10 клас
Тема уроку: Інформаційні системи у сучасному суспільстві
Мета уроку:
навчальна: познайомити з інформаційними системами у сучасному суспільстві їх значенням та складовими, сформувати поняття ключових компетентностей людини у ХХІ столітті;
розвивальна: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку: нестандартний.
Форма проведення: урок-квест.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор.
Дидактичне забезпечення: набори карток з текстом, картки з QR кодом, файли заготовки до підручника “ІНФОРМАТИКА 10 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П., презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 10 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.
Методичне забезпечення: освітні довідники, план заняття, методичні вказівки
Програмне забезпечення: мультимедійний комплекс, браузер Google Chrome, сканер QR.
Апаратне забезпечення: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, планшети, документ камера IQ.
План уроку
І. Організація класу до уроку (2 хв.)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв.)
ІV. Вивчення нового матеріалу (29 хв.)
V. Релаксація (2 хв.)
VІ. Підведення підсумків (4 хв.)
VІІ. Домашнє завдання (1 хв.)
Хід уроку
І. Організація класу до уроку (слайд 3)
Доброго дня учні! Займайте свої місця, сідайте зручніше, сьогодні у нас незвичайний урок, сьогодні ми з Вами відправимось у подорож та зануримось в Інформаційні системи сучасності.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 4)
Для того, щоб розблокувати екран комп’ютера, скористайтесь програмою читання QR-кодів та повторіть правила поведінки та техніки безпеки на уроці інформатики, для входу в систему натисніть клавішу Enter.
Суворо забороняється :
Під час роботи дистанція між очима і екраном монітора повинна бути не менше 50 см.
Починайте роботу лише по команді вчителя.
Під час роботи виконуйте всі вказівки учителя.
Учні з ослабленим зором зобов'язані працювати в окулярах.
ІІІ. Актуалізація опорних знань (слайд 5)
Чому така велика роль відводиться інформаційним системам? Через те, що суспільство настільки швидко перейшло до інформаційного, що це змушує змінюватись людині і вже сьогодні жити не за старими, а новими законами існування.
(Бесіда за запитаннями)
ІV. Вивчення нового матеріалу (слайд 6-17)
(Слайд 6) Найпрогресивніший, наймолодший, сучасний предмет це інформатика. Кожного року з’являється все більше нових програм, систем та технологій.
(Слайд 7) На уроці інформатики ми вивчаємо, що таке інформація, дані, повідомлення, програма, інформаційні процеси, інформаційні системи, код, алгоритм, інформаційні технології та інші.
(Слайд 8) Усі інформаційні процеси відбуваються в інформаційних системах.
Людину чи будь-яку іншу живу істоту можна вважати біологічною інформаційною системою, суспільство — соціальною інформаційною системою, а комп’ютер — технічною.
(Слайд 9) Розглянемо основні складові та призначення технічної інформаційної системи. Сьогодні інформаційної системи стають невід’ємним та важливим складником сучасного суспільства. Розширення можливостей інформаційної системи сприяє підвищенню освітнього рівня та зростанню професіоналізму трудових ресурсів, а також науково-технічному й культурному розвитку суспільства.
(Слайд 10) Комп’ютерна інформаційна система має в своєму змісті апаратну та програмну складову. Розберемо їх детальніше.
Апаратна складова — це комплекс технічних засобів, який включає пристрої опрацювання і зберігання даних, пристрої введення та виведення даних, засоби міжкомп’ютерного зв’язку.
Програмна складова — це комплекс програм, які забезпечують реалізацію інформаційних процесів пристроями інформаційної системи.
(Слайд 11) Давайте з вами спробуємо дослідити інформаційну складову системи управління освітою.
Завдання 1. Інформаційна система управління освітою
Визначте призначення інформаційної системи Україна. ІСУО, інформаційна складова якої доступна за адресою: https://isuo.org.
(Слайд 12) Відкрийте підручник на с. 20, знайдіть в пошуковій системі E-olimp та виконайте завдання самостійно.
Завдання 2. Інформаційна система E-olimp
Визначте типи даних, які використовуються в інформаційній системі E-olimp.
Зараз ми з Вами переглянули, що таке програмна складова інформаційної системи, і відправляємось у подорож апаратного забезпечення інформаційної системи.
(Слайд 13) Подивіться на екран та перегляньте, що ж відноситься до апаратного забезпечення інформаційної системи. На столі Ви можете побачити розкладені Пазли, спробуйте з’єднати за зразком. З якими ви вже знайомі, а які бачите вперше?
(Слайд 14) !!! Зверни увагу !!! Скористайся програмою зчитування QR-коду. (картка2)
Зверни увагу!
Обсяг знань, якими володіє людина, не має стільки цінності, скільки вміння їх ефективно використати у своїй діяльності (професійній і повсякденній).
(Слайд 15) Наступна станція подорожі у нас відбудеться на learning.apps для виконання вправи скористайтесь QR-кодом. Для того, щоб зрозуміти чи навчились ви відрізняти апаратну від програмної системи інформаційної системи виконайте завдання.
(Слайд 16) Цікавинки! А чи знали Ви, що існує дуже багато програм, які і надалі будуть застосовуватись, а чи знали Ви , що за день у світі з’являється 1846 нових програм.
(Слайд 17) Ми вже зазначали з вами, що суспільство швидкими темпами змінюється від промислового до інформаційного. Саме через це сучасна людина повинна мати:
V. Релаксація (слайд 18)
Діти тепер уважно дивимось на екран та виконуємо вправу для очей
https://www.youtube.com/watch?v=u_fLRqqJ59E
VІ. Підведення підсумків (4 хв.) (Слайд 19)
VІІ. Домашнє завдання (слайд 20)
Запишіть будь ласка до щоденника домашнє завдання:
Опрацювати параграф 2. Підготуватись до тестової перевірки знань.