29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Інструкції з охорони праці до лабораторних робіт з фізики 7 - 11 кл.

Про матеріал

Інструкції з охорони праці до лабораторних робіт з фізики 7 - 11 класи .

Перегляд файлу

Інструкції з охорони праці на уроках фізики

Малинська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №3 Житомирської області

 

« ПОГОДЖЕНО»

Протокол  ПК  

№ ___ від «___»______________ 20___р.

Голова ПК   ____________ _______________                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Наказом директора школи

№ _____ від «___»_______________20___р.

Директор школи: ___________ _____________

 

Інструкція № 1-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт :

  1. Визначення ціни поділки шкали вимірювального приладу.
  2. Вимірювання часу.
  3. Вимірювання лінійних розмірів тіл і площі їх поверхонь.
  4. Вимірювання об′ємів твердих тіл, рідин і газів.
  5. Визначення маси тіла.
  6. Дослідження явища дифузії в рідинах і газах.
  7. Визначення густини твердого тіла і рідини.

1.Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики

1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці „Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98 .

2.До початку роботи:

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу  вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

  3.Під час виконання роботи:

          3.1. Робота зі склом ( скляним посудом ).

3.1.1.Користуйтесь мензурками, колбами, трубками, які мають округлені краї.

3.1.2 Використовуйте скляний посуд без тріщин.

3.1.3. Не допускайте різких змін температури і механічних ударів.

3.1.4. Підбирайте для з’єднання гумові і скляні трубки однакових діаметрів, а кінці змочуйте водою, гліцерином або вазеліном.

3.1.5. Будьте обережними, вставляючи корки в скляні трубки або виймаючи їх.

3.1.6. Спрямовуйте вбік від себе і учнів отвір пробірки або шийку колби під час нагрівання в них рідини.

3.1.7. При наявності небезпеки розривання колби в наслідок нагрівання або відкачування повітря на демонстраційному столі встановіть захисний екран з органічного скла.

3.1.8 Не збирайте уламки хімічного скла голими руками, а користуйтесь щіткою та совком.

3.1.9. Не пробуйте на смак рідини, які використовуються в дослідах, не допускайте їх розливання на робочий стіл.

3.1.10.Користуючись гострими предметами (голкою, шилом), уникайте пошкодження рук або інших частин тіла.

3.1.11. Опускайте тверді тіла в мензурку на міцній нитці, щоб не розбити мензурку.

               3.2. Правила зважування:

3.2.1. Користуючись терезами, не допускайте механічних ударів тягарців на шальки терезів.

3.2.2. Не кладіть на шальки терезів мокрі, брудні, гарячі тіла, не насипайте сипучі речовини.

3.2.3. Дрібні гирі беріть тільки пінцетом.

3.2.4. Зважуйте тіло і важки опускайте на шальки обережно.

  4. Після закінчення роботи

4.1. Приберіть своє робоче місце.

4.2. Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

4.3. При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

4.4. Терези переносьте тільки в неробочому стані.

        5.Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати. Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2 У разі виникнення нещасного випадку (травми осколками скла тощо) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

 

 

Зав. кабінетом _______________                

 

« ПОГОДЖЕНО»

Протокол  ПК  

№ ___ від «___»______________ 20___р.

Голова ПК   ____________ _______________                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Наказом директора школи

№ _____ від «___»_______________20___р.

Директор школи: ___________ _____________

 

Інструкція № 3-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт :

  1. Вимірювання швидкості руху тіла.
  2. Вимірювання частоти обертання тіла.
  3. Дослідження коливань маятника.
  4. Вивчення характеристик звуку.

 

       1.Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики

1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці „Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98 .

        2.До початку роботи:

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу  вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

3.Під час виконання роботи:

3.1. Склавши установку за інструкцією, приступайте до виконання роботи.

3.2. Не переходьте від одного робочого місця до другого без потреби.

3.3. Не відхиляйте кульку математичного маятника на великі кути.

3.4. Дотримуйтесь правил експлуатації вимірювальних приладів.

3.5. Користуйтесь приладами лише за їх призначенням.

      4.Після закінчення роботи:

4.1. Розберіть установку.

4.2. Складіть обладнання в такому порядку, як воно було складено до початку роботи.

       5.  Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати.

Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2.4.  У разі виникнення нещасного випадку (травми) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

 

Зав. кабінетом  ___________________                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

« ПОГОДЖЕНО»

Протокол  ПК  

№ ___ від «___»______________ 20___р.

Голова ПК   ____________ _______________                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Наказом директора школи

№ _____ від «___»_______________20___р.

Директор школи: ___________ _____________

 

Інструкція № 2-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт  :

 

  1. Виготовлення найпростішого оптичного приладу .
  2. Вивчення закону відбивання світла за допомогою плоского дзеркала.
  3. Утворення кольорової гами світла шляхом накладання пучків світла різного кольору.
  4. Визначення оптичної сили та фокусної відстані тонкої збиральної лінзи.

1. Загальні положення

1.1.   Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики.

1.2.  Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці „Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98 .

2. До початку роботи:

2.1.  Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.  Приберіть все зайве зі столу.

2.3.  Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4.  Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

3. Під час виконання роботи:

3.1.  Обережно поводьтеся з лінзами, лампочкою, щоб їх не розбити.

3.2.  Не торкайтесь скляної поверхні лінзи руками (бо на руках завжди є жир).

3.3.  Обережно поводьтеся зі запаленою свічкою, щоб не одержати опіків і не викликати пожежі.

3.4.   При роботі з оптичними приладами: Не торкайтеся скляних поверхонь оптичних приладів руками (на руках завжди є жир).

3.5. Будьте обережні з скляними пластинками, щоб не поранити руки. Користуйтеся скляними пластинками з зашліфованими краями.

3.6. Обережно поводьтеся з гострими предметами (шпильками, голками, ножицями).

4. Після закінчення роботи:

4.1. Приберіть своє робоче місце.

4.2. Складіть обладнання в такому порядку, як воно було складено до початку роботи.

        5. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати.

 Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2.  У разі виникнення нещасного випадку (термічного опіку , травми осколками скла тощо) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

 

 

Зав. кабінетом  ___________________                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

« ПОГОДЖЕНО»

Протокол  ПК  

№ ___ від «___»______________ 20___р.

Голова ПК   ____________ _______________                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Наказом директора школи

№ _____ від «___»_______________20___р.

Директор школи: ___________ _____________  _____________

 

Інструкція № 4-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт  :

 

  1. Виготовлення динамометра.
  2. Вимірювання ваги тіл за допомогою динамометра.
  3. Визначення коефіцієнта тертя ковзання.
  4. З’ясування умови рівноваги важеля.

 

 

1. Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики

1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці „Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98 .

2. До початку роботи:

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу  вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

  3. Під час виконання роботи:

3.1. Користуючись динамометром, не розтягуйте пружину руками.

3.2. Не перевантажуйте пружину динамометра більшим навантаженням, ніж допустиме.

3.3. Не допускайте розгойдування важків, зупиняйте їх коливання рукою.

3.4. Не допускайте падіння тіл (брусків) і важків при їх зважуванні динамометром.

3.5. Слідкуйте за кріпленням бруска з важками при визначенні сили тертя і порівняння її з вагою.

  4. Правила роботи з важелем:

4.1. Обережно зрівноважте важіль за допомогою гайок, що містяться на його кінцях.

4.2. Підвішуйте тягарці до плечей важеля так, щоб він не обертався навколо осі і не вдарив вас.

4.3. Обережно підвішуйте динамометр до важеля, щоб важки не зірвалися з плеча важеля (підтримуйте його рукою).

  5. Після закінчення роботи:

5.1. Змініть важки, притримуючи важіль руками.

5.2. Зніміть важіль і важки, складіть їх у коробку.

5.3. Зніміть зі штатива прикріплені на ньому підручні інструменти та прилади.

5.4. Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

5.5. При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

6. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати. Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

 

 

Зав. кабінетом  ___________________                                                               

 

 

 

« ПОГОДЖЕНО»

Протокол  ПК  

№ ___ від «___»______________ 20___р.

Голова ПК   ____________ _______________                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Наказом директора школи

№ _____ від «___»_______________20___р.

Директор школи: ___________ _____________

 

Інструкція № 5-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у  :

 

  1. Вимірювання маси тіла методом гідростатичного зважування.

 

1.Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики

1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці „Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98 .

 2.До початку роботи:

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу  вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

3. Під час виконання роботи:

3.1.  Користуйтеся мензурками, трубками, пробірками, що мають оплавлені краї.

3.2.  Забороняється пробувати смак рідин, які використовуються в дослідах.

3.3.  Забороняється збирати осколки хімічного скла голими руками.

3.4. Добре закріплюйте динамометр в штативі і обережно підвішуйте тягарці.

3.5. Не розтягуйте пружину динамометра руками.

3.6. Не перевантажуйте пружину динамометра більшим навантаженням, ніж допустиме.

3.7. Не допускайте розгойдування важків, зупиняйте їх коливання рукою.

3.8. Не допускайте падіння тіл (брусків) і важків при їх зважуванні динамометром.

3.9. Опускайте тіло в мензурку на міцній нитці, плавно, щоб уникнути її розбиття.

3.10. Не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

4.Після закінчення роботи:

4.1. Розберіть установку.

4.2. Складіть обладнання в такому порядку, як воно було складено до початку роботи.

             5. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати.

Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2.4.  У разі виникнення нещасного випадку (травми) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

 

Зав. кабінетом  ___________________                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

« ПОГОДЖЕНО»

Протокол  ПК  

№ ___ від «___»______________ 20___р.

Голова ПК   ____________ _______________                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Наказом директора школи

№ _____ від «___»_______________20___р.

Директор школи: ___________ _____________

 

Інструкція № 6-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт  :

 

  1. Визначення ККД похилої площини.

 

 1.Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики

1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці „Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98 .

 2.До початку роботи:

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу  вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

 3. Під час виконання роботи:

3.1. Користуючись динамометром, не розтягуйте пружину руками.

3.2. Не перевантажуйте пружину динамометра більшим навантаженням, ніж допустиме.

3.3. Не допускайте розгойдування важків, зупиняйте їх коливання рукою.

3.4. Не допускайте падіння тіл (брусків) і важків при їх зважуванні динамометром.

3.5. Слідкуйте за кріпленням бруска з важками при визначенні сили тертя і порівняння її з вагою.

 4. Після закінчення роботи:

4.1. Зніміть зі штатива прикріплені на ньому підручні інструменти та прилади.

4.2. Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

 

        5. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати. Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

 

 

Зав. кабінетом  _______________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« ПОГОДЖЕНО»

Протокол  ПК  

№ ___ від «___»______________ 20___р.

Голова ПК   ____________ _______________                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Наказом директора школи

№ _____ від «___»_______________20___р.

Директор школи: ___________ _____________

Інструкція № 7-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт    :

  1. Вимірювання температури за допомогою різних термометрів.
  2. Вивчення теплового балансу при змішуванні води різної температури.
  3. Визначення питомої теплоємності речовини.
  4. Визначення коефіцієнта корисної дії нагрівника.

1.Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики.

1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці „Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98.

2.До початку роботи :

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.  Приберіть все зайве зі столу.

2.3.  Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу  вчителя.

2.4.  Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5.  Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

 3.Під час виконання роботи:

3.1. Забороняється закривати посудину з гарячою рідиною корком, поки вона не охолоне.

3.2. Забороняється брати прилади та посудину з гарячою рідиною незахищеними руками з метою попередження опіку.

3.3.  Користуйтеся, як пальним до спиртівки, тільки сухим спиртом.

3.4.  Перевіряйте чи немає тріщин на термометрі, пробірці, іншому посуді.

3.5.  Скляний посуд (мензурки, пробірки та інше) закріплюйте в лапці штатива за допомогою смужки паперу.

3.6.  Не виймайте термометр з пробірки з затверділою речовиною.

3.7.  Слідкуйте, щоб на сухий спирт не попала вода, бо при запалюванні він буде розтріскуватися і розлітатися в різні боки, що може привести до опіків.

3.8.  Гасіть сухий спирт за допомогою спеціального ковпачка або металевого стакана від калориметра.

3.9.  Не нахиляйтеся над полум’ям і посудиною з киплячою водою.

4.Після закінчення роботи:

4.1.  Повідомте вчителя про закінчення роботи.

4.2.  Дайте можливість приладам охолонути і складіть їх в такому порядку, в якому вони були до початку роботи.

4.3.  При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

        5. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати. Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2.1. При ураженні електричним струмом необхідно як можна швидше звільнити потер­пілого від дії струму:

- вимкнувши струм (вимикачем, магнітним пускачем, рубильником, висмикнувши вилки з штепсельної розетки),

- відвівши проводи від потерпілого сухою палицею або іншим предметом з матеріалу, що не проводить струму;

- відтягнувши потерпілого від струмопровідної частини за сухий одяг.

5.2.2 Якщо вимкнути установку доволі швидко неможливо, необхідно прийняти інші захо­ди по звільненню потерпілого від струму. Людина, яка надає допомогу не повинна торкатись до відкритих ділянок тіла потерпілого і повинна пильнувати за тим, щоб са­мій не вступити в контакт з струмопровідною частиною.

5.2.3. Якщо після вивільнення від дії струму потерпілий перебуває в непритомному стані, досить забезпечити йому доступ свіжого повітря і дати понюхати нашатирний спирт. При електричному ударі слід негайно зробити штучне дихання.

5.2.4.  У разі виникнення нещасного випадку (термічного опіку, травми осколками скла тощо) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

Зав. кабінетом  _______________

 

« ПОГОДЖЕНО»

Протокол  ПК  

№ ___ від «___»______________ 20___р.

Голова ПК   ____________ _______________                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Наказом директора школи

№ _____ від «___»_______________20___р.

Директор школи: ___________ _____________

Інструкція № 8-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт    :

  1. Дослідження взаємодії заряджених тіл.
  2. Складання електричного кола та вимірювання сили струму на різних його ділянках.
  3. Вимірювання електричної напруги за допомогою вольтметра
  4. Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра і вольтметра.
  5. Вивчення залежності електричного опору від довжини провідника і площі його поперечного перерізу, матеріалу провідника.
  6. Дослідження електричного кола з по­слi­довним з’єднанням провідників
  7. Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників
  8. Вимірювання потужності споживача електричного струму

1.Загальні положення:

1.1.   Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики.

1.2.    Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці. „Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях )  фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98 .

2.До початку роботи:

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

3.Під час виконання роботи:

3.1.  Складаючи електричне коло, уникайте перетину проводів.

3.2.  Вірно вмикайте прилади (амперметр – послідовно, вольтметр – паралельно), дотримуйтесь полярності вказаної на них.

3.3.  Склавши коло, уважно перевірте надійність кріплень провідників. Не виконуйте перемикань в колі при ввімкненому джерелі живлення.

3.4.  Для складання експериментальних установок користуйтесь проводами з наконечниками із захисними чохлами.

3.5.  Джерело струму вмикайте в електричне коло в останню чергу.

3.6.  Не доторкайтесь до елементів кола, що перебувають під напругою і не мають ізоляції.

3.7.  Наявність напруги в колі перевіряйте лише відповідними приладами.

3.8. Користуйтесь інструментом (кусачки, плоскогубці, викрутки) з ізоляційними ручками.

3.9. Виявивши несправність в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело струму і повідомте про це вчителя.

3.10. Не перевантажуйте прилади вище допустимих значень, вказаних на їх шкалах.

3.11. При користуванні реостатом не виводьте повзунок в положення короткого замикання.

3.12. При користуванні електронагрівальними приладами оберігайтеся опіків розжарених спіралей.

4.Після закінчення роботи:

4.1.  Вимкніть джерело електроживлення, після цього розберіть електричне коло.

4.2.  Складіть прилади в такому порядку, як вони були до початку роботи.

        5. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати. Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2.1. При ураженні електричним струмом необхідно як можна швидше звільнити потер­пілого від дії струму:

- вимкнувши струм (вимикачем, магнітним пускачем, рубильником, висмикнувши вилки з штепсельної розетки),

- відвівши проводи від потерпілого сухою палицею, скляною трубкою або іншим предметом з матеріалу, що не проводить струму;

- відтягнувши потерпілого від струмопровідної частини за сухий одяг.

5.2.2 Якщо вимкнути установку доволі швидко неможливо, необхідно прийняти інші захо­ди по звільненню потерпілого від струму. Надаючий допомогу не повинен дотор­куватись до відкритих ділянок тіла потерпілого і повинен пильнувати за тим, щоб са­мому не вступити в контакт з струмопровідною частиною.

5.2.3. Якщо після вивільнення від дії струму потерпілий перебуває в непритомному стані, досить забезпечити йому доступ свіжого повітря і дати понюхати нашатирний спирт. При електричному ударі слід негайно зробити штучне дихання.

5.2.4.  У разі виникнення нещасного випадку ( отруєння, хімічного  чи  термічного опіку , травми осколками скла тощо) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

Зав. кабінетом __

 ___________________________ ___________________                                                               

« ПОГОДЖЕНО»

Протокол  ПК  

№ ___ від «___»______________ 20___р.

Голова ПК   ____________ _______________                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Наказом директора школи

№ _____ від «___»_______________20___р.

Директор школи: ___________ _____________

Інструкція № 9-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт  :

 

1. Дослідження явища електролізу

 

1.Загальні положення

1.1.   Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики.

1.2.    Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці „Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98.

2.До початку роботи:

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

3.Під час виконання роботи:

3.1. Виконуйте правила зважування:

3.1.1. Не допускайте механічних ударів тягарців на шальки терезів;

            3.1.2. Не кладіть на шальки терезів мокрі, брудні, жирні, гарячі тіла;

            3.1.3. Дрібні гирі беріть лише пінцетом;

            3.1.4. Зважувань тіло і важки опускайте на шальки обережно.

3.2. При складанні електричного кола використовуйте провідники з наконечниками.

3.3. Джерело струму вмикайте останнім.

3.4. Вимірні прилади розміщуйте так, щоб зручно було читати їх покази.

3.5. Не пробуйте на смак мідний купорос (можна отруїтись).

3.6. Будьте обережними при сушці електродів.

4. Після закінчення роботи:

4.1. Вимкніть джерело живлення, розберіть електричне коло.

4.2. Складіть обладнання так, як було до початку роботи.

4.3. При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

        5. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати.

Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2.1. При ураженні електричним струмом необхідно як можна швидше звільнити потер­пілого від дії струму:

- вимкнувши струм (вимикачем, магнітним пускачем, рубильником, висмикнувши вилки з штепсельної розетки),

- відвівши проводи від потерпілого сухою палицею, іншим предметом з матеріалу, що не проводить струму;

- відтягнувши потерпілого від струмопровідної частини за сухий одяг.

5.2.2 Якщо вимкнути установку доволі швидко неможливо, необхідно прийняти інші захо­ди по звільненню потерпілого від струму. Надаючий допомогу не повинен дотор­куватись до відкритих ділянок тіла потерпілого і повинен пильнувати за тим, щоб са­мому не вступити в контакт з струмопровідною частиною.

5.2.3. Якщо після вивільнення від дії струму потерпілий перебуває в непритомному стані, досить забезпечити йому доступ свіжого повітря і дати понюхати нашатирний спирт. При електричному ударі слід негайно зробити штучне дихання.

5.2.4.  У разі виникнення нещасного випадку ( отруєння, хімічного  чи  термічного опіку , травми) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

Зав. кабінетом  _________________

« ПОГОДЖЕНО»

Протокол  ПК  

№ ___ від «___»______________ 20___р.

Голова ПК   ____________ _______________                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Наказом директора школи

№ _____ від «___»_______________20___р.

Директор школи: ___________ _____________

 

Інструкція № 10-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 

 

  1. Складання найпростішого електромагніту і випробування його дії.

 

1.Загальні положення:

1.1.   Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики.

1.2.    Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці. „Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях )  фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98 .

2.До початку роботи:

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

3.Під час виконання роботи:

3.1.  Складаючи електричне коло, уникайте перетину проводів.

3.2.  Вірно вмикайте прилади (амперметр – послідовно, вольтметр – паралельно), дотримуйтесь полярності вказаної на них.

3.3.  Склавши коло, уважно перевірте надійність кріплень провідників. Не виконуйте перемикань в колі при ввімкненому джерелі живлення.

3.4.  Для складання експериментальних установок користуйтесь проводами з наконечниками із захисними чохлами.

3.5.  Джерело струму вмикайте в електричне коло в останню чергу.

3.6.  Не доторкайтесь до елементів кола, що перебувають під напругою і не мають ізоляції.

3.7.  Наявність напруги в колі перевіряйте лише відповідними приладами

3.8. Користуйтесь інструментом (кусачки, плоскогубці, викрутки) з ізоляційними ручками.

3.9. Виявивши несправність в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело струму і повідомте про це вчителя.

3.10. Не перевантажуйте прилади вище допустимих значень, вказаних на їх шкалах.

3.11. При користуванні реостатом не виводьте повзунок в положення короткого замикання.

3.10.Акуратно закріплюйте у штативі моток дроту.

3.11.Обережно поводьтеся з постійними магнітами, не допускайте їх падіння, не вдаряйте по них сторонніми предметами.

3.12. Не торкайтесь магнітної стрілки постійними магнітами, бо це приводить до перемагнічення.

3.13. Не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

4.Після закінчення роботи:

4.1.  Вимкніть джерело електроживлення, після цього розберіть електричне коло.

4.2.  Складіть прилади в такому порядку, як вони були до початку роботи.

        5. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати. Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2.1. При ураженні електричним струмом необхідно як можна швидше звільнити потер­пілого від дії струму:

- вимкнувши струм (вимикачем, магнітним пускачем, рубильником, висмикнувши вилки з штепсельної розетки),

- відвівши проводи від потерпілого сухою палицею, скляною трубкою або іншим предметом з матеріалу, що не проводить струму;

- відтягнувши потерпілого від струмопровідної частини за сухий одяг.

5.2.2 Якщо вимкнути установку доволі швидко неможливо, необхідно прийняти інші захо­ди по звільненню потерпілого від струму. Надаючий допомогу не повинен дотор­куватись до відкритих ділянок тіла потерпілого і повинен пильнувати за тим, щоб са­мому не вступити в контакт з струмопровідною частиною.

5.2.3. Якщо після вивільнення від дії струму потерпілий перебуває в непритомному стані, досить забезпечити йому доступ свіжого повітря і дати понюхати нашатирний спирт. При електричному ударі слід негайно зробити штучне дихання.

5.2.4.  У разі виникнення нещасного випадку ( отруєння, хімічного  чи  термічного опіку , травми осколками скла тощо) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

Зав. кабінетом __________________ _

« ПОГОДЖЕНО»

Протокол  ПК  

№ ___ від «___»______________ 20___р.

Голова ПК   ____________ _______________                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Наказом директора школи

№ _____ від «___»_______________20___р.

Директор школи: ___________ _____________

 

Інструкція № 11-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт  :

  1. Визначення прискорення тіла при рівноприскореному русі.
  2. Визначення жорсткості пружини.
  3. Визначення коефіцієнта тертя ковзання.
  4. Визначення руху тіла, кинутого горизонтально.
  5. Вивчення рівноваги тіл під дією декількох сил.
  6. Вивчення руху тіла по колу під дією сил пружності і тяжіння.
  7. Вивчення закону збереження механічної енергії.
  8. Визначення прискорення вільного падіння за допомогою маятника.

1.Загальні положення

1.1.   Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики.

1.2.    Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці „Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98.

2. До початку роботи:

2.1.  Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2.  Приберіть все зайве зі столу.

2.3.  Перевірте наявність приладів та матеріалів, необхідних для виконання роботи, їх справність.

2.4.  Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

3. Під час виконання роботи:

3.1. Склавши установку за інструкцією, приступайте до виконання роботи.

3.2. Не переходьте від одного робочого місця до другого без потреби.

3.3. Забороняється розтягувати динамометр чи пружину руками, не перевантажувати їх.

3.4. Динамометр чи пружину закріплюйте на штативі.

3.5. Не відхиляйте кульку математичного маятника на великі кути.

3.6. При підвішуванні важків до одного плеча важеля другий його кінець підтримуйте рукою.

3.7. Дотримуйтесь правил експлуатації вимірювальних приладів.

3.8. Користуйтесь приладами лише за їх призначенням.

4.Після закінчення роботи:

4.1. Розберіть установку.

4.2. Складіть обладнання в такому порядку, як воно було складено до початку роботи.

       5.  Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати.

Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2.4.  У разі виникнення нещасного випадку (травми) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

 

Зав. кабінетом  ___________________                                                               

                          (прізвище, ініціали)

__________________                  

 

 

 

 

 

 

 

 

« ПОГОДЖЕНО»

Протокол  ПК  

№ ___ від «___»______________ 20___р.

Голова ПК   ____________ _______________                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Наказом директора школи

№ _____ від «___»_______________20___р.

Директор школи: ___________ _____________

 

Інструкція № 12-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт :

  1. Вивчення одного з ізопроцесів.
  2. Визначення модуля пружності гуми.
  3. Вимірювання вологості повітря.

1.Загальні положення

1.1.   Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики

1.2.    Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці „Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98 .

2.До початку роботи:

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

3. Під час виконання роботи:

3.1.  Закріплюйте скляний посуд в лапці штатива за допомогою клаптика картону.

3.2.  Користуйтеся мензурками, трубками, пробірками, що мають оплавлені краї.

3.3.  Забороняється пробувати смак рідин, які використовуються в дослідах.

3.4.  Забороняється збирати осколки хімічного скла голими руками.

3.5. Добре закріплюйте гуму в штативі і обережно підвішуйте тягарці.

3.6. Не розтягуйте гумовий джут руками.

3.7. Не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

4. Після закінчення роботи:

4.1. Складіть обладнання в такому порядку, як воно було складено до початку роботи.

4.2. При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

       5.  Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати. Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2.4.  У разі виникнення нещасного випадку (термічного опіку , травми осколками скла тощо) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

 

 

 

Зав. кабінетом  ___________________                                                               

                          (прізвище, ініціали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„ЗАТВЕРДЖЕНО”

Наказ № __ від __________ 20_____ р.

Директор школи: ___________ _________________

Інструкція № 13-ф

з охорони праці  дії вчителя та учнів в аварійних   ситуаціях.

1.Загальні положення

1.1.   Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики

1.2.    Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці

„Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях )  фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98 .

1.3.  Вчитель та  учні вправі відмовитися від роботи, якщо створилася ситуація, небезпечна для його життя і здоров'я або для навколишніх його людей.

2.Дії у випадку виникнення  аварійної ситуації:

2.1.  Негайно призупинити всі роботи, що викликають аварію;

2.2.  Вивести з аварійної зони всіх людей;

2.3.  Відгородити місце аварії;

2.4. Доповісти про аварію адміністрації;

2.5. Викликати необхідні аварійні служби;

2.6. Почати перші необхідні заходи для запобігання  поширення аварії.

3. Дії при виникненні  нещасного випадку:

3.1. Негайно звільнити потерпілого від впливу вражаючого фактора;

3.2. Негайно надати першу медичну допомогу потерпілому;

3.3. Негайно докласти про  нещасний випадок адміністрації;

3.4. Викликати швидку допомогу і необхідні аварійні служби;

3.5. Почати перші необхідні заходи для запобігання наслідків аварії.

4.Якщо при дотику до неструмонесучих частин електроприладу відчувається електричний струм, необхідно:

4.1. Відключити прилад від електромережі, від’єднавши  вилку від електричної розетки;

4.2. Повідомити про несправність електроприладу керівника занять.

5.Дії у випадку виникнення  пожежі:

5.1Кожен працівник, що помітив пожежу,  чи задимлення або  інші ознаки пожежі,  зобов'язаний:

 5.1.1 Негайно викликати пожежну частину по телефоні "01";

5.1.2. Вжити заходів до евакуації людей, гасінню (локалізації) пожежі  та  збереження матеріальних цінностей;

5.1.3. Довести до відома про пожежу адміністрацію.

 

 

 

Зав. кабінетом  __________                                                               

           (підпис)                                                                 (прізвище, ініціали)

 

 

 

ПОГОДЖЕНО:

Відповідальний за                         

охорону праці  в школі                         

заст. директора  ВР:                                                .

 

 

 

 

 

 

 

Інструкція № 14-ф.

з охорони праці з пожежної безпеки

 

1. Загальні вимоги

         1.1.Інструкція визначає організаційні і технічні заходи з пожежної профілактики з метою недопущення розповсюдження пожежі на випадок її виникнення.

         1.2.Кожен працівники, учень зобов’язаний знати і точно виконувати правила пожежної безпеки, а при виникненні пожежі – вжити всіх залежних від нього заходів для рятування людей і її гасіння.

          1.3.Сходові клітки, евакуаційні виходи, проходи, коридорні тамбури повинні утримуватися постійно вільними.

           1.4.У навчальних майстернях слід дотримуватися протипожежного режиму. Споруди, приміщення повинні постійно утримуватись в чистоті.

          1.5.У майстернях не повинно бути запасу матеріалів із дерева більше, як на один день.

          1.6.Весь пожежний інвентар і обладнання треба утримувати у справному стані, розміщувати на видних місцях.

           1.7.У приміщеннях забороняється палити і розкидати недопалки  та запалені сірники.

2. Вимоги пожежної безпеки перед початком роботи

         2.1.Забороняється використовувати електроприлади із пошкодженою ізоляцією, зберігати біля них рідини, які легко загоряються, обгортати  папером або тканиною електричні лампи.

          2.2.Не працюйте на несправному обладнанні.

          2.3.Перед початком роботи на електрообладнанні перевірте наявність і надійність кріплення захисних засобів і з’єднання захисного заземлення, занулення.

3. Вимоги пожежної безпеки під час виконання робіт.

          3.1.Виконуйте лише ту роботу, з якої пройшли інструктаж, не передоручайте свою роботу іншим особам.

          3.2.Забороняється використовувати пожежний інвентар та обладнання для господарських та інших потреб, не пов’язаних  із пожежогасінням.

          3.3.Під час експлуатації електроустановок не дозволяється:

          - використовувати кабелі і проводи  із пошкодженою ізоляцією або такою ізоляцією, що втратила захисні властивості;

          - залишати під напругою електричні проводи і кабелі з неізольованими кінцями;

          - переносити ввімкнені прилади та ремонтувати обладнання, яке перебуває під напругою;

          - залишати без догляду ввімкнені в електромережу нагрівальні прилади, обладнання;

          - користуватися пошкодженими (несправними) розетками;

- зав’язувати  і скручувати електропроводи;

          - застосовувати саморобні подовжувачі, які не відповідають вимогам ПУЕ щодо переносних (пересувних) електропроводів;

- використовувати побутові електронагрівальні прилади (праски, чайники, кип’ятильники тощо) без негорючих  підставок та у приміщеннях, де їх застосування не передбачене.

          3.4.Забороняється самостійно усувати несправності електромережі і електрообладнання.

          3.5.Зварювальні роботи під час ремонту системи опалювання, водопостачання, каналізації можуть проводитися тільки з дозволу директора школи. 

4.Вимоги безпеки після закінчення роботи

          4.1.Щоденно після закінчення занять у кабінетах, майстернях, лабораторіях викладачі, лаборанти, майстри виробничого навчання повинні уважно оглядати всі приміщення, що закриваються, вимикати електроприлади, освітлення, усувати виявлені недоліки.

          4.2.Після закінчення роботи слід прибрати сміття, відходи та виробничі обрізки.

          4.3.Після кожного заняття необхідно усі пожеже-, вибухонебезпечні речовини та матеріали винести із майстерні у спеціально виділені та обладнані приміщення.

5.Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

          5.1.У випадку виникнення пожежі дії працівників школи мають бути спрямовані на створення безпеки людей, в першу чергу дітей, їх рятування та евакуацію.

          5.2.Кожен працівник, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горіння, або тління різних матеріалів, тощо), зобов’язаний:

          - негайно повідомити про це за тел. 01 пожежну частину (при цьому слід чітко назвати адресу закладу, місце виникнення пожежі, а також свою посаду та прізвище);

          - сповістити про пожежу директора, його заступників;

          - організувати зустріч пожежних підрозділів, вжити заходів щодо гасіння пожежі наявними засобами пожежогасіння.  

         5.3.Директор, його заступники, що прибули на місце пожежі, зобов’язані:

         - здійснювати керівництво евакуацією людей та гасіння пожежі до прибуття пожежних підрозділів;

         - організувати вимкнення мереж електро- і газопостачання і здійснення інших заходів, які сприяють ліквідації пожежі;

         -з метою запобігання пожежі вчителем, вихователям не можна  залишати дітей без нагляду з моменту виявлення пожежі до її ліквідації;

         - залишаючи приміщення або будівлі, що постраждали від пожежі, потрібно зачинити за собою всі двері і вікна;

         - організувати перевірку наявності всіх учнів, працівників, евакуйованих з будівлі за списками і журналами.

6.Порядок дій при виникненні пожежі

         1.При виникненні пожежі дії працівників навчального закладу, залучених до її гасіння, мають бути спрямовані на створення безпеки людей, і в першу чергу – дітей, їх евакуацію та рятування.

         2.Кожний працівник, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горіння або тління різних матеріалів, підвищення температури у приміщенні, тощо), зобов’язаний:

         - негайно повідомити про це за телефоном 01 пожежну частину (при цьому слід чітко назвати адресу об’єкта, місце виникнення пожежі, а також свою посаду та прізвище);

         - задіяти систему повідомлення людей про пожежу;

         - розпочати систему і залучити інших до евакуації людей із будівлі до безпечного місця, згідно з планом евакуації;

         - сповістити про пожежу керівника навчального закладу (школи) або його заступника.

         3.Директор школи, його заступник, який прибув на місце пожежі, зобов’язаний:

         - перевірити чи повідомити пожежну охорону про виникнення пожежі;

         - здійснити керівництво, евакуацію людей та гасіння пожежі до прибуття пожежних підрозділів. У випадку загрози для життя людей негайно організувати їх рятування, використовуючи для цього всі наявні сили і засоби;

         - організувати перевірку наявності всіх учасників навчально-виховного процесу, евакуйованих з будівлі, за списками і журналами обліку навчальних занять;

         - виділити для зустрічі пожежних підрозділів особу, яка добре знає розміщення під’їзних шляхів та вододжерел;

         - вивести з небезпечної зони всіх працівників та інших осіб, не зайнятих евакуацією людей та ліквідацією пожежі;

         впри необхідності викликати до місця пожежі медичну та інші служби;

         - припинити всі роботи, не пов’язані із заходами щодо ліквідації пожежі;

         - організувати відключення мереж електро- і газопостачання, зупинку системи  вентиляції та кондиціонування повітря і здійснення інших заходів, які сприяють запобіганню поширення пожежі;

         - забезпечити безпеку людей, які беруть участь в евакуації та в гасінні пожежі, від можливих обвалів конструкцій, дії токсичних продуктів горіння і підвищення температур, ураження електрострумом тощо;

         - організувати евакуацію матеріальних цінностей із небезпечної зони, визначити місця їх складання і забезпечити, при потребі, їх охорону;

         - інформувати керівника пожежного підрозділу про наявність людей у будівлі.

         4.Під час проведення евакуації та гасіння пожежі необхідно:

         -з урахуванням обстановки, що склалася, визначити найбезпечніші евакуаційні шляхи і виходи до безпечної зони у найкоротший термін;

         - вчителям, вихователям та іншим працівникам навчального закладу не можна залишати дітей без нагляду з моменту виявлення пожежі до її ліквідації;

         - евакуацію людей слід починати з приміщення, в якому виникла пожежа, і суміжних з ним приміщень, яким загрожує небезпека поширення вогню і продуктів горіння;

         - дітей молодшого віку і хворих слід евакуювати в першу чергу;

         - у зимовий час, на розсуд осіб, які здійснюють евакуацію, діти старших вікових груп можуть заздалегідь одягтися або взяти теплий одяг із собою, а дітей молодшого віку слід виводити або виносити, загорнувши в ковдри або в інші теплі речі;

         - ретельно перевірити всі приміщення, чи не залишились у небезпечній зоні діти, які могли заховатися під ліжками, партами, у шафах та в інших місцях;

         - виставити пости безпеки біля входів у будівлі, щоб діти та працівники не повертались туди, де виникла пожежа;

         - при гасінні слід намагатися в першу чергу забезпечити сприятливі умови для безпечної евакуації людей;

         - слід утримуватись від відчинення вікон і дверей, а також від розбивання скла, щоб зменшити ймовірність поширення вогню і диму до суміжних приміщень.

Залишаючи приміщення або будівлі, що постраждали від пожежі, необхідно зачинити всі двері і вікна.

 

Зав. кабінетом  __________                                                                .

           (підпис)                                                                 (прізвище, ініціали)

 

 

 

ПОГОДЖЕНО:

Відповідальний за                         

охорону праці  в школі                         

заст. директора  ВР:                                                .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

інструкція з безпеки життєдіяльності №15

до лабораторних робіт  

Фронтальні лабораторні роботи:

  1. Визначення ЕРС і внутрішнього опору джерела.
  2. Дослідження електричного кола з напівпровідниковим діодом.
  3. Вивчення явища електромагнітної індукції.
  4. Визначення енергії зарядженого конденсатора.
  5. Дослідження електричних кіл.

І. Загальні положення

  • Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

  1.         Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.
  2.         Приберіть все зайве зі столу.
  3.         Розміщуйте прилади (амперметри, вольтметри) так, щоб зручно було читати їх покази.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

  1.         Складаючи електричне коло, уникайте перетину проводів.
  2.         При вмиканні приладів (амперметра, вольтметра) дотримуйтеся полярності “+”, “–”, вказаної на них.
  3.         Склавши електричне коло, перевірте надійність кріплень провідників.
  4.         Джерело струму вмикайте в електричне коло в останню чергу.
  5.         Наявність напруги в колі перевіряйте тільки відповідними приладами.
  6.         Не виконуйте ніяких перемикань в колі при ввімкненому джерелі живлення.
  7.         При виявленні несправності в електричному колі чи пристрої, що перебуває під напругою, негайно вимкніть джерело струму і повідомте про це вчителя.
  8.         Не перевантажуйте прилади вище допустимих значень, вказаних на їх шкалі.
  9.         Не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

  1.         Вимкніть джерело живлення, розберіть електричне коло.
  2.         Складіть прилади в такому порядку, як вони були складено до початку роботи.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкнути джерело електроживлення, а також при виявленні пожежі, порушенні норм безпеки, травмуванні негайно повідомити про це учителя. Не усувати несправності в електромережі, електрообладнанні самостійно.

5.2. При появі запаху паленого, при пожежі негайно припинити роботу, вимкнути електроживлення і повідомити вчителя.

5.3. При травмуванні припинити роботу та повідомити про це учителя.

Зав. кабінетом                        _______________  _______________

                                             (підпис)                         (ПІП)

УЗГОДЖЕНО:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

інструкція з безпеки життєдіяльності №16

до лабораторних робіт

 

Фронтальні лабораторні роботи:

  1. Виготовлення маятника і визначення його періоду коливань.
  2. Визначення прискорення вільного падіння за допомогою маятника.

 

І. Загальні положення

  • Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

  1.        Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.
  2.        Приберіть все зайве зі столу.
  3.        Перевірте наявність приладів та матеріалів, необхідних для виконання роботи та їх справність.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

  1.        Склавши установку за інструкцією, приступайте до виконання роботи.
  2.        Не відхиляйте кульку математичного маятника на великі кути.
  3.        Не допускайте падіння важків, бо це може привести до травми руки чи ноги.
  4.        Користуйтесь приладами лише за їх призначенням.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

  1.        Розберіть установку.
  2.        Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. При травмуванні припинити роботу та повідомити про це учителя.

 

Зав. кабінетом                        _______________  _______________

                                             (підпис)                         (ПІП)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

інструкція з безпеки життєдіяльності №17

до лабораторних робіт

 

Фронтальні лабораторні роботи:

  1. Спостереження інтерференції та дифракції світла.
  2. Вимірювання неперервного і лінійчастого спектрів речовини.
  3. Визначення довжини світлової хвилі.
  4. Вивчення будови дозиметра і складання радіологічної карти місцевості.
  5. Вивчення треків заряджених частинок за готовими фотографіями.

 

І. Загальні положення

  • Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

  1.        Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.
  2.        Приберіть все зайве зі столу.
  3.        Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.
  4.        Розміщуйте обладнання і прилади так, щоб уникнути їх падіння.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

  1.        Складаючи електричне коло, уникайте перетину проводів.
  2.        Склавши електричне коло, перевірте надійність кріплень провідників.
  3.        Джерело струму вмикайте в електричне коло в останню чергу.
  4.        Не виконуйте перемикань в колі при ввімкненому джерелі живлення.
  5.        При роботі з оптичними приладами не торкайтеся скляних поверхонь оптичних приладів руками (на руках завжди є жир).
  6.        Обережно поводьтеся з лінзами і лампочкою, щоб не розбити їх.
  7.        Будьте обережні зі скляними пластинками, щоб не поранити руки. Користуйтеся скляними пластинками з зашліфованими краями.
  8.        Обережно поводьтеся з гострими предметами (шпильками, голками).

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

  1.        Приберіть своє робоче місце.
  2.        Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. При травмуванні припинити роботу та повідомити про це учителя.

 

Зав. кабінетом                        _______________  _______________

                                             (підпис)                         (ПІП)

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Інші матеріали
Додано
21 червня 2018
Переглядів
532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку