Індивідуальний план
за сімейною формою навчання
учнів 2 класу
Предмет вивчення: українська мова, читання, математика, я досліджую світ, дизайн і технології, мистецтво:образотворче, фізична культура.
Рекомендовані підручники:
«Українська мова та читання. Частина 1та 2», К. І. Пономарьова
«Математика» Листопад Н.П.
«Я досліджую світ» Бібік Н., Бондарчук Г.(частина 1)
«Дизайн і технології» альбом-посібник
«Маленький трудівничок», Роговська Л.І
«Образотворче мистецтво», О.В.Калініченко, В.В.Садова
«Орієнтовані уроки з фізичної культури в початковій школі з інтерактивними методами навчання» (Москаленко Н.В., Лаврова Л.В. Савченко В.А., Гут Л.М.)
ПРОГРАМА. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом
О. Савченко 1-2 клас, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України
12.08.2022 року №743
Усі навчальні програми розміщено у відповідній рубриці офіційної веб-
сторінки Міністерства освіти і науки України (https://mon.gov.ua/ua).
Рекомендований інтернет ресурс: «Всеукраїнська школа онлайн» (далі - ВШО)
ВШО – це онлайн-ресурс для змішаного та дистанційного навчання учнів
з освітніми матеріалами для учнів , що пройшли експертизу та відповідають державним освітнім стандартам.
Наразі на платформі розміщено освітні матеріали для учнів 1-4 класів,
кожен урок складається з відеолекції тривалістю від 5 до 15 хвилин, конспекту
уроку, тестових завдань, додаткових матеріалів. В межах курсу передбачено
тематичне оцінювання і підсумкове оцінювання курсу. Всі матеріали
відповідають державним програмам.
Українська мова
Теми навчальних занять |
Очікувані результати |
Дата проведення видів контролю, консультацій |
Сприймання усної інформації
Аналіз та інтерпретація (розкриття змісту) почутого |
з увагою сприймає усні репліки співрозмовника, перепитує, доречно реагує на них [2 МОВ 1.1]; виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань [2 МОВ 1.1]; сприймає монологічне висловлення й використовує усну інформацію з конкретною метою [2 МОВ 1.1]; відповідає на запитання за змістом прослуханого і ставить запитання до усного повідомлення [2 МОВ 1.4]; відтворює основний зміст усного повідомлення [2 МОВ 1.2]; вибирає інформацію з почутого і пояснює, чому вона зацікавила, обговорює її з іншими особами [2 МОВ 1.3], [2 МОВ 1.4]; |
За потреби консультації
|
Оцінювання усної інформації.
|
висловлює своє ставлення до почутого: до подій, персонажів тексту [2 МОВ 1.5], [2 МОВ 1.6]; розповідає про власні почуття, які викликав прослуханий текст; [2 МОВ 1.8] пояснює, чому щось подобається, а щось ні [2 МОВ 1.4], [2 МОВ 1.5]; |
|
Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення, етикетними нормами культури спілкування.
Створення усних монологічних висловлень |
. бере участь у розігруванні діалогів за змістом малих фольклорних форм, казок, віршів, використовує доречно силу голосу, темп мовлення, міміку, жести, рухи [2 МОВ 1.7]; вступає в діалог, підтримує й ініціює діалог на добре відому тему та на теми, які викликають зацікавлення [2 МОВ 1.6]; користується формулами мовленнєвого етикету (ввічливими словами) [2 МОВ 1.8]; дотримується правил спілкування [2 МОВ 1.8]; використовує відповідно до ситуації спілкування несловесні засоби (жести, міміка тощо) [2 МОВ 1.7]; регулює дихання, силу голосу і темп мовлення у процесі спілкування [2 МОВ 1.7]; усно переказує текст з опорою на допоміжні матеріали (ілюстрація, план, опорні слова, словосполучення) [2 МОВ 1.2] ; створює власне висловлення за ілюстраціями [2 МОВ 1.6]; розповідає про свої спостереження, враження, події з власного життя [2 МОВ 1.6], [2 МОВ 1.7], [2 МОВ 1.8]; впевнено висловлює свої думки [2 МОВ 1.6] |
|
Формування і розвиток навички письма.
Створення власних письмових висловлень. |
пише розбірливо, охайно з однаковим нахилом букв [2 МОВ 3.1] ; дотримується свідомо гігієнічних правил письма [2 МОВ 3.1]; дотримується культури оформлення письмових робіт: розташовує самостійно заголовок у рядку, дотримується поля, правого і лівого краю сторінки, абзаців, робить акуратні виправлення [2 МОВ 3.1]; розташовує слова й віршові строфи в колонку [2 МОВ 3.1]; записує слова в таблицю [2 МОВ 3.1]; обмінюється елементарними письмовими повідомленнями (записка, лист, вітальна листівка та ін.) [2 МОВ 3.2]; обирає для написання повідомлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо) [2 МОВ 3.2]; відновлює деформований текст з 3-4 речень [2 МОВ 3.1]; |
|
Перевірка й редагування текстів
|
створює і записує коротке зв’язне висловлення на добре відому та цікаву тему [2 МОВ 3.1; перевіряє (з допомогою вчителя), чи грамотно написаний власний текст [2 МОВ 3.3]; виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила (самостійно і з допомогою вчителя) [2 МОВ 3.3]; удосконалює текст із часто повторюваними словами шляхом заміни їх синонімами та займенниками (без уживання термінів) [2 МОВ 3.3] |
|
Дослідження звуко-буквеного складу слів, правильна їх вимова і написання.
Користування правилами переносу слів.
Користування алфавітом.
Дослідження лексичного значення слова.
Використання лексичного багатства української мови у власному мовленні.
Дослідження ролі іменників у мовленні і використання їх у власних висловленнях.
Дослідження виражальних можливостей прикметників, використання їх з метою увиразнення мовлення.
Спостереження за роллю дієслів у мовленні і застосування їх у власних висловленнях.
Дослідження числівників і використання їх у мовленні.
Спостереження за словами, які служать для назви предметів, ознак, дій, чисел.
Дослідження значення в мовленні службових слів і використання їх для зв’язку слів у реченні.
Дослідження і конструювання речень.
Дослідження і складання текстів.
Удосконалення текстів
|
аналізує звуко-буквений склад слова [2 МОВ 4.1]; експериментує зі словами: змінює, додає, вилучає один звук (букву), склад у словах так, щоб вийшло інше слово [2 МОВ 4.2] ; правильно вимовляє слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим [2 МОВ 4.1]; правильно вимовляє й записує слова з апострофом [2 МОВ 4.1]; правильно наголошує загальновживані слова [2 МОВ 4.1]; експериментує з наголосом: порівнює і пояснює значення слів, які відрізняються лише наголосом [2 МОВ 4.2]; ділить слова на склади [2 МОВ 4.1]; переносить слова з рядка в рядок складами [2 МОВ 4.1]; не відриває при переносі від слова склад, позначений однією буквою [2 МОВ 4.1]; правильно переносить слова зі збігом приголосних, з літерами ь, й, буквосполученнями дж, дз, йо, ьо, апострофом [2 МОВ 4.1]; правильно читає (напам’ять або із запису) український алфавіт [2 МОВ 4.1]; розташовує 5-6 слів за алфавітом з орієнтацією на першу літеру [2 МОВ 4.1]; користується алфавітом у роботі з навчальними словниками [2 МОВ 4.1]; розпізнає слова, близькі і протилежні за значенням [2 МОВ 4.1]; розрізняє пряме й переносне значення слів [2 МОВ 4.1]; пояснює різні значення багатозначних слів (з допомогою вчителя) [2 МОВ 4.1]; розподіляє ряд слів на 2 групи за смисловою ознакою, доповнює кожну групу 2-3 словами [2 МОВ 4.1]; доречно вживає слова різних лексичних груп у власному мовленні [2 МОВ 4.1]; розрізняє слова, які відповідають на питання хто? і що? [2 МОВ 4.1]; правильно вживає велику / малу літери у власних / загальних назвах [2 МОВ 4.1]; змінює іменники за числами (один – багато) [2 МОВ 4.1]; впізнає слова, які відповідають на питання який? яка? яке? які? окремо та в реченнях, у тексті [2 МОВ 4.1]; утворює словосполучення іменників з прикметниками [2 МОВ 4.1]; добирає до відомого предмета відповідні ознаки [2 МОВ 4.2]; впізнає слова-назви дій, ставить до них питання; [2 МОВ 4.1]; добирає влучно дієслова для висловлення власних думок; [2 МОВ 4.2] розрізняє слова, які називають числа, ставить до них питання скільки? [2 МОВ 4.1] ; утворює словосполучення числівників з іменниками [2 МОВ 4.1]; розрізняє слова, що називають предмети, ознаки, дії, числа, ставить до них питання [2 МОВ 4.1]; добирає самостійно 4-6 слів, які відповідають на питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? скільки? [2 МОВ 4.1]; розподіляє слова на групи за значенням та питаннями (за частинами мови) [2 МОВ 4.1]; упізнає в реченні службові слова; пише їх окремо від інших слів [2 МОВ 4.1]; пов’язує між собою слова за допомогою службових слів [2 МОВ 4.1]; розпізнає речення за його основними ознаками [2 МОВ 4.1]; пояснює роль різних видів речень для досягнення мети спілкування [2 МОВ 4.2]; правильно відтворює інтонацію розповідних, питальних і спонукальних, окличних та неокличних речень [2 МОВ 4.2]; використовує відповідні розділові знаки в кінці речень під час письма [2 МОВ 4.2]; поширює речення словами за поданими питаннями [2 МОВ 4.2]; складає і записує речення за малюнком, на задану тему [2 МОВ 4.2]; розпізнає текст за основними ознаками [2 МОВ 4.1]; розрізняє текст-розповідь і текст-опис та пояснює їх призначення [2 МОВ 4.1]; добирає заголовок до тексту [2 МОВ 4.2]; визначає в тексті зачин, основну частину, кінцівку [2 МОВ 4.1]; знаходить у художніх текстах виражальні засоби мови, пояснює їх роль [2 МОВ 4.1], [2 МОВ 4.2]; складає і записує невеликий текст (3-4 речення) за ілюстрацією, серією малюнків, про події з власного життя [2 МОВ 4.2]; використовує займенники, прислівники, контекстні синоніми (без уживання термінів) для зв’язку речень у тексті та уникнення повторів [2 МОВ 4.2]; перевіряє і вдосконалює власні тексти, усуваючи лексичні повтори [2 МОВ 3.3]. |
|
Читання
Теми навчальних занять |
Очікувані результати |
Дата проведення видів контролю, консультацій |
||
Аналіз та інтерпретація змісту текстів.
Формування рефлексивного досвіду за змістом прочитаного.
Робота з різними джерелами і видами інформації.
Робота з дитячою книжкою. Орієнтовний зміст літературного матеріалу: дитяча література в авторській, жанрово- тематичній різноманітності: – твори усної народної творчості, дитячий фольклор; – твори відомих письменників-класиків України та зарубіжжя на актуальні теми для дітей; – художня вітчизняна і зарубіжна література сучасних письменників: казки, легенди, оповідання, вірші, повісті-казки, комікси; – науково-пізнавальна література для дітей: книжки, енциклопедії, довідники; – дитяча періодика;
теми дитячого читання: про Батьківщину, сім’ю, на героїко-патріотичну тематику, про живу й неживу природу, дітей, дружбу, шкільне життя, пригоди, фантастика, дитячі детективи, винаходи, відкриття, сучасні технології та ін.
|
читає вголос правильно, свідомо, плавно, цілими словами нескладні за змістом і формою тексти [2 МОВ 2.1]; виявляє початкові уміння читати мовчки [2 МОВ 2.1]; пояснює значення більшості слів, ужитих у прямому та переносному значеннях [2 МОВ 2.1]; знаходить у тексті незнайомі слова, з’ясовує їх значення, користуючись виносками, тлумачним словником, а також через контекст (з допомогою вчителя) [2 МОВ 2.1]; правильно інтонує прості речення будь-якого виду [2 МОВ 2.1]; користується найпростішими прийомами регулювання темпу читання, сили голосу, дихання залежно від змісту тексту (самостійно та за завданням учителя) [2 МОВ 2.1]; самостійно читає, практично розрізняє з опорою на найпростіші жанрові особливості тексти малих фольклорних форм, що опрацьовувалися під час навчання, а також літературних жанрів (казка, вірш, оповідання, уривки з повістей- казок), правильно їх називає, визначає емоційний настрій [2 МОВ 2.1]; самостійно читає та розрізняє нехудожні тексти за відсутністю у їх змісті діалогів, яскравих образних висловів, наявністю наукових понять, фактів, історичних дат, передачі інформації [2 МОВ 2.1]; виділяє в структурі художнього і нехудожнього текстів заголовок, ілюстрації, схеми, таблиці, використовує їх для прогнозування орієнтовного змісту тексту та кращого його розуміння [2 МОВ 2.1], [2 МОВ 2.2]; виявляє розуміння фактичного змісту тексту та основних думок художніх і нехудожніх текстів (з допомого вчителя) [2 МОВ 2.2]; пояснює, які, де, коли відбулися події; визначає, правильно називає персонажів художнього твору, виділяє серед них головного; [2 МОВ 2.2] перераховує цікаві факти, важливі ідеї в інформаційному тексті [2 МОВ 2.2]; встановлює зв’язки між подіями, дійовими особами [2 МОВ 2.2] ; ставить запитання за фактичним змістом прочитаного з метою уточнення свого розуміння [2 МОВ 2.2]; розпізнає, називає в тексті яскраві, образні слова, вислови, пояснює їх роль у творі (з допомогою вчителя) [2 МОВ 2.2]; передає зміст (детально або вибірково) твору чи окремих епізодів з дотриманням логіки викладу, а також з урахуванням структурних елементів тексту: зачину, основної частини, кінцівки [2 МОВ 2.2]; пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює щодо них найпростіші оцінні судження; обґрунтовує свої висновки (з допомогою вчителя) [2 МОВ 2.2]; розповідає про свої загальні враження, почуття від прочитаного, (що саме сподобалося / не сподобалося, що було цікаво / нецікаво, що нового дізнався / дізналась), підтверджує свої думки фактами з тексту [2 МОВ 2.3]; пов’язує зміст прочитаного зі своїми знаннями, попереднім читацьким, а також власним життєвим емоційно-чуттєвим досвідом [2 МОВ 2.3]; передає власне ставлення до подій, вчинків персонажів через ілюстрування, декламацію, рольові ігри, інсценізацію твору чи окремих його епізодів (з використанням вербальних і невербальних засобів художньої виразності); імпровізує з репліками, відтворюючи діалоги з казок, віршів, оповідань [2 МОВ 2.3], [2 МОВ 2.7]; бере участь у колективному обговоренні прочитаного: зацікавлено й уважно слухає співрозмовників, толерантно ставиться до їхніх думок, пояснює своє розуміння дискусійних питань [2 МОВ 2.4]; знає і називає найважливіші інформаційні ресурси: бібліотека, Інтернет, телебачення, дитячі газети, журнали, книжки, довідкові видання; знаходить у нехудожніх і навчальних текстах відповіді на запитання, поставлені вчителем [2 МОВ 2.2]; здійснює пошук потрібної інформації у дитячих довідкових виданнях [2 МОВ 2.2]; виявляє в тексті і пояснює зміст графічної інформації (таблиця, схема, емотикони тощо) [2 МОВ 2.2], [2 МОВ 2.6]; аналізує одержану інформацію, звертається до дорослих (коли є сумнів) за підтвердженням її правдивості, достовірності [2 МОВ 2.2]; застосовує одержану інформацію в навчальній діяльності та практичному досвіді [2 МОВ 2.2]; перетворює вербальну інформацію із суцільного тексту у візуальну (малюнок, кадри до мультфільму, таблиця, схема тощо) [2 МОВ 2.6]; розпочинає ознайомлення з новою дитячою книжкою з розглядання її структурних елементів: обкладинки, титульного аркуша, ілюстрацій, змісту (переліку)творів, правильно їх називає [2 МОВ 2.1]; передбачає орієнтовний зміст твору, дитячої книжки за вказаними елементами [2 МОВ 2.1]; розрізняє дитячі книжки за типом видання: книжка-твір, книжка-збірка, енциклопедія, дитячий журнал, словник [2 МОВ 2.1]; добирає для читання дитячі книжки на відповідну тему: казки про тварин, пригоди, фантастика та ін. [2 МОВ 2.5]; визначає мету свого читання (для проведення цікавого дозвілля, знаходження потрібної інформації та ін.), обирає, читає відповідні книжки, пояснює свій вибір [2 МОВ 2.5]; перечитує книжки, окремі їх епізоди для кращого розуміння змісту та вдосконалення навички читання [2 МОВ 2.1]; має уявлення про жанри й теми дитячого читання [2 МОВ 2.1]; називає твори, дитячі книжки, що сподобалися, розповідає, які епізоди справили найбільше враження [2 МОВ 2.3]; називає кілька улюблених прочитаних творів [2 МОВ 2.4]; називає державні символи України й окремі національні символи, традиції українського народу
|
За потреби консультації
|
||
Робота з медіапродукцією
|
сприймає й обговорює прості медіапродукти [2 МОВ 1.1], [2МОВ 2.1], [2 МОВ 1.4], [2 МОВ 2.2]; обговорює зміст і форму простих медіапродуктів, розповідає, про що в них ідеться [2 МОВ 2.2]; визначає, кому і для чого призначений медіапродукт [2МОВ 1.4]; пояснює зміст вербальної і невербальної інформації в медіапродуктах [2 МОВ 1.4], [2МОВ 2.2]; висловлює свої думки і почуття з приводу прослуханих / переглянутих медіапродуктів (коміксів, дитячих журналів, реклами) [2 МОВ 1.5], [2 МОВ 1.8], [2 МОВ 2.3], [2 МОВ 2.4]; створює прості медіапродукти (листівка, смс-повідомлення, фотоколаж тощо) з допомогою інших осіб [2 МОВ 1.7], [2 МОВ 3.2] |
За потреби консультації
|
Математика
Теми навчальних занять |
Очікувані результати
|
Дата проведення видів контролю, консультацій |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Нумерація чисел першої сотні
Додавання і віднімання чисел у межах 100.
Знаходження невідомого компонента дії віднімання
Арифметичні дії множення і ділення. Назви компонентів та результатів множення і ділення.
Взаємозв’язок між множенням і діленням.
Переставний закон множення.
Особливі випадки множення і ділення.
Табличне множення і ділення.
Збільшення або зменшення числа у кілька разів. Відношення кратного порівняння. Знаходження невідомого компонента дій множення і ділення
Величини: довжина, маса,місткість, час
Гроші
|
відтворює послідовність чисел у межах сотні; [2 МАО 4.2]
виконує додавання та віднімання на основі нумерації чисел;[2 МАО 4.3]
використовує у мовленні назви компонентів та результатів дій множення і ділення; [2 МОВ 1.6]
використовує в обчисленнях взаємозв’язок між множенням і діленням [2 МАО 4.8], [2 МАО 3.2] використовує в обчисленнях переставний закон множення, взаємозв’язок між множенням і діленням, правила
розуміє неможливість ділення на нуль; [2 МАО 4.3] застосовує в обчисленнях знання таблиць множення чисел
|
За потреби консультації
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Числові вирази. Буквені вирази. Числові рівності. Числові нерівності |
записує математичні твердження, подані в текстовій формі, з використанням математичних символів; [2 МАО 2.1] установлює відношення рівності й нерівності між числами й числовими виразами; [2 МАО 4.2], [2 МАО 4.8] знаходить значення числового виразу та буквеного виразу із заданим значенням букви; [2 МАО 4.3], [2 МАО 4.8] установлює залежності між компонентами і результатом арифметично дії; [2 МАО 4.8] застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок та з дужками [2 МАО 4.3] |
За потреби консультації |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Геометричні фігури об’ємні та плоскі. Прямокутник. Квадрат. Круг. Коло.
|
орієнтується на площині і в просторі, описує або зображає
|
За потреби консультації
|
Прості та складені сюжетні задачі, в тому числі геометричні, компетентнісно-зорієнтовані.
Навчальні дослідження |
розв’язує прості і складені сюжетні задачі, у тому числі задачі з геометричним змістом; [2 МАО 2.3] створює допоміжну модель задачі різними способами; [2 МАО 2.1] обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання; [2 МАО 2.3] планує розв’язування (розв’язання) сюжетної задачі; [2 МАО 2.2] створює математичну модель задачі; [2 МАО 2.3] оцінює з допомогою вчителя правильність розв’язку задачі; [2 МАО 3.3], [2 МАО 3.4] шукає різні способи розв’язування (розв’язання задачі); [2 МАО 3.2] складає сюжетні задачі на одну і дві дії; [2 МАО 1.2] виконує елементарні дослідження математичних закономірностей і залежностей з допомогою вчителя [2 ПРО 1.1 – 1.6]
|
За потреби консультації
|
Виділення і впорядкування даних за певною ознакою
|
виділяє дані, вміщені в таблицях, графах, на схемах, лінійних діаграмах; [2 МАО 2.1] вносить дані до таблиць; [2 МАО 2.1] визначає, чи достатньо даних для розв’язання проблемної ситуації; [2 МАО 3.1] користується даними під час розв’язування практично зорієнтованих задач, в інших життєвих ситуаціях. [2 МАО 2.3], [2 ІФО 1.2] |
|
|
|
|
Я Досліджую світ
Теми навчальних занять |
Очікувані результати |
Дата проведення видів контролю, консультацій |
||
Пізнання себе, своїх можливостей, здорова і безпечна поведінка.
Частини тіла людини та їх функції. Турбота про здоров’я. Організація досліджень. |
|
За потреби консультації |
||
Стандарти поведінки в суспільстві. Моральні норми. Навички співжиття і співпраці. Участь у благодійних заходах
|
пояснює, що може робити в сім’ї, серед однолітків, в школі [2 ГІО 7.2]; дотримується правил поведінки, що засвідчують повагу до інших [2 ГІО 6.2]; доречно вживає слова чемності [2 СЗО 4.4]; надає допомогу, коли просять та звертаються по неї [2 СЗО 1.3]; висловлює оцінні судження щодо вчинку, події, явищ [4 СЗО 2.2]; добирає докази до своїх висновків [2 ГІО 5.1]; не порушує права інших дітей, виявляє і засуджує вчинки, які ображають або принижують інших [2 ГІО 6.2], [2 ГІО 6.3]; співпрацює в групах для досягнення спільних цілей [2 ГІО 7.2] |
За потреби консультації |
||
Громадянські права та обов’язки як члена суспільства. Пізнання свого краю, історії, і символів держави. Внесок українців у світові досягнення. Славетні українці. Спостереження в довкіллі. Організація досліджень.
|
розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них [2 ГІО 8.3]; розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб, захисників і захисниць Вітчизни [2 ГІО 3.1]; розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення [2 ГІО 7.1]; дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів [2 ГІО 2.3] |
|
||
Толерантне ставлення до різноманітності культур, звичаїв. Внесок українців у світові досягнення. Історичні події. Видатні історичні постаті. Розв’язання ситуацій морального вибору. Приклади допомоги постраждалим від воєнних дій.
|
має уявлення про різноманітність людей у світі, називає деякі країни [2 ГІО 3.1]; усвідомлює необхідність толерантного ставлення до інших країн і народів, цікавиться відповідною інформацією [2 СЗО 2.2]; виявляє інтерес до інформації про інші країни і народи [2 ГІО 3.2]; на конкретних прикладах доводить важливість взаємозв’язків і взаємодії між країнами; в кризових ситуаціях [2 ГІО 3.2]; виявляє доброзичливе ставлення до людей інших національностей, до їхніх культур і звичаїв [2 ГІО 5.1] |
|
||
Повітря. Вода. Водойми рідного краю. Форми земної поверхні. Гірські породи. Ґрунт, його властивості і значення. Будова і різноманітність рослин. Умови вирощування рослин. Тварини дикі та свійські. Спостереження за тваринами. Земля та її форма. Обертання Землі. Рік. Місяць. Доба. Вплив Сонця на сезонні явища в природі Пори року та їх ознаки. Особливості життя рослин та тварин у різні пори року. Спостереження за добовими і сезонним змінами у природі. Охорона природи. Зв'язок людини і природи. Червона книга України. Рукотворні тіла та матеріали, їх властивості. Використання рукотворних матеріалів у побуті. Винаходи людства та їх вплив на життєдіяльність людини. |
має уявлення про форму Землі, вплив Сонця на сезонні явища в природі, причини змін пір року [2 ПРО 3.1]; називає пори року та відповідні їм місяці, явища в живій та неживій природі у різні пори року, умови вирощування рослин [2 ПРО 1.5]; наводить приклади зв’язку людини і природи [2 ПРО 3.1]; розпізнає зміни в живій та неживій природі; органи рослин; тварин різних груп [2 ПРО 4.3]; розрізняє форми земної поверхні [2 ПРО 1.5]; класифікує за певними ознаками рослини і тварин своєї місцевості, тіла неживої природи [2 ПРО 4.3]; визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1]; наводить приклади виробів, які допомагають людині у побуті [2 ПРО 3.3]; розповідає про використання матеріалів на основі їх властивостей [2 ПРО 3.4]; знаходить інформацію про найважливіші винаходи людства, використовуючи різноманітні джерела [2 ПРО 2.1]; робить висновок: природа потребує охорони [2 ГІО 2.2]; бере посильну участь в природоохоронній діяльності [2 ПРО 3.4] |
За потреби консультації
|
||
|
|
|
Дизайн і технології
Теми навчальних занять |
Очікувані результати |
Дата проведення видів контролю, консультацій |
Природне і штучне середовище. Матеріали. Спостереження, імітація, фантазування. Правила внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм. Організація робочого місця. Інструменти та пристосування. Моделі-аналоги. Характеристики традиційних і сучасних виробів декоративно- ужиткового мистецтва, знайомство з народними умільцями свого краю (реально або віртуально). Властивості матеріалів (природні матеріали, папір, картон, пластилін, полімерна глина, солене тісто, тканина, нитки, шнури, дріт, пластик, пінопласт тощо). Конструктори, навчальні набори з графічними зображеннями, інструкційними картками |
досліджує природні матеріали за формою, кольорами, властивостями (візуально, на дотик) [2 ТЕО 1.3]; порівнює природні і рукотворні форми [2 ТЕО 1.4; 2.2]; організовує робоче місце [2 ТЕО 4.2]; дотримується правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять [2 ТЕО 4.3]; створює поетапно композицію та вироби з природних матеріалів за зображеннями, зразком або власним задумом [2 ТЕО 1.1; 1.4]; порівнює традиційні і сучасні вироби декоративно- ужиткового мистецтва за матеріалами, техніками виконання, функціональними та естетичними властивостями [2 ТЕО 2.2]; розрізняє основні види народних декоративних візерунків, орнаментів [2 ТЕО 2.2]; виявляє емоційно-ціннісне ставлення до виробів декоративно-ужиткового мистецтва [2 ТЕО 2.2]; виготовляє виріб, застосовуючи технології декоративно- ужиткового мистецтва [1 ТЕО 2.1; 2.2]; розрізняє види матеріалів та називає сфери їх використання [2 ТЕО 1.3]; досліджує властивості матеріалів візуально та на дотик [2 ТЕО 1.3]; аргументує доцільність використання вторинних матеріалів для збереження навколишнього середовища [2 ТЕО 3.2]; моделює виріб з деталей конструктора за графічними зображеннями або власним задумом (самостійно, в парі або в групі) [2 ТЕО 1.4] |
За потреби консультації
|
Виявлення проблеми. Вибір об’єкта праці для його проєктування івиготовлення. Дизайн-проєктування – моделювання та конструювання, зокрема з використанням макетних матеріалів (картон, пінопласт тощо). Графічні зображення для послідовного виготовлення виробу пласкої та об’ємної форми. Поетапне проєктування технології виготовлення виробу |
продукує ідеї для вибору об’єкта праці та обговорює їх з іншими [2 ТЕО 1.1]; оцінює проектні ідеї – власні та інших [2 ТЕО 1.1]; пояснює вибір особисто привабливого об’єкта праці, відповідаючи на запитання дорослих [2 ТЕО 1.1; 2.2]; обдумує план реалізації задуму в матеріалі [2 ТЕО 1.1; 2.2]; прогнозує, яким має бути виріб, його функціональну і естетичну цінність [2 ТЕО 1.1; 1.4]; порівнює моделі, подібні обраному виробу (моделі-аналоги) [2 ТЕО 1.4]; моделює виріб з елементами фантазування [2 ТЕО 1.4]; описує модель свого виробу [2 ТЕО 1.4]; пояснює способи та види оздоблення власного виробу (стрічками, тасьмою, мереживом, лелітками, ґудзиками, намистинами тощо) [2 ТЕО 1.4; 1.3]; добирає матеріали для виготовлення виробу, застосовує вторинні матеріали [2 ТЕО 1.3]; використовує традиційні та сучасні технології виготовлення виробів (комбінована аплікація, оригамі, кірігамі, квілінг, витинанка тощо) [2 ТЕО 2.2]; пояснює визначену послідовність виготовлення спроєктованого виробу за зображеннями [2 ТЕО 1.1; 2.2] |
|
Ручні інструменти та пристосування. Виготовлення виробу за графічними зображеннями. Технологічні операції з матеріалами (згинання, складання, скручування, рвання, зібгання, різання, склеювання, зв’язування, ліплення тощо). Раціональне використання матеріалів |
працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії [2 ТЕО 2.1; 4.3]; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю [2 ТЕО 2.2]; здійснює розмічання ліній на папері і картоні [2 ТЕО 2.1]; розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів [2 ТЕО 2.1]; з’єднує деталі та оздоблює їх з використанням традиційних та сучасних технологій [2 ТЕО 2.1]; дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя [2 ТЕО 2.2]; раціонально використовує матеріали, зокрема і вторинні [2 ТЕО 3.1; 3.2] |
За потреби консультації
|
Цінність виконаного проєкту для соціальної сфери. Презентабельність та реклама. Благочинна та природоохоронна діяльність в групах та середовищі. Світ професій соціальної сфери. Побутове самообслуговування |
обґрунтовує соціальну, функціональну та естетичну цінність створеного виробу [2 ТЕО 1.5]; оцінює та презентує результати власної проєктно- технологічної діяльності [2 ТЕО 1.5]; обговорює результати з іншими [2 ТЕО 1.5]; долучається до благочинної діяльності в групах з власноруч створеними виробами [2 ТЕО 2.1; 4.1]; умотивовує необхідність робити подарунки, допомагати іншим, бережливо ставитися до природного середовища [2 ТЕО 1.5; 4.1]; висловлює емоційно-ціннісне ставлення до професій дорослих у сім’ї та родині своїх друзів, однокласників [2 ТЕО 4.1]; виконує трудові дії в побуті: дрібний ремонт, догляд за одягом взуттям, засобами гігієни (упорядкування, чищення, пришивання ґудзика тощо) [2 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3]; ремонтує нескладні пошкодження книг, іграшок, шкільного приладдя тощо за потреби [2 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3]; готує та сервірує нескладні страви за наочним прикладом з допомогою дорослих або спільно із старшими учнями, дотримується культури поведінки за столом, гостинно пригощає батьків, друзів тощо [2 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3] |
За потреби консультації
|
Мистецтво: образотворче
Теми навчальних занять |
Очікувані результати |
Дата проведення видів контролю, консультацій |
Малювання графічними матеріалами, фарбами. Розміщення зображень на аркуші, у просторі, компонування елементів композиції (площинна, об’ємна). Дослідження довкілля, виявлення цікавих, незвичайних об’єктів для створення художніх образів. Використання різних ліній, плям, форм, кольорів та їх відтінків для створення візуальних образів. Вирізування, конструювання з паперу. Робота з природними матеріалами. Елементарна стилізація форм оздоблювальних елементів. різних видів декоративно- прикладного мистецтва (народна іграшка, розпис, витинанка, писанка тощо). Ліплення з пластичних матеріалів різними прийомами і способами. Прикрашання місця, де навчається, живе. Організація робочого місця. Дотримання охайності та правил техніки безпеки. Інсценізація (виконання нескладних ролей), етюди- наслідування. Відтворення елементарних танцювальних елементів. Імпровізації засобами пантоміми (міміка, жести). Використання видів мистецької діяльності для задоволення та поліпшення емоційного стану. |
виконує прості живописні, графічні, декоративні, пластичні композиції; [2МИО1.1]; складає та розташовує на площині (в просторі) окремі елементи зображень (форм) в просту композицію (графічну, живописну, декоративну, об’ємну, просторову); [2 МИО 1.2]; відповідно задуму обирає формат для зображення (вертикальний, горизонтальний) композиції; використовує всю площину аркуша [2МИО 1.1]; використовує основні, похідні, теплі й холодні кольори; утворює відтінки кольорів; [2 МИО 1.2]; експериментує з кольорами, лініями, формами тощо; [2 МИО 1.2]; користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо втілення задуму; [2 МИО 1.2]; працює (вирізує, конструює) з папером, з природними матеріалами; [2 МИО 1.2]; дотримується правил техніки безпеки; [2МИО1.1]; бере участь у прикрашанні середовища, в якому живе і навчається; [2 МИО 1.3]; виконує нескладні ролі, етюди-наслідування; [2МИО 1.1]; |
За потреби консультації
|
Порівняння природних форм, образів довкілля з їх художнім (декоративним) трактуванням. Знайомство з деякими видами театру (ляльковий, музичний, драматичний), кіномистецтва (кінофільм, мультфільм (графічна, пластична, лялькова анімація). Використання творів різних видів мистецтва для отримання задоволення та поліпшення емоційного стану. |
визначає колорит (теплий, холодний) творів мистецтва та учнівських робіт; [2 МИО 1.1]; [2 МИО 2.1]; порівнює музичні та візуальні образи, твори мистецтва та явища довкілля; [2 МИО 2.2] [2 МИО 1.3] розрізняє види театру (ляльковий, музичний, драматичний) та кінематографу (кінофільм, мультфільм); [2 МИО 2.2]; використовує театральну термінологію (сцена, актор, костюм, декорація); [2 МИО 2.1]; [2 МИО 2.2]; виявляє твори мистецтва, що змінюють або передають його/її настрій [2 МИО 3.4] |
|
Виховні ситуації: обговорення (з допомогою вчителя) інформації – сюжетів, характерів персонажів тощо, отриманої з творів мистецтва. Презентація та характеристика власних творчих досягнень. Колективне виконання творчого задуму (оформлення класної кімнати, створення колективних художніх композицій, флеш- моби тощо); Проведення шкільних мистецьких заходів (концертів, виставок, інсценізацій тощо) Ознайомлення і упровадження правил творчої співпраці, взаємодії, комунікації. |
виявляє (з допомогою вчителя) та бере участь в обговореннях інформації, здобутої з творів мистецтва; [2 МИО 3.3]; презентує результати власної творчості (співає пісні, виконує танцювальні рухи, демонструє власні роботи з образотворчого мистецтва тощо); [2 МИО 3.2]; вербально описує свій творчий задум; визначає, що вдалося, чи не вдалося у виконанні того, що було задумано; [2 МИО 3.1]; [2 МИО 3.2]; готовий / -а до того, що може не вийти з першого разу так, як задумав / -ла; [2 МИО 3.1]; виявляє досягнення у художньо-творчій діяльності однолітків; [2 МИО 3.3]; бере участь у колективному виконанні творчого задуму; у шкільних мистецьких заходах (концертах, виставках, інсценізаціях тощо), в обговореннях власних вражень від творів різних видів мистецтва; [2 МИО 3.3]; обговорює з однолітками свої враження від творів різних видів мистецтва відомих митців, від дитячої творчості; [2 МИО 3.3]; дотримується правил взаємодії і творчої співпраці. [2 МИО 3.3]; |
|
|
|
|
Фізична культура
Теми навчальних занять |
Очікувані Результати |
Дата проведення видів контролю, консультацій |
||||
Руховий режим дня молодшого школяра. Значення і правила виконання ранкової гігієнічної гімнастики, фізкультурної хвилинки та фізкультурної паузи. Рухова активність протягом дня. Фізичні вправи та їх вплив на формування фізичних якостей. Правила особистої гігієни молодшого школяра.
Культура рухів з елементами гімнастики: організовуючі вправи:
|
розуміє значущість рухового режиму для зміцнення здоров’я та фізичного розвитку [2 ФІО 2.2]; пояснює значення і правила ранкової гігієнічної гімнастики, фізкультурних хвилинок та фізкультурних пауз для фізичного розвитку та здоров’я людини; значущість загартування як засобу зміцнення здоров’я [2 ФІО 2.2]; дотримується рухового режиму протягом дня [2 ФІО1.2]; [2 ФІО 2.2]; називає основні фізичні якості людини, фізичні вправи та їх вплив на формування фізичних якостей [2 ФІО 2.3]; дотримується правил особистої гігієни в режимі дня [2 ФІО 2.1]; [2 ФІО 2.2]; виконує організовуючі вправи команди на розмикання й змикання приставними кроками, перешикування із колони по одному в колону по три (чотири) [2 ФІО 1.1];
|
За потреби консультації
|
||||
а) загальнорозвивальні вправи;
б) положення тіла у просторі: сіди, упори, виси, елементи акробатики.
Вправи для оволодіння навичками пересувань. Вправи для опанування навичок володіння малим м’ячем. Вправи з великим м’ячем.
Вправи для оволодіння навичками стрибків
Вправи для розвитку фізичних якостей.
. Вправи для формування постави і профілактики плоскостопості.
|
добирає та виконує загальнорозвивальні вправи: комплекси вправ ранкової гімнастики без предмета (імітаційного характеру), з м’ячем, скакалкою; комплекси фізкультурних пауз та фізкультурних хвилинок [2 ФІО 1.2];[2 ФІО 2.2]; виконує присідання; виси; підтягування у висі (хлопці), у висі лежачи (дівчата); елементи акробатики [2 ФІО 1.2]; [2 ФІО 2.2]; володіє навичками пересувань: ходьба широкими кроками, зі зміною частоти кроку; ходьба із пришвидшенням та уповільненням, приставним кроком правим і лівим боком; біг; біг почергово з ходьбою; танцювальні кроки; лазіння; подолання штучних перешкод [2 ФІО 1.1]; володіє навичками виконання вправ з малим м’ячем: метання малого м’яча у щит; метання малого м’яча у горизонтальну ціль; метання малого м’яча з-за голови на дальність [2 ФІО 1.3]; виконує вправи з великим м’ячем: кидки м’яча знизу із положення сидячи та стоячи, передавання і ловіння м’яча двома руками від грудей (у колі, парах, трійках), передача м’яча двома руками з ударом об підлогу; ведення м’яча правою та лівою рукою з одночасними кроками; зупинки м’яча, що котиться, підошвою та внутрішньою стороною ступні, удари внутрішньою стороною ступні по м’ячу, що котиться; ведення м’яча внутрішньою та зовнішньою частинами підйому (по прямій, по дузі, між стійками) [2 ФІО 1.3]; виконує стрибки на місці з поворотами на 45, 90, 180 градусів по «купинах»; стрибки зі скакалкою; стрибки через довгу скакалку, яка обертається вперед; стрибки у глибину з висоти до 80 см з м’яким приземленням; стрибки у висоту; стрибки через перешкоди висотою до 50 см поштовхом однією та двома ногами; стрибки у висоту з прямого розбігу (через гумову мотузку);
|
|
||||
Рухливі ігри та естафети. Правила безпечної поведінки в процесі рухової та змагальної діяльності. |
бере участь у рухливих іграх та естафетах, виконуючи різні ролі в процесі рухливих ігор [2 ФІО 1.3]; [2 ФІО 3.1]; [2 ФІО 3.3]; дотримується правил безпечної поведінки для себе та однокласників у процесі рухової та змагальної діяльності [2 ФІО 2.1]; [2 ФІО 3.2]. |
|
||||
|
|
|