День Валентина у садочку

Про матеріал

Інформаційно-просвітницькі заняття розроблені соціальним педагогом з метою попередження небезпек в Інтернеті.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Інформаційно-просвітницьке

заняття 1

 

Інтернет-залежність

 

Цей світ Інтернету – чудовий, але не потрібно забувати повернутися з нього.


Мета: визначити та проаналізувати основні проблеми Інтернет-залежності, наслідки, причини появи, симптоми та наслідки. Діагностувати Інтернет-залежність шляхом проведення анкетування. Розвивати навички критичного мислення, саморегуляції, самоаналізу при роботі в Інтернеті. Виховувати інформаційну культуру та інтерес до порушеної теми.

 

Хід заняття

Соціальний педагог

Останнім часом в наше життя стрімко увійшли новітні технології, які активно впливають на соціальні та психологічні процеси в суспільстві. Миттєва передача даних і пошук потрібної інформації, підтримка зв’язку з друзями, покупки, он-лайн ігри, кіно та багато інших зручностей – все це досягнення сучасних технологій, якими активно користується людство. 

Ось тільки чітких безпечних меж «спілкування» з комп`ютером поки не встановлено. Тому грань між нормальним ставленням до свого гаджету і залежністю до нього дуже тонка, і у кожного своя.

Згідно із висновками міжнародних аналітиків, український Інтернет – один з найдинамічніших і швидкозростаючих сегментів мережі в світі. За кількістю Інтернет-користувачів Україна посідає 33 місце в світі.

Однак така ситуація має і зворотній бік. Наприклад, надмірне захоплення комп’ютером поступово підриває фізичне та психічне здоров’я, руйнує нервову систему і в результаті робить людину не лише хворою, але і самотньою.

Залежність, адикція (від англ.  addiction - схильність) – одна з форм деструктивної поведінки, яка виражається в прагненні до відходу від реальності шляхом зміни свого психічного стану за допомогою прийому деяких речовин або постійної фіксації уваги на певних предметах або активностях (видах діяльності), що супроводжується розвитком інтенсивних емоцій. Цей процес настільки захоплює людину, що починає керувати його життям.

Інтернет-залежність — психічний розлад, нав'язливе бажання підключитися до Інтернету і хвороблива нездатність вчасно відключитися від Інтернету.

Ядром формування такої манії є збій в психічних механізмах сприйняття світу і обробки інформації, що надходить. Цьому сприяє рівень розвитку сучасної комп`ютерної техніки, який може з успіхом замінити об`єктивну реальність віртуальної.

Найбільше від такої залежності страждають соціальні якості «раба» комп`ютера: співпереживання, відкритість, комунікабельність, дружелюбність, бажання спілкуватися. Глибоко пустила коріння залежність від комп`ютерних ігор витісняє перераховані якості, викликаючи соціальну дезадаптацію. Результатом такого життя в ілюзії можуть бути підвищена агресивність, асоціальна поведінка, ігнорування обов`язків (побутових, професійних, сімейних і т.д.), зовнішня і внутрішня деградація. Згодом на догляд в віртуальну реальність реагує і тіло залежного. З`являються хронічна втома, проблеми зі шлунком і хребтом, геморой, порушення зору.

Важливо! Залежність від Інтернету формується швидше за всіх інших залежностей - від 6 місяців до 1 року «спілкування» зі своїм гаджетом.

 

 

Вправа 1 «Знайомство з формами залежності від сучасних телекомунікаційних технологій»

Мета: Ознайомити учасників заняття з формати залежності від сучасних телекомунікаційних технологій. Визначити рівень залежності в учасників заняття.

Матеріали: Ватман «Формами залежності від сучасних телекомунікаційних технологій» (Додаток 1), смайлики.

Хід проведення

Соціальний педагог зачитує, і пояснює форми залежності від сучасних телекомунікаційних технологій. Після чого учасники заняття оцінюють рівень своєї залежності по 10 бальні шкалі і кріплять смайлики на ватман на проти тієї залежності яка їм найбільш притаманна. 

 

 Соціальний педагог

Форми залежності від сучасних телекомунікаційних технологій:

Інтернет-адикція  нав’язливе  бажання увійти до Інтернету, знаходячись оф-лайн, і нездатність вийти з Інтернету, будучи он-лайн;

Ітернет-мобільна   адикція доступ в Інтернет-мережу з мобільного телефону;

Аудіо/відео-адикція прослуховування музики на аудіоплеєрі, чи перегляд відеокліпів на відеоплеєрі;

Телевізійна адикція  залежність від надмірного перегляду новин, серіалів чи будь-яких передач чи фільмів;

Гаджет-адикція - пристрасть до володіння конкретним мобільним обладнанням, приладом, що має вихід в Інтернет: стільниковим телефоном, смартфоном, комунікатором, міні-комп’ютером і залежність від його використання.

Кібероніоманія - прагнення здійснювати нові покупки в інтернет-магазинах без необхідності їхнього придбання і врахування власних фінансових можливостей, нав'язливе бажання участі в аукціонах;

Кіберкомунікативна залежність спілкування в чатах, участь у телеконференціях;

Оn-line-гемблінг гіперзахопленість індивідуальними та/або мережевими он-лайн іграми;

Оn-line-лудоманія патологічна схильність до азартних ігор у віртуальних казино.

 

Питання для опитування

  1.               Чи знали ви про існування різних форм Інтернет-залежності?
  2.               Чи вважали ви себе залежним від інформаційно-комунікаційних технологій?
  3.               Чи важко поставити собі оцінку залежності?

 

Соціальний педагог

Звичайно, фізична шкода здоров'ю, принесена Інтернет-залежністю, не так очевидна, як цироз печінки при алкоголізмі. Однак ризик для здоров'я при використанні Інтернету помітний. 

У 2008 році Інтернет-залежність була визнана офіційною хворобою. Визначення захворювання і його діагностичні критерії були розроблені співробітниками Пекінського центрального військового госпіталю за матеріалами 1300 «проблемних» користувачів Інтернету.

Відповідно до нових діагностичних рекомендацій, Інтернет-залежною визнається  людина, яка проводить в мережі не менше шістьох годин на день і у якої спостерігався щонайменше один з симптомів залежності протягом попередніх трьох місяців.

Перші ознаки Інтернет-залежності:

  •              непереборне бажання увійти в Інтернет;
  •              нездатність контролювати свій час в Інтернеті;
  •              розумове або фізичне виснаження;
  •              порушення сну або концентрації уваги;
  •              дратівливість, депресія, знервованість, труднощі у спілкуванні з людьми в реальному житті.

 

Фізичні симптоми:

  •              біль у зап’ястях через тривалу перенапругу м’язів;
  •              сухість в очах;
  •              головний біль;
  •              біль у спині;
  •              нерегулярне харчування;
  •              нехтування особистою гігієною;
  •              порушення сну.

 

Психологічні симптоми

  •              гарне самопочуття або ейфорія під час роботи за комп’ютером;
  •              неможливість зупинитися; 
  •              постійне збільшення кількості часу перебування в Інтернеті; 
    зневага до родини та друзів;
  •              відчуття спустошеності, тривоги, роздратованості в періоди перебування поза Інтернетом; 
  •              брехня про свою діяльність своїм близьким; 
  •              проблеми з навчанням.

 

Вправа 2 «Мій  друг Інтернет-залежний»

Мета: на прикладі конкретних ситуацій навчити учасників заняття оцінювати ступінь ризику потрапляння у залежність від інформаційно-комунікаційних технологій.

Матеріали: картки з ситуаціями.

Хід проведення

Учасники об’єднуються  у 3 групи. Кожна отримує картки з описом ситуації де визначає ознаки Інтернет-залежності та відповідає на запитання до них.

Ситуація 1. Ваш найкращий друг Юрій проводить багато часу в Інтернеті граючи ігри в онлайн, якщо мама йому забороняє то він іде в Інтерет-клуби, або грає в ігрові автомати. Юра почав прогулювати уроки, навчання у нього погіршилося. Також хлопець став дратівливий, знервований, появилися труднощі у спілкуванні з однолітками.

Запитання:

1. Підкресліть у тексті ознаки залежності? Поясніть яка це форма залежності.

2.Що б ви зробили у такій ситуації? На­пишіть шляхи, які б ви використали під час розмови з ним.

3.Чи повинні ви розповісти батькам про залежність їхнього сина? Якщо «так» (або «ні»), то чому?

4.Чи потрібно відвести Юрія до лікаря чи психолога, який допоміг би йому подо­лати цю залежність?

 

Ситуація 2. Максим пропонує піти Дмитру на вулицю погуляти з друзями о десятій годині ранку. Дмитро відмовляє другові, кажучи, що у нього болить голова та спина, і він ще не виспався, бо до четвертої «зависав» у Інтернеті. Тоді Максим погодився з ним піти на вулицю пізніше. Проте друг роздратовано повідомив, що у нього немає вільного часу, тому що є деякі важливі справи з Інтернеті.  

 

 Запитання:

1. Підкресліть у тексті ознаки залежності? Поясніть яка це форма залежності.

2.Чи має Максим розповісти другові про шкоду для здоров’я, яку викликає постійна робота за комп’ютером, не кажучи вже про «зависання» в Інтернеті?

3.Як ви вважаєте, чи налякає Дмитра ін­формація про втрату друзів?

4. Як треба вчинити друзям Дмитра, щоб він перестав сидіти в Інтернеті вночі?

 

Ситуація 3.

Твоя найкраща подружка Аліна часто веде переписку з невідомими тобі людьми в соціальних мережах. Її телефон постійно в режимі он-лайн. Ти замічаєш, що вона набирає повідомлення на уроках. За дівчиною спостерігається гарне самопочуття або ейфорія під час сеансів в Інтернеті. Твоя подружка перестала спілкуватися з друзями в реальному житті, проте в соціальні мережі вона постійно пише їм повідомлення, коментує фото, лайкає сторінки.

Запитання:

1. Підкресліть у тексті ознаки залежності? Поясніть яка це форма залежності.

2. Чи потрібно розповісти батькам дівчини про те, що вона спілкується в соціальні мережі з незнайомцями?

3. Як ви вважаєте, чому Аліна вибрала спілкування он-лайн?

4. Як треба вчинити друзям Аліни, щоб вона перестав сидіти в соціальні мережі?

 

Соціальний педагог

Термін "Інтернет-залежність" вперше був запропонований американським лікарем Голдбергом, кілька років тому. Під цим поняттям він розумів непереборний потяг до Інтернету, що характеризується "згубною дією на побутову, навчальну, соціальну, робочу, сімейну, фінансову сфери діяльності". За ступенем відходу від реальності Інтернет-залежність вельми нагадує потяг до наркотиків, алкоголю, азартних ігор. Згідно з дослідженням американських учених, 6-8% користувачів Інтернету вже мають дану патологію, адже багато хто використовує його не тільки для роботи або навчання, але і ведуть листування, користуються сайтами, призначеними для розваг по Інтернету.

Внаслідок цього нормальний діалог з іншими людьми замінюється сурогатним спілкуванням у мережі. Цікаво, що навіть стадії формування Інтернет-залежності схожі зі стадіями "прив`язки" до наркотику. У фанатів Інтернету, які лікуються у спеціальних закладах, відбувається своєрідна "ломка", як і у наркоманів! Це - страшне видовище, розповідають лікарі. А після лікування пацієнти обов`язково потребують реабілітації.

Дослідження психологів дають підставу при­пустити, що динаміка розвитку комп'ютерної залежності має 3 стадії,кожна з яких має свою специфіку.

Стадія легкого захоплення. На першій стадії це легкий розлад. Через захоплення Інтернтом, людина перестає займатися усім іншим. Поступово людина віддаляється від родичів і друзів, залишаючи пріоритет за глобальною мережею. Як правило, користувач приховує від рідних, скільки часу він проводить на сайтах.

Стадія захопленості. На другій стадії симптоми наростають. Якщо людину силою відлучити від мережі, вона переживатиме почуття, схожі на муки наркомана, якому не дали чергову дозу. У користувача порушується увага, знижується працездатність, з`являються нав`язливі думки, безсоння, аж до повного відмовлення від сну, різко зростає потяг до стимуляторів - кави, сигарет, спиртних напоїв, наркотиків. До психічних розладів додаються головний біль, перепади тиску, ломить кістки.

Стадія залежності. Третя стадія - соціальна дезадаптація. Користувач, вже не одержуючи задоволення від спілкування через Інтернет, все-таки постійно знаходиться в Інтернеті. Стан депресії призводить до серйозних конфліктів на роботі і в сім`ї. Сильні, вольові особи ще можуть спробувати перемкнути свою увагу на щось інше, наприклад, закохатися, знайти інше захоплення чи роботу. Слабкішим нічого не залишається, окрім як звернутися по допомогу до фахівців. До речі, у США Інтернет-залежність вважають офіційним діагнозом і лікують психологи і психіатри. У нас вони лише розробляються.

 

Вправа 3 «Стадії Інтернет-залежності»

Мета: закріпити знання учасників заняття про стадії Інтернет-залежності. Формування стійкої життєвої позиції, об’єктивне ставлення до проблеми Інтернет-залежності.

Матеріали: Ватман «Стадії Інтернет-залежності» (додаток 2)

Хід вправи

Учасники об’єднуються  у 3 групи (можна використати попередні). Кожна отримує картки з описом попередніх ситуацій з вправи 4 «Мій  друг Інтернет-залежний». Де групи визначають стадію Інтернет-залежності героїв ситуацій, та прогнозують поводження людей на кожній стадії в залежності від ситуації.

 

Соціальний педагог

Отже, ми з'ясували перший дуже небезпечну загрозу Інтернет-залежність. Дуже важливо розпізнати її на ранній стадії і встановити межі на використання Інтернету.

А зараз  поговоримо про передумови виникнення Інтернет-залежності.

На початок дайте відповідь на запитання «Які на вашу думку причини виникнення Інтернет-залежності у ваших однолітків?»

Причин потягу у віртуальний світ досить багато. Вони можуть бути всередині людини і без опору втягнути його в залежність. А можуть перебувати навколо нього і затягувати його у віртуальний світ поступово. Головною «наживкою» будь-якого гаджета, підключеного до Інтернету, є задоволення трьох важливих потреб людини:

  •                   Інформаційний голод. З усіх живих істот на нашій планеті саме нам, людям, інформація дуже важлива і постійно необхідна. Комп`ютер здатний її обробити, систематизувати і зберігати, а Інтернет - дати її в будь-якій кількості і по будь-якому питанню.
  •                   Зарядка для мозку. Природа нашого мозку така, що він не може перебувати в спокої. Він просто «обожнює» прості логічні задачки і дії, результат яких видно відразу. Робота з комп`ютером повністю задовольняє ці вимоги, оскільки вона є як раз послідовністю логічних операцій і дій.
  •                   Потреба в спілкуванні. Ще одна особливість людини - необхідність спілкування. Всесвітня павутина дає можливість спілкуватися абсолютно всім: від тих, хто і в реальності не представляє життя без спілкування, до тих, кому в цій же реальності дуже важко знайомитися і знаходити друзів.

Однак самі по собі такі «наживки» не спрацюють, якщо у людини не буде ніяких проблем психологічного характеру.

 

Основні психологічні причини комп`ютерної залежності:

  •                   Особистісні якості. Такі як вразливість, тривожність, низька самооцінка, образливість. Сюди ж можна включити схильність до депресивних станів, замкнутість, нездатність вирішувати проблеми, вирішувати конфлікти, переживати стресові ситуації, будувати відносини, в тому числі з протилежною статтю. Віртуальний світ же дає таким людям можливість стати ідеальними, затягуючи в цю ілюзію все більше і більше.
  •                   Втеча від реальності. Тобто від проблем з близькими, однолітками, співробітниками. Комп`ютер тут стає притулком від дискомфорту, болю, принижень, конфліктів і необхідності щось змінювати. Він покращує настрій, створює ілюзію, що все добре - але тільки тут, в віртуальності. Таким чином ведучи від вирішення ситуації в реальності.
  •                   самотність. Через невміння спілкуватися, комплексів, нерозуміння оточуючих. Таку необхідну підтримку самотня людина знаходить в іграх або мережах - там він знімає свою емоційну напруженість і тривожність, так і не навчившись вирішувати свої життєві ситуації самостійно і просити допомоги у реальних людей, що знаходяться поруч.
  •                   Побічні ефекти виховання. А саме гіперопіка, завищені вимоги до дитини. Також схилити до спілкування з комп`ютером можуть проблеми в спілкуванні і відсутність взаєморозуміння в сім`ї.
  •                   Вимушене зниження соціальної активності. В результаті проблем зі здоров`ям (важкого або тривалого захворювання, інвалідності), відсутність роботи, в тому числі з причини декрету.

 

Вправа  4 «Робінзон Крузо»

Мета: визначити пріоритети підлітків.

Хід проведення

Давайте зараз усі уявимо, що ми на безлюдному острові, й по рації  ви можете замовити щось із запропонованого списку, тільки одне і через певний проміжок часу (через годину, день, тиждень, місяць, рік).

Вода

Сіль

Їжа

Інтернет

Вогонь

Батьки

Ноутбук

Друг

Книги

Одяг

Собака

Палатка

 

Питання для обговорення:

На якому місці у вас Інтернет і ноутбук? Чому?

На якому місці друг і батьки? Чому?

На якому місці вода, сіль, їжа, вогонь, одяг? Чому?

Як ви думаєте, що повинно бути найголовнішим в житті?

Які у вас цінності? Чи співпадають вони з результатами вправи?

 

Соціальний педагог

Профілактика Інтернет-залежності

Якщо ви зрозуміли, що з'явилися подібні симптоми Інтернет-залежності у вас, це значить, що пора бити тривогу.

Для початку знайдіть у собі сили прийняти рішення кинути захоплення віртуальним світом.

  1.               Визнайте, що у вас є залежність. Ви не зможете боротися з нею, поки не зрозумієте, що схильні до неї. Не обдурюйте самі себе.
  2.               Зменшить часу он-лайн сеансу. Встановіть ліміт часу роботи вашого комп`ютера. Визначте скільки разів в тиждень вам необхідно виходити в Інтернет. Вимикайте комп`ютер, якщо у вас немає необхідності в ньому. Використовуйте таймер. Перш ніж сісти за комп`ютер, засічіть на таймері 30 хвилин. Сигнал нагадає вам, як багато часу ви провели за комп`ютером.
  3.               Уникнення. Уникай тих сайтів, за якими раніше Ви проводили години безперервно. Можна навіть спробувати видалити свій аккаунт.
  4.               Не включати. Якщо у Вас немає реальної необхідності – не заходьте в Інтернет.
  5.               Контроль. Попросіть своїх рідних проконтролювати виконання Вашого алгоритму позбавлення Інтернет-залежності. Можна поставити будильник для дотримання певного часу, написати на великому листку паперу мотивуючі слова.
  6.               Хобі. Частіше проводите свій час на свіжому повітрі, знайдіть собі цікаве заняття, яке відверне вас від думки про Інтернет. Відвідуйте різні групи і клуби, займайтеся спортом, музикою, танцями, співом і т.д.. Знайдіть якийсь інтерес, який стане для вас альтернативою Інтернету.
  7.               Замініть Інтернет новини газетою чи журналом. Напевно, у вашому будинку скупчилося безліч книг, які ви давно хотіли прочитати. Таким чином, ви не тільки відвернетеся від Інтернету, але і займетеся самоосвітою.
  8.               Реальне спілкування. Намагайтеся більше часу проводити з сім’єю, спілкуватися з друзями особисто, запрошуйте в гості, відвідайте разом якесь затишне містечко, де можна добре провести час, і ви зрозумієте, що це набагато цікавіше, ніж проводити свій час біля монітора.

 

Живи реальними життям! Кожен день мотивуй себе на  успіх! Особливість віртуального простору полягає в тому, що його немає. Так навіщо витрачати сій дорогоцінний час і життя на те, чого не існую?

 

Вправа 5 «Алгоритм виходу з Інтернет-залежності»

Мета: Скласти алгоритм виходу з Інтернет залежності. Формувати в учнів навички критичного мислення, оптимізму.

Матеріали: Ватман «Алгоритм виходу з Інтернет-залежності» (додаток4), частини алгоритму.

Хід проведення

Учасники об’єднуються у 3 групи. До отриманих у попередній вправі ситуацій повинні скласти алгоритм виходу з Інтернет-залежності.

 

Проведення анкетування на тему: «Проблема комп’ютерної та Інтернет залежності у молодіжному середовищі».

Мета: Визначити комп’ютерну та Інтернет-залежності у підлітків.

Хід проведення

Пропонуємо Вам пройти тест для діагностики Інтернет-залежності за методикою Кімберлі Янг. Відповідь на кожне питання оцініть таким чином: «Ніколи» - 1 бал, «Дуже рідко» - 2 бали, «Іноді» - 3 бали, «Часто» - 4 бали, Завжди» - 5 балів. (додаток 3)

Соціальний педагог (підсумок)

Кожен робіть свої висновки. Але якщо пройдений тест показав, що існує ймовірність залежності, то можливо варто серйозно задуматись? Можливо потрібно більше часу гуляти з друзями, читати книги, прогулюватись по свіжому повітрі, вести здоровий спосіб життя, а не сидіти за комп’ютером і псувати своє здоров’я.

 

Вправа 6 «Пакуємо папки»:

Мета: провести рефлексію заняття. Визначити рівень обізнаності дітей з даної тематики, та зацікавленість цією проблемою.

Матеріали:

  •                   Ватман «Робочий стіл»,
  •                   Стікери.

Хід проведення

Наше заняття дійшов логічного завершення. Подумайте, друзі, щоб ви взяли із собою з нашого заняття, які знання вам стануть у пригоді при наступному Інтернет-сеансі?

  •                   Якщо учасник отримав нові та корисні знання, які стануть йому корисні у житті – стікер « відправляють»  у свою Папка;
  •                   якщо учасник не отримав ніякої цінної для себе інформації або йому було нецікаво - стікер « відправляють»  у свою Корзину;
  •                   якщо отримані нові знання потрібно повторити для кращого засвоєння - стікер « відправляють»  у Програму.

 

Соціальний педагог

А для того щоб не опинитися в списку залежних від мережі Інтернет рекомендую:

1.Встановити межу часу, який можна проводити в Інтернеті.

2.Змушувати себе час від часу кілька днів поспіль не працювати в Інтернеті.

3.Програмним чином заблокувати доступ до якихось конкретних ресурсів Інтернету.

4.Встановити для себе правило: не звертатися до мережі Інтернет протягом робочого дня (якщо тільки це не входить в робочі обов’язки).

5.Ввести відчутні для себе (однак без нанесення збитку здоров'ю) санкції за недотримання такого роду правил і обмежень.

6.Накладати на себе подібні санкції до тих пір, поки не відновиться здатність виконувати дані самому собі обіцянки.

7.Змушувати себе замість роботи в Інтернеті займатися чимось іншим.

8.Навчитися  отримувати від життя інші насолоди, здатні замінити або перевершити задоволення, яке Ви отримуєте від роботи в Інтернеті.

9.Звертатися за допомогою родичів, друзів чи психолога кожного разу, коли власних зусиль виявляється недостатньо.

10.Уникати таких зустрічей і перебування в таких місцях, які могли б спонукати Вас повернутися до адиктивної поведінки.

 


 

Додаток 1

 

Форми залежності від сучасних телекомунікаційних технологій

 

 


 

Додаток 2

Стадії Інтернет-залежності


Додаток 3

Тест на визначення Інтернет-залежності.

1.Чи відчуваєте Ви ейфорію, пожвавлення, збудження, перебуваючи за комп'ютером?

2.Чи потрібна Вам проводити все більше часу за комп'ютером, щоб одержати ті ж відчуття?

3.Чи відчуваєте ви порожнечу, депресію, роздратування, перебуваючи не за комп'ютером?

4.Чи траплялося Вам нехтувати важливими справами, в той час як Вибули зайняті за комп'ютером, але не роботою?

5.Чи проводите Ви в мережі більше 3-х годин на день?

6.Якщо Ви в основному використовуєте комп'ютер для роботи, чи берете участь у робочий час у чатах або виявляєте себе на не пов'язаних з роботою сайтах більш, ніж двічі на день?

7.Чи скачуєте Ви файли з заборонених сайтів чи сайтів еротичного спрямування?

8.Чи вважаєте Ви, що з людиною легше спілкуватися "он-лайн", ніж особисто?

9.Чи говорили Вам друзі або члени сім'ї, що Ви занадто багато часу проводите "он-лайн"?

10.Чи заважає Вашій діловій активності кількість часу, що проводиться в мережі?

11.Чи бувало таке, що Ваші спроби обмежити час, проведений в мережі виявлялися безуспішними?

12.Чи буває так, що Ваші пальці втомлюються від клавіатури або клацання кнопкою миші?

13.Чи траплялося Вам відповідати неправду на запитання про кількість часу, що Ви проводите в мережі?

14.Чи спостерігався у Вас хоч раз "синдром карпального каналу" (оніміння та болі в кисті руки)?

15.Чи бувають у Вас болі в спині частіше, ніж 1 раз на тиждень?

16.Чи буває у Вас відчуття сухості в очах?

17.Чи збільшується час, проведений Вами в мережі? 

18.Чи траплялося Вам нехтувати прийомом їжі або їсти прямо за комп'ютером, щоб залишитися в мережі?

19.Чи траплялося Вам нехтувати особистою гігієною, наприклад, умиванням, голінням, причісуванням і т.д., щоб провести цей час за комп'ютером?

20.Чи з'явилися у Вас порушення сну і/або чи змінився режим сну з того часу, як Ви стали використовувати комп'ютер щодня?

 Інтерпретація результатів:

20-29 балів – залежність від Інтернету відсутня;

30-49 балів – Інтернет-залежність не виражена чи слабо виражена, але пропонуємо прислухатися до наступних рекомендацій;

50-79 балів – мережа здійснює значний вплив на Ваше життя;

80-100 балів – Вам необхідна допомога психолога.


Додато4


Використана література.

  1.               #ЦЕНТР КРАЩОГО ІНТЕРНЕТУ https://betterinternetcentre.org
  2.               «Довідник з академічної доброчесності для школярів»  / уклад. М. В. Григор’єва, О. І. Крикова, С. Г. Пєвко; за загал. Ред. О. О. Гужви – Х. : ХНУ ім.. В. Н. Каразіна, 2016.  – 64 с.
  3.               7 відеороликів з Державної бібліотеки України для юнацтва Розкажіть дітям про безпеку в Інтернеті https://www.youtube.com/watch?v=kfAIXHzKurI&index=1&list=PLE1AB899EAA95904D
  4.               Авторське право для бібліотекарів: підручник / [пер. з англ. О. Васильєва]. http://www.informatio-consortium.net/CRL-2015.
  5.               Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікативними технологіями / О. Удалова, О. Швед, О. Кузнєцова [та ін.]. – К.: Україна, 2010. – 72 с.
  6.               Веб-сайт «On-ляндія – безпечна веб-країна» режим доступу : https://disted.edu.vn.ua/media/bp/html/etusivu.htm 
  7.               Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі: навчально-методичний посібник / А. Кочарян, Н. Гущина. – К., 2011. – 100 с.
  8.               Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі: посібник для батьків / І. Литовченко, С. Максименко, С Болтівець [та ін.]. – К.: ТОВ “Видавничий будинок «Аванпост-Прим»”, 2010. – 48 с.
  9.               Кара-Мурза С.Г. Маніпуляція розумом. Киев, 2000.
  10.          Каталог наукових публікацій з питань формування безпечної поведнінки дітей в Інтернеті. Українською мовою. https://independent.academia.edu/OlenaChernykh.
  11.          Курс «Інформаційна безпека у цифровому світі» на дистанційній платформі громадянської освіти від Відкритого Університету Майдану (ВУМ). https://vumonline.ua/course/information-security/.
  12.          Курс «Інформаційні війни» на платформі масових відкритих он-лайн курсів (МВОК) «Prometheus». https://edx.prometheus.org.ua/courses/KNU/102/2015_T2/about
  13.          Курс «Критичне мислення для освітян» на платформі масових відкритих он-лайн курсів (МВОК) «Prometheus». https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:CZ+CTFT101+2017_T3/about.
  14.          Курс «Основи інформаційної безпеки» на платформі масових відкритих он-лайн курсів (МВОК) «Prometheus». https://edx.prometheus.org.ua/courses/KPI/IS101/2014_T1/about
  15.          Медіакультура особистості: соціально-психологічний підхід: Навчальний посібник/За ред. Л.А. Найдьонової, О.Т. Баришпольця. - К.: Міленіум, 2010, с. 13-66.
  16.          Медіакультура та медіаосвіта учнів ЗОШ: візуальна медіакультура: с. 97-102; с.110-121. Павлюк Л. Знак, символ, міф у масовій комунікації. Львів, 2006.
  17.          Методичні рекомендації «Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями»    Загальна редакція: К.Б. Левченко, д-р юрид. наук, професор, О.А. Удалова, канд. пед. наук, Л.Г. Ковальчук     http://lib.selyam.net/tw_files2/urls_102/116/d-115783/7z-docs/1.pdf
  18.          Мультимедійний навчальний дистанційний курс безпечного користування ресурсами мережі Інтернет -https://onlinesafety.info/
  19.          Небезпечні квести для дітей: профілактика залучення / Методичні рекомендації. – К.: ТОВ «Агентство «Україна», 2017. – 76 с.
  20.          Освіта в сфері прав людини в Інтернеті : метод. посіб. / Мурашкевич О. А., Черних О. О. ; Спіл. програма Європ.
  21.          Пам’ятка для батьків «Діти. Інтернет. Мобільний зв’язок», розроблена Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі.
  22.          Портал «Про Інтернет», режим доступу: http://www.prointernet.in.ua/
  23.          Посібник «Що потрібно знати про плагіат: посібник з академічної етики та грамотності для «чайників». Українською мовою. http://library.kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/biblio/PDF/books_ac-gr.pdf 
  24.          Посібник з прав людини для Інтернет-користувачів та пояснювальний Меморандум (Рекомендація CM/Rec(2014)6 Комітету міністрів Ради Європи державам-членам щодо посібника з прав людини для Інтернет-користувачів та пояснювальний меморандум). К.: ТОВ “Інжиніринг”, 2014. https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=09000016802e3e96  
  25.          Права людини та Інтернет https://www.youtube.com/channel/UCeuQLmBXJMdjLl5lUEUQDlA
  26.          Проект «Права людини та Інтернет http://hr-online.org.ua/ua/.
  27.          Сайт кіберполіції України. https://www.cybercrime.gov.ua/index.php
  28.          Союзу та Ради Європи "Зміцнення інформ. суспільства в Україні". - Київ : ВАІТЕ, 2015. - 70 с.)
  29.          Тренінгові вправи з безпечної поведінки в Інтернеті для дітей та молоді.. http://startuem.lg.ua/?p=1427.
  30.          Українська версія навчального посібника для батьків: «Клан Клік-Клац. Виховання дітей у цифрову еру». https://edpro.com.ua/blog/informacijna-bezpeka. 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Романів Інна
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
1966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку