Індивідуальний навчальний план з української літератури НУШ 5 клас ООП

Про матеріал

Індивідуальний навчальний план з української літератури 5 клас НУШ, для дітей з особливими освітніми потребами, затримка психічного розвитку.

Перегляд файлу

Індивідуальний навчальний план

з української літератури

учня 5 – го класу ______________________

РОЗДІЛ І. «Мистецький спадок нащадкам»

Тема 1. Невичерпні джерела мудрості – 6 год.

(Художня література як мистецтво слова. Початок словесного мистецтва. Фольклор. Міфи, легенди, перекази. Загадки, приказки, прислів’я)

№ з/п

К-сть годин

Дата

Тема

Очікувані результати

 

Види навчальної діяльності

1

1

 

Види мистецтва. Художня література як мистецтво слова. Образне слово – першоелемент літератури.

ТЛ: образне слово

Учень розуміє значення і роль художнього слова в житті людини, називає види мистецтва. Співвідносить зміст сприйнятого тексту з культурним контекстом; визначає основну і другорядну інформацію.

Різні види читання (вголос, «ланцюжком» або ін.), формулювання запитань до тексту, відповіді на запитання до тексту, коментування та інтерпретація тексту, самостійне збирання інформації, розповідь про улюблений твір, Виразне читання (зокрема й напам’ять) прислів’їв, приказок, загадок. Словесне/графічне малювання відгадок до загадок.

Гра «Віднови прислів’я», «Хмара слів»

2

1

 

Початок словесного мистецтва.

 Міфи та легенди. Чарівні істоти українського міфу. Легенди міфологічні, біблійні, героїчні. Герої легенд. Первісні уявлення людини про світ, добро і зло та їхня роль у житті людини в міфі «Берегиня».

 ТЛ: фольклор, міф, легенда

 

Учень читає міфи, легенди, народні перекази у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє міфи та легенди за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями; переказує зміст міфів та легенд, визначаючи тему; переказує зміст твору відповідно до завдання, визначає тему переказу; характеризує персонажів, ураховуючи їх емоційний стан, поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну) у межах одного або кількох текстів; унаочнює зміст, використовуючи різні засоби для відтворення змісту

3

1

 

Добро і зло, їхня роль у житті в легендах «Як виникли Карпати» , «Неопалима купина». Реальні та фантастичні елементи людської поведінки.

графічну) у межах одного або кількох текстів; унаочнює зміст, використовуючи різні засоби для відтворення змісту

 

4

1

 

Народні перекази про звичаї та традиції запорозьких козаків, про лицарство та відвагу захисників рідного краю.

Зміст та жанрові особливості народних переказів «Прийом у запорожців», «Про запорожців», «Як Сірко переміг татар».

ТЛ: народний переказ

5

1

 

Малі фольклорні форми. Загадки. Тематичні групи загадок (загадки про людей, про природу, про рослини, про тварин). Зміст і форма загадок. Віршовані загадки.

Прислів’я та приказки. Тематичні групи прислів’їв та приказок (про стосунки людей, про природу).

Точність, дотепність та повчальний характер прислів’їв та приказок. Жанрові особливості. Засоби художньої виразності в загадках, прислів’ях, приказках.

 ТЛ: загадка, прислів’я та приказки, метафора

Учень знає види загадок, уміє тлумачити їхній зміст. Фіксує потрібні елементи тексту за допомогою окремих графічних позначок.

6

1

 

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей

КР № 1 ( тестові завдання) Невичерпні джерела мудрості

Тема 2. Велике диво казки –6 год.

Народні казки – 3 год.

7

1

 

Народна казка, її яскравий національний колорит. Наскрізний гуманізм казок. Тематика народних казок. Побудова казки. Дійові особи в казках. Казки про тварин. Алегоричний зміст казок про звірів «Вовк і чапля», «Лисиця та рак».

Учень читає народні казки (про тварин, побутові, фантастичні) у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє фольклорні й авторські твори, наводить приклади; знає назви, сюжети кількох фольклорних творів, знаходить у казках відому і нову інформацію; визначає спільні та різні елементи змісту і форми казок; формулює тему та основну думку казки; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; характеризує поведінку та вчинки персонажів, їх поведінку та вчинки з допомогою вчителя; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки; висловлює

своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації; зображеними в казках, і власним життєвим досвідом; унаочнює зміст, використовуючи різні засоби для відтворення змісту.

Різні види читання (вголос, «ланцюжком», в особах, виразне або ін.), усний переказ змісту казки (або уривку) з акцентуванням на окремих деталях, формулювання запитань до тексту, відповіді на запитання до тексту, унаочнення змісту почутого та/або прочитаного художнього тексту виокремлення головної і другорядної інформації в тексті, формулювання теми та основної думки тексту, висловлювання в усній формі власних почуттів і ставлень до казкових персонажів і подій.

8

1

 

Побутові та фантастичні казки. Народні уявлення про добро і зло в казках.

Засоби художньої виразності в казці. Виразне читання казки. Мудрість і порядність простої людини в народній казці «Мудра дівчина».

Пошуки правди в народній казці «Про правду і кривду»

 

9

1

 

Символіка казки «Яйце-райце», відображення у ній світогляду, звичаїв та обрядів, морально-етичних принципів українців.

 ТЛ: народна казка, дійова особа, алегорія

 

 

Літературні казки  (5 годин)

10

1

 

Літературна казка. Жанрові ознаки літературної казки. Зв’язок літературної казки з фольклорною. Засоби художньої виразності в літературній казці. Мова автора та мова персонажів.

Іван Франко (1856-1916). «Фарбований Лис» Замальовка життєпису письменника, його казкарська творчість. Головні та другорядні персонажі в казці «Фарбований Лис». Викриття хитрості й пихатості Микити Роль діалогів у розкритті характеру головного героя. Морально-етична проблематика твору.

ТЛ: літературна казка

Учень читає літературні (віршовані, казки-п’єси) казки. Знаходить у казках відому й нову інформацію. Відтворює основні думки і висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст твору. Використовує заголовок для оптимізації роботи з текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; формулює тему та основну думку казки; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення. Етично висловлює власне ставлення до почутого; передає з використанням окремих способів і засобів візуалізації враження від почутого повідомлення; проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки.

Різні види читання (вголос, «ланцюжком», в особах,), усний переказ змісту казки (або уривку). Формулювання запитань до тексту, відповіді на запитання до тексту, унаочнення змісту почутого  або прочитаного художнього тексту, формулювання теми та основної думки тексту, висловлювання в усній або письмовій формі власних почуттів і ставлень до казкових персонажів і подій.

11

1

 

Василь Королів-Старий (1879- 1941) «Мавка-Вербинка». Замальовка життєпису письменника. Образи фантастичних істот у казці «Мавка-Вербинка». Дійові особи та побудова казки. Елементи сюжету.

«Мавка-Вербинка». Добро і зло; світлий, життєствердний погляд на світ та гуманізм твору

12

1

 

Віршована казка. Василь Симоненко (1935-1963). «Цар Плаксій та Лоскотон» Цікава сторінка з життя письменника. Оптимістична й песимістична життєві позиції дійових осіб твору.

Фантастичне й реальне в казці. Казкова історія і сучасне життя.

ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм); головні та другорядні персонажі

13

1

 

Казка-п’єса як різновид драматичного твору. Олександр Олесь (Кандиба) (1878- 1944). «Микита Кожум’яка»

14

1

 

«Микита Кожум’яка» ― драматичний твір на тему народної казки. Зміст та художні особливості казки. Дійові особи. Протистояння добра і зла в драматичному творі

ТЛ: драматичний твір, гіпербола

15

1

 

КР № 2 (тестування). Велике диво казки

 

1

 

docx
Додано
28 жовтня
Переглядів
499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку