Інформатичний турнір «Розвиток інформатики в Україні»

Про матеріал

Сценарій свята Інформатичний турнір «Розвиток інформатики в Україні», який можна провести під час проведення тематичних тижнів серед учнів 9-11 класів

Перегляд файлу

 

 

Інформатичний турнір

«Розвиток

інформатики в Україні»

Описание: 164

 

 

 

 

 

 

Вчитель інформатики:

Сямук І.О.

 

 


Ведучий 1: Доброго дня, шановні гості! Розпочинаємо інтелектуальний турнір з інформатики, в якому беруть участь команди учнів 10 та 11 класів.

Ведучий 2: Жодна школа не може випустити спеціаліста високої кваліфікації. Спеціалістом робить його власна діяльність. Треба лише, щоб він умів учитися, учитися все життя.

Ведучий 1: Школа прищеплює учням культуру, любов до справи. Кожен школяр повинен опанувати основи знань, критично їх засвоїти. Він має уміти знаходити знання, яких не вистачає, знати, де їх можна відшукати і як ними скористатися.

Ведучий 2: Адже, як стверджують народні прислів’я, «Мудрим ніхто не вродився, а навчився»,  «Навчити можна лише того, хто хоче вчитися».

Ведучий 1: Темою сьогоднішнього турніру є «Розвиток інформатики в Україні», а змагання доведе, котра з команд орієнтується в даній сфері краще.

Ведучий 2: Професійні здібності з інформатики наших старшокласників оцінюватиме високоповажне журі у складі:

1. ______________________________________________________________________________

2. ______________________________________________________________________________

3. ______________________________________________________________________________

4. ______________________________________________________________________________

Ведучий 1: Спершу хочемо повідомити вам умови проведення турніру. Змагання складатиметься з шести етапів, кожен з яких буде оцінюватися відповідною кількістю балів, про які ми повідомлятимемо на початку конкурсу.

Ведучий 2: Отже, ми розпочинаємо наш турнір. Бажаємо конкурсантам успіху, правильних відповідей і хороших результатів.

 

1 КОНКУРС

Ведучий 1: Оголошуємо 1 КОНКУРС, що має назву «Давайте познайомимось». Він оцінюється в 15 балів і передбачає повідомлення назви своєї команди, її девізу та емблеми.

Ведучий 2: Традиційно із привітання розпочинаються всі конкурсні програми, тому ми запрошуємо до слова команду 10 класу…

… Дякуємо 10-класникам. Пропонуємо представити себе команду 11 класу.

… Дякуємо командам. Просимо журі оголосити підсумки 1 КОНКУРСУ «Давайте познайомимось».

(ЖУРІ ОГОЛОШУЄ РЕЗУЛЬТАТИ 1 КОНКУРСУ)

 

 

 

2 КОНКУРС

Ведучий 1: Наступний тур – «Розминка», передбачає володіння нашими конкурсантами системою теоретичних знань з інформатики.

Ведучий 2: Суть даного конкурсу в тому, що потрібно на швидкість дати відповіді на запитання, оцінка за кожну правильну відповідь – 1 бал.

Ведучий 1: Кожен з учасників команди має сигнальну картку. Якщо ви знаєте правильну відповідь, піднімаєте картку, а журі стежить, учасники якої команди піднімуть картку швидше, той представник і запрошується до відповіді.

Ведучий 2: Якщо відповідь неправильна, пропонуємо відповісти іншій команді. Якщо правильної відповіді не дав жоден з учасників, то наступне питання оцінюватиметься 2 балами.

Ведучий 1:

  1. З яких знаків складається алфавіт двійкової системи? (0 і 1)
  2. Які види пам’яті має комп’ютер? (Зовнішня і внутрішня)
  3. Друкуючий пристрій, який призначено для виведення текстових і графічних даних на папір чи плівку? (Принтер)
  4. Пристрій для відображення даних на екрані? (Монітор)
  5. Як називалась перша рахівниця? (Абак)
  6. Назва найпоширенішої операційної системи? (WINDOWS)
  7. Яка клавіша використовується для переключення режимів вставки та заміни у MS Word? (Insert)
  8. Комп’ютерний гризун? (Миша)
  9. Для введення звукового сигналу використовують… (Мікрофон)
  10. Сукупність даних, яка має своє унікальне ім'я та зберігається на зовнішніх запам'ятовуючих пристроях комп'ютера? ( Файл)

Ведучий 2:

  1. За допомогою яких клавіш клавіатури можна закрити вікно? (Alt+F4)
  2. Як називається оптичний диск великої ємності (DVD)
  3. Що є основним з пристроїв комп’ютера, який можна назвати його «мозком»? (Процесор)
  4. Якщо текст набирається великими літерами, що сталося з комп’ютером? (CAPS LOCK)
  5. Людина яка в зламує комп’ютерні системи? (Хакер)
  6. Найменший елемент зображення на екрані монітора? (Піксель)
  7. Посилання на об'єкти, за допомогою яких можна швидко запустити програму для виконання або відкрити електронний документ у відповідному середовищі? (Ярлик)
  8. Один розряд двійкового коду, який може набувати значення 0 або 1? (Біт)
  9. Інформація, зафіксована якимось чином на носіях? (Дані)
  10. Числове представлення думки вчителя про роботу учня? (Оцінка)

Ведучий 1: Дякуємо командам за чудові відповіді.

Ведучий 2: Просимо журі оголосити підсумки 2 КОНКУРСУ «Розминка».

(ЖУРІ ОГОЛОШУЄ РЕЗУЛЬТАТИ 2 КОНКУРСУ)

 

3 КОНКУРС

Ведучий 1: Третій етап нашого інтелектуального змагання має назву «Ерудит». Тут учасникам пропонуємо продемонструвати свої знання з історії розвитку інформатики в Україні.

Ведучий 2: Кожна команда шляхом жеребкування обирає номер питання, на яке слід відповісти після колективного обговорення не більш 15 секунд.

Ведучий 1: Правильна відповідь приносить команді 2 бали. Якщо команда не знає відповіді, або відповість неправильно, то можуть відповісти учасники з 2 команди, в даному випадку їх  відповідь оцінюватиметься вже у 3 бали.

Ведучий 2: Команди тягнуть жереб і відповідають по черзі. Кожній команді пропонуємо 5 запитань. Запрошуємо представника команди 11 класу….

… Запрошуємо представника команди 10 класу…

  1. Ким побудована «Машина механічного мислення» в Україні?

Олександр Миколайович Щукарєв

 

  1. Яке відкриття В.Є.Лашкарьова 1941р. використане американськими вченими при створенні транзистора?

р-п перехід

 

  1. Як називалася перша в Україні асинхронна ЕОМ з використанням «адресної мови»?

Київ

 

  1. Як розшифровується перша в СРСР і на європейському континенті електрона машина МЕЛМ?

Мала Електронна Лічильна Машина

 

  1. Який пристрій на основі феритових сердечників діаметром 0,5мм отримав Золоту медаль ВДНГ СРСР в 1959р. і вперше використаний в ЕОМ «Дніпро»?

Оперативно запам’ятовуючий пристрій

 

  1. Як називався перший в Україні інформаційно-керуючий комплекс для автоматизованих систем керування, розроблений і створений у 1964-1967рр.?

Дніпро-2

 

  1.  Як називався перший в СРСР цифровий регулятор створений в 1965р. Е.Т.Бєліковим у м.Сіверодонецьку?

Автооператор

 

  1. Як називалося перше сімейство мікроЕОМ в СРСР у 1974-1975рр.

Електроніка С5

 

  1. Коли розроблено перший в Україні і в Радянському Союзі та організовано масовий серійний випуск мікрокалькулятора на 4-х великих інтегральних схемах?

1973-1974рр.

 

  1. Коли вперше в Україні, колишньому СРСР та Європі розпочате масове виробництво великих інтегральних схем?

1974р.

 

  1. Як називався перший автономний транспортний робот сконструйований працівниками АН УРСР в 1975р.

ТАИР

 

  1. Перший в Україні сигнальний процесор для обробки цифрових сигналів був створений в …

1976р.

 

  1. Як називалася система технічних засобів для сполучення ЕОМ з об’єктами, розроблена В.Б.Реутовим працівником АН УРСР у 1978р.

Сектор

 

Ведучий 1: Дякуємо командам за активну участь та продемонстровані гарні знання з історії розвитку інформатики в Україні.

Ведучий 2: Просимо журі оголосити підсумки 3 КОНКУРСУ «Ерудит».

(ЖУРІ ОГОЛОШУЄ РЕЗУЛЬТАТИ 3 КОНКУРСУ)

 

 

4 КОНКУРС

Ведучий 1: 4 конкурс називається «Винахідники та відкривачі». Учасники команд один за одним обирають аркуш із фактами життєвого шляху чи наукової діяльності одного з відомих вітчизняних вчених-інформатиків.

Ведучий 2: Далі, зачитавши вголос інформацію на аркуші, прикріплюють його за допомогою магніта на дошку під портретом того діяча, якого, на їх думку, даний факт стосується.

Ведучий 1: Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали. Помилкова відповідь балів не приносить. Пропонуємо вам по 5 завдань.

Ведучий 2: Запрошуємо до столу по 1 представнику обох команд. Розпочинає 10 клас.

… Запрошуємо наступних учасників команд…

(по 5 учасників від кожної команди мають взяти участь)

Сергій Олексійович Лебедєв

  1. Народився 2 листопада 1902р. – помер 3 липня 1974р.
  2. Вчений, академік, творець першого в континентальній Європі комп’ютера.
  3. Його учень В.Бурцев створив ЕОМ «Діана-1» та «Діана-2», що забезпечили автоматичне стеження за цілями.
  4. Самостійно в 1948-1949рр. розробив основні принципи побудови цифрових обчислювальних машин.
  5. Під його керівництвом створено і передано до серійного випуску 15 типів високопродуктивних, найбільш складних ЕОМ.
  6. 1946-1951рр. – директор Інституту електротехніки НАН України.

 

Віктор Михайлович Глушков

  1. Народився 24 серпня 1923р. – помер 30 січня 1982р.
  2. У 1956р. почав працювати директором обчислювального центру Академій наук України.
  3. Вніс свій внесок в теорію автоматів та випустив відому книгу «Синтез цифрових автоматів».
  4. Удостоєний Ленінської премії – 1964р.
  5. З 1961р. член Національної академії наук України.
  6. З 1964р. член Академії наук СРСР.
  7. Орден Леніна – 1967р., 1975р.
  8. Його ім’я носить Інститут кібернетики АН України.

 

Сергієнко Іван Васильович

  1. Народився 13 серпня 1936р.
  2. Кластерна супер-ЕОМ. Сумарна продуктивність понад пів трильйона опер./сек., 2005р.
  3. Очолює Інститут кібернетики ім. В.М.Глушкова НАН України.
  4. Заснував Кібернетичний центр НАН України.
  5. Голова Національного комітету України з інформатики.

 

Михайло Олександрович Карцев

  1. Народився 10 травня 1923р. – помер 23 квітня 1983р.
  2. Випуск першої в світі ЕОМ з багатоформатною векторною структурою для систем попередження про ракетний напад і загальне спостереження за космічним простором М-10.
  3. Вперше в світі запропонована і реалізована концепція цілком паралельної обчислювальної системи з розпаралелюванням на всіх чотирьох рівнях: програм, команд, даних і слів (1976-1980рр.).
  4. Розпочато випуск багатопроцесорної векторної ЕОМ М-13.
  5. Народився на Україні, працював в Росії.

 

Ведучий 1: Дякуємо учасникам за гарну підготовку.

Ведучий 2: Просимо журі оголосити підсумки 4 КОНКУРСУ «Винахідники та відкривачі».

(ЖУРІ ОГОЛОШУЄ РЕЗУЛЬТАТИ 4 КОНКУРСУ)

 

5 КОНКУРС

Ведучий 1: Розпочинаємо 5 конкурс, що називається «Кмітливому на роздуми – секунди». Він полягає в тому, що на отриманих із завданнями аркушах командам слід буде вписати необхідні слова, щоб доповнити поняття з інформатики.

Ведучий 2: Оцінюватиметься насамперед правильність усіх відповідей (їх має бути 10) та швидкість виконання завдання.

Ведучий 1: На даному етапі команда може заробити 10 балів та ще 2 бонусні бали, якщо виконає завдання швидше від суперника, але, увага, без помилок.

Ведучий 2: Якщо ж у команди, що впорається швидше будуть виявлені недоліки у відповідях, то бонусні бали не нараховуються.

Ведучий 1: За сигналом команди розпочинають роботу, на яку їм відводиться не більше 3 хвилин.

Ведучий 2: Просимо команди підготуватися, обрати, хто із ваших товаришів пише найшвидше. Всі записи робіть розбірливим почерком, щоб уникнути помилок. Отже, успіху вам!


1 команда

1. Віртуальна... (реальність).
2. Мережна… (карта).
3. Компакт-... (диск).
4. WЕВ-... (сторінка).
5. Властивості... (алгоритму).
6. Текстовий... (редактор).
7. Робочий... (стіл).
8. Операційна... (система).
9. Прикладна... (програма).
10. Права... (доступу).

2 команда
1. Материнська... (плата).
2. Системний... (блок).
3. Графічний ... (редактор).
4. База... (даних).
5. Електронна... (пошта).
6. Панель... (управління).
7. Пошуковий... (сервер).
8. Оперативна... (пам'ять).
9. Всесвітнє павутиння... (Інтернет).
10. Жорсткий... (диск).


Ведучий 1: Дякуємо старшокласникам.

Ведучий 2: Просимо журі оголосити підсумки 5 КОНКУРСУ «Кмітливому на роздуми – секунди».

(ЖУРІ ОГОЛОШУЄ РЕЗУЛЬТАТИ 5 КОНКУРСУ)

 

6 КОНКУРС

Ведучий 1: Завершальний тур нашого турніру дасть змогу проявити свої знання капітанам команд. Оголошуємо 6 конкурс – «Конкурс капітанів».

Ведучий 2: Ми мали змогу переконатися сьогодні, що інформатика як наука представлена в нашій країні діяльністю багатьох відомих в усьому світі вчених.

Ведучий 1:  Наша країна не стоїть осторонь всесвітнього наукового прогресу, чимало винаходів та відкриттів зроблено на теренах саме українських навчальних закладів, лабораторій, науково-дослідних станцій.

Ведучий 2: Домашнім завданням для капітанів команд-суперниць було підготувати короткий виступ на тему «5 найважливіших винаходів, зроблених українцями», цю п’ятірку ви обирали самостійно, звертаючи увагу на важливість того чи іншого винаходу.

Ведучий 1: Капітани розповідають про обрані ними 5 винаходів, обґрунтовують свою думку. Журі заслуховує виступи і оцінює їх за 10-бальною шкалою, враховуючи як актуальність винаходів, так і здатність капітанів переконати аудиторію, яскравість виступу.

Ведучий 2: Запрошуємо капітанів до слова. Спершу заслухаємо виступ капітана 10 класу.

… Слово надається капітану 11-класників.

 

Ведучий 1: Дякуємо капітанам за вдало підібрані аргументи, переконливі виступи.

Ведучий 2: Просимо журі оголосити підсумки 6 КОНКУРСУ «Конкурсу капітанів».

(ЖУРІ ОГОЛОШУЄ РЕЗУЛЬТАТИ 6 КОНКУРСУ

ТА ЗАГАЛЬНІ ПІДСУМКИ)

 

Ведучий 1: Як ти вважаєш, інформатика – легка наука чи складна?

Ведучий 2: Мені здається, що це нелегка дисципліна, але дуже цікава і потрібна, адже без комп’ютерної техніки важко уявити наше життя сьогодні.

Ведучий 1: Так, комп’ютер – вже давно не данина моді, а вимога часу. Недарма сьогодні наші конкурсанти особливу увагу приділили саме розвитку інформатики в Україні. Адже ми живемо, вчимося і працюємо тут, на рідній землі, тому вона нам небайдужа.

Ведучий 2: Тішить і той факт, що новинки науки і техніки активно впроваджуються в життя на Україні. Наша держава сучасна та багатогранна. Пропонуємо вам глибше пізнати її дивосвіт, переглянути літературно-музичну композицію «Розкажу про Україну», яку підготували учні 6Б класу.

1

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 10 клас, Сценарії
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 10 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г.)
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
1103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку