|
|
Нова українська школа.
Конспект уроку до кейсу «У світі натуральних чисел» (математична галузь) за підручником «Інформатика. 5-6 класи», автор Н.Морзе, О.Барна.
«____»___________2023 року
Назва уроку: Інформація, повідомлення.
Мета:
навчальна: сформувати уявлення про інформацію, повідомлення; сформувати вміння наводити приклади даних, повідомлень;
розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати самостійно; формування позитивного ставлення до навчання.
Очікувані результати заняття
Учні:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер.
Хід уроку
Організаційний етап
Вправа. «Розшифруйте формулу»
Психологічна вправа
Вправа «Випадкове колесо»
Мотивацій навчальної діяльності
Відгадайте ребус.
Актуалізація опорних знань
Вправа «Техніка безпеки»
Вивчення нового матеріалу
1.Інформація, повідомлення
2. Способи подання повідомлень.
3.Органи сприйняття повідомлень
4.Інформаційні процеси
Фізкультхвилинка
Руханка "Рухайся-замри"
Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Вправа «Створи QR-код свого імені»
Підсумки уроку
Домашнє завдання.
Рефлексуємо
Вправа «не закінчене речення»
Самооцінювання
Вправа «Світлофор»
ДОДАТКИ
Організаційний етап
Вправа. «Розшифруйте формулу»
Розшифруйте записану формулу уроку:
/У+О//В+С/Р=З
У-увага
О-організованість
В-взаємодопомога
С-спілкування
Р-робота
З-знання
Саме ці якості потрібні будуть нам на уроці.
Психологічне налаштування
Вправа «Випадкове колесо» https://wordwall.net/uk/resource/28845877/налаштування-на-урок
Мотивацій навчальної діяльності
Вправа «Відгадай ребус»
Правильно це слово інформація. А що ви розумієте під словом інформація?(відповіді дітей)
Актуалізація опорних знань
Вправа «Техніка безпеки»
https://learningapps.org/5615404
Вивчення нового матеріалу
1.Інформація, повідомлення
Інформація -нові відомості, знання, які одержує людина на основі повідомлень.
Що ж таке повідомлення? А повідомлення – це коротка інформація, яку ми можемо отримати з навколишнього світу (в тому й числі від оточуючих нас людей, тварин і так далі). Коли вчитель на уроці Вам розповідає щось нове, він за допомогою слів подає Вам повідомлення. Дивлячись телевізор, відвідуючи виставки чи переходячи вулицю ви постійно отримуєте повідомлення. Тому можна зробити висновок, що повідомлення постійно нас оточують.
2. Способи подання повідомлень.
За допомогою чого можна подати ці самі повідомлення? Їх можна подати за допомогою тексту, цифр, графіки, звуку, відео, умовних сигналів (по типу жестів та міміки), спеціальних позначень та за допомогою комбінованого способу – це коли поєднуються декілька або всі вище перелічені способи подання повідомлень.
Відомо, що одне й теж повідомлення можна подати різними способами.
Спробуймо зробити це. Подаймо повідомлення «Інформація» в цифровий спосіб.
Вправа «Перетвори повідомлення»
3.Органи сприняття повідомлень
Давайте визначимо за допомогою яких органів ми можемо сприймати повідомлення? Це очі (графіка, текст, цифри) – зорове сприйняття, вушка (звуки) – звукове сприйняття, ніс (запахи) – нюхове сприйняття, ротик (смак) – смакове сприйняття та шкіра (дотик) – тактильне сприйняття.
І так ми вирішили. Що таке повідомлення, але що ж це таке та інформація. А інформація - це відомості, нові знання, які одержує людина.
І з цією самою інформацією може відбуватись декілька важливих процесів. А процес – це послідовність взаємопов’язаних дій, що тривають протягом певного часу.
Вправа «Органи сприйняття повідомлень»
https://learningapps.org/1364615
4.Зберігання повідомлень
Давайте відповімо на таке питання: «Для чого люди зберігають інформацію?» І як, я думаю, ви вже здогадались перший процес – це зберігання. Інформацію можна зберегти на аркушах та папірусі, як це робили в древньому Єгипті, на тканині (наприклад на футболках), та різних металах та на інформаційних пристроях – флешках, дисках і так далі.
Те на чому ми зберігаємо інформацію називається носій інформації. Це може бути флешка, диск, книга або наш мозок.
Передавати інформацію ми можемо за допомогою листів, телефонних розмов. Коли ми переходимо вулицю то світлофор подає нам інформацію про те чи можна переходити чи ні. Це саме може подати і регулювальник.
Для того, щоб успішно передати повідомлення люди використовують кабелі, телефони та комп’ютери, поштові служби та власний голос, і це ще не все.
Опрацювання інформації. З інформацією, яку ми отримуємо звичайно потрібно опрацьовувати, щоб зрозуміти та запам’ятати. Інформація, яку неможливо опрацювати нікому не потрібна і тоді це не інформація, а шум. Пригадуєте на початку уроку було питання «Що ви робите далі коли прочитали умову математичної задачі?»? Саме ось цей процес коли ви називали, що визначаємо що знаємо, що ні та рахуємо і називається процесом опрацювання.
Пошук інформації. Коли у нас не достатньо потрібної інформації, або взагалі немає і ми хочемо, щось дізнатись, то нам потрібно її знайти. Шукати інформацію ми можемо в бібліотеці, в мережі Інтернет або спілкуючись з друзями та дорослими.
Отже, давайте узагальнимо. Інформаційні процеси – це процеси зберігання, передавання, опрацювання і пошуку повідомлень.
А якщо говорити саме про комп’ютер та інформатику то тут всі пристрої призначені, щоб зберігати, передавати, опрацьовувати і шукати інформацію. А сукупність цих технічних пристроїв утворює інформаційну систему.
Вправа «Інформаційні процеси»
https://learningapps.org/watch?v=p2pz9esxt
Фізкультхвилинка
Руханка "Рухайся-замри"
https://www.youtube.com/watch?v=a4RprNBy9qE
Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
Завдання. Перетвори тестову інформацію в графічну.
Вправа «Створи QR-код свого імені»
https://www.websiteplanet.com/uk/webtools/free-qr-code-generator/
Для чого він може використовуватись?
Вправи для очей.
Вії опускаються...
Очі закриваються...
Ми спокійно відпочиваємо... (2 рази)
Сном чарівним засипаємо...
Наші руки відпочивають...
Важчають, засинають...(2 рази)
Шия не напружена,
А вона розслаблена...
Губи трохи відкриваються...
Так приємно розслабляються. (2 рази)
Дихається легко, рівно, глибоко.
Ми чудово відпочиваємо.
Сном чарівним засипаємо...
Підсумки уроку
Домашнє завдання.
Опрацювати підручник с 24-26.
Завдання. Подайте інформацію різним способом
числова |
текстова |
1,2,3,4,5,6,7,8,9 |
|
Рефлексія
Вправа « Не закінчене речення»
1. Я запам’ятав…
2. На сьогоднішньому уроці я дізнався…
3. Я навчився…
4. Я зрозумів…
5. Я отримав задоволення від…
6. Найбільш на уроці мені мені сподобалося…
Самооцінювання
Вправа «Світлафор»
|
1 |