.

 ( так)

 I I- станція «Хто швидше?» Розвязати задачу.( розвязок на аркуші від кожної команди)

Тривалість життя кедра становить 2500 років, липи – 800 років, сосни – 450 років, дуба – 1500 років, верби – 100 років, глоду – 300 років, смереки – 900 років, акації – 150 років. Запишіть роки тривалості життя дерев у порядку зростання. Яке дерево довговічніше – дуб чи смерека – і на скільки років?

Розв’язання. 1) 100, 150, 300, 450, 800, 900, 1500, 2500.

                         2) Довше живе дуб: 1500-900=600  років

I I I – станція  «Цікавинки»

Цікаво,що колібрі ніколи не сідають на землю. Удень вони літають,  а на ніч підвищуються, як кажани, вниз головою. Колібрі вміють літати назад спиною.

1.Пелікан робить 70 змахів крилами, а колібрі – 420. В скільки разів пелікан робить змахів менше ніж колібрі?       ( 420:70=6 )

Цікаво,що своє єдине яйце пінгвін висиджує стоячи. Самка імператорського пінгвіна, знісши яйце, передає його самцю, а сама поспішає в море, на відгодівлю. За три місяці вона повертається , а охлялий самець квапиться до води.

2.Пінгвін може нирнути на глибину 266 м, а великий норець лише на 700 см . У скільки разів глибше ниряє пінгвін?  (266:7=38 м)

3. Площа заповідних територій України становить 0,22% від усієї території. Скільки га становлять  заповідники? Площа України 60  400 000 га.

60  400 000 · 0,0022 =132880 га

4.Глибина Чорного моря 2000 м, а на глибині 180 м воно мертве. Визначити відсоток глибини води, на якій Чорне море мертве. 

                                                         180:2000 =0,09 =9%                               

I V – станція  «Національне дерево України»    

Номінація   «Меморіальне дерево України»         

800- річна липа Богдана Хмельницького,Львівська область, Золочівський район . За легендою,під нею гетьман відпочивав під час військового походу.

  Номінація «Історичне дерево України» 

  700- річний Запорізький дуб - один із символів козацької слави.

Номінація «Естетично цінне дерево України» 

 900 – річний дуб Грюневальда м. Київ – найстаріше дерево столиці.

Задача. Під час весняної толоки було висаджено 1728 дерев, причому на першій ділянці висадили на 272 дерева більше ніж на другій, а на третій – на 266 дерева менше, ніж на другій. Скільки дерев посадили на кожній ділянці?

Розвязання. Нехай на I I ділянці висадили х дерев , тоді на I - ( х+272), на I I I

(х – 266) . Складаємо рівняння :  х+ х+272+ х – 266 = 1728  ,   х= 574

Отже, на I I ділянці висадили 574 дерев, на I - 574+272 =846, на  I I I  574 – 266=308.

Відповідь: 846 д., 574 д., 308 д.

Підведення підсумків.

  1. Що  нового ви дізнались на цьому уроці?
  2. Що сподобалось  під час уроку?

     3. Як ви оцінюєте свою роботу у команді?

     4. Що заважало роботі?

     5. На що треба звернути увагу ?

     6. Що головним було на уроці?  Цікавим?  Чому ви навчилися на цьому уроці?

 

 

 

 

«Хто швидше?»

1.Тривалість життя кедра становить 2500 років, липи – 800 років, сосни – 450 років, дуба – 1500 років, верби – 100 років. Глоду – 300 років, смереки – 900 років, акації – 150 років. Запишіть роки тривалості життя дерев у порядку зростання. Яке дерево довговічніше – дуб чи смерека – і на скільки років?

«Цікавинки»

1.Пелікан робить 70 змахів крилами, а колібрі – 420. В скільки разів пелікан робить змахів менше ніж колібрі?      

2.Пінгвін може нирнути на глибину 266 м, а великий норець лише на 700 см . У скільки разів глибше ниряє пінгвін? 

3. Площа заповідних територій України становить 0,22% від усієї території.  Скільки га становлять  заповідники? Площа України 60  400 000 га.

4.Глибина Чорного моря 2000 м, а на глибині 180 м воно мертве. Визначити відсоток глибини води, на якій Чорне море мертве. 

 

«Національне дерево України»    

Під час весняної толоки було висаджено 1728 дерев, причому на першій ділянці висадили на 272 дерева більше ніж на другій, а на третій – на 266 дерева менше, ніж на другій. Скільки дерев посадили на кожній ділянці?

Підведення підсумків.

  1. Що  нового ви дізнались на цьому уроці?
  2. Що сподобалось  під час уроку?

     3. Як ви оцінюєте свою роботу у команді?

     4. Що заважало роботі?

     5. На що треба звернути увагу ?

     6. Що головним було на уроці?  Цікавим?  Чому ви навчилися на цьому уроці?

docx
Додано
6 травня
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку