“Зошит успіху”
З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ Вивчення творчості Т.Г.Шевченка в 9 класі
Додатковий зошит із літератури для учнів 9 класу по творчості Т.Шевченка дає можливість глибше познайомитись із поезією Кобзаря, сприяє налаштуванню на цікаву взаємодію вчителя та учнів, містить індивідуальні завдання, дає можливість врахувати особистісну унікальність дитини, змушує замислитися над роллю художніх засобів. Завдання сприятимуть створенню мотивації до пізнавальної діяльності, розвиватимуть творчі та комунікативні здібності. Призначено для використання як на уроках, так і в позаурочний час.
Передмова
Як мистецтво слова література є носієм потужного заряду духовної енергії, здатна передавати загальнолюдські цінності, культивувати їх у людській душі. Спілкування є мистецьким явищем як особливою естетичною реальністю розпочинається діалогом з автором, героями твору,з аналізу історико-культурного контексту, своїх думок і вражень, що виникли під час читання. Налаштування учнів на цікаву та змістовну взаємодію із творами Т.Шевченка мають запропоновані завдання у додатковому зошиті успіху для учнів 9 класу. Вони допоможуть школярам зрозуміти мотиви написання творів, почути міркування Кобзаря про окремі суспільні події, спонукатимуть замислитись, яку важливу роль відіграють художні засоби у розкритті ідейного змісту поезії. Зошит містить ілюстративні матеріали, схеми, таблиці, плани до характеристики персонажів, завдання для розвитку комунікативних та творчих здібностей учнів, які цілком відповідають особливостям вікової психології, відомості з теорії літератури. При підборі матеріалів до уроку враховану особистісну унікальність кожної дитини(домінанту сприйняття, провідний тип інтелекту, особливості мислення тощо), а також запропоновано завдання за вибором(вікторини, конкурси, що цікавлять школярів, допоможуть творчо осмислити мистецькі явища. Не варто прагнути, щоб школярі виконали всі завдання, адже принципово важливим у методичних підходах до вивчення літератури є надання можливостей вибору того ракурсу осмислення твору, що є значущим саме для цього учня. Спосіб подання матеріалу сприяє створенню високої мотивації до пізнавальної діяльності, розвитку самостійного і критичного мислення, бажання вчитися. Даний зошит призначений як для використання на уроках, так і при підготовці домашніх завдань. Стане в пригоді учням і вчителям-словесникам.
Дата………………………………………………………………………………………………………………………
Т. ШЕВЧЕНКО «І МЕРТВИМ, І ЖИВИМ, І
НЕНАРОДЖЕНИМ…». КРИТИЧНИЙ ПОГЛЯД
НАЦІОНАЛЬНОЇ ІСТОРІЇ ЗАДЛЯ ПЕРСПЕКТИВИ ЇЇ
КРАЩОГО МАЙБУТНЬОГО
Нема на світі України,
Немає другого Дніпра…
Т. Шевченко
1. Робочий аркуш «І МЕРТВИМ, І ЖИВИМ, І
НЕНАРОДЖЕНИМ…»
https://www.canva.com/design/DAFevpwxjcY/y2WHD2RhRPi6QO4cv3DgBA/edit
2. Співстав поняття, які відповідають одне одному і стосуються вірша «І мертвим, і живим, і ненарожденним…». Натисни на саму картинку, щоб збільшити її
https://learningapps.org/display?v=p97ggawwt23
3. Значення епіграфу до твору
Епіграфом до твору стали слова з Біблії: «Коли хто говорить: люблю
Бога, а брата свого ненавидить — лжа оце». Шевченко таким епіграфом
натякає на панів, які експлуатують кріпаків і водночас говорять, що люблять
народ. Цим самим поет порушує проблему лицемірства, фальшивого
патріотизму, що ведуть згодом до зради, утрати своєї національної
свідомості.
4. Знайди слова, які пов'язані з віршем https://learningapps.org/create?new=38#preview
5. Спростуйте або підтвердіть твердження: https://learningapps.org/display?v=psrzn7qrk23
6.”Розфарбуй Україну “ https://jamboard.google.com/d/1vicqyr9t3Zt4o9lFnZ8BsTmqDiS-8x6u7qX6KQf4Ibc/viewer?f=0
7.https://www.mentimeter.com/app/presentation/al5nzoymkn23ghy1n972jvtxcceew6a8/dhsg3hak45xi/edit
Кластер-хмара слів
Створення кластеру, який ґрунтується на асоціаціях учнів та
життєвому досвіді. У центрі схеми слово – інтелігенція. Учні називають,
слова та поняття, які, на їхню думку, підтверджують значення цього слова.
8. Виконати інтерактивну вправу. (тестування)