Інструкція для учнів щодо використання Phet симуляції для проведення лабораторної роботи "Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників"

Про матеріал
Інструкція для учнів щодо проведення лабораторної роботи №3 "Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників" у 8 класі за допомогою інтернет симуляції Phet (перевірено на практиці під час дистанційного навчання березень-травень 2020 р.)
Перегляд файлу

Лабораторна робота № 4

Тема: Дослідження електричного кола з послідовним зєднанням провідників

Мета роботи: розвиток експериментальних умінь досліджувати електричні кола, експериментальна перевірка закономірностей послідовного зєднання провідників.

Необхідне обладнання: комп’ютер або мобільний телефон, підключення до інтернету (у випадку першого разу виконання лабораторної роботи за допомогою інтернет-симуляції)

Прилади і матеріали: джерело струму, 2 резистора, амперметр, вольтметр, лампа розжарення, ключ, зєднувальні провідники, додатковий резистор 3, який виконує роль реостата (не обовязково).

Снимок экрана (141)Хід роботи:

  1. Відкрийте віртуальну лабораторію з електрики за посиланням  https://phet.colorado.edu/uk/simulation/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab

Завантажте програму, натиснувши кнопку «Завантажити». (У випадку завантаження в подальшому доступ до інтернету не потрібен) .

 

  1. C:\Users\Антонина\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (143).pngСкладіть віртуальне електричне коло, з’єднавши послідовно батарею елементів, ключ, амперметр, резистор 1(R1) і резистор 2 (R2) (елементи кола, які досліджуємо), резистор 3 (R3) (буде виконувати роль реостата), лампу розжарення. 
  2. Накресліть схему складеного  кола і вкажіть на ній, куди підключається вольтметр при вимірюванні напруги на кожному з резисторів R1 і R2 й на двох резисторах разом.

 

  1. Змініть стандартні налаштування приладів. Для цього наведіть курсив на обраний прилад, натисніть лівою кнопкою миші і змініть налаштування за допомогою умовного повзунка. Встановіть різні опори кожного з резисторів R1 і R2. (Дивись інструкцію до л.р.№ 3)
  2. Замкніть коло, натиснувши  на ключ у зібраній схемі.
  3. За допомогою резистора R3, який грає роль реостата, змініть значення сили струму до цілого значення (для зручності підрахунків, не є обов’язковою умовою, виконується на початку роботи до основних вимірів і в подальшому не використовується). Для цього наведіть курсив на резистор R3 та за допомогою повзунка, що з’явився знизу, змініть опір, а отже й силу струму в колі.
  4. Зніміть показники сили струму в колі. Виміри сили струму проведіть в різних ділянках кола.
  5. Увімкнувши в коло вольтметр, виміряйте напругу на кінцях ділянки, що складається з двох резисторів (R1 і R2)
  6. Виміряйте напругу окремо на кожному з резисторів R1 і R2.
  7. За результатами вимірювань обчислити опір усієї ділянки R й провідників R1 і R2

   ;     ;  

 

  1. Результати вимірювань та обчислень занесіть до таблиці:

Сила струму на першій ділянці кола І1, А

Сила струму на другій ділянці кола І2, А

Сила струму на третій ділянці кола І , А

Напруга на кінцях резистора R1, U1, В

Напруга на кінцях резистора 2, U2, В

Напруга на кінцях усій ділянки кола, U , В

Опір резистора R1, Ом

Опір резистора R2, Ом

Опір ділянко кола, що складається з двох резисторів, R, Ом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Порівняйте силу струму І1, І2, І3 на різних ділянках кола з послідовним з’єднанням провідників.
  2. Порівняйте опір усієї ділянки R кола із сумою опорів двох провідників

 

  1. Порівняйте напругу на ділянці двох провідників U із сумою напруг на окремих резисторах   
  2. Визнач те похибки й  порівняйте отримані результати з урахуванням похибок.

Обчисліть відношення       і  , відносні похибки () і абсолютні похибки ( ) вимірювань цих величин за формулами:

,

,     , 

(Ціна найменшої поділки  шкали амперметра й вольтметра є абсолютною похибкою вимірювань сили струму та напруги )

  1. Зробіть висновки щодо справедливості закономірностей послідовного з’єднання провідників.

 

Контрольні питання:

  1. Яке з’єднання провідників називається послідовним?
  2. Які закономірності відповідають послідовному з’єднанню провідників?
  3. Чи можливо було в даній лабораторній роботі  використовувати лампи розжарення замість резисторів? Чому?

 

 

 

docx
До підручника
Фізика 8 клас (Головко М.В., Непорожня Л.В.)
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
1286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку