Урок № _____ Група № _____ Дата: _______
Тема. Електронне листування. Практична робота № 2 «Електронне листування»
Мета:
Навчальна: сформувати поняття: електронна пошта; електронна адреса; електронна скринька; поштовий протокол. Пояснити принципи функціонування послуги електронної пошти; призначення поштових протоколів; переваги електронного спілкування. Сформувати уявлення про елементи адреси електронної пошти; електронну скриньку. Розглянути програми для роботи з електронною поштою;
Розвивальна: розвивати вміння і навички роботи в Інтернеті;
Виховна: виховувати інформаційну культуру
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Методи і прийоми: евристична бесіда, практична робота, складання порівняльної характеристики.
Основні терміни та поняття: Електронна поштова скринька, протоколи електронної пошти
Міжпредметні зв'язки: технології тема «Технологія пошуку інформації засобами Інтернет»
Забезпечення уроку:
Дидактичне: опорні конспекти, картки-завдання.
ТЗН: ПК, ММС
Програмне забезпечення: слайдова презентація на тему «Електронне листування», мережа Інтернет.
Хід уроку
І. Організаційний момент(2хв.) (слайд 1)
- перевірка готовності групи до уроку
В Інтернеті все на відстані витягнутої руки.
Треба тільки знати, як витягнути руку.
Януш Вишневський
ІІ. Актуалізація опорних знань фронтальне опитування (5 хв.)
приклади адрес:
ІІІ. Вивчення нового матеріалу(20хв.)
Повідомлення теми і мети уроку
Кожен з Вас користується послугами Інтернету. І всі Ви знаєте, що останнім часом нас частіше атакують віруси. Зі мною теж сталася така прикрість. Вірус пошкодив деякі файли на моєму комп'ютері. Одним з цих файлів була назва теми нашого уроку. Допоможіть мені розшифрувати її. (слайд 4).
Отже, тема нашого уроку «Електронне листування». (запис теми в зошити). (слайд 5)
План (слайд 6)
Мета нашого уроку вивчити можливості поштової скриньки та навчитися працювати з поштовими сервісами, тому що вам, як майбутнім касирам і операторам комп'ютерного набору, прийдеться використовувати ці знання на практиці. Зараз дуже багато документів передаються через електронну пошту.
Пояснення нового матеріалу
Слово вчителя
Ну що таке, здавалось лист?
Паперу аркуш, повний літер,
Написаних комусь колись,
Перелетівший наче вітер
За день, за два на сотні верст.
Його чекають наче гостя,
Йому радіють, мов збулося
Одне з простих земних чудес…
(В. Іващенко).
З тих пір, коли з'явилася писемність, люди не переставали писати один одному листи. В них вони повідомляли про новини, про радість, про смуток, виражали свої емоції та почуття.
(слайд 7)
(слайд 8)
- Як ви вважаєте , що таке електронна пошта?
2.) Ø E-mail (Electronic mail) — електронна пошта — електронний аналог звичайної пошти. Електронна пошта, або, як її ще називають, E-mail (від англ. electronic - електронна, mail - пошта) - служба Інтернету для передачі текстових повідомлень та прикріплених до них файлів у вигляді листів.
(слайд 10)
Які операції можна виконувати за допомогою електронної пошти?
ü надсилати повідомлення (листи);
ü отримувати листи на власну електронну скриньку;
ü відповідати на листи автоматично, використовуючи їхні адреси;
ü розситити копії листа відразу декільком адресатам;
ü переправляти отриманий лист за іншою адресою;
ü використовувати замість адреси (числових або доменних імен) логічні імена;
ü створювати кілька підрозділів поштової скриньки для різного роду кореспонденції;
ü включати в листи файли (текстові документи, графічні зображення, музичні файли тощо).
Для того, щоб мати можливість обмінюватися листами через електронну пошту, користувач повинен мати доступ до Інтернету та зареєстровану поштову скриньку на одному з поштових серверів.
Ø Електронна поштова скринька — це область пам'яті на одному з мережних комп'ютерів поштового сервера. (слайд 11)
Доступ до цієї області здійснюється за адресою, що надається абонентові і паролю, який абонент вигадує сам. Пароль відомий тільки абонентові й мережному комп'ютеру. Одержавши адресу своєї поштової скриньки, користувач може повідомити її друзям, знайомим. Кожен абонент електронної пошти може послати лист будь-якому іншому абоненту, вказавши в посланні його поштову адресу. Але зробити це можна, тільки повідомивши комп'ютерній мережі свою поштову адресу і пароль (як доказ того, що це дійсно власник скриньки).
3). Програми для роботи з електронною поштою.
Щоб користувач міг надсилати й одержувати електронні повідомлення, на його комп'ютері слід встановити програмне забезпечення клієнта електронної пошти.
Існують різні поштові програми, які мають різні можливості й призначені для роботи в різних ОС.
-Які, на ваш погляд, Web-браузери найкращі: (слайд 12)
1. Google;
2. Opera;
3. Mozilla Firefox;
4. Internet Explorer
4). Протоколи електронної пошти. (слайд 13)
Для надсилання й одержання електронних повідомлень Інтернетом використовуються певні протоколи.
SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) — простий протокол передачі пошти, призначений для відправлення повідомлень. Відправлені користувачем повідомлення надходять на SMTP-сервер провайдера, який обробляє вихідну пошту.
РОР3 (Post Office Protocol) — протокол поштової служби, призначений для вхідних повідомлень. Згідно з цим протоколом поштові сервери одержують і зберігають електронні повідомлення у поштових скриньках.
ІMAP (Internet Message Access Protocol) — протокол Інтернету для доступу до повідомлень — служить для обробки вхідних повідомлень, що мають текстовий і HTML-формат. Підтримка HTML розширює можливості електронної пошти, забезпечуючи обробку мультимедійної інформації. Провайдер послуг Інтернету для роботи з електронною поштою мас, як правило, два сервери — SMTP і РОР3. Сервер SMTP відповідає за відправлення повідомлень, а сервер РОР3 — за їх прийняття.
Давайте підсумуємо:
5). Безпека електронного спілкування (слайд 14)
-На ваш погляд спілкування в інтернеті безпечне?
1.Не відкривайте листи від незнайомих людей з прикріпленими файлами
2.Ставтеся критично до вмісту листів, не все що пишуть – правда
3.Не відповідайте на листи від незнайомих вам людей
4.Не наводьте в листах дані про свою родину чи про себе
5.Не погоджуйтесь на особисту зустріч з незнайомим вам.
6.Не повідомляйте паролі від вашої скриньки
6). Переваги електронної пошти: (слайд 15)
Яка пошта вам більше подобається електронна чи звичайна? Чому?
ІV. Первинне закріплення знань
Інструктаж з техніки безпеки.
Інструкційна картка
1. Створіть новий документ у текстовому процесорі Microsoft Word.
3. Увійдіть до веб- інтерфейсу своєї поштової скриньки.
4. Дослідіть роботу веб-інтерфейсу.
5. Надішліть листа на адресу. вказану вчителем (слайд 16), у темі листа вкажіть тему «Запрошення на свято», а також вкажіть своє прізвище та ім'я, групу.
- laurakrava1993@gmail.com
-gala.balan1975@gmail.com
-ocsanank@gmail.com
-tanijnk80@gmail.com
6. Перевірте поштову скриньку на наявність непрочитаних листів
7. Коректно завершіть роботу з поштовим веб-сервісом та закрийте браузер.
8. Збережіть текстовий документ у власній папці під назвою «Електронна пошта Прізвище.doc».
Завдання на закріплення вивченого матеріалу
За участю учнів складається порівняльна характеристика електронної та звичайної пошти (після самостійного заповнення таблиці проводиться взаємоперевірка знань. Вірні відповіді висвічуються на екрані (слайд 17)).
Аналогія зі звичайною поштою
Звичайна пошта | Електронна пошта |
Кинути конверт до поштової скриньки | Відправити лист на SMTP - cepвер |
Поштова скринька адресата | Обліковий запис (account) на сервері |
Поштова скринька замкнена на ключ | Ім'я та пароль користувача |
Конверт а адресою одержувача | Адреса електронної пошти одержувача |
Лист, написаний відомою мовою | |Вид кодування |
До конверта вкладені фото та листівки | Вкладені файли |
Взяти лист із поштової скриньки | Одержання листів, що накопичуються |
VIІ. Контроль і самоперевірка знань
vЕлектронна поштова скринька може створюватися на сайті Інтернет – провайдера
vОдин і той самий електронний лист можна відправити одночасно декільком адресатам
vДля того. Щоб отримати електронного листа, і відправник, і одержувач повинні одночасно встановити сеанс зв'язку з Інтернетом
vДо електронного листа можна прикріпити файл будь-якого формату
vУ заголовку листа повинна бути вказана лише адреса одержувача
vВідправник листа завжди отримує повідомлення про те, що лист отриманий адресатом
vДля користування поштою можна використовувати браузер
vФункціонування пошти забезпечує єдиний протокол для відправлення та отримання повідомлень
vІснують веб-портали, на яких можна відкрити електронну поштову скриньку
vДо тексту листа може автоматично додаватися підпис, текст якого визначає користувач
VIІІ. Підведення підсумків уроку
Оцінювання роботи учнів
IХ. Рефлексія
Х. Домашнє завдання (слайд 19) Опрацювати конспект уроку. Створити повідомлення на тему «Електронна пошта», та надіслати на мою адресу (laurakrava1993@gmail.com).
В наш час, ми всі дуже залежні від Інтернету. Тому я хочу вам нагадати: (слайд 20)
Йдучи в світ віртуальний не забувайте залишати відкритими двері у світ реальний.
1
Урок № _____ Група № _____ Дата: _______
Тема. Електронне листування. Практична робота № 2 «Електронне листування»
Мета:
Навчальна: сформувати поняття: електронна пошта; електронна адреса; електронна скринька; поштовий протокол. Пояснити принципи функціонування послуги електронної пошти; призначення поштових протоколів; переваги електронного спілкування. Сформувати уявлення про елементи адреси електронної пошти; електронну скриньку. Розглянути програми для роботи з електронною поштою;
Розвивальна: розвивати вміння і навички роботи в Інтернеті;
Виховна: виховувати інформаційну культуру
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Методи і прийоми: евристична бесіда, практична робота, складання порівняльної характеристики.
Основні терміни та поняття: Електронна поштова скринька, протоколи електронної пошти
Міжпредметні зв’язки: технології тема «Технологія пошуку інформації засобами Інтернет»
Забезпечення уроку:
Дидактичне: опорні конспекти, картки-завдання.
ТЗН: ПК, ММС
Програмне забезпечення: слайдова презентація на тему «Електронне листування», мережа Інтернет.
Хід уроку
І. Організаційний момент(2хв.) (слайд 1)
- перевірка наявності учнів
- перевірка готовності групи до уроку
В Інтернеті все на відстані витягнутої руки.
Треба тільки знати, як витягнути руку.
Януш Вишневський
ІІ. Актуалізація опорних знань фронтальне опитування (5 хв.)
приклади адрес:
ІІІ. Вивчення нового матеріалу(20хв.)
Повідомлення теми і мети уроку
Кожен з Вас користується послугами Інтернету. І всі Ви знаєте, що останнім часом нас частіше атакують віруси. Зі мною теж сталася така прикрість. Вірус пошкодив деякі файли на моєму комп’ютері. Одним з цих файлів була назва теми нашого уроку. Допоможіть мені розшифрувати її. (слайд 4).
Отже, тема нашого уроку «Електронне листування». (запис теми в зошити). (слайд 5)
План (слайд 6)
Мета нашого уроку вивчити можливості поштової скриньки та навчитися працювати з поштовими сервісами, тому що вам, як майбутнім касирам і операторам комп’ютерного набору, прийдеться використовувати ці знання на практиці. Зараз дуже багато документів передаються через електронну пошту.
Пояснення нового матеріалу
Слово вчителя
Ну що таке, здавалось лист?
Паперу аркуш, повний літер,
Написаних комусь колись,
Перелетівший наче вітер
За день, за два на сотні верст.
Його чекають наче гостя,
Йому радіють, мов збулося
Одне з простих земних чудес…
(В. Іващенко).
З тих пір, коли з'явилася писемність, люди не переставали писати один одному листи. В них вони повідомляли про новини, про радість, про смуток, виражали свої емоції та почуття.
(слайд 7)
(слайд 8)
В 20-му столітті одним з винаходів стала електронна пошта. (слайд 9)
- Як ви вважаєте , що таке електронна пошта?
2.) E-mail (Electronic mail) — електронна пошта — електронний аналог звичайної пошти. Електронна пошта, або, як її ще називають, E-mail (від англ. electronic - електронна, mail - пошта) - служба Інтернету для передачі текстових повідомлень та прикріплених до них файлів у вигляді листів.
(слайд 10)
Які операції можна виконувати за допомогою електронної пошти?
Для того, щоб мати можливість обмінюватися листами через електронну пошту, користувач повинен мати доступ до Інтернету та зареєстровану поштову скриньку на одному з поштових серверів.
Електронна поштова скринька — це область пам'яті на одному з мережних комп'ютерів поштового сервера. (слайд 11)
Доступ до цієї області здійснюється за адресою, що надається абонентові і паролю, який абонент вигадує сам. Пароль відомий тільки абонентові й мережному комп'ютеру. Одержавши адресу своєї поштової скриньки, користувач може повідомити її друзям, знайомим. Кожен абонент електронної пошти може послати лист будь-якому іншому абоненту, вказавши в посланні його поштову адресу. Але зробити це можна, тільки повідомивши комп'ютерній мережі свою поштову адресу і пароль (як доказ того, що це дійсно власник скриньки).
3). Програми для роботи з електронною поштою.
Щоб користувач міг надсилати й одержувати електронні повідомлення, на його комп'ютері слід встановити програмне забезпечення клієнта електронної пошти.
Існують різні поштові програми, які мають різні можливості й призначені для роботи в різних ОС.
-Які, на ваш погляд, Web-браузери найкращі: (слайд 12)
1. Google;
2. Opera;
3. Mozilla Firefox;
4. Internet Explorer
4). Протоколи електронної пошти. (слайд 13)
Для надсилання й одержання електронних повідомлень Інтернетом використовуються певні протоколи.
SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) — простий протокол передачі пошти, призначений для відправлення повідомлень. Відправлені користувачем повідомлення надходять на SMTP-сервер провайдера, який обробляє вихідну пошту.
РОР3 (Post Office Protocol) — протокол поштової служби, призначений для вхідних повідомлень. Згідно з цим протоколом поштові сервери одержують і зберігають електронні повідомлення у поштових скриньках.
ІMAP (Internet Message Access Protocol) — протокол Інтернету для доступу до повідомлень — служить для обробки вхідних повідомлень, що мають текстовий і HTML-формат. Підтримка HTML розширює можливості електронної пошти, забезпечуючи обробку мультимедійної інформації. Провайдер послуг Інтернету для роботи з електронною поштою мас, як правило, два сервери — SMTP і РОР3. Сервер SMTP відповідає за відправлення повідомлень, а сервер РОР3 — за їх прийняття.
Давайте підсумуємо:
5). Безпека електронного спілкування (слайд 14)
-На ваш погляд спілкування в інтернеті безпечне?
6). Переваги електронної пошти: (слайд 15)
Яка пошта вам більше подобається електронна чи звичайна? Чому?
ІV. Первинне закріплення знань
Давайте знання, які ви сьогодні одержали використаємо на практиці. Перша підгрупа займає робочі місця за машинами, а друга виконує завдання на карках. Після виконання роботи міняємось місцями.
Практична робота «Електронне листування через веб-інтерфейс»
Інструктаж з техніки безпеки.
Інструкційна картка
1. Створіть новий документ у текстовому процесорі Microsoft Word.
3. Увійдіть до веб- інтерфейсу своєї поштової скриньки.
4. Дослідіть роботу веб-інтерфейсу.
5. Надішліть листа на адресу. вказану вчителем (слайд 16), у темі листа вкажіть тему «Запрошення на свято», а також вкажіть своє прізвище та ім'я, групу.
- laurakrava1993@gmail.com
-gala.balan1975@gmail.com
-ocsanank@gmail.com
-tanijnk80@gmail.com
6. Перевірте поштову скриньку на наявність непрочитаних листів
7. Коректно завершіть роботу з поштовим веб-сервісом та закрийте браузер.
8. Збережіть текстовий документ у власній папці під назвою «Електронна пошта Прізвище.doc».
Завдання на закріплення вивченого матеріалу
За участю учнів складається порівняльна характеристика електронної та звичайної пошти (після самостійного заповнення таблиці проводиться взаємоперевірка знань. Вірні відповіді висвічуються на екрані (слайд 17)).
Аналогія зі звичайною поштою
Звичайна пошта |
Електронна пошта |
Кинути конверт до поштової скриньки |
Відправити лист на SMTP - cepвер |
Поштова скринька адресата |
Обліковий запис (account) на сервері |
Поштова скринька замкнена на ключ |
Ім'я та пароль користувача |
Конверт а адресою одержувача |
Адреса електронної пошти одержувача |
Лист, написаний відомою мовою |
|Вид кодування |
До конверта вкладені фото та листівки |
Вкладені файли |
Взяти лист із поштової скриньки |
Одержання листів, що накопичуються |
VIІ. Контроль і самоперевірка знань
Назвіть правильні твердження (слайд 18)
VIІІ. Підведення підсумків уроку
Оцінювання роботи учнів
IХ. Рефлексія
Х. Домашнє завдання (слайд 19) Опрацювати конспект уроку. Створити повідомлення на тему «Електронна пошта», та надіслати на мою адресу (laurakrava1993@gmail.com).
В наш час, ми всі дуже залежні від Інтернету. Тому я хочу вам нагадати: (слайд 20)
Йдучи в світ віртуальний не забувайте залишати відкритими двері у світ реальний.