ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА – ЩО ЦЕ ТА ЯК ЇЇ ЗАБЕЗПЕЧИТИ ДИТИНІ

Про матеріал
ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА – ЩО ЦЕ ТА ЯК ЇЇ ЗАБЕЗПЕЧИТИ ДИТИНІ Що таке інклюзивне навчання знає мало хто, оскільки в ньому здебільшого немає необхідності. Але така практика існує у школах, тому варто розуміти, про що йдеться.Спочатку давайте розберемо, що таке інклюзія взагалі. Слово «інклюзія» походить від англійської «inclusion», що означає «включення». У сфері освіти інклюзія означає включення учня до освіти. Але інклюзивна освіта – це не звичайне навчання кожного школяра, це форма навчання дітей, які мають труднощі, що дозволяє отримувати освіту у загальноосвітніх установах з усіма дітьми разом, так би мовити, нарівні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

………………………ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА – ЩО ЦЕ ТА ЯК ЇЇ ЗАБЕЗПЕЧИТИ ДИТИНІ

Номер слайду 2

………………………Що таке інклюзивне навчання знає мало хто, оскільки в ньому здебільшого немає необхідності. Але така практика існує у школах, тому варто розуміти, про що йдеться.

Номер слайду 3

………………………Спочатку давайте розберемо, що таке інклюзія взагалі. Слово «інклюзія» походить від англійської «inclusion», що означає «включення». У сфері освіти інклюзія означає включення учня до освіти. Але інклюзивна освіта – це не звичайне навчання кожного школяра, це форма навчання дітей, які мають труднощі, що дозволяє отримувати освіту у загальноосвітніх установах з усіма дітьми разом, так би мовити, нарівні. Найпоширенішими труднощами у навчанні вважаються фізичні, інтелектуальні, емоційні, мовні та соціальні чинники. Діти з інвалідністю також можуть навчатися інклюзивно.

Номер слайду 4

………………………Яке є юридичне підґрунтя для інклюзивної освіти в Україні?Міністерство освіти і науки України досить недавно, 2001 року, створили проект, який захищає дітей із особливостями у суспільстві. Було затверджено спрямовані дії щодо інтеграції таких дітей у звичайних загальноосвітніх установах для адаптації серед однолітків.І лише у 2017 році було підписано Закон про інклюзивну освіту в Україні, в якому було дозволено навчатися дітям з різними труднощами освіти у будь-якій освітній установі країни, як і решті школярів.

Номер слайду 5

………………………У Законі було прописано такі права дітей із особливими потребами: Врахування потреб у приміщеннях для інклюзивних дітей. Можливість навчатися у класі, віддалено чи індивідуально – на вибір батьків. Адаптація плану навчання під дитину. Повна підтримка куратора інклюзії у плані розвиваючої програми та корекційної терапії. Психологічна допомога за потреби у час освітнього процесу.

Номер слайду 6

………………………Таким чином у 2020 році вже близько 20000 дітей з особливими потребами здобували освіту у звичайних загальноосвітніх закладах. У класі їм допомагав тьютор, тобто вчитель, який допомагав дитині адаптуватися в навколишньому середовищі і в процесі навчання.

Номер слайду 7

………………………Інклюзивна освіта дозволяє: Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти дитини. Приймати всіх дітей без виключення в заклади освіти. Працювати над досягненням індивідуальної мети, беручи участь в житті громади та колективу. Залучати батьків в процес навчання і життя закладу. Розвивати культуру поваги і належності до закладу. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших. Створювати дружні стосунки з іншими дітьми.

Номер слайду 8

………………………Переваги інклюзивної освіти для дітей з особливими освітніми потребами: Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей. Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами. Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально. Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей. У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.

Номер слайду 9

PPT模板 http://www.1ppt.com/moban/ ………………………Переваги інклюзивної освіти для інших дітей: Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей. Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них. Діти вчаться співробітництву. Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими та співчувати іншим.

Номер слайду 10

………………………Переваги інклюзивної освіти для педагогів та фахівців: Педагоги інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів. Педагоги оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвитку дітей з урахуванням їхньої індивідуальності. Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.

Номер слайду 11

………………………Чим можуть допомогти батьки своїй дитині, якщо вона навчається на інклюзії?Насамперед батькам варто хвалити свою дитину навіть за дрібні досягнення, і в жодному разі не лаяти дитину за неуспішність. Розуміння того, що вашому учневі можуть важко даватися деякі предмети, запобігають розмовам про лінощі або неуважність. Якщо ви бачите, що дитині потрібна допомога, то, можливо, варто позайматися вдома разом з нею – таким чином ви зможете зрозуміти, що саме їй важко зрозуміти чи через що це відбувається. Якщо вам не під силу займатися уроками з дітьми, можна найняти репетитора чи помічника, який, провівши кілька занять зі школярем, зможе зрозуміти суть проблеми навчання. Якщо ваша дитина, в принципі, все встигає, це не означає, що її не потрібно додатково розвивати та допомагати самореалізуватися. Ви можете разом з ним виконувати спеціальні вправи для вдосконалення знань або подолання мовного бар'єру. Ці вправи можна знайти як в інтернеті, так і спитати фахівців у сфері психосоматичного аналізу чи розвитку мови.

Номер слайду 12

………………………Проводити час із користю ніколи не було порожнім заняттям. З інклюзивною дитиною буде корисно разом малювати, плавати, розглядати птахів та вгадувати мелодії. Як відомо, розвиток дрібної моторики сприятливо впливає на діяльність мозку. Відмінною грою буде робота тільки лівою рукою, якщо ваша дитина правша. Лікарі досліджували взаємозв'язок нестандартних рухів із розвитком лівої півкулі мозку. Багато говорити з дитиною – обов'язок усіх батьків, але у дитини, яка навчається на інклюзії, інші потреби у спілкуванні. Інклюзивним дітям, залежно від причини їхньої інклюзії, потрібно іноді пояснювати причинно-наслідкові зв'язки. Показувати майстерність спілкування з однолітками, з учителями та сторонніми дорослими людьми. Оскільки спілкування – це головна складова майбутньої інтеграції у доросле життя та самостійне «плавання», то дітям просто необхідно володіти великою кількістю інформації та вмінням контактувати з оточуючими. Прийняття батьками участі в житті та розвитку дитини дуже важливе як для них самих, так і безпосередньо для учня. Дітям важливо розуміти, що їхні будинки підтримують і бажають знати, чим вони живуть, які у них переживання та тривоги, особливо щодо навчання та спілкування з однокласниками.

Номер слайду 13

………………………Як оформити дитину з особливими освітніми потребами на інклюзивне навчання?Якщо у Вашої дитини є особливості в розвитку, зверніться до ІРЦ (інклюзивно-ресурсний центр) для отримання Висновку, який дає Статус дитини з ООП (особливі освітні потреби). Згідно ЗУ «Про освіту» лише батьки можуть обирати форму (індивідуальну, інклюзивну, спеціальну, інтегровану) навчання та заклад освіти. До основного пакета документів додається Висновок ІРЦ про комплексну оцінку розвитку дитини. Кожна дитина з особливими освітніми потребами має право навчатися у закладі освіти за місцем проживання на інклюзивному навчанні. Дитина з ООП має право проживати в сім’ї і відвідувати заклад освіти за місцем проживання та отримувати психолого-педагогічну підтримку, в тому числі – за інклюзивною формою. Адміністрація закладу освіти зобов’язана організувати інклюзивне навчання для дитини з ООП, батьки якої подали відповідну Заяву та Висновок ІРЦ.

Номер слайду 14

………………………Дякую за увагу!

pptx
Додано
4 січня
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку