Індивідуальний план розвитку. 4 клас

Про матеріал
План розвитку створений для дитини з особливими освітніми потребами. Цей матеріал стане в нагоді вчителям, які працюють з дітьми, що мають діагноз дизлексія та дизграфія. Індивідуальна програма розвитку- обов’язковий освітнй документ для дітей з особливими освітніми потребами. Цілі в програмі обирано необхідні для розвитку дитини саме зараз і можливі для засвоєння Програма написана на навчальний рік і переглядається не менше, ніж три рази на рік У програмі використовується адаптація для деяких предметів.
Перегляд файлу

1

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1. Період виконання ___2023/2024 н.р.___І семестр____

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) __________­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_____дата народження ______

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень _назва ЗЗСО

 рік навчання _4___

клас навчання __4__

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку ______________________

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

 

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Знає:

- свої особисті данні. Імена своїх близьких;

- назву країни в якій живе, її столицю, державну мову домашню адресу;

- всі букви української абетки;

- цифри, вміє утворювати числа в межах 1000;

- знає, розрізняє кольори, розміри предметів;

- знає, розрізняє, вміє креслити геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник).;

- знає, розрізняє, вміє креслити види ліній (пряма, крива, ламана);

- компоненти дії додавання, віднімання, множення;

- частини мови, на які запитання відповідають;

- пори року, дні тижня;

- правила поведінки в школі,  у транспорті, в місцях загального користування, тощо.

Вміє:

- розв’язувати прості задачі

- розв’язувати складені задачі з допомогою асистента вчителя

- порівнювати числа в межах 1000;

- самостійно користується лінійкою для вимірювання та побудови фігур, циркулем для креслення кола;

- виконує приклади на додавання та віднімання трицифрових чисел самостійно;

-виконує ділення і множення трицифрових чисел з допомогою асистента вчителя

- виконує дії з іменованими величинами

- читає тексти, але допускає переставляння букв, складів в словах, при цьому прочитане недостатньо усвідомлює;

-  з допомогою складати розповідь за малюнком;

- частково визначати рід іменників;

- друкувати на планшеті в повільному темпі, по одній літері;

- частково робити висновки самостійно, частково з допомогою вчителя;

- виконати самостійно або з незначною допомогою прості завдання;

- користуватися пошуковою системою Google, застосунком Viber, мобільним телефоном.

- самостійно організовувати робоче місце. Орієнтується в розкладі уроків;

Володіє:

- навичками самообслуговування;

- інформацією про власне місце проживання, знає своє ім’я, прізвище, вік. Орієнтується в родинних зв’язках;

- навичками друкованого та рукописного письма, але часто поєднує їх при написанні слів;

- навичками порівняння чисел в межах 1000;

- уявленнями про форму Землі, державні символи України, зміни, які відбуваються в природі;

- навичками друку за допомогою клавіатури;

- навичками роботи з калькулятором, мобільним телефоном, пошуковою системою Google.

Розуміє:

- державну мову на слух, почуте відтворює фрагментарно, вміє коротко відповідати державною мовою;

- звернене мовлення.

Здатна:

- самостійно виконувати прості доручення вчителя;

- розв’язувати приклади на додавання та віднімання в межах 1000 письмово, з переходом через десяток в межах , дії множення та ділення;

- писати диктанти та списувати текст (з допомогою асистента вчителя);

- повторювати рухи за однолітками під час руханок, за вчителем на уроках фізичної культури;

- по прослуханому тексту відповідати однозначно на питання;

- запам’ятовувати та розповідати невеликі за обсягом вірші напам’ять;

- створити виріб за зразком,  поетапну  композицію  виробу  з  природного  матеріалу, аплікацію,  частково спираючись на сторонню допомогу;

- до нетривалого спостереження;

- до запам’ятовування того, що включено в активну діяльність (пов’язане з інтересами, потребами)

Засвоїв:

- правила поведінки у школі, на уроці, але не завжди дотримується їх;

- добре засвоює відеоматеріали до уроків, може переказати побачене (за навідними питаннями);

- послідовність роботи на планшеті, в мобільному телефоні.

Застосовує (самостійно, з підказками)

Розвинене зорове сприймання, візуальне і механічне запам’ятовування.

Похвала, винагороди викликають прагнення повторювати схвалені дії та удосконалюватись.

інтелектуальні труднощі

  • Повільне сприйняття та переробка інформації
  • Перевага наочно-дійових форм мислення
  • Короткочасна пам’ять
  • Самостійно узагальнювати, робити висновки не може.
  • Концентрація уваги нестійка
  • Словниковий запас нижче вікової норми.
  • Недостатньо сформоване логічне мислення;
  • Процеси аналізу,синтезу, порівняння, абстрагування, класифікування, узагальнення, встановлення причинно-наслідкових та цільових зв’язків сформовані недостатньо
  • Увагу дуже важко концентрувати, вона нестійка, і тому дитина легко і часто відволікається; потребує більшого часу та додаткових інструкцій.

функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі

  • сенсорні еталони

сформовані недостатньо.

  • Частково порушена звуковимова та складова структура слова.
  • словниковий запас не відповідає віковим нормам.
  • Порушення фонематичного слуху утруднює письмо під диктовку, припускається великої кількості помилок.
  • В самостійному переказі передає зміст спрощено, користується фразою нескладних конструкцій.

фізичні труднощі

  • загальна і дрібна моторика недостатньо розвинена.
  • недостатній рівень розвитку гнучкості, швидкості, спритності.

навчальні труднощі

  • Інтерес до навчання нестійкий (потребує додаткової мотивації). уникає завдань, які вимагають розумового напруження.
  • Знижена працездатність, швидко втомлюється.
  • Потребує постійної концентрації уваги.
  • Не може самостійно писати диктанти, твори.
  • Недостатній рівень самостійності у виконанні вказівок вчителя.
  • Здатність реально оцінювати поставлені цілі не сформована. - Потребує контролю, допомоги та стимулювання з боку вчителя.
  • Знання фрагментарні, характеризуються неточністю, неусвідомленістю
  • Знання, вміння використовуються переважно механічно, як завчені штампи.

працювати над:

Всебічним розвитком дитини. Збагаченням знань відповідно до шкільної програми.

- розвитком сприйняття, пам’яті, уваги. Мислення в комплексі.

 

розвивати:

лексичний словник, увагу, пам'ять, словесно-логічне мислення,

спостережливість.

         концентрацію, зосередженість, стійкість, переключення, розподіл, збільшення обсягу довготривалої пам’яті.

 

Формувати:

- світогляд.

- пізнавальну,  навчальну діяльність, навички та вміння самостійно оволодіти знаннями та користуватись ними.

- орієнтування у просторі.

- стійкі позитивні і

правильні моделі соціальної взаємодії.

- навичку читання.

- навичку письма.

- обчислювальні навички.

Збагачувати активний та пасивний словниковий запас. Розвивати пізнавальний інтерес та пізнавальну активність,позитивну мотивацію до навчання.

 

 

Вчити:

вмінню утримувати увагу на об’єктах тривалий час, зосереджуватись на них. Працювати над розвитком зв’язного усного і писемного мовлення. Працювати над розвитком критичного й логічного мислення. Працювати над закріпленням академічних навичок в повсякденному житті.

 

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

 перший рівень підтримки;

 другий рівень підтримки;

+ третій рівень підтримки;

 четвертий рівень підтримки;

 п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

 

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

 

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

ні

 

Психолого-педагогічна адаптація:

 

 

використання візуального розкладу

ні

 

збільшення часу на виконання завдань

так

 

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

так

З основних предметів

руховий режим

так

Додаткове розвантаження (за потреби): чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи

використання заохочень

так

Словесне заохочення,

наліпки.

використання стимулюючих засобів для розвитку пізнавальної активності та підтримки уваги

так

Візуалізація навчального матеріалу, зміна видів діяльності

Адаптація навчального матеріалу:

 

 

Унаочнення змісту навчання

Так

За потреби

Подання нового матеріалу невеликими порціями, з урахуванням працездатності

Так

 

Багаторазові повторення та збільшення кількості однотипних завдань

ні

 

Предметна основа (лічильний матеріал) та лінійка як допоміжні засоби під час обчислень.

ні

 

Візуальний рукописний зразок вчителя(дорослого) для написання невідомих слів.

Так

 

Використання широкого арсеналу дидатктичних ігор та вправ

Так

 

Модифікація:

 

 

спрощення змісту навчального предмета

ні

 

зміна цілей навчання

ні

 

зниження вимог для виконання завдань

Так

З урахуванням індивідуальних можливостей

зменшення годин англійської мови

ні

 

 

3) потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

       4) потреба в додаткових заняттях:  корекційно-розвиткові заняття

+ так

 ні

 

5) потреба в консультації з:

 фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

 фахівцями спеціальних закладів освіти;

 іншими фахівцями __________________________________________

 

6) наявність індивідуального навчального плану:

+ так

 ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

 

 

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

  Математика

А

Учитель початкових класів……

   Українська мова

     А

ПІП., вчитель початкових класів…………

  Англійська мова 

     А

ПІП.., учитель іноземної мови…………

  Я досліджую світ

     А

ПІП, вчитель початкових класів…………

  Образотворче мистецтво 

     А

           ПІП., вчитель початкових            класів…………

  Дизайн і технології

     А

  ПІП., вчитель початкових класів………

Інформатика

     А

 ПІП., вчитель початкових класів………

Фізкультура

     А

  Учитель…ПІП, вчитель початкових класів………

 

Індивідуальний навчальний план

 

Розроблений згідно з

Типовим навчальним планом початкової школи

 з навчанням українською мовою,

 згідно з наказом Міністерства освіти і науки України 

від 08.10.2019 року № 1272 

 та робочим навчальним планом  Славутицького ліцею «БезМеж» на 2023-2024 н.р.

 

ІНДИВІДУАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

учня інклюзивного третього класу на 2022-2023 н.р.

 

Освітні галузі

 

Навчальні предмети

Кількість годин  на тиждень

3 клас

Мовно-літературна

Українська мова та літературне читання

7

Іноземна мова (англ.)

3

Математична

Математика

5

Природнича

Соціальна, здоров’язбережувальна 

Громадянська й історична

Я досліджую світ

3

Технологічна

Дизайн і технології

1

Мистецька

Музичне мистецтво

1

Образотворче мистецтво 

1

Інформаційна

  Інформатика

1

  Фізкультурна

Фізкультура

3

Усього

25

Розвиток мовлення

2

Дефектолог

2

Сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових

29

 

Директор     

 

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Розвиток мовлення

(2 год )

 

Учитель-логопед

 

Ліцей «БезМеж»

вт. 13.55

ср. 15.05

Дефектолог

 

Ліцей «БезМеж»

пн. 15.05

чт. 15.05

 

 

 

 

6. Навчання:

+ за розкладом класу;

 за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ______________________________________________

 за модифікованим розкладом

 

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

 так

+ ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

 батьки: ___________________________________________________

інші законні представники____________________________________

 уповноважена батьками особа ________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,

________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)

 соціальний робітник

________________________________________________________________ 
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

+ підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

 адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

+ так

 ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

картки схеми для розвитку зв'язного мовлення, планшет_______________________________

9. Потреба в розумному пристосуванні:

так, зазначити яка: ___________________________________

+ ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

 адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

 використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

+ використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

+ адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);

 інше (зазначити що) ________________________________________

11. Потреба у продовженні строків навчання:

 так

+ ні.

12. Додаткові напрями роботи:

 

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Розвиток інтелектуальної сфери

Розширювати світогляд учня та сприяти його всебічному розвитку

Формувати знання про властивості предметів та їх розташування у просторі.

Розвивати логічне мислення.

Розвивати довільну увагу, вміння зосереджуватися на певних предметах.

Розвивати дрібну моторику рук.

Використовувати наочності під час уроку, розвиток асоціативного мислення.

Розвивати зорове сприйняття, використовуючи різноманітні лабіринти, пошук відмінностей в малюнках.

Розвинені пізнавальні процеси відповідно до природних можливостей.

Збагачений словниковий запас.

Сформованість еталонних уявлень.

Сприймання буде розвинуте на достатньому рівні.

Покращиться швидкість обробки інформації.

Отримати нові знання та навички з навчальних предметів. вміння застосовувати отримані знання і вміння у повсякденному житті

 

Розвиток сенсорної, моторної сфери

Продовжувати розвивати дрібну та загальну моторики.

Розвивати координацію, орієнтування в просторі (поняття «праворуч», «ліворуч», «вгору», «вниз»)

Підвищення рівня розвитку дрібної та загальної моторики;

розвитку координації, та орієнтування в просторі.

Однаково оперувати знаннями, отриманими через зорове, слухове,тактильне та ін. сприйняття.

Розвиток мовленнєвої сфери

Слухання-розуміння усного мовлення.

Розвиток артикуляції. Створення умов для набуття позитивного досвіду. (протягом року).

Розвиток фонематичних процесів.

Розвиток слухання-аудіювання мовленнєвого матеріалу.

Корекційно-розвиткова робота на дислексією (змішаного типу).

Корекційно-логопедична робота на фонетико-фонематичному рівні. Розвиток фонематичного аналізу та синтезу. Зв'язок звуку з буквою. Формування фонематичного сприймання.

 

- уважно слухати та відтворювати мовленнєвий матеріал;

- розуміти зміст сприйнятого нового мовленнєвого матеріалу; - відповідати повним реченням на запитання за змістом прослуханого, побаченого, прочитаного; - будувати граматично правильно складні речення;

 Покращення вимови групи свистячих приголосних [с, с′, з, з′, ц, дз, дз′].

Виконує вправи спрямовані на розвиток механізмів читання.

Диференціює: звук і букву; тверді та м'які приголосні звуки.

– практично використовує в усному мовленні прийменники (перед, за, справа, зліва, поряд тощо) з метою відображення просторових і часових зв’язків між конкретними об’єктами і подіями (з допомогою та за підказкою вчителя).

– з допомогою вчителя формулює запитання за змістом прослуханого чи прочитаного тексту, за малюнком та ін.;

– наслідуючи вчителя, інтонує речення,  що містять звертання, однорідні члени речення, питання, оклик.

Розвиток фізичних здібностей

Проводити фізкультхвилинки.

Виконувати фізичні вправи на розвиток дрібної моторики та координації рухів.

Виконувати профілактичні вправи для очей.

Покращити стан загальної і дрібної моторики.

Більш впевнене виконання вправ на розвиток координації рухів і дрібної моторики.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Розвивати та заохочувати самостійність, самоорганізованість, відповідальність,вчити розпізнавати власні емоції, контролювати негативні емоції,

Акцентування на позитивних моментах.

Формування здатності до вольових зусиль, довільної регуляції поведінки.

Практичні заняття з елементами арт-терапії.

Стимулювати позитивну навчальну мотивацію.

Давати чіткі інструкції, зберігати послідовність та структурованість заняття.

Створювати ситуації успіху, в яких дитина мала б можливість проявити свої сильні сторони.

Довільна регуляція поведінки.

Сформованість вольових зусиль.

Сформованість позитивної навчальної мотивації.

Підвищиться самооцінка.

Виражати емоції тілесними рухами, мімікою, жестами; - повідомляти про свій емоційний стан словами, наприклад, вживаючи фразу “я відчуваю...”;

- за допомогою  дорослого відстежити причини виникнення емоцій: «чому я радію/ сумую/ серджусь/ ображаюсь/ дивуюсь/ соромлюсь» тощо;

- із власного досвіду, наводити приклади ситуацій, де було присутнє відповідне почуття;

- за допомогою дорослого відстежувати наслідки власних вчинків для фізичного та емоційного стану іншої людини та для самого себе.

Розвиток соціальної сфери

Розвивати комунікативні навички.

Створювати позитивні ситуації співпраці з дітьми та дорослими.

Формувати позитивну самооцінку дитини. Формувати правильні моделі поведінки.

Сформувати і закріпити комунікативні навички.

Налагодити соціальні контакти

Доброзичлива, неконфліктна особистість, уміє правильно поводитись у різних життєвих ситуаціях, розуміє свої права й обов’язки, вчинки інших людей.

Подолання навчальних труднощів

Розвиток психічних процесів

(сприймання, увага, пам‘ять, мислення, уява);,

Розвиток математичних навичок, навичок читання та письма

Розвивати вміння переходити від механічного запам’ятовування пізнавальних процесів до смислового.

Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учениці.

Інші

 

 

 

Рівень результатів навчання, досягнутих після виконання ІПР, фіксується у протоколах засідань КППС.

 

13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:


Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

Посада

Підпис

 

Заступник з НВР

 

 

 

вчитель – логопед

 

 

 

Вчитель початкових класів

 

 

Асистент вчителя

 

 

Мати

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:

__ _________________________________ (зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)

 

підпис ______________________              дата  _______________

 

docx
Додано
7 грудня 2023
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку