Інформатика та інформаційне суспільство

Про матеріал
Мета навчальна: ознайомити з предметом вивчення інформатики, метою і завданням курсу, з правилами поведінки в кабінеті інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій; сформувати поняття інформація, повідомлення, дані та взаємозв’язки між ними;  розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;  виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 2

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 3

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Пригадайте:що таке інформаційні процеси;які пристрої використовують для реалізації інформаційних процесів;якими є правила використання програмного забезпечення

Номер слайду 4

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Ти дізнаєшся:

Номер слайду 5

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 6

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційне суспільствоІнформатика та інформаційне суспільство. Цивілізація  Інформаційні революції ВивчаємоІнформаційні етапи. Цивілізація в процесі свого розвитку пройшла кілька етапів, на кожному з яких рівень життєдіяльності як окремих людей, так і спільнот залежав від їхньої поінформованості та здатності ефективно опрацьовувати дані. Етапи створення нових засобів і методів опрацювання даних, що спричинили суттєві зміни в суспільстві, тобто змінили спосіб виробництва, стиль життя, систему цінностей, називають інформаційними революціями

Номер слайду 7

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Інформаційне суспільствоІнформатика та інформаційне суспільство. Цивілізація  Інформаційні революціїІнформаційні революції спричинили поетапний перехід від аграрного суспільства до інформаційного, де інтелект і знання є засобом і продуктом виробництва. Основа – розвиток сільськогосподарських відносин, пов’язаних із системою землекористування. Основа – розвиток технологій отримання, збереження, накопичення, обміну та продажу даних. АграрнеІнформаційне. Основа – розвиток промисловості та її технічного забезпеченняІндустріальне

Номер слайду 8

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Інформаційне суспільствоІнформатика та інформаційне суспільство. Цивілізація  Інформаційні революціїІнформаційне суспільство — нова історична фаза розвитку цивілізації, у якій головними продуктами виробництва є дані й знання. Під терміном «інформаційне» («комп'ютеризоване») суспільство розумітимемо таке, в усі сфери життєдіяльності членів якого включені комп'ютер, інформаційні системи та послуги, що задовольняють інформаційним потребам користувача, а також інші засоби інформатики як знаряддя інтелектуальної праці

Номер слайду 9

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Інформаційне суспільствоІнформатика та інформаційне суспільство. Цивілізація  Інформаційні революціїІнформаційне суспільство ще називають суспільством знань чи суспільством глобальної компетентності, оскільки до основних вимог суспільства XXI ст. щодо підготовки конкурентноздатних спеціалістів належать:

Номер слайду 10

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Інформаційне суспільствоІнформатика та інформаційне суспільство. Цивілізація  Інформаційні революціїІнформаційна культура — уміння цілеспрямовано працювати з даними й використовувати інформаційно-комунікаційні технології, сучасні технічні засоби та методи для їх отримання, опрацювання й передавання.у конкретних навичках використання різних технічних пристроїв — від телефону до персонального комп'ютера та мережевих пристроїв;у здатності використовувати у своїй діяльності інформаційно-комунікаційні технології;в умінні отримувати дані з різних джерел — від періодичних друкованих джерел до електронних комунікацій;в умінні подавати інформацію в зрозумілому вигляді та ефективно її використовувати;у знаннях аналітичних методів опрацювання даних;в уміннях працювати з повідомленнями різних видів.

Номер слайду 11

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Інформаційне суспільствоІнформатика та інформаційне суспільство. Цивілізація  Інформаційні революціїІнформаційна культура. Уміння приймати колективне рішення. Уміння ефективно взаємодіяти з іншими людьмиІнформатична компетентність

Номер слайду 12

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Інформаційне суспільствоІнформатика та інформаційне суспільствоІнформатика  Галузь діяльності людини Інформатика як наукаІнформатика — це наука, що вивчає структуру й загальні властивості даних, а також методи й засоби їх створення, пошуку, збереження, опрацювання, передавання та використання в різних сферах діяльності людини. Напрямки розвитку інформатики. Теоретична інформатика. Технічна інформатика. Прикладна інформатика

Номер слайду 13

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Інформаційне суспільствоІнформатика та інформаційне суспільствоІнформатика  Галузь діяльності людини Інформаційні технологіїТехнологія — це сукупність методів і засобів реалізації людьми конкретного складного процесу шляхом поділу його на систему послідовних взаємопов'язаних процедур та операцій, які виконуються більш або менш однозначно й мають на меті досягнення високої ефективності певного виду діяльностіІнформаційна технологія (IT) — сукупність методів і прийомів, що використовуються з метою збирання, зберігання, опрацювання, розповсюдження, відображення й використання різноманітних даних задля інтересів та потреб користувачів

Номер слайду 14

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Інформаційне суспільствоІнформатика та інформаційне суспільствоІнформатика  Галузь діяльності людини Інформаційні технологіїІнформаційні комунікаційні технології для передавання повідомлень і даних: Комп'ютерні мережіТелефон. Факс. Телебачення. Супутниковий зв’язок

Номер слайду 15

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Інформаційне суспільствоІнформатика та інформаційне суспільствоІнформатика  Галузь діяльності людини Етапи розвитку інформаційних технологій{69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861}1-й етап (друга половина XIX ст.)«Ручна» інформаційна технологія2-й етап (з кінця XIX ст. — 30-ті роки XX ст.)Друкарська машинка, телефон, фонограф, пошта. Використовуються більш сучасні засоби доставки3-й етап (40-60-ті роки XX ст.)«Електрична» технологія4-й етап (з початку 70-х років досередини 80-х років XX ст.)«Електронна» технологія5-й етап (із середини 80-х років XX ст.)«Комп'ютерна» технологія6-й етап (із середини 90-х років XX ст.)«Internet / Intranet»(«новітні») технології7-ий етап (сучасність)Хмарні технології, Інтернет речей

Номер слайду 16

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Інформаційне суспільствоІнформатика та інформаційне суспільствоІнформатика  Галузь діяльності людини Інформаційні технологіїГлобальніКонкретнітехнології, які включають моделі, методи, засоби використання інформаційних даних у суспільствіінформаційні технології, орієнтовані на конкретну галузь застосуваннятехнології, які опрацьовують дані в процесі виконання реальних завдань. Базові

Номер слайду 17

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Інформаційне суспільствоІнформатика та інформаційне суспільствоІнформатика  Галузь діяльності людини Інформаційні технології (за областю застосування) бухгалтерський облікбанківська та податкова діяльністьзабезпечення страхуванняе-врядування тае-демократіїосвіта, медицина тощо.

Номер слайду 18

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Інформаційне суспільствоІнформатика та інформаційне суспільствоІнформатика  Галузь діяльності людини Інформаційні технології (для опрацювання)даних за допомогою алгоритмічних мов, табличних процесорів, систем управління базами даних;текстів за допомогою текстового процесора; графічних зображень за допомогою графічних редакторів;знань за допомогою експертних систем;об'єктів реального світу за допомогою технологій мультимедіа тощо.

Номер слайду 19

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Домашнє завдання. Вивчити §1 стор. 6-10 Опрацювати всі запитання і завдання з рубрик Заповнити словничок Інформаційна культура, інформатика

Номер слайду 20

Розгадайребус. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 21

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розгадай ребус. ТЕХНОЛОГІЯ

Номер слайду 22

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Вправа 1. Віртуальна виставка

Номер слайду 23

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Працюємо за комп’ютером

Перегляд файлу








Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 2

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 3

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Вправа 1. Віртуальна виставка

Номер слайду 4

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Завдання. Завдання 2. Працюємо в парах Виділіть десять позитивних ознак появи комп’ютерів та інформаційно-комунікативних технологій у житті людини. Обговоріть список із сусідом по парті. Упорядкуйте їх та виділіть спільні ознаки. Завдання на с. 16 підручника Завдання 3. Працюємо в парах Виділіть п’ять негативних ознак появи комп’ютерів та інформаційно-комунікативних технологій у житті людини. Обговоріть список із сусідом по парті. Упорядкуйте їх і виділіть спільні ознаки. Завдання на с. 16 підручника

Перегляд файлу

друга половина ХІХ століття

«Ручна» інформаційна технологія

Перо, чорнильниця, бухгалтерська книга. Комунікації здійснюються ручним способом шляхом поштового пересилання листів, пакетів, повідомлень

Подання повідомлень в потрібній формі

з кінця ХІХ століття

«Механічна» технологія

Друкарська машинка, телефон, фонограф, пошта. Використовуються більш сучасні засоби доставки

Подання повідомлень в потрібній формі більш зручними засобами

40-60-і роки ХХ століття

«Електрична» технологія

Великі ЕОМ та відповідне програмне забезпечення, електричні друкарські машинки, копірувальні апарати, портативні магнітофони

З форми подання повідомлення акцент поступово зміщується на формування його змісту

з початку 70-х років до середини 80-х років ХХ століття

«Електронна» технологія

Великі ЕОМ і створені на їхній базі автоматизовані системи управління і інформаційно-пошукові системи, що мають базове та спеціалізоване програмне забезпечення

Акцент зміщується на формування змістової сторони повідомлення для управлінського середовища різних галузей суспільного життя, особливо на організацію аналітичної роботи

із середини 80-х років ХХ століття

«Комп’ютерна» технологія

Персональний комп’ютер з великою кількістю стандартних програмних продуктів різного призначення

Створення систем підтримки прийняття рішень на різних рівнях управління. Системи мають вбудовані елементи аналізу і штучного інтелекту, реалізуються на персональному комп'ютері і використовують мережеві технології та телекомунікації для роботи в мережі

з середини 90-х  років ХХ століття

"Internet / Intranet" ("новітні") технології

Широко використовуються в різних областях науки, техніки і бізнесу системи, до яких одночасно мають доступ різні користувачі (системи), глобальні, регіональні та локальні комп'ютерні мережі

Розвивається електронна комерція. Збільшення обсягів інформації привели до створення технології  інтелектуального аналізу даних

сучасність

Хмарні технології, Інтернет речей

Віддалена обробка та зберігання даних на  серверах і використання програмного забезпечення як онлайн-сервіса

Складні обчислення та опрацювання даних здійсюється на віддаленому сервері. Утворення мережі, що складається із взаємозв'язаних фізичних об'єктів (речей) або пристроїв, які мають вбудовані датчики, а також програмне забезпечення, що дозволяє здійснювати передачу і обмін даними між фізичним світом і комп'ютерними системами,

призвело до створення технологій “Розумне місто” чи  “Розумний дім”

 

zip
Додано
7 травня 2020
Переглядів
1036
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку