Останній етап розвитку інформаційних технологій зумовлено появою універсального пристрою для здійснення операцій над даними — комп’ютера. За більш ніж 70-літню історію комп’ютери дуже змінилися і відповідно змінилися й ті технології, що базуються на використанні комп’ютерів. Розглянемо детальніше етапи становлення комп’ютеризованих інформаційних технологій.
Ці обчислення потрібні були в ядерній фізиці, військовій справі, шифруванні та дешифруванні повідомлень, авіації та космонавтиці тощо. Дані в комп’ютери вводилися з перфокарт, перфострічок, магнітних барабанів або простим перемиканням тумблерів, а виводилися, як правило, на пристрої, що працювали з такими самими носіями. Перфокарта
Другий етап (до середини 70-х років XX ст.) характеризується розширенням сфери застосування комп’ютера. Починають розвиватися технології електронних баз даних, комп’ютерного моделювання, систем автоматизованого керування виробництвом, технології бухгалтерського та банківського обслуговування. Як правило, використовуються потужні та середньої потужності комп’ютери, що обслуговують багатьох користувачів.
Застосування комп’ютеризованих інформаційних технологій змістилося з великих обчислювальних центрів до малих офісів. Персональний комп’ютер став доступний значній частині користувачів і на роботі, і вдома. Перший з персональних комп’ютерів корпорації Apple ще не мав власного монітора і підключався до побутового телевізора. Для роботи з ним не потрібно було мати спеціальну освіту, і його швидко можна було адаптувати до виробничих і особистих потреб.
У ході четвертого етапу (із середини 80-х років XX ст.) за рахунок значного підвищення продуктивності персональних комп’ютерів і розширення спектра та якості пристроїв введення і виведення даних (лазерні та струменеві принтери, сканери, кольорові монітори) відбувся подальший розвиток усіх існуючих інформаційних технологій.
У сфері освіти основне завдання інформаційно-комунікаційних технологій — зробити навчання ефективнішим за рахунок використання програм і засобів, що забезпечують можливість індивідуалізувати та урізноманітнити навчання. Застосування ІКТ у навчанні надає учневі та вчителю можливість доступу до різних джерел інформації та вибору різних форм організації занять, включаючи дистанційні.