Інформаційна хвилина про безпеку дітей в Інтернеті, мета якої ознайомити учнів з поняттям інтернет,
розкрити позитивні та негативні сторони інтернету;
розвивати увагу, спостережливість, пам'ять;
виховувати почуття відповідальності за своє здоров'я.
Інтернет. Безпека дітей в Інтернеті.
Мета:
Місце проведення: комп’ютерний клас.
Хід
Усміхніться всім навколо
Небу, сонцю, добрим людям,
І тоді обов’язково
Наша бесіда цікавою і корисною буде!
2. Прислів’я: «Не той пропав, хто в біду попав, а той пропав, хто духом занепав». (Робота з прислів’ям: пояснення значення, вивчення напам’ять)
1. – Що таке інтернет?
– У кого вдома є комп’ютер?
2. Повідомлення теми, мотивація.
При роботі з комп’ютером
Ти не дрімай,
Сядь правильно,
Спину рівно тримай.
Шнурів, розеток – не займай!
Незнайомих клавіш – не чіпай!
Інтернет-загрози для дітей
Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля.
Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для
дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути.
Віруси
Комп’ютерний вірус - це невелика програма, яка написана програмістом високої кваліфікації, здатна до саморозмноження й виконання різних деструктивних дій. На сьогоднішній день відомо понад 50 тис. комп’ютерних вірусів. Дія вірусів може проявлятися по-різному:від різних візуальних ефектів, що заважають працювати, до повної втрати інформації, останнім часом все більшої популярності набувають віруси, що розповсюджуються через систему електронної пошти.
Основними джерелами вірусів є:
- дискета, на якій знаходяться заражені вірусом файли;
- комп’ютерна мережа, в тому числі система електронної пошти та Інтернет;
- жорсткий диск, на який потрапив вірус у результаті роботи з зараженими програмами;
- вірус, що залишився в оперативній пам’яті після попереднього користувача.
Основними ранніми ознаками зараження комп’ютера вірусом є:
- зменшення обсягу вільної оперативної пам’яті;
- уповільнення роботи комп’ютера та завантаження;
- незрозумілі (без причин) зміни у файлах, а також зміни розмірів та дати
останньої модифікації файлів;
- помилки під час завантаження операційної системи;
- неможливість зберігання файлів у потрібних каталогах;
- незрозумілі системні повідомлення, музичні та візуальні ефекти тощо.
Злочинці намагаються завоювати довіру дітей, щоб втягти в ситуацію сексуального насилля. В сучасних ЗМІ, а також в Інтернеті, пропагується сексуальність та навіюється думка, що значимість людини залежить від її сексуальної зовнішності та поведінки. Тобто, людина розглядається як об’єкт втілення сексуальності. І злочинці цим користуються сповна. Знайомство та встановлення довіри між злочинцем та жертвою відбувається під час спілкування в мережі Інтернет: миттєві повідомлення, блоги, соціальні мережі, дошки оголошень та інше.
Недостовірна інформація
Часто інформація, яку беруть учні є недостовірною, неповною або застарілою. Проте часто вони не замислюються над достовірністю отриманої інформації, не вміють аналізувати та узагальнювати її, тому що у них відсутнє або недостатньо розвинуте критичне мислення. Тому необхідно більше читати і користуватися довідковою літературою.
В наш час дійсно існує проблема безпеки дітей в Інтернеті
Правила безпечного користування Інтернетом:
- не користуватися нелегальними та шкідливими матеріалами, що
не відповідають віковим особливостям і негативно впливають на
фізичне та психічне здоров’я;
- не користуватися інформацією, яка може підштовхнути до скоєння
злочину.
- не розповсюджувати особисті дані у відкритому доступі.
IV. Підсумок
Повторення правил безпечного користування Інтернетом:
Висновок: головне в житті – це не тільки бути задоволеним собою, а й ще приносити користь іншим; дбати про своє здоров’я.