Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у житті У центрі уваги – інтегроване тематично-проектне (діяльнісне) навчання, яке вимагає оснащених сучасним обладнанням приміщень, а від вчителів НУШ - більш глибинної підготовки до уроків. В Концепції нової української школи серед ключових компетентностей, які має формувати сучасна освіта, важливе місце займає інформаційно-цифрова компетентність, яка передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні.
Інформаційна компетентність – це уміння за допомогою технічних засобів та інформаційних технологій самостійно шукати, аналізувати та добирати необхідну інформацію, зберігати її, обробляти та передавати Інформаційна компетентність визначається трьома компонентамиІнформаційний(здатність ефективно працювати з інформацією)Вміння працювати з сучасними комп'ютерами, цифровими технологіями (інтерактивними дошками та різними гаджетами. Застосування(здатність використовувати ІКТ для роботи з інформацією)
Інформатизація освіти вимагає від вчителя високого рівня цифрової грамотності та інформаційної компетентності. Вчитель в умовах жорсткої конкуренції, завдяки засобам ІКТ повинен бути готовим повноцінно реалізувати нові ідеї, використовувати ІКТ з метою доступу до інформації, її визначення (ідентифікації), організації, обробки, оцінки, а також її створення і передачі, яка достатня для того, щоб успішно жити і працювати в умовах інформаційного суспільства, умовах економіки знань. Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у школі – це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа. Ні для кого вже не є новиною і необхідність широкого застосування електронних засобів навчання під час вивчення будь-якого предмету. Адже вчителю, у його прагненні зацікавити, сконцентрувати увагу учнів на вивчення свого предмету доводиться конкурувати з чудово організованим світом мас-медіа
На перешкоді стає те, що вчителі початкових класів та вчителі-предметники не вміють працювати з новими інформаційними і комунікаційними технологіями та не розуміють, як їх можна використовувати на уроках різних предметів, а більшість учнів не розуміють справжнього призначення комунікаційних та інформаційних технологій, оскільки сприймають їх як іграшки В епоху інформатизації суспільства, кожен педагог повинен чітко усвідомити, що комп’ютер та периферійне обладнання є основними інструментами в його професійній діяльності, які здатні полегшити розв’язок цілого ряду професійних завдань.
Основними елементами процесу формування ІК є:уміння застосовувати інформаційні технології для демонстрації друкованих графічних документів;уміння використовувати інформаційні технології для демонстрації аудіо- та відеоматеріалів на уроці;уміння створювати презентації;уміння систематизувати і обробляти дані за допомогою таблиць, технологічних карт;уміння будувати порівняльні таблиці і виявляти закономірності за допомогою комп'ютера;уміння застосовувати інформаційні технології для моделювання процесів і об'єктів, виконання креслень і ескізів;уміння використовувати комп'ютерне тестування та інтерактивні тренажери:уміння використовувати мережу Інтернет для вирішення педагогічних питань, збору інформації, участі в телеконференціях, доступу до наукових, педагогічних, методичних даних.також популярності набувають і персональні вчительські сайти чи блоги, які потрібно вміти «вести» на достойному рівніІнформаційна компетентність вчителя передбачає широке використання комп'ютерної техніки, електронних варіантів навчальних матеріалів, навчальних програм, педагогічних технологій творчого характеру
Покоління Z - діти, народжені в епоху масштабного розповсюдження Інтернет-технологій (в Україні початок цього періоду - з 2003-2005 рр. Покоління Z повʼязує використання таких речей, як Інтернет в цілому, You. Tube, мобільні телефони, SMS і MP3-плеєри як щоденну практику. Діти задають запитання гуглу, а не вчительці, дорогу знайдуть по навігатору, а речі придбають в Інтернеті, навіть у тій країні, де вони не живуть. Їм вдається одночасно вчити уроки, вести СМС-переписку з друзями, слухати музику і розмовляти з бабусею, а зацікавити чи здивувати таких дітей стає дедалі складніше. Тільки інформаційно-компетентний вчитель здатний для кожної шкільної дисципліни знайти нові інструменти, які оживлять урок, зроблять його цікавішим та кориснішим.І цьому є «живі» докази: вчителі українських шкіл створюють групи в Telegram та насичують її тематичною інформацією, дозволяють переказувати вірші один-одному у смайликах за допомогою програми Viber чи користуватися пошуковими системами під час уроків.
Медіа – це своєрідний засіб комунікації між людьми. Мультфільми, журнали, світлини, комікси кінематограф та інші медіапродукти це засоби, які безпосередньо і є засобом комунікації, провідниками інформації . Відмінний мультимедійний продукт для навчання школярів. Дитина пізнає світ і його інтерес ще до шкільного навчання у процесі перегляду мультфільмів. Сучасні мультфільми дозволяють навчитися рахувати, розпізнавати кольори, вчити нові слова, що дуже сприятливо впливає на розумовий, психічний та моральний розвиток дітей. Сучасний учитель повинен бути і медіаграмотним. Звісно, вчитель повинен знати, де знайти потрібний мультфільм, який матиме дидактичне спрямування, вміти його завантажити та обробити для досягнення дидактичної мети на уроці.
Отже, використання вчителем Нової української школи інформаційно-комунікаційних технологій, цифрових освітніх ресурсів у професійній діяльності, оптимізує зміст навчання, модернізує методи та форми організації навчального процесу, забезпечує високий науковий і методичний рівень викладання, індивідуальний підхід у навчанні, підвищенні ефективності та якості надання освітніх послуг. Звісно, щоб навчати дітей за сучасними вимогами вчителю необхідно оволодіти методикою застосування новітніх прийомів, стратегій та технологій . Не потрібно чекати якогось спеціального запрошення чи масових курсів, потрібно мати бажання табути в курсі можливостей особистісного і професійного розвитку.