Ефективність застосування нових інформаційних технологій на уроках обумовлена наступними факторами:– різноманітність форм представлення інформації;– висока ступінь наочності;– можливість моделювання за допомогою комп’ютера різноманітних об’єктів і процесів;– звільнення від рутинної роботи, що відвертає увагу від засвоєння основного змісту;– можливість організації колективної та індивідуальної дослідницької роботи;– можливість диференціювати роботу учнів у залежності від рівня підготовки, пізнавальних інтересів та ін., використовуючи сучасні інформаційні технології;– можливість організувати комп’ютерний оперативний контроль і допомогу з боку вчителя;– можливості комп’ютера дозволяють учню активно приймати участь у процесі пізнання.
Інформаційно комп’ютерні технології. Сучасний процес навчання характеризується все більш широким застосуванням в ньому комп`ютерних технологій. Комп'ютерні технології або Інформаційні технології (ІТ) — узагальнена назва технологій, що відповідають за зберігання, передачу, обробку, захист і відтворення інформації з використанням комп'ютерів.
Інформаційно комп’ютерні технології сприяють більш високому інтелектуальному розвитку учнів, вчить їх самостійно орієнтуватись у складному і різноманітному світі інформації, дає можливість реалізовувати власні творчі здібності через дослідницько-пошукову та наукову діяльність. Раціональне використання інформаційних технологій, аудіовізуальних посібників з іншими дидактичними засобами значно скорочують час пред’явлення опорної інформації, надають можливість її повторення під час організації самостійної роботи, аналізу, самоаналізу, підведення підсумків.
Доцільно використовувати навчально-інформуючи енциклопедії, електронні підручники, кінофільми, посібники, створені за програмою презентацій Power. Point. Впроваджуючи дані програми на певному етапі уроку, застосовую такі методи: пояснювально-ілюстративний, який передбачає використання ілюстрацій, таблиць, малюнків, схем у супроводі розповіді вчителя.
На уроках РЗМ (розвитку зв’язного мовлення) величезне місце займає практична діяльність учнів, а саме виконання різноманітних завдань, як творчого, так і репродуктивного характеру. За допомогою текстового редактора WORDPAD створюю дидактичні матеріали у вигляді текстових завдань, а з допомогою текстового процесора WORD - аналогічні завдання використовую як роздатковий матеріал роздруковую на папері.
Широко використовую презентації під час усної лічби, математичних диктантів, роботи з геометричним матеріалом, тестуванні, логічних вправ, для перевірки та закріплення навичок усної лічби створюю математичні тренажери, тренажери для швидкого запам’ятовування таблиці множення. За допомогою текстового редактора Microsoft Word створюю таблиці для роботи з геометричним матеріалом.
Для уроків «Природзнавства» презентація взагалі просто знахідка. Картини природи, тварини, моря, океани, природні зони, кругообіг води, ланцюжки живлення – усе можна відобразити на слайдах. Та є можливість онлайн трансляції з You. Tube. Або к’юар коди через які можливо продивитися онлайн урок, або пояснення до нього.
Презентації використовую на уроках образотворчого мистецтва: портрети митців, репродукції, схеми, послідовність виконання малюнка тощо. Зразки виробів та етапи роботи на уроках технології і т.д. Комп'ютер є і найпотужнішим стимулом для творчості дітей, зокрема й найбільш інфантильних або розгальмованих. Екран притягує увагу, якої ми деколи не можемо добитися під час фронтальної роботи з класом.
Перевірити знання простіше: тести, кросворди, ребуси, шаради – усе робить урок цікавим. Мультимедійні презентації просто незамінні на уроках. За їх допомогою учні під час уроку віртуально подорожують у будь-який куточок рідного краю і далеко за його межі, можуть ознайомитись зі знахідками старовини, побачити побут, спосіб життя людей, їхні основні види занять.
Застосування комп'ютера на різних етапах навчання дозволяє довести час активної роботи учнів на уроці до 75–80% часу уроку, замість звичайних 15–20%. Сучасні школярі швидше і з великим інтересом засвоюють інформацію з екрану комп'ютера, ніж зі слів учителя. Як писав великий педагог К. Д. Ушинський: «Якщо ви входите в клас, від якого важко добитися слова, почніть показувати картинки, і клас заговорить, а головне, заговорить вільно».