Інформація для вихователів: "Нетрадиційні техніки аплікації як засіб розвитку дошкільників."

Про матеріал
Вид діяльності під назвою "аплікація" відомий давно. Споконвіку жінки у вільний від роботи час займалися різними видами рукоділля. Бажання жінок прикрасити себе і своє житло послужило поштовхом до винахідництва і вигадку.
Перегляд файлу

        Консультація для вихователів

                Нетрадиційні техніки аплікації 

           як засіб розвитку дошкільників.

 

Вид діяльності під назвою "аплікація" відомий давно. Споконвіку жінки у вільний від роботи час займалися різними видами рукоділля. Бажання жінок прикрасити себе і своє житло послужило поштовхом до винахідництва і вигадку.
Складно сказати, коли конкретно зародився той чи інший вид рукоділля, оскільки текстильні вироби тих часів майже не збереглися. Але можна точно сказати, що аплікація (або нашивание) різних клаптів тканин, шкіри і інших матеріалів, а також наклеювання різноманітних матеріалів, таких як: крупи, насіння, шкаралупа горіха, яєчна шкаралупа, будь-яких природних матеріалів прийшла до нас з Сходу і з Візантії. 
Найдавніша аплікація, датована 980 р. до н.е. була знайдена в Єгипті. А в скіфських курганах(100 рік до н. е .. -200 рік н. е..) виявлені фрагменти стьобаних ковдр з елементами аплікації. 
У різних народів аплікація виконується з найрізноманітніших матеріалів. Робили аплікації з берести, повсті, тканини, шкіри та паперу.
З роками різні види аплікацій видозмінилися, слідуючи за своєю епохою, напрямком моди і появою сучасних матеріалів. Стали застосовуватися різні барвники та лаки, що дозволило продовжити життя виробів. 
Аплікація (від лат. applicatio - прикладання) - створення художніх зображень наклеюванням, нашиванием на тканину або папір різнокольорових шматочків якого-небудь матеріалу; зображення, візерунок, створений таким способом.
Для аплікації можна використовувати самі різні матеріали: папір, тканина, нитки, черепашки та камінці, і навіть саму звичайну крупу.
Аплікація - одне із самих улюблених занять дітей. Малюкам подобається щось вирізати з паперу або тканини, клеїти, розфарбовувати і в підсумку отримувати творіння, зроблене своїми руками. 
Раніше вважалося, що аплікація недоступна для дітей другого-третього року життя. Ця діяльність передбачає роботу з дрібними площинними зображеннями і формами, володіння вмінням складати з частин ціле зображення, володіння навичками намазування, наклеювання і т. д. Діяльність, загалом-то, дійсно, нелегка. Але нелегка не означає марна. Вчені досліджували оптимальні можливості дітей перших років життя. Результати спостережень і експериментів переконливо доводять, що вправи з готовими площинними формами і зображеннями забезпечують якісний стрибок в різнобічному розвитку дитини. Встановлено, що діти даного віку володіють унікальними можливостями. Шляхом спеціально спрямованих впливів можна досягти дуже високого рівня розвитку і більш раннього формування тієї чи іншої функції мозку.
Будь-яка творча діяльність, зокрема аплікація, має велике значення для розумового розвитку дітей, розширюється запас знань на основі уявлень про різноманітних формах і просторовому положенні предметів навколишнього світу, різних величинах, різноманітті відтінків кольорів. 
При виготовленні вироби аплікації важливо звертати увагу дітей на мінливість форм, кольорів (стигла - не стигла ягода, рослини в різні пори року), різне просторове положення предметів і частин (птах сидить, літає, клює зернятка; рибка плаває в різних напрямках тощо).
Займаючись аплікацією, діти дізнаються різні матеріали (папір, крупа, глина, мушлі та ін), ознайомлюються з їх властивостями, виразними можливостями, набувають навички роботи з ними. Діти засвоюють також досвід роботи з деякими знаряддями людської діяльності (олівець, клей, пензлик, фарби, ножиці). Всі ці дії сприяють розумовому розвитку дітей.
Для створення аплікації необхідно застосувати зусиль, здійснити трудові дії, оволодіти вміннями ліпити, різати, малювати предмет тієї чи іншої форми і будови, а також оволодіти навичками поводження з ножицями, з олівцем і пензлем, з клеєм, пластиліном. Правильне володіння цими матеріалами та інструментами вимагає відомої витрати фізичних сил, трудових навичок. Засвоєння умінь і навичок пов'язане з розвитком таких вольових якостей особистості, як увага, наполегливість, витримка. У дітей виховуються вміння працювати, домагатися отримання бажаного результату.
Отже, аплікація:

Розвиває художнє уяву і естетичний смак.

Розвиває конструктивне мислення - часто під час роботи дитині необхідно зібрати з частин ціле.

Розвиває дрібну моторику і тактильні відчуття, особливо, якщо крім паперу використовуються інші матеріали: тканина, крупа, сухоцвіти, соломка.

Допомагає вивчити кольори і форми.

Знайомить дітей з поняттям технологія: щоб отримати результат, необхідно виконати послідовність дій: вирізати деталі, змастити клеєм папір, посипати крупу, розмазати пластилін тощо.

За тематикою зображення аплікація підрозділяється на предметне, сюжетне, пейзажну і декоративну.
За формою аплікація буває об'ємною і плоскою. 
За кольором - одноколірна і багатобарвна.
Для її виготовлення використовуються різні матеріали: папір, тканини різноманітної фактури (бавовна, шовк, оксамит, шнури); шкіра, хутро, поролон, природні та непридатні матеріали і т. д.

Ось кілька нетрадиційних технік аплікації, які ви можете використовувати у роботі з дітьми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 квітня 2019
Переглядів
1605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку