Конспект уроку для навчальних закладів з модульною системою навчання. (3х30хв)
Мета:
Розуміти призначення баз даних; мати уяву про поділ баз даних за структурою; розуміти особливості реляційних БД; мати уявлення про об'єкти реляційних БД.
Урок 8 10 клас
Тема. Поняття бази даних (БД) і систем керування БД (СКБД), їх призначення. Реляційні БД, їхні об’єкти.
Тип М-М1: установчо-мотиваційний
Мета:
Розуміти призначення баз даних; мати уяву про поділ баз даних за структурою; розуміти особливості реляційних БД; мати уявлення про об’єкти реляційних БД.
Компетентності:
Очікувані результати: учні повинні вміти розрізняти БД за структурою, наводити приклади БД, розуміти призначення системи керування БД, розрізняти функціональні особливості об’єктів реляційних БД.
Обладнання: зошит-конспект, ПК зі встановленою програмою MS Access, комп’ютерна презентація.
Алгоритм М-М1:
Фронтальне обговорення понять: БД, структура БД, СКБД, об’єкти БД MS Access.
Ще 40 років тому вважалось, що обсяг даних, який обробляє людство, подвоюється кожні 10 років. За оцінками сучасних фахівців, 90% даних, які існували у 2017 році, було створено за попередні 2 роки. Зрозуміло, що ефективно працювати з таким обсягом даних можна за умови налагодженого доступу да них.
База даних - це поіменована, структурована сукупність взаємопов’язаних даних, які відносяться до визначеної предметної області.
Предметна область – сфера застосування БД.
Управляюча програма, яка призначена для зберігання, пошуку та обробки даних у базі, зветься системою управління базами даних (СУБД).
Особливості реляційної БД
Об’єкти реляційної БД:
(розгляд таблиці на слайді Особливості рел.БД)
Фронтальне опитування
Тема. Ключі й зовнішні ключі. Звязки між записами і таблицями. Визначення типу звязку. Створення таблиць. Введення і редагування даних різних типів.
Тип М-М2: змістовно-пошуковий
Мета: знати типи звязків між таблицями БД; уміння заповнювати й редагувати таблиці БД; уміння додавати й видаляти поля таблиці.
Компетентності:
Обладнання: зошит-конспект, ПК зі встановленою програмою MS Access, комп’ютерна презентація.
Алгоритм М-М2:
Зв’язування таблиць дає можливість встановити зв'язок між елементами, які в них зберігаються. Перед створенням зав’язків слід налаштувати підстановки між відповідними полями.
Основний ключ – певне поле або сукупність полів, що ідентифікують запис, роблять його унікальним
Зовнішній ключ - це одне або кілька полів у таблиці, що містять посилання на ключове поле або поля в іншій таблиці. Поле зовнішнього ключа визначає спосіб зв'язування таблиць, уміст поля зовнішнього ключа повинне збігатися із змістом ключового поля.
Таблиці, що входять до складу однієї БД повинні мати зв’язки між собою. Як правило, зв’язок створюється на основі співпадіння даних в окремих полях різних таблиць.
Звязки в БД бувають:
Демонстрація створення зав’язків між таблицями БД.
Встановіть зв’язки між таблицями БД.
(1-N)
(1-1)
Тема: Практична робота №4. Створення і опрацювання таблиць БД.
Тип М-М3: контрольно-змістовний
Мета:
Мати уявлення про проетування БД; уміти створювати структури таблиці; уміти створювати первинний ключ; уміння вводити дані в режимі таблиці; знати способи редагування і форматування таблиці.
Компетентності:
Обладнання: зошит-конспект, комп’ютери зі встановленою програмою MS Access
Алгоритм М-М3:
Робота за комп’ютером.
Завдання 1 (демонстрація виконання завдання)
Спроектувати базу даних «Туристична агенція», за допомогою якої вирішуються такі завдання:
Завдання 2 (самостійна робота)
Спроектувати базу даних «Мережа магазинів», за наступними характеристиками:
• Номер власника, ПІБ, адреса, телефон власника магазину, розмір вкладу в магазин, номер реєстрації, дата реєстрації;
• номер, назву, адресу та телефон магазину, статутний капітал, профіль;
• номер, ПІБ, адреса, телефон постачальника.
Фронтальне опитування
Домашнє завдання.
1