Сценарій свята Інформатичний турнір «Розвиток інформатики в Україні», який можна провести під час проведення тематичних тижнів серед учнів 9-11 класів
Інформатичний турнір
«Розвиток
інформатики в Україні»
Вчитель інформатики:
Сямук І.О.
Ведучий 1: Доброго дня, шановні гості! Розпочинаємо інтелектуальний турнір з інформатики, в якому беруть участь команди учнів 10 та 11 класів.
Ведучий 2: Жодна школа не може випустити спеціаліста високої кваліфікації. Спеціалістом робить його власна діяльність. Треба лише, щоб він умів учитися, учитися все життя.
Ведучий 1: Школа прищеплює учням культуру, любов до справи. Кожен школяр повинен опанувати основи знань, критично їх засвоїти. Він має уміти знаходити знання, яких не вистачає, знати, де їх можна відшукати і як ними скористатися.
Ведучий 2: Адже, як стверджують народні прислів’я, «Мудрим ніхто не вродився, а навчився», «Навчити можна лише того, хто хоче вчитися».
Ведучий 1: Темою сьогоднішнього турніру є «Розвиток інформатики в Україні», а змагання доведе, котра з команд орієнтується в даній сфері краще.
Ведучий 2: Професійні здібності з інформатики наших старшокласників оцінюватиме високоповажне журі у складі:
1. ______________________________________________________________________________
2. ______________________________________________________________________________
3. ______________________________________________________________________________
4. ______________________________________________________________________________
Ведучий 1: Спершу хочемо повідомити вам умови проведення турніру. Змагання складатиметься з шести етапів, кожен з яких буде оцінюватися відповідною кількістю балів, про які ми повідомлятимемо на початку конкурсу.
Ведучий 2: Отже, ми розпочинаємо наш турнір. Бажаємо конкурсантам успіху, правильних відповідей і хороших результатів.
1 КОНКУРС
Ведучий 1: Оголошуємо 1 КОНКУРС, що має назву «Давайте познайомимось». Він оцінюється в 15 балів і передбачає повідомлення назви своєї команди, її девізу та емблеми.
Ведучий 2: Традиційно із привітання розпочинаються всі конкурсні програми, тому ми запрошуємо до слова команду 10 класу…
… Дякуємо 10-класникам. Пропонуємо представити себе команду 11 класу.
… Дякуємо командам. Просимо журі оголосити підсумки 1 КОНКУРСУ «Давайте познайомимось».
(ЖУРІ ОГОЛОШУЄ РЕЗУЛЬТАТИ 1 КОНКУРСУ)
2 КОНКУРС
Ведучий 1: Наступний тур – «Розминка», передбачає володіння нашими конкурсантами системою теоретичних знань з інформатики.
Ведучий 2: Суть даного конкурсу в тому, що потрібно на швидкість дати відповіді на запитання, оцінка за кожну правильну відповідь – 1 бал.
Ведучий 1: Кожен з учасників команди має сигнальну картку. Якщо ви знаєте правильну відповідь, піднімаєте картку, а журі стежить, учасники якої команди піднімуть картку швидше, той представник і запрошується до відповіді.
Ведучий 2: Якщо відповідь неправильна, пропонуємо відповісти іншій команді. Якщо правильної відповіді не дав жоден з учасників, то наступне питання оцінюватиметься 2 балами.
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1: Дякуємо командам за чудові відповіді.
Ведучий 2: Просимо журі оголосити підсумки 2 КОНКУРСУ «Розминка».
(ЖУРІ ОГОЛОШУЄ РЕЗУЛЬТАТИ 2 КОНКУРСУ)
3 КОНКУРС
Ведучий 1: Третій етап нашого інтелектуального змагання має назву «Ерудит». Тут учасникам пропонуємо продемонструвати свої знання з історії розвитку інформатики в Україні.
Ведучий 2: Кожна команда шляхом жеребкування обирає номер питання, на яке слід відповісти після колективного обговорення не більш 15 секунд.
Ведучий 1: Правильна відповідь приносить команді 2 бали. Якщо команда не знає відповіді, або відповість неправильно, то можуть відповісти учасники з 2 команди, в даному випадку їх відповідь оцінюватиметься вже у 3 бали.
Ведучий 2: Команди тягнуть жереб і відповідають по черзі. Кожній команді пропонуємо 5 запитань. Запрошуємо представника команди 11 класу….
… Запрошуємо представника команди 10 класу…
Олександр Миколайович Щукарєв
р-п перехід
Київ
Мала Електронна Лічильна Машина
Оперативно запам’ятовуючий пристрій
Дніпро-2
Автооператор
Електроніка С5
1973-1974рр.
1974р.
ТАИР
1976р.
Сектор
Ведучий 1: Дякуємо командам за активну участь та продемонстровані гарні знання з історії розвитку інформатики в Україні.
Ведучий 2: Просимо журі оголосити підсумки 3 КОНКУРСУ «Ерудит».
(ЖУРІ ОГОЛОШУЄ РЕЗУЛЬТАТИ 3 КОНКУРСУ)
4 КОНКУРС
Ведучий 1: 4 конкурс називається «Винахідники та відкривачі». Учасники команд один за одним обирають аркуш із фактами життєвого шляху чи наукової діяльності одного з відомих вітчизняних вчених-інформатиків.
Ведучий 2: Далі, зачитавши вголос інформацію на аркуші, прикріплюють його за допомогою магніта на дошку під портретом того діяча, якого, на їх думку, даний факт стосується.
Ведучий 1: Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали. Помилкова відповідь балів не приносить. Пропонуємо вам по 5 завдань.
Ведучий 2: Запрошуємо до столу по 1 представнику обох команд. Розпочинає 10 клас.
… Запрошуємо наступних учасників команд…
(по 5 учасників від кожної команди мають взяти участь)
Сергій Олексійович Лебедєв
Віктор Михайлович Глушков
Сергієнко Іван Васильович
Михайло Олександрович Карцев
Ведучий 1: Дякуємо учасникам за гарну підготовку.
Ведучий 2: Просимо журі оголосити підсумки 4 КОНКУРСУ «Винахідники та відкривачі».
(ЖУРІ ОГОЛОШУЄ РЕЗУЛЬТАТИ 4 КОНКУРСУ)
5 КОНКУРС
Ведучий 1: Розпочинаємо 5 конкурс, що називається «Кмітливому на роздуми – секунди». Він полягає в тому, що на отриманих із завданнями аркушах командам слід буде вписати необхідні слова, щоб доповнити поняття з інформатики.
Ведучий 2: Оцінюватиметься насамперед правильність усіх відповідей (їх має бути 10) та швидкість виконання завдання.
Ведучий 1: На даному етапі команда може заробити 10 балів та ще 2 бонусні бали, якщо виконає завдання швидше від суперника, але, увага, без помилок.
Ведучий 2: Якщо ж у команди, що впорається швидше будуть виявлені недоліки у відповідях, то бонусні бали не нараховуються.
Ведучий 1: За сигналом команди розпочинають роботу, на яку їм відводиться не більше 3 хвилин.
Ведучий 2: Просимо команди підготуватися, обрати, хто із ваших товаришів пише найшвидше. Всі записи робіть розбірливим почерком, щоб уникнути помилок. Отже, успіху вам!
1 команда
1. Віртуальна... (реальність).
2. Мережна… (карта).
3. Компакт-... (диск).
4. WЕВ-... (сторінка).
5. Властивості... (алгоритму).
6. Текстовий... (редактор).
7. Робочий... (стіл).
8. Операційна... (система).
9. Прикладна... (програма).
10. Права... (доступу).
2 команда
1. Материнська... (плата).
2. Системний... (блок).
3. Графічний ... (редактор).
4. База... (даних).
5. Електронна... (пошта).
6. Панель... (управління).
7. Пошуковий... (сервер).
8. Оперативна... (пам'ять).
9. Всесвітнє павутиння... (Інтернет).
10. Жорсткий... (диск).
Ведучий 1: Дякуємо старшокласникам.
Ведучий 2: Просимо журі оголосити підсумки 5 КОНКУРСУ «Кмітливому на роздуми – секунди».
(ЖУРІ ОГОЛОШУЄ РЕЗУЛЬТАТИ 5 КОНКУРСУ)
6 КОНКУРС
Ведучий 1: Завершальний тур нашого турніру дасть змогу проявити свої знання капітанам команд. Оголошуємо 6 конкурс – «Конкурс капітанів».
Ведучий 2: Ми мали змогу переконатися сьогодні, що інформатика як наука представлена в нашій країні діяльністю багатьох відомих в усьому світі вчених.
Ведучий 1: Наша країна не стоїть осторонь всесвітнього наукового прогресу, чимало винаходів та відкриттів зроблено на теренах саме українських навчальних закладів, лабораторій, науково-дослідних станцій.
Ведучий 2: Домашнім завданням для капітанів команд-суперниць було підготувати короткий виступ на тему «5 найважливіших винаходів, зроблених українцями», цю п’ятірку ви обирали самостійно, звертаючи увагу на важливість того чи іншого винаходу.
Ведучий 1: Капітани розповідають про обрані ними 5 винаходів, обґрунтовують свою думку. Журі заслуховує виступи і оцінює їх за 10-бальною шкалою, враховуючи як актуальність винаходів, так і здатність капітанів переконати аудиторію, яскравість виступу.
Ведучий 2: Запрошуємо капітанів до слова. Спершу заслухаємо виступ капітана 10 класу.
… Слово надається капітану 11-класників.
Ведучий 1: Дякуємо капітанам за вдало підібрані аргументи, переконливі виступи.
Ведучий 2: Просимо журі оголосити підсумки 6 КОНКУРСУ «Конкурсу капітанів».
(ЖУРІ ОГОЛОШУЄ РЕЗУЛЬТАТИ 6 КОНКУРСУ
ТА ЗАГАЛЬНІ ПІДСУМКИ)
Ведучий 1: Як ти вважаєш, інформатика – легка наука чи складна?
Ведучий 2: Мені здається, що це нелегка дисципліна, але дуже цікава і потрібна, адже без комп’ютерної техніки важко уявити наше життя сьогодні.
Ведучий 1: Так, комп’ютер – вже давно не данина моді, а вимога часу. Недарма сьогодні наші конкурсанти особливу увагу приділили саме розвитку інформатики в Україні. Адже ми живемо, вчимося і працюємо тут, на рідній землі, тому вона нам небайдужа.
Ведучий 2: Тішить і той факт, що новинки науки і техніки активно впроваджуються в життя на Україні. Наша держава сучасна та багатогранна. Пропонуємо вам глибше пізнати її дивосвіт, переглянути літературно-музичну композицію «Розкажу про Україну», яку підготували учні 6Б класу.
1